Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Vozidla okresu Red County #1 - Chevrolet Caprice Brougham & Taxi Cab


Holub

Hráč

45
24.7.2022 10:17, naposledy upraveno 24.7.2022 15:01 uživatelem Holub

Vozidla okresu Red County #1 - Chevrolet Caprice Brougham & Taxi Cab


“Red County. Mnohými vnímáno jako cesta z utrpení a trápení městského prostředí, mnohými vnímáno jako zapadákov. Ovšem ať již na Red County pohlížíte tak či onak, jednu věc nelze upřít - vozový park, kterým disponuje, rozhodně patří k těm zajímavějším. V tomto magazínu si projdeme celou řadu vozidel, které jsou nejen součástí našich každodenních životů, ale také i koloritu tohoto okresu.”

 Dnes pohlédneme na automobil, který Vám může říkat pane klidně i za jednu dvě výplaty. Sedan, který symbolizuje konec éry amerického automobilismu a to se všemi klady i zápory - Chevrolet Caprice.



Stará osmdesátková krabice na kolečkách

Designová stránka, nebo spíš její absence, je jedním ze skutečně charakteristických rysů tohoto povozu z let osmdesátých. Design zde nepředchází funkci, funkce zde předchází všemu, co vidíte. Ovšem i přesto naleznete po designové stránce, alespoň u modelu Brougham, několik zajímavých detailů, které přináší trochu zpestření do jinak krajně funkčního designu. Jen pohlédněte na tu vinylovou střechu - vypadá dobře a přináší… no, vůbec nic, jen zvýšenou údržbu kvůli materiálu, který tento útvar pokrývá. Oproti tomu varianta, která již disponuje vším potřebným k drožkaření, si tento designový prostředek odpouští a dává přednost střídmému utilitarismu. Tato střídmost, ať již v menší či větší míře, přináší také jedno ze zásadních pozitiv tohoto vozu - nejen, že díly seženete víceméně všude získáných způsoby s různou mírou legality, ale tyto díly jsou také zatraceně levné! Nerad přeháním, avšak zde si dovolím tvrdit, že většinu karosářských dílů seženete za cenu dobré a kvalitní večeře, kolikrát i za cenu sandwiche z benzínky. Dokonce jsem slýchaval nějakou dobu zpět historku, že se jednomu občanovi Palomino Creek podařilo koupit celý Caprice za sandwich.

 

“Véhikl jako ze staré školy”

 

 Pohlédneme-li do interiéru (ne, že bychom měli jinou možnost), zjistíme, že i zde byla upřednostněná forma před designem. A zde se stírají i vnější rozdíly mezi Broughamem a taxi konverzí - rozdílů je zde minimum krom taxametru a přítomnosti přepážky mezi první a druhou řadou sedadel. Vadí to něčemu? Ničemu, naopak je to ku prospěchu věci. Pokud se vám poštěstí a naleznete kousek s interiérem v jiné než fádní šedi či černotě, je kabina i víc než příjemným místem pro život. Ostatně lavice, do které se stačí jen pořádně zabořit, klimatizace (pokud funguje) a naprostá absence čehokoliv, co Vám zasahuje do řízení je dnes skutečně vítané. 


Nečekejte žádné závodění

Stojíme před pětimetrovou amerikou s motorem, který je, kulantně řečeno, dimenzován na klidnou jízdu. Vadí to něčemu? Pokud jsou pro Vás přesuny rychlostí, která je násobkem legálních rychlostí, nutností, tohle není auto pro Vás. Ostatně nepočítám s tím, že si kdokoliv pořídí tohle auto kvůli tomu, aby se dostal co nejrychleji z bodu A do bodu B.

“Nesnažte se o rychlostní rekord, namísto toho si vychutnejme fakt, že nám není vnucováno něco, o co nestojíme”

 

Zde musíte uvažovat jinak. Před Vámi stojí starý americký sedan s pohodlím, kterému se vyrovná buďto limuzína, nebo extrémně přetechnizované luxusní vozidlo, jehož podvozkové díly Vás vyjdou na cenu osmi těchto Chevroletů. Cestování je radost, jen ne rychlá radost. Opravdu ale chcete cestovat rychle v něčem, co odveze půlku průměrného domku v Palomino Creek? 



Verdikt a závěrečná doporučení

Otázkou není zda je Chevrolet Caprice ideálním autem. Pro mnohé z Vás bude příliš pomalý, příliš zastaralý, nebo… nezajímavý, nudný. Těm z Vás, kteří mu dají šanci, se odmění téměř věčnou službou s naprosto minimálními náklady na provoz. Tedy za předpokladu, že vyberete správný kus. Bohužel na trhu figurují kusy, které jsou osazeny hydraulikou a úpravami, které tomuto vozu skutečně škodí. Takové kusy jsou na denní ježdění skutečně nepoužitelné a jejich uvedení do původního stavu nebývá natolik výhodné, aby k tomu skutečně došlo. 

 

“Barvitá minulost těchto vozů není nic neobvyklého”

 

Takové kusy také mívají za sebou kolikrát barvitou minulost, která pro některé z Vás může být plus, pro některé nikoliv. Ovšem ve srovnání s trojkovým Golfem či motorkou v cenové kategorii do šedesáti tisíc jde o volbu, která skutečně stojí za to. Ostatně do dnešních dní jde o jeden z nejlevnější dopravních prostředků se čtyřmi koly a střechou, které si můžete pořídit. A není potřeba dodávat, že o to rychleji si takové auto dokáže na sebe vydělat… minimálně pokud jde o kusy, které nejsou v hledáčků sběratelů právě kvůli jejich předchozím majitelům či samotné specifikaci. 


Závěrečné skóre

Design - 2/5
Prostornost - 4/5
Pohodlí - 5/5
Rychlost - 2/5
Náklady na provoz - 5/5
Cena - 5/5

Celkové skóre - 23/30


Na závěr bych chtěl uvést jeden hodně zásadní a důležitý fakt - neposílejte takováto vozidla do šrotu. Za těch pár tisíc, co za ně dostanete, to opravdu nestojí. Tím tuplem při vědomí, že vždycky můžete za své vozidla dostat víc prodejem, byť jde i o levné véhikly, jejichž cena v autobazaru Deaton není kdovíjaké terno. Navíc takové vozidlo někomu poslouží lépe nežli slisovaná kostka plechů.


-RB


Powered by LeoSight IFS
LT~31

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo

DUBEN 2024
SPLNĚNO!

Pokrytí provozních nákladů

Donator měsíce: Vitezslav (2063Kč)
(na konci měsíce získá odznak)

Kdo je online?
MrKys

300Kč dnes v 01:26

thex

60Kč dnes v 01:26

Streexy

87Kč včera v 21:46

Nejnovější uživatelé
mokonkoooo

Registrován 23.4.2024

Zeemon

Registrován 23.4.2024

rwmmike

Registrován 23.4.2024