Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Vozidla okresu Red County #3 - Ford F100


Holub

Hráč

46
14.12.2022 18:14

“Red County. Mnohými vnímán jako cesta z utrpení a trápení městského prostředí, mnohými vnímán jako zapadákov. Ovšem ať již na Red County pohlížíte tak či onak, jednu věc nelze upřít - vozový park, kterým disponuje, rozhodně patří k těm zajímavějším. V tomto magazínu si projdeme celou řadu vozidel, které jsou nejen součástí našich každodenních životů, ale také i koloritu tohoto okresu.”

 Dnes si prohlédneme a vyzkoušíme další utilitární prostředek dopravy. Vozidlo, které si jen málokdo z vás kupuje kvůli svému sex appealu. Tohle je těžká volba rozumu, kterou lze jen málokdy podepřít emocionální stránkou věci… Ford F100

 

 

Starý pickup se vším všudy

Designová stránka, nebo spíš její absence, je jedním ze skutečně charakteristických rysů 

 

“Vzhled poplatný, byť velice konzervativní, době vzniku”

 

 Design tohoto vozu není třeba příliš představovat. Základní design (a to včetně charakteristických rysů) lze načrtnout do dvou minut na papíře a krom předních světlometů a kol jde o design složený výhradně z hran a úseček. Vlastně se dá říct, že po designové stránce jde o tu nejčistší formu funkce, se kterou se můžete na silnicích setkat. No dobrá, AMC zde má trochu navrch, avšak zde se bavíme o něčem k čemu se smrtelník zjevně jen tak nedostane. Ať tak či onak, estetika zde nehraje takovou roli a dá se říct, že daný design byl konzervativní již v době vzniku, natož dnes v době všelijakých designových divočin. 

 

 

Boj s prostorem? Ale kdeže…

 

“Kabina dokáže pojmout víc než dva lidi. Stačí se podívat na staré venkovské snímky a uvidíte, že se zde dokázalo usadit i pět lidí.”

 

Předně auto působí větším než ve skutečnosti je. Ovšem ani tak se nevyhnete problémům s velikosti některých parkovacích míst, ale stále to může být horší… o tom, ale, až někdy jindy s jiným dopravním prostředkem. 

Kabina vozidla neoplývá zrovna kdovíjakým prostorem. Až se dá říct, že na velikost vozidla působí stísněně. Šířka není problém, neboť kabina dokáže pojmout na přední lavici tři lidi (vlastně i víc, ale nedoporučuji to, poznámka autora) bez sebevětších potíží. Problémem je samotná délka kabiny, která větší pohodlí při cestování, byť na sebekratší cesty, naprosto a do písmene zabíjí. Lavice je vcelku pohodlná na to, že se bavíme o užitkovém vozidle. Pokud ji tedy srovnáme s vozidly v dané cenově hladině, jde o podprůměr v oblasti pohodlí.
A pak zde máme odpružení, které svůj užitkový původ skutečně nezapře. Je totiž trochu uskákané. Není to sice tak vážné jako je tomu u éčkových dodávek s krabicovou nástavbou, ale stále jde o něco, co jízdní vlastnosti posouvá směrem, který není žádoucí ani u vozidla tohoto rázu. Na druhou stranu je podvozek dostatečně dimenzovaný na přesun větších (a především těžších) objektů, kdy mu jinak poněkud nekultivovaný chod vcelku rádi odpustíte. 

 

“Motoru zjevně leccos odpustíte. Je to jednoduchý stroj”




O motoru není příliš potřeba mluvit. Dobrou zprávou je, že v tomhle státě nenatrefíte na šestiválcové agregáty. Ty se svým výkonem (nebo spíše jeho nedostatkem) až 127 kilowatt jsou skutečně poddimenzovaný na vozidlo, jehož provozní hmotnost se až nebezpečně ke dvěma tunám. Tudíž u nás se setkáte výhradně s osmiválci série FE, které už na rozpohybování vozidla stačí. O tom, že jim stačí skutečně základní údržba k tomu, aby vydržely navěky věků, nemluvě. Bohužel spotřeba se pohybuje v dvouciferných číslech, což užití tohoto vozidla jako levný a nenáročný přepravník na dřevo poněkud zabíjí. Nyní s největší pravděpodobností čekáte nějaké to ALE… a máte pravdu, skutečně zde je. Tím problémem je převodovka, která svým zpřevodováním stojí za tím, že “efko” se na silnici spíše plouží nežli cestuje v příjemné rychlosti.

 

Verdikt a závěrečná doporučení

Tak a jsme ve finále. V první řadě nezapomínejme na to, že před námi stojí téměř půl století starý automobil, který byl a dodnes bývá užíván především pro pracovní účely. Kousek na fotografiích nevyjímaje. Podle toho i trh vypadá - vozidla jsou ve všelijakých stádiích rozkladu. Pokud se ovšem nějaký takový kousek nabídne k prodeji, většinou se prodávají za pár tisíc. Za pěkné upravené kousky napadené tunéry padají i vyšší nabídky, avšak i taková vozidla jsou stále relativně dostupná. 

 A má rada na závěr? Pokud hledáte pracanta za pár korun, budete moct (či spíš budete muset) si vybírat mezi touhle generací “efky”, nebo stovkou z padesátých let. A zde bych daleko raději volil novější, námi zkoušenou generaci. Dvacet let rozdíl je skutečně znatelný. Bohužel tím, že jich na trhu není tolik (minimálně ve srovnání s krabicovým i běžným éčkovými dodávkami), tak je větší šance, že skončíte s klíčky od něčeho, co je objektivně i subjektivně horší nežli tento starý pickup. A pokud hledáte něco, co má víc prostoru nežli tento pickup? V tom případě volte éčkový pickup. Sice je jich na trhu tak málo, že sehnat kousek za rozumnou cenu je prakticky nemožné, ale o to radši budete za svá rozhodnutí. Navíc obě dvě vozidla sdílí část dílů, ať již karosářských, tak i motorových. Ať tak či onak, za danou cenu málokdy naleznete něco praktičtějšího.

 

 

Závěrečné skóre

Design - 1/5
Prostornost - 5/5
Pohodlí - 1/5
Rychlost - 1/5
Náklady na provoz - 5/5
Cena - 5/5

Celkové skóre - 18/30

 

 


Powered by LeoSight IFS
LT~35

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo

DUBEN 2024
SPLNĚNO!

Pokrytí provozních nákladů

Donator měsíce: Vitezslav (2063Kč)
(na konci měsíce získá odznak)

Kdo je online?
Shawftty

87Kč dnes v 04:21

Shawftty

38Kč dnes v 04:16

stokly

50Kč včera v 23:47

Nejnovější uživatelé
Tomiooo

Registrován 29.4.2024

leonka231

Registrován 28.4.2024

BL4CKR0SE

Registrován 28.4.2024