Před pár dny jsem si na Discordu stěžoval na to, že se na Skimu všechny typy pásů zapínají stejně dlouhou dobu. To by samozřejmě mohlo být změněno. Mnohem více mi však vadí, že někteří správně neumí RPit dopravní nehodu v případě, že je jejich vozidlo vybaveno 4 bodovými nebo 6 bodovými bezpečnostními pásy.
Začneme tím, jak takové pásy fungují. Jak nejspíše většina z Vás ví, běžné 3 bodové pásy, které se používají v běžných civilních autech, nejsou ani z daleka perfektní v schopnosti udržení člověka při nárazech/otřesech na jednom a tom samém místě. Nevyletíte předním oknem, ale rozhodně se odlepíte zády od sedačky.
Naopak 6 bodové pásy (a pásy jim podobné) jsou v této schopnosti mnohem mnohem lepší (obviously). Nepodařilo se mi dohledat crash test s použitím těchto pásů, ale věřte mi, z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že pokud si tyto pásy řádně utáhnete, tak se v nich nepohnete ani omylem.
Na co si teda stěžuju tentokrát a zároveň proč se vyvarovat použití těchto pásů na civilním vozidle? Taková ta klasika, kterou každý už minimálně jednou na Skimu viděl. /me Pásy ho udržely A teď rovnou k věci, proč mi tato věc tak vadí. Když se při čelním střetu vozidlo zastaví, tak někam ta všechna energie musí odejít. Většina pravděpodobně do překážky, se kterou se vozidlo střetlo, ale jistá část také do osob, sedících uvnitř. No jo, ale já se v těch 6 boďákách ani nehnu. Už se teda vyžvejknu. Vaše hlava, to je jediná část těla, která si v této situaci může dělat co chce (pominu-li končetiny, ale to je snad všem jasné). Takže následuje to, že Vaše hlava letí dopředu, zatím co je zbytek těla na místě. V praxi to vypadá nějak takhle: (omlouvám se za kvalitu obrázku, ale opravdu jsem nic lepšího nebyl schopen najít)
A co se s Vámi v tu chvíli stane? V lepším případě si poraníte krční páteř. V horším případě se už z toho auta nedostanete po svých. Ani jednu z těchto variant, jsem však bohužel neviděl na Skimu někoho RPit. A myslím si, že by se to RPit mělo. Pokud se Vám však tahle záležitost RPit nechce, doporučuji si do auta nainstalovat běžné 3 bodové pásy, které jsou ve většině případů bezpečnější, než ty 4 a výše bodové.
Proč se tedy v závodních autech nepoužívají ty 3 bodové, pokud tvrdíš, že jsou bezpečnější? Jak jsem již naznačil, jsou bezpečnější pouze ve většině případů. Ten zbytek je právě Motorsport a to kvůli jedné malé, ale za to užitečné věcičce. Seznamte se s HANS (Head and Neck Support)
Právě díky této záležitosti, jsou závodní více bodové pásy mnohem bezpečnější k použití. A jak to jako vůbec funguje? Jednoduše si ji nasadíte na krk, těmi podlouhlými kusy dopředu. Pásy by měly být umístěny na těchto dvou kusech. Ty stříbrné očka si následně zaháknete k helmě, která by na to měla být předem uzpůsobena. A voilà, už si při další nehodě krk nezlomíte. No jo, jenomže tohle na Skimu nikdo (a pokud se najde výjimka tak mě klidně upozorněte) neRPí. Přesněji instalaci takového zařízení. Ale komu by se taky chtělo, mimo např.: Rally Event, tohle RPit?
Na závěr: Pokud nechcete RPit poranění krční páteře při doslova každé DN, tak zůstaňte u 3 boďáků. Pokud chcete 6 boďáky, ale nechcete si lámat krk, tak holt budete muset RPit použití HANS systému. A pokud nesnášíte svojí postavu, tak samozřejmě nemusíte dělat nic z toho, ale prosím Vás, /me Pásy ho udržely opravdu není všechno.
No, to je zatím asi nejdelší slohovka, kterou jsem kdy tady na Leosight portálu napsal. Já jdu spinkat a vy popřemýšlejte o tom, co jsem tady dnes zplodil. Samozřejmě všechny smysluplné názory jsou zde vítány.
Před pár dny jsem si na Discordu stěžoval na to, že se na Skimu všechny typy pásů zapínají stejně dlouhou dobu. To by samozřejmě mohlo být změněno. Mnohem více mi však vadí, že někteří správně neumí RPit dopravní nehodu v případě, že je jejich vozidlo vybaveno 4 bodovými nebo 6 bodovými bezpečnostními pásy.
Začneme tím, jak takové pásy fungují. Jak nejspíše většina z Vás ví, běžné 3 bodové pásy, které se používají v běžných civilních autech, nejsou ani z daleka perfektní v schopnosti udržení člověka při nárazech/otřesech na jednom a tom samém místě. Nevyletíte předním oknem, ale rozhodně se odlepíte zády od sedačky.
Naopak 6 bodové pásy (a pásy jim podobné) jsou v této schopnosti mnohem mnohem lepší (obviously). Nepodařilo se mi dohledat crash test s použitím těchto pásů, ale věřte mi, z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že pokud si tyto pásy řádně utáhnete, tak se v nich nepohnete ani omylem.
Na co si teda stěžuju tentokrát a zároveň proč se vyvarovat použití těchto pásů na civilním vozidle? Taková ta klasika, kterou každý už minimálně jednou na Skimu viděl. /me Pásy ho udržely A teď rovnou k věci, proč mi tato věc tak vadí. Když se při čelním střetu vozidlo zastaví, tak někam ta všechna energie musí odejít. Většina pravděpodobně do překážky, se kterou se vozidlo střetlo, ale jistá část také do osob, sedících uvnitř. No jo, ale já se v těch 6 boďákách ani nehnu. Už se teda vyžvejknu. Vaše hlava, to je jediná část těla, která si v této situaci může dělat co chce (pominu-li končetiny, ale to je snad všem jasné). Takže následuje to, že Vaše hlava letí dopředu, zatím co je zbytek těla na místě. V praxi to vypadá nějak takhle: (omlouvám se za kvalitu obrázku, ale opravdu jsem nic lepšího nebyl schopen najít)
A co se s Vámi v tu chvíli stane? V lepším případě si poraníte krční páteř. V horším případě se už z toho auta nedostanete po svých. Ani jednu z těchto variant, jsem však bohužel neviděl na Skimu někoho RPit. A myslím si, že by se to RPit mělo. Pokud se Vám však tahle záležitost RPit nechce, doporučuji si do auta nainstalovat běžné 3 bodové pásy, které jsou ve většině případů bezpečnější, než ty 4 a výše bodové.
Proč se tedy v závodních autech nepoužívají ty 3 bodové, pokud tvrdíš, že jsou bezpečnější? Jak jsem již naznačil, jsou bezpečnější pouze ve většině případů. Ten zbytek je právě Motorsport a to kvůli jedné malé, ale za to užitečné věcičce. Seznamte se s HANS (Head and Neck Support)
Právě díky této záležitosti, jsou závodní více bodové pásy mnohem bezpečnější k použití. A jak to jako vůbec funguje? Jednoduše si ji nasadíte na krk, těmi podlouhlými kusy dopředu. Pásy by měly být umístěny na těchto dvou kusech. Ty stříbrné očka si následně zaháknete k helmě, která by na to měla být předem uzpůsobena. A voilà, už si při další nehodě krk nezlomíte. No jo, jenomže tohle na Skimu nikdo (a pokud se najde výjimka tak mě klidně upozorněte) neRPí. Přesněji instalaci takového zařízení. Ale komu by se taky chtělo, mimo např.: Rally Event, tohle RPit?
Na závěr: Pokud nechcete RPit poranění krční páteře při doslova každé DN, tak zůstaňte u 3 boďáků. Pokud chcete 6 boďáky, ale nechcete si lámat krk, tak holt budete muset RPit použití HANS systému. A pokud nesnášíte svojí postavu, tak samozřejmě nemusíte dělat nic z toho, ale prosím Vás, /me Pásy ho udržely opravdu není všechno.
No, to je zatím asi nejdelší slohovka, kterou jsem kdy tady na Leosight portálu napsal. Já jdu spinkat a vy popřemýšlejte o tom, co jsem tady dnes zplodil. Samozřejmě všechny smysluplné názory jsou zde vítány.