Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Vozidla okresu Red County #4 - VW Golf Mk.III


Holub

Hráč

46
23.4.2023 18:59, naposledy upraveno 23.4.2023 20:02 uživatelem Holub
“Red County. Mnohými vnímán jako cesta z utrpení a trápení městského prostředí, mnohými vnímán jako zapadákov. Ovšem ať již na Red County pohlížíte tak či onak, jednu věc nelze upřít - vozový park, kterým disponuje, rozhodně patří k těm zajímavějším. V tomto magazínu si projdeme celou řadu vozidel, které jsou nejen součástí našich každodenních životů, ale také i koloritu tohoto okresu.”
 
S dnešním vozidlem se setkáváme častěji, než si vlastně v první řadě uvědomujeme. Jde o vozidlo, které je (mimo jiné) provozováno jistou osobou z jisté velice kontroverzní strany. Jde o vozidlo, které je ve svém žlutém (byť se nejedná se o taxi) koloritu vcelku běžným dopravním prostředkem v dopravě a, mimo jiné, jde i o jednu z nejlevnějších cest k individuální dopravě. A dle mého také jedno z nejhorších rozhodnutí, které můžete učinit i s takto omezeným rozpočtem.

V jednoduchosti je síla?

 
  Abych byl upřímný, tak tohle není mé první setkání s trojkovým Golfem. Mimo tento exemplář, který je v době vydání tohoto článku ve vlastnictví jiného (a ano, skutečně jsem si ho zakoupil dobrovolně... asi), zjevně spokojeného majitele, jsem vlastnil ještě jeden exemplář - snížený kousek s atmosférickým naftovým agregátem, jehož jízdní projev připomínal něco, co by do kopce předjel nejeden cyklista... a co víc, možná by to předběhl i chodec.
 Tento exemplář, naštěstí disponující naftovým agregátem s turbem, se již pyšní o něco lepší jízdní dynamikou. Ale že by to byla kdovíjaká sláva? To se úplně říct nedá. Abych byl upřímný, tak po stránce jízdních vlastností se snažím, leč marně, zjistit proč si koupit trojkový Golf namísto PT Cruiseru. A v tomhle duchu se to bude nést dále, neboť "pý-týčko v jedna-šestce" je zjevně nejbližším konkurentem tohoto vozu, který je již evidentně za zenitem. A tak zatímco PT Cruiser disponuje pěti dveřmi, trojka se pyšní pouze třemi. Nejde o nic, co by nějak extrémně narušilo praktičnost, avšak stejně tak jde o jeden z argumentů, který hovoří pro Cruiser.
 Stejně tak jízdní dynamika, kterou má i základní 1.6 znatelně lepší než tento již značně překonaný dopravní prostředek. A tak si můžete klást otázku proč si koupit Golfa namísto modernějšího a, byť to nerad přiznávám, lepšího soka.
 Důvody, proč se rozhodnout pro Golfa jsou vlastně dva. Tím prvním je design. Ten, ačkoliv je pro mnohé z nás vrcholem pojmu nuda a zjevně i ztělesnění pojmu nuda na kolech, je stále pro mnohé akceptovatelnější nežli design ožužlaného retrobloba. A ano, ani praktičnost to v očích mnohých nezachrání. Tím druhým je spolehlivost jako taková.
 

Téměř nezničitelný agregát aneb když koroze je hlavní nepřítel

 
 Slabší motorizace bez turba je téměř ukázkovou definicí pojmu spolehlivý motor. Popravdě jsem se v životě nesetkal s tím, že by kastle trojkového Golfu přežila ať již atmosférickou, tak i přeplňovanou variantu naftového agregátu. A tím se dostáváme k dalšímu důvodu, který hovoří proti mark trojce - koroze. Ve srovnání s Capricem, který jsem uváděl v prvním díle tohoto občasníku, jde totiž o jedno z vozidel, kde nebude problém najít standartní, nezbastlený kus. Tady bude problém najít kus, který stojí za dané peníze. Interiér jako definice pojmu nuda... a perfektní přehlednosti Ačkoliv to zatím vypadá, že na tento poněkud neatraktivní povoz vrhám jen a pouze nenávist, není tomu tak.
 

Interiér jako jeden z typických představitelů let devadesátých

 
 V interiéru jsem se, i přes hodně specifický odér starých plastů, cítil jako doma. Vše je na svém místě, vše funguje jak se od toho očekává a celkově to působí jako něco, nad čím skutečně inženýři přemýšleli... narozdíl od různých dotykových displejů, rádiomap a infotainmentů, které působí spíš jako kolotočářská atrakce. Zde jde vidět snaha o to utvořit něco, co skutečně funguje tak, jak se sluší a patří. Zavazadlový prostor... no, je tady. Není ani malý, ale ani velký. Dá se říct, že je použitelný a to je vše, co je vlastně potřeba o tomhle vozidle vědět. Nebo snad ne?
 

Na závěr pár rad a tipů

 
 Tímto se druhý díl tohoto občasníku pro rok 2023 chýlí ke konci a s tím přichází na scénu několik rad.
 Tou první je pouvažovat nad možnostmi. V dané cenové hladině totiž můžete mít i lepší vozidlo. Můžete mít retro jelly bean v podobě PT Cruiseru, nebo, pokud si připlatíte, první generaci Fordu Focus. A obojí zde vnímám jako lepší povozy nežli třetí generaci Golfu. Namísto toho se vám Golf odmění, pokud již není zrezlý na seškrábání do kyblíku, mírou spolehlivosti, která je u evropského auta skoro mýtem. Stojí to za případné trable při cestě do kopců, nudný design, nebo dané peníze jako takové? To je již na vás...

 Stejně tak se vyvarujte variantě bez přeplňování. Nestojí to za řeč a ze své zkušenosti dost dobře vím, že takové auto je snadné sousto i pro starý Fkový Ford. Auto, které je o čtyřicet let starší nežli tento Golf. ČTYŘICET LET ROZDÍL PRO NIC ZA NIC. Dále se zaměřte na korozi. Většina vozů, ač si to majitelé či prodejci neradi přiznávají, jsou kousky na dojetí. A tím to vlastně hasne. Pro jednou by mohla být zajímavá volba volit některý z upravených exemplářů. Ostatně je to auto na dojetí a za pár tisíc, tak proč nezariskovat s něčím, co ten kopec skutečně vyjede?
 
 

Závěrečné skóre

Design - 1/5
Prostornost - 3/5
Pohodlí - 2/5
Rychlost - 1/5
Náklady na provoz - 5/5
Cena - 5/5

Celkové skóre - 16/30

Poznámka autora pod čárou
Mohlo by se zdát, že trojkový Golf je vozidlo, které nemám skutečně rád, ale není tomu tak. Problém je v tom, že jsem měl možnost několikrát jet i s jinou raritou v rámci této generace Golfa a... to auto je prostě úplně někde jinde. Tohle je dneska již značně překonané vozidlo ve všech ohledech... bohužel.

 

PinkFloydCZ

Hráč

17
24.4.2023 07:22

Děkuji za super příspěvek, já osobně Golfa mám, koupený nedávno za dobrou cenu, a jsem s ním spokojený, zatím mně nezklamal! 

Ale jistě mohu říct, že to není nejlepší vůz, ale na mé účely to stačí.

J.Lidmila


Powered by LeoSight IFS
LT~39

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo

DUBEN 2024
SPLNĚNO!

Pokrytí provozních nákladů

Donator měsíce: Vitezslav (2063Kč)
(na konci měsíce získá odznak)

Kdo je online?
Shawftty

87Kč dnes v 04:21

Shawftty

38Kč dnes v 04:16

stokly

50Kč včera v 23:47

Nejnovější uživatelé
Tomiooo

Registrován 29.4.2024

leonka231

Registrován 28.4.2024

BL4CKR0SE

Registrován 28.4.2024