Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

✈️ Dramatická záchrana na silnici: Pilotka uniká z hořícího letadla s pomocí statečných hasičů ✈️


Zeintar

Hráč

49
7.8.2023 01:11

Dramatická záchrana na silnici: Pilotka uniká z hořícího letadla s pomocí statečných hasičů


 

V nedělním večeru došlo k dramatickému zvratu, kdy klidné nebe nad Nevadou prolomilo volání o pomoc "mayday" z letounu typu Dodo. Letadlo, které se původně vydalo na cestu z Nevada letiště, se ocitlo v tísni, když začalo hlásit poruchu. "DOD 9741; Mayday, Mayday, Mayday, hoří mi pravé křídlo letadla, prudce klesá letecká hladina, mayday," vydala zoufalý signál pilotka.

Letecká věž v Palomino Creek ihned zahájila pokusy o navedení porouchaného letadla na bezpečné přistání na ranvej v Palomino Creek Airport či San Fierro Airport, ale její snaha byla marná. Letoun začal rychle ztrácet výšku a situace se stávala stále nebezpečnější. S ohledem na bezpečnost pilotky a okolního obyvatelstva byla letadlu udělena autorizace ke nouzovému přistání na silnici z Blueberry do Montgomery.

Neprodleně po informování o této události na místo vyrazily složky Integrovaného záchranného systému včetně Hasičského záchranného sboru. O chvíli později dorazil na místo Major HZS Orlando Anderson, který rychle převzal velení a organizoval záchrannou akci.

"Obdrželi jsme hlášení na linku 911 o letadle, které začalo hlásit MAYDAY. Letadlu hořelo pravé křídlo, po nouzovém přistání na hlavní silnici z Blueberry směrem na Montgomery," sdělil Major Anderson.

Po rychlém vymyšlení plánu na záchranu pilotky v hořícím letadle vyběhl Major Anderson k letounu. Náhle si všiml ženy, uvízlé v kabině letadla, které již bylo obklopeno plameny. Bez váhání vstoupil do hořícího letadla, otevřel dveře kabiny a s odvahou ji dostal ven. 

"Důležité bylo minimalizovat požár, abychom mohli pomoci pilotce" prozradil Major Anderson. Po dlouhé a vyčerpávající práci se požár podařilo dostat pod kontrolu.

Po několika minutách dorazila i první ambulance, která s sebou vezla dokonce jednoho pacienta. Naložený pacient byl nucen sedět uvnitř ambulančního vozu až do doby, než ambulanční vůz odjel. 

Následovala první pomoc a rychlá lékařská intervence. Major Anderson spolu se zdravotnickými záchranáři zjistili, že pilotka nemá tep, a okamžitě zahájili resuscitaci. Automatizovaný externí defibrilátor (AED) se ukázal jako klíčový při obnovení srdečního rytmu. Společná spolupráce s ZZS byla nesmírně důležitá pro stabilizaci života ohrožených osob.

S úlevou potvrdil Major Anderson, že pilotka byla úspěšně stabilizována. "Její odvaha a naše rychlá akce znamenaly rozdíl mezi životem a smrtí."

Major Anderson se v rozhovoru také zmínil o komplikaci, která nastala během záchranné akce. "Všimli jsme si, že tu byly mezi ZZS a HZS nějaké komplikace, co se stalo?" zeptali jsme se ho. Major nám otevřeně odpověděl: "Slečna záchranářka zjevně nepochopila určité řešení dané situace a podala výboj z AED v tu chvíli, kdy z mé strany probíhala resuscitace slečny."

Tato nechtěná situace byla velmi nebezpečná a ohrožovala nejen Majora, ale i další záchranáře a cestující v bezprostředním okolí. "Dostal jste výboj i vy?" zajímali jsme se. Major Anderson s mírným úsměvem odpověděl: "Částečně ano, ovšem né tak vysoký, abych vedle pilotky ležel taktéž."

Naštěstí se situace podařilo rychle zvládnout a pilotka byla úspěšně stabilizována. Major Anderson podotkl, že i přes tuto komplikaci byli všichni hasiči plně soustředěni na záchranu života a výsledek jejich úsilí to potvrdil. "Náš tým je sehraný a připravený na různé nečekané situace. I když jsme se nyní dostali do těžké situace, vzájemná spolupráce a profesionalita nám pomohla vyřešit tuto komplikaci a zachránit život pilotce."

Rozhovor s pilotkou odhalil hrůznou realitu, kterou musela v kritické situaci čelit: "Chytlo mi pravé křídlo, nějak moc se to rozhořelo... Letěla jsem a najednou se mi v kabině začalo dýmit a cítila jsem kouř. Když jsem se dívala kolem sebe, viděla jsem, jak hoří pravé křídlo. Po zhruba minutě se to rozhořelo až ke kabině... A to už jsem se chystala doletět na letiště. Volala jsem mayday, ale letadlo začlo prudce klesat. Chtěla jsem to zvednout, ale nešly mi klapky. Shořely. Tak jsem musela přistát na silnici. Přistání mi autorizovala letecká věž z Palomino Creek Airport. Na vysílačce jsme měli jak HZS, tak PSA. Pak si jen pamatuju, jak mě vytáhl nějaký hasič ven, od té doby nic."

Na místo události dorazili rovněž novináři, kteří se snažili získat vyjádření od Zdravotnické záchranné služby, avšak ta odmítla k situaci jakýkoliv komentář. Vedení ZZS bez jakéhokoliv vysvětlení nařídilo zaměstnancům, aby neposkytovali žádné rozhovory a nesdělovali žádné podrobnosti médiím. Rozkaz od ředitele ZZS vyvolal otázky o důvěryhodnosti a transparentnosti této organizace.

Toto tajemné a zamlžené jednání ZZS vzbudilo nedůvěru a nejistotu u veřejnosti, která byla oprávněně zvědavá na informace o záchranné akci. Neochota ZZS komunikovat a poskytnout veřejnosti důležité informace vyvolala otázky, zda byly provedeny všechny kroky a postupy v souladu s předpisy a zda je ZZS opravdu schopna správně zvládat kritické situace.


- Y.Torio


Powered by LeoSight IFS
LT~41