Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Lov chyb v modelech na Skimu aneb bug hunting celého vehlibu


Holub

Hráč

46
22.4.2024 16:02, naposledy upraveno 23.4.2024 12:29 uživatelem Holub

Asi někteří z vás ví o kontribuci okolo opravy Golfa, přidání LOD na A8čku a podobné především QoL věci. A jak se asi někteří tuší, tak tohle byl jen můj začátek...

    Na úvod     
Jen málokdy se stává, že model v carpacku je skutečně bezchybný. Povětšinou jsou dané chyby drobného rázu, který většinu času neovlivňuje soužití s daným modelem a vozidlem na serveru. Bohužel to povětšinou není vždy a tak se bohužel stává, že některé modely mají k dokonalosti prostě a jednoduše daleko. A od toho je tady tohle vlákno. Cílem je naleznout a opravit pokud možno co nejvíc toho jen půjde v případě vozidel, která tuto péči skutečně vyžadují. A proč? Protože když už to neopravím po těch třech letech já (nebo někdo další, kdo o to má skutečně zájem), tak to neudělá nikdo.

    Co to pro lidi na serveru znamená za předpokladu nahrání opravených modelů?   
No, povětšinou to znamená opravu některých skutečně nepříjemných problémů. Bohužel ne však všech, neboť u některých vozidel jde o kombinaci modelu a jeho kolizí v kombinaci s kolizí mapy San Andreas. Mělo by to pro hráče znamenat zlepšení QoL vlivem některých změn, které chci skrze svou kontribuci dostat na server.

Stejně tak se snažím myslet na optimalizaci a možnosti úprav. Trošku to zní jako oxymorón, ale jde to dohromady skrze úpravy materiálů a přidávání barvitelných materiálů. A co to znamená? Znamená to méně potřebných polepů a z toho vyplývající lepší optimalizace pro server. Než se někteří z Vás začnou radovat, že ušetří několik stovek za full-blacked out vozidlo, tak vás musím upozornit, že San Andreas umí pracovat "pouze" se čtyřmi barvitelnými materiály, které sám chci jen málokdy využít (z toho důvodu, že čtvrtou, a občas i třetí, barvou disponují custom kola).

V případě kolizí to pro mnohé z vás znamená konec přeletů vlivem kolizí auta. Bohužel jsou zde stále kolize některých částí mapy, ale do těch se moc pouštět nechci z toho důvodu, že je to povětšinou mnohonásobně větší očistec než opravovat některý model pár hodin v kuse.

    A co to má společného s vámi?   
Bohužel i přes svou vcelku dlouhou přítomnost nedisponuju všemi znalostmi. Stejně tak jsem za x let na Skimu neměl všechna existující vozidla na serveru. A co to teda znamená? Potřebuju pomoci vás všech. Potřebuju vědět o každém problému s modelem(!) vozidla na Skimu. Naneštěstí nevím o všech a ačkoliv mi zde již pár lidí (jako třeba @Uwax  ) pomáhají s hledáním některých problémů, tak je stále nemám všechny.
Tyhle problémy si budeme řadit do několika kategorií. Ty si pojďme rozebrat:

   absence LOD   - absence modelu pro vykreslení na větší vzdálenost. To je to slavné to, jak mizela A8čka po pár metrech. Bohužel takových modelů je na Skimu víc. Zde je cíl opravy víc než jasný - napasovat LOD, díky kterému model nezmizí do dály, tudiž by nebyla potřeba vynucovat vykreslování vozidel ve vysoké kvalitě vždy a všude, z čehož pramení i vyšší framerate.
O kterých vozidlech vím, že nemají LOD? Policejní Explorer (edit ke dni 23.4 - asi vyřešeno díky @SovietDog ), policejní Charger, nové SLko, Civic(?)

   mizerné kolize podvozku    - škrtání vozidla, které mimo vizuální stránku (to je skutečně to menší zlo, kde nevidím potřeba cokoliv řešit) může v některých případech ovlivnit jízdní vlastnosti. Známým příkladem je Viper, který je ve stávající podobě skutečnou "zábavou" ve špatném slova smyslu. Nebo také Avanty, které při hodně specifické jízdě spíš létají než jezdí. Tyto kolize jdou povětšinou opravit, případně zmírnit nechtěné chování vozidla.
O kterých vozidlech vím? Viper, Avant, Gran Prix (dle videí), nový Challenger, C-Class (snad se model podaří otevřít), dost možná i Camaro. Vím, že mi dva lidi uváděli i nového Mustanga, ale podle kolizí modelu při zobrazení se mi nezdá, že by s ním měl být problém.

    absence registrační značky    - je to spíš drobnost, ale sám si na ní dávám pozor. Důvod je prostý - v některých případech může absence fyzické registrační značky na modelu komplikovat RP. Sice je takových situací vcelku málo, ale stále existují.
O kterých modelech vím, že nemají registrační značky - Roadglide, Gran Prix (tady nevím, zda by je vůbec měl mít), policejní Charger

   absence měnitelné (SA) značky    - namísto "SA Plates" (registrační značky, které se mění se změnou textu registrační značky), jsou na vozidle textury, které ji mají simulovat.
O kterých modelech vím - MTL, Firetruck

    špatný texture mapping světel    - světla jsou sice funkční, ale jejich texture mapping je špatný. Takovému modelu místo správné textury svítí světla (i zadní) bílou či nabělavělou barvou. Stejně tak můžeme vidět na serveru vozidla (především ta přidána později), která mají rovnou špatnou texturu vlivem toho, že potřebují ke své funkci ImVehFt. V obou dvou případech se dá texture mapping pro SA světla udělat a to bez větších problémů. Pro tyto účely jsem si dovolil zde přidat snímek. Brzdové světlo za zadním sklem má SA textury světel, zadní světla je nemají správně namappované.
O kterých modelech vím - Infiniti G35, Mazda RX7. Zde jich bude skutečně hodně.

   Ostatní    - zde můžete uvést věci, které nepatří do kategorií uvedených výše. Jako příklad zde můžete uvést třeba problémy s materiály (jejich odlesky či průhlednost kde by neměla být).
O jakých problémech vím - Viper a místo, kde lze hledět dovnitř karosérie.

   QoL věci    - zde můžete uvést věci, které by bylo podle Vás fajn pozměnit či umožnit u nich přepínání. Například u Roadglidu mít variantu bez kufrů, možnost barvitelných materiálů a podobně. Ale upozorňuji, že nechci, aby model měl znatelně větší velikost než originál.

 

Dopředu upozorňuji, že model nového civilního Chargeru je natolik v háji, že ten je pro mě beyond repairable (absence dummies na zadní sedačky, absence funkčních zadních dveří, absence LOD a špatný texture mapping světel - ImVehFt). Pokud se chce někdo pustit do jeho oprav, budiž, ale já to opravdu nebudu.

 

hondacivic

Hráč

54
22.4.2024 17:59

Myslím si že dost velký problém jsou custom kola od NPC. Ve většině případů je to velikost, ať už moc velké či naopak moc malé.

Příklad je třeba Corvetta, M6, nový mustang a nebo R32 a R8. A jako vlastník tří z těchto vozidel bych uvítal kdyby se to dalo opravit.

Spoiler

Příklad custom kol na R32.

LegitZett

Hráč

15
22.4.2024 18:12

 mizerné kolize podvozku    Model Mercedes Benz C32 AMG má podobne nízky podvozok a každý nájazd na obrubník vo vyššej rýchlosti vás katapultuje.

Holub

Hráč

46
23.4.2024 11:58, naposledy upraveno 23.4.2024 12:39 uživatelem Holub

@hondacivic Trošku jsem se daný problém snažil nastudovat. Řešení podle několika vláken je nastavení jiné hodnoty ve vehicles.ide. Podívám se, zda je i jiné řešení, ale nemohu to s jistotou zaručit, že se mi podaří něco najít.

@LegitZett Bohužel u Céčka, Éčka, Golfa, E39ky, Focus, PT a R129 nic nezmůžu (všechno to jsou modely od jednoho autora). Tyhle modely jsou tak úžasně uzamknuté, že jsem bez šance s nimi cokoliv dělat a to platí (většinou) i pro Blender a mé běžné prostředky pro odemykání. Vím, že se povedlo u některých z modelů dostat alespoň část do Blenderu, ale to je tak všechno, no.


Powered by LeoSight IFS
LT~48