Ahoj komunito!
Již dříve jste se mohli (především z TS) dozvědět, že bylo v plánu přejít ze systému tzv. LS-Points na nový systém úrovní (levelů). Čas na toto přejití právě nadešel. Systém úrovní je hotov z LS-Points jsou nyní XP.
Ruku v ruce s touto změnou měníme také systém denních odměn na denní úkoly. Můžete tak získat mnohem lepší odměny, avšak musíte pro to udělat něco víc, než jen kliknout každý den na tlačítko na webu. Za aktivitu na fóru, herních serverech a podobně budete nyní více odměňováni. Úkoly i přehled aktuální úrovně a potřebných XP pro další úroveň najdete pod UCP > Denní úkoly.
Teď se pojďme podívat jak jsme se k tomuto systému dostali.
Tímto příspěvkem bych vám rád i trochu poodhalil proces, kterým na LeoSight přibývají nové funkce.
Prvně vzešla myšlenka, že porovnávat mezi hráči LS-Points není příliš praktické, nikoho vlastně nezajímá, jestli má 5158 nebo 5414 bodů. Navíc si takové číslo ani nezapamatuje a těžko se porovná s ostatními. Původní myšlenka zavedení LS-Points byla soutěživost mezi hráči, tu jsme však zabili ohromným počtem LS-Points, který se u nejaktivnějších uživatelů počítal na desítky tisíc.
Řešením tedy je systém úrovní, který bude mnohem lépe vyvážený a postup úrovněmi nebude tak snadný, ačkoliv stále bude silně znatelný.
Na poradě AT se řešilo, jakou funkci k přepočtu zkušeností na úrovně využít. Pak jsme začali experimentovat s logaritmy a porovnávat je v Google Sheets.
Nakonec jsme zvolili vzorec: ROUND(LOG(LEVEL - 1; 10) * 150 + 100; -1)
Tedy dekadický logaritmus předchozí úrovně vynásobené koeficientem 150, s přičteným základem 100 a zaokrouhleno na celé desítky.
Ten odpovídá v obrázku variantě 1, což ve skutečnosti byla asi tak dvacátá varianta, protože jsme museli prozkoušet a porovnat opravdu hodně různých funkcí, než jsme přišli na tu správnou variantu.
Výsledkem je systém, kde je pro každou další úroveň potřeba více XP, avšak s narůstající úrovní přibývá počet potřebných XP méně a méně. Například pro úrovně 21-24 je pak potřeba 300 nových XP, kdežto pro 25 už 310 XP. Na nižších úrovních to však skáče více, na první úrovni každý začíná, na druhou stačí 100 XP (základ), na třetí už 150 XP, na čtvrtou pak 170 XP.
Dále bylo potřeba tento vzorec přepsat do PHP, což není nic složitého:
return $level > 1 ? round(log10($level - 1) * 150 + 100, -1) : 0;
Nyní je potřeba převést staré LS-Points na úrovně, které by uživatelé správně měli mít, k tomu nám poslouží jednoduchá cyklická funkce, kterou si můžeme vyjádřit grafem:
Dále jsem přidal uživatelské rozhraní pro přehled úrovně a zkušeností, to snad oceníte více, než staré nevkusné zobrazení LS-Pointů. Jak již bylo zmíněno, najdete jej pod UCP > Denní úkoly. Přehled vypadá nějak takhle:
No a samozřejmě samotné denní úkoly, ty již fungují na V2 API a od dnešní půlnoci můžete úkoly začít plnit, mě se třeba vygenerovali první tři:
Úkoly jsou důležitou součástí, na které je ještě potřeba zapracovat. Plánuji sestavit velký seznam úkolů, ze kterých může generátor vybírat, aby to bylo pro všechny trochu zajímavější. Zatím jsou připraveny následující úkoly:
Úkoly se mohou a nemusí opakovat (dle nastavení v systému), zatím jsou všechny úkoly opakovatelné, kromě úkolu s představením, ten se každému uživateli zobrazí jen jednou.
Určitě budu moc rád, když mi napíšete své nápady na nové úkoly, kterými tento systém můžeme společně obohatit. Přecijen dělat dokola stejné úkoly by mohla být nuda. Určitě v jejich vymýšlení také budete kreativnější, mě zatím napadlo pouze těchto pár jednoduchých úkolů cílící na aktivitu hráčů na fóru a Artheonu.
Díky naší API a propojení Artheonu s LeoSight účty bylo propojení systému s Artheonem naprosto triviální záležitostí, stačil přidat jeden jediný řádek do skriptu, který autorizuje LeoSight účty, na serveru tak není potřeba ani restart a odměny za přihlášení do hry můžete začít vyzvedávat.
V plánu je ještě systém odměn za úrovně, kdy se vám s danou úrovní odemkne nějaká nová funkce. Co třeba tituly na fórum nebo GIF avatary? Ještě uvidíme.
Systém je právě v testovací fázi, zde už se můžete zapojit i vy - vyzkoušejte denní úkoly a dejte mi zpětnou vazbu o tom, co byste zlepšili.
No a já si jdu za napsání tohoto příspěvku vyzvednout odměnu, protože to byl přeci jeden z mých denních úkolů. 😉
EDIT: Všechno funguje jak má, úkol mám splněný.
Ahoj komunito!
Již dříve jste se mohli (především z TS) dozvědět, že bylo v plánu přejít ze systému tzv. LS-Points na nový systém úrovní (levelů). Čas na toto přejití právě nadešel. Systém úrovní je hotov z LS-Points jsou nyní XP.
Ruku v ruce s touto změnou měníme také systém denních odměn na denní úkoly. Můžete tak získat mnohem lepší odměny, avšak musíte pro to udělat něco víc, než jen kliknout každý den na tlačítko na webu. Za aktivitu na fóru, herních serverech a podobně budete nyní více odměňováni. Úkoly i přehled aktuální úrovně a potřebných XP pro další úroveň najdete pod UCP > Denní úkoly.
Teď se pojďme podívat jak jsme se k tomuto systému dostali.
Tímto příspěvkem bych vám rád i trochu poodhalil proces, kterým na LeoSight přibývají nové funkce.
Prvně vzešla myšlenka, že porovnávat mezi hráči LS-Points není příliš praktické, nikoho vlastně nezajímá, jestli má 5158 nebo 5414 bodů. Navíc si takové číslo ani nezapamatuje a těžko se porovná s ostatními. Původní myšlenka zavedení LS-Points byla soutěživost mezi hráči, tu jsme však zabili ohromným počtem LS-Points, který se u nejaktivnějších uživatelů počítal na desítky tisíc.
Řešením tedy je systém úrovní, který bude mnohem lépe vyvážený a postup úrovněmi nebude tak snadný, ačkoliv stále bude silně znatelný.
Na poradě AT se řešilo, jakou funkci k přepočtu zkušeností na úrovně využít. Pak jsme začali experimentovat s logaritmy a porovnávat je v Google Sheets.
Nakonec jsme zvolili vzorec: ROUND(LOG(LEVEL - 1; 10) * 150 + 100; -1)
Tedy dekadický logaritmus předchozí úrovně vynásobené koeficientem 150, s přičteným základem 100 a zaokrouhleno na celé desítky.
Ten odpovídá v obrázku variantě 1, což ve skutečnosti byla asi tak dvacátá varianta, protože jsme museli prozkoušet a porovnat opravdu hodně různých funkcí, než jsme přišli na tu správnou variantu.
Výsledkem je systém, kde je pro každou další úroveň potřeba více XP, avšak s narůstající úrovní přibývá počet potřebných XP méně a méně. Například pro úrovně 21-24 je pak potřeba 300 nových XP, kdežto pro 25 už 310 XP. Na nižších úrovních to však skáče více, na první úrovni každý začíná, na druhou stačí 100 XP (základ), na třetí už 150 XP, na čtvrtou pak 170 XP.
Dále bylo potřeba tento vzorec přepsat do PHP, což není nic složitého:
return $level > 1 ? round(log10($level - 1) * 150 + 100, -1) : 0;
Nyní je potřeba převést staré LS-Points na úrovně, které by uživatelé správně měli mít, k tomu nám poslouží jednoduchá cyklická funkce, kterou si můžeme vyjádřit grafem:
Dále jsem přidal uživatelské rozhraní pro přehled úrovně a zkušeností, to snad oceníte více, než staré nevkusné zobrazení LS-Pointů. Jak již bylo zmíněno, najdete jej pod UCP > Denní úkoly. Přehled vypadá nějak takhle:
No a samozřejmě samotné denní úkoly, ty již fungují na V2 API a od dnešní půlnoci můžete úkoly začít plnit, mě se třeba vygenerovali první tři:
Úkoly jsou důležitou součástí, na které je ještě potřeba zapracovat. Plánuji sestavit velký seznam úkolů, ze kterých může generátor vybírat, aby to bylo pro všechny trochu zajímavější. Zatím jsou připraveny následující úkoly:
Úkoly se mohou a nemusí opakovat (dle nastavení v systému), zatím jsou všechny úkoly opakovatelné, kromě úkolu s představením, ten se každému uživateli zobrazí jen jednou.
Určitě budu moc rád, když mi napíšete své nápady na nové úkoly, kterými tento systém můžeme společně obohatit. Přecijen dělat dokola stejné úkoly by mohla být nuda. Určitě v jejich vymýšlení také budete kreativnější, mě zatím napadlo pouze těchto pár jednoduchých úkolů cílící na aktivitu hráčů na fóru a Artheonu.
Díky naší API a propojení Artheonu s LeoSight účty bylo propojení systému s Artheonem naprosto triviální záležitostí, stačil přidat jeden jediný řádek do skriptu, který autorizuje LeoSight účty, na serveru tak není potřeba ani restart a odměny za přihlášení do hry můžete začít vyzvedávat.
V plánu je ještě systém odměn za úrovně, kdy se vám s danou úrovní odemkne nějaká nová funkce. Co třeba tituly na fórum nebo GIF avatary? Ještě uvidíme.
Systém je právě v testovací fázi, zde už se můžete zapojit i vy - vyzkoušejte denní úkoly a dejte mi zpětnou vazbu o tom, co byste zlepšili.
No a já si jdu za napsání tohoto příspěvku vyzvednout odměnu, protože to byl přeci jeden z mých denních úkolů. 😉
EDIT: Všechno funguje jak má, úkol mám splněný.