Chápu tvou frustraci a zodpovím ti všechny body. Pojďme si ale prvně rozebrat co je vlastně skript na nemoci. Dal jsem si tu práci, abych dohledal jeho významné úpravy a mohl je zde shrnout a vyvést z omylu některé domněnky.
Tento skript jsem vytvořil v únoru nebo březnu 2016 (alespoň z té doby mám první screenshoty RPčka výzkumné instituce, která se tím zabývala). Na serveru máme celkem 11 nemocí (respektive 9, pokud nepočítáme druhé fáze dvou z nich), nejnovější z nich byla přidána 13.4.2023 (v rámci "Drobné úpravy napříč skripty"). Zásadní úpravy, které se však už nijak netýkaly šíření nemocí (kromě systému imunity, viz níže), ale naopak jejich léčení, testování a dalších možností RP pak přišly ještě 9.5.2023 a 15.9.2023.
Nejvíce se nadává konkrétně na POCO, které se od 31.10.2020 (v rámci úpravy v changelogu dohledatelné jako "Snížena pravděpodobnost šíření nemocí") nešíří dechem, ale dotekem. Až od 15.9.2023, kdy přibyl systém imunity (pokud už máte nějakou nemoc, klidně i asymptomatickou, tak máte mnohem vyšší šanci chytnout další nemoc), je opět možné POCO chytit pouhým dechem, respektive kašláním od jiného hráče (jestliže máte ochabnutou imunitu a zároveň ani jeden z vás nemá respirátor).
Pak se také dost nadává na nemoc s afty (to je ta nejnovější přidaná z dubna, jejíž první symptomy se u prvních postav začaly objevovat někdy v září), kterou doposud ZZS nepojmenovalo a proto ji známe jako H0/H1. K této nemoci vám narozdíl od POCO nic neprozradím, protože by to narušilo probíhající RP. Veřejnosti zatím není známé, co je nemoc zač kromě zjevných symptomů.
Dále zde vyvrátím fámu, která zřejmě putuje mezi hráči a tou je, že nemoci rozdáváme náhodně. Nemoc můžete buďto chytnout od jiného hráče nebo ji chytnout jako první tím, že si ji způsobíte (např. všem známá studna, nebo nevhodné kombinování prášků), nebo jsme ji dali hráčům přímo na jejich požádání, protože tu nemoc chtěli RPit. Nikdy jsme to nerozházeli náhodným postavám jen aby to někdo měl.
Teď k tvým bodům:
1. Ano, v principu s tebou souhlasím. Svět však není jenom růžový a myslím, že je zcela na místě těm hráčům občas vynutit i něco pro jejich postavy nepříjemného. Zejména pak, pokud je to takové plácnutí přes prsty za nějaké lehkomyslné IC chování. Především pak pro obohacení RP ZZS, k čemuž se dostaneme v druhém bodě.
2-3. Bohužel nedostatek hráčů v ZZS je problém, na který pak trpí všichni nemocní. Rozšiřování možností, které právě ZZS kolem nemocí má k dispozici bylo právě za účelem zvýšení zájmu o ZZS. Přecijen když jsme si dělali kdysi průzkum, proč nikdo nechce RPit ZZS, nejčastější odpověď co jsme dostávali byla, že je nebaví čekat mezi výjezdy kdy se nic neděje a pak když už se něco děje, vyjet a RPit ty stejné věci u autonehod. Mimo to, nejpotřebnější lék pro lidi je Kalive, které (jak napovídá reklama a také instrukce v EHR - systém pro ZZS) není na předpis a může být volně přístupné. Nic nebrání ZZS zřídit si ve svých prostorách nebo i někde jinde lékárnu, kde doplní shop NPC zásobou Kalive. Krom toho se na ně nevztahuje pravidlo 40 a tak klidně můžou jakékoliv léky (i ty na předpis) nakrást a rozprodat na černo (samozřejmě se to loguje a váží se na to IC následky + by bylo nerealistický to udělat v moc velkém množství, takže to rozumně regulujte, abyste se vyhnuli OOC potížím). Především ale můžou RPit testování, analýzu, léčbu, prevenci. RP se kolem toho nabízí spousta, jen se tomu ZZS nesmí vyhýbat. No a hráči se nemusí někde doma léčit z rýmičky. Doslova jeden prášek jim celou nemoc zruší. U některých nemocí a léků jen zruší symptomy, protože jsou to léky proti těm symptomům a ne proti té nemoci.
4. Ne, nemusíte jen odhadovat, můžete analyzovat. ZZS by měla primárně sledovat co se děje, naslouchat pacientům a pracovat s daty. Symptomy nemocí, jejich vznik, šíření, zhoršování nebo naopak zlepšení (některé nemoci dokonce po čase zmizí, některé jiné se tlumí samotným pobytem v nemocnici, což má opět přispět k RP ZZSky a ponechat jim v tom nějakou volnou interpretaci, což paradoxně žádáš v bodu 1), účinky a vedlejší účinky léků, to všechno se dá vysledovat. To vaše RP kolem zjištění složení a pH a žádosti, abych to přirovnal k nějakému skutečnému léku by vedla čistě jen k metagamingu a k ničemu jinému a proto jsem to zamítl. Logicky pokud máš lék, který tlumí symptomy, tzn. ani to není lék na tu nemoc, ale pouze na tlumení symptomů, tak z něj nemůžeš zjistit, co je to za nemoc. Navíc by to asi prvně věděli ti vědci, kteří vyvinuli ten lék, protože kdyby léčil přímo tu nemoc, tak už by logicky věděli víc, než ty můžeš kdy zjistit nějakým chemickým pitváním toho prášku. Když budu mít v reálu COVID a bude mě z toho bolet hlava a dám si na to Paralen nebo Ibalgin a pomůže mi to na bolest hlavy, taky zjištěním pH a složení toho prášku nemám šanci zjistit, co je COVID zač. Takhle to prostě nefunguje a proto jsem vám řekl, ať si to interpretujete jak chcete, ale touto cestou to nezjistíte. Prozradit vám OOC o co jde by vedlo jenom k metě nebo nějaké nelogické zkratce v RP. Nech ZZS, ať to analyzují těmi způsoby a nástroji, které jsem pro ně přichystal. Mimochodem žraní prášků jako chipsů ti nepomůže, ba naopak tím získáš nemoc z předávkování. Nějaký lore k tomu také existuje (u těch nemocí, kde to smysl dává), jen na to jdete úplně špatně.
Závěrem se zkus zamyslet, jestli třeba náhodou ten skript vlastně není udělaný dobře a třeba jen ZZS nepostupuje špatně. Taky už jsem zaslechl spoustu úsměvných teorií o tom, jak je skript rozbitý. Není, jen jste tu nemoc třeba chytili už před několika měsíci a projevila se vám až teď (a relog opravdu nezpůsobuje nemoc, jen vám znovu načte nemoci a pokud v průběhu vašeho hrání nemoc postoupila, tak se relogem urychli projevení symptomů). Třeba by bylo vhodné využít IC prostředky k boji s nemocí namísto žádostí na adminy. ZZS je středobod téhle věci, ale jsou tu i další instituce, které s tím mohou něco dělat a pokud to chceš zkoumat ty sám, vykašli se na složení léků a pozoruj raději co ta nemoc dělá, kdo ji kde chytil a jak na něj působí jaké léky, nebo si zkus na tajno od někoho ze ZZS nechat prozradit, jaké informace o lécích mají v EHR, protože i to málo textu prozradí hodně a na dost věcí už někdo přišel a na dost věcí se stále nepřišlo.
Tolik k vysvětlení a obhájení mojí práce na tomto skriptu a mému pohledu na věc.
Teď ale k řešení frustrace! Jestliže mé vysvětlení skriptu nepomůže a pokud nadále bude velké rozšíření nemocí problém a ZZS nebude projevovat snahu s nimi bojovat, vložím se do situace sám nejprve v IC a jestliže se pak ukáže, že to ani pak nebude přinášet ovoce - tedy bude to RP spíše přítěží pro hráče, než zajímavým zpestřením, pak jsem ochoten skript upravit nebo odebrat. Myslím si ale, že by to byla velká škoda. Ten skript je opravdu dosti sofistikovaný a skrývá v sobě spoustu zajímavých tajemství jakožto i systémů, na které jsem celkem hrdý, přestože nejsou vidět (jako např. ten systém imunity).
Chápu tvou frustraci a zodpovím ti všechny body. Pojďme si ale prvně rozebrat co je vlastně skript na nemoci. Dal jsem si tu práci, abych dohledal jeho významné úpravy a mohl je zde shrnout a vyvést z omylu některé domněnky.
Tento skript jsem vytvořil v únoru nebo březnu 2016 (alespoň z té doby mám první screenshoty RPčka výzkumné instituce, která se tím zabývala). Na serveru máme celkem 11 nemocí (respektive 9, pokud nepočítáme druhé fáze dvou z nich), nejnovější z nich byla přidána 13.4.2023 (v rámci "Drobné úpravy napříč skripty"). Zásadní úpravy, které se však už nijak netýkaly šíření nemocí (kromě systému imunity, viz níže), ale naopak jejich léčení, testování a dalších možností RP pak přišly ještě 9.5.2023 a 15.9.2023.
Nejvíce se nadává konkrétně na POCO, které se od 31.10.2020 (v rámci úpravy v changelogu dohledatelné jako "Snížena pravděpodobnost šíření nemocí") nešíří dechem, ale dotekem. Až od 15.9.2023, kdy přibyl systém imunity (pokud už máte nějakou nemoc, klidně i asymptomatickou, tak máte mnohem vyšší šanci chytnout další nemoc), je opět možné POCO chytit pouhým dechem, respektive kašláním od jiného hráče (jestliže máte ochabnutou imunitu a zároveň ani jeden z vás nemá respirátor).
Pak se také dost nadává na nemoc s afty (to je ta nejnovější přidaná z dubna, jejíž první symptomy se u prvních postav začaly objevovat někdy v září), kterou doposud ZZS nepojmenovalo a proto ji známe jako H0/H1. K této nemoci vám narozdíl od POCO nic neprozradím, protože by to narušilo probíhající RP. Veřejnosti zatím není známé, co je nemoc zač kromě zjevných symptomů.
Dále zde vyvrátím fámu, která zřejmě putuje mezi hráči a tou je, že nemoci rozdáváme náhodně. Nemoc můžete buďto chytnout od jiného hráče nebo ji chytnout jako první tím, že si ji způsobíte (např. všem známá studna, nebo nevhodné kombinování prášků), nebo jsme ji dali hráčům přímo na jejich požádání, protože tu nemoc chtěli RPit. Nikdy jsme to nerozházeli náhodným postavám jen aby to někdo měl.
Teď k tvým bodům:
1. Ano, v principu s tebou souhlasím. Svět však není jenom růžový a myslím, že je zcela na místě těm hráčům občas vynutit i něco pro jejich postavy nepříjemného. Zejména pak, pokud je to takové plácnutí přes prsty za nějaké lehkomyslné IC chování. Především pak pro obohacení RP ZZS, k čemuž se dostaneme v druhém bodě.
2-3. Bohužel nedostatek hráčů v ZZS je problém, na který pak trpí všichni nemocní. Rozšiřování možností, které právě ZZS kolem nemocí má k dispozici bylo právě za účelem zvýšení zájmu o ZZS. Přecijen když jsme si dělali kdysi průzkum, proč nikdo nechce RPit ZZS, nejčastější odpověď co jsme dostávali byla, že je nebaví čekat mezi výjezdy kdy se nic neděje a pak když už se něco děje, vyjet a RPit ty stejné věci u autonehod. Mimo to, nejpotřebnější lék pro lidi je Kalive, které (jak napovídá reklama a také instrukce v EHR - systém pro ZZS) není na předpis a může být volně přístupné. Nic nebrání ZZS zřídit si ve svých prostorách nebo i někde jinde lékárnu, kde doplní shop NPC zásobou Kalive. Krom toho se na ně nevztahuje pravidlo 40 a tak klidně můžou jakékoliv léky (i ty na předpis) nakrást a rozprodat na černo (samozřejmě se to loguje a váží se na to IC následky + by bylo nerealistický to udělat v moc velkém množství, takže to rozumně regulujte, abyste se vyhnuli OOC potížím). Především ale můžou RPit testování, analýzu, léčbu, prevenci. RP se kolem toho nabízí spousta, jen se tomu ZZS nesmí vyhýbat. No a hráči se nemusí někde doma léčit z rýmičky. Doslova jeden prášek jim celou nemoc zruší. U některých nemocí a léků jen zruší symptomy, protože jsou to léky proti těm symptomům a ne proti té nemoci.
4. Ne, nemusíte jen odhadovat, můžete analyzovat. ZZS by měla primárně sledovat co se děje, naslouchat pacientům a pracovat s daty. Symptomy nemocí, jejich vznik, šíření, zhoršování nebo naopak zlepšení (některé nemoci dokonce po čase zmizí, některé jiné se tlumí samotným pobytem v nemocnici, což má opět přispět k RP ZZSky a ponechat jim v tom nějakou volnou interpretaci, což paradoxně žádáš v bodu 1), účinky a vedlejší účinky léků, to všechno se dá vysledovat. To vaše RP kolem zjištění složení a pH a žádosti, abych to přirovnal k nějakému skutečnému léku by vedla čistě jen k metagamingu a k ničemu jinému a proto jsem to zamítl. Logicky pokud máš lék, který tlumí symptomy, tzn. ani to není lék na tu nemoc, ale pouze na tlumení symptomů, tak z něj nemůžeš zjistit, co je to za nemoc. Navíc by to asi prvně věděli ti vědci, kteří vyvinuli ten lék, protože kdyby léčil přímo tu nemoc, tak už by logicky věděli víc, než ty můžeš kdy zjistit nějakým chemickým pitváním toho prášku. Když budu mít v reálu COVID a bude mě z toho bolet hlava a dám si na to Paralen nebo Ibalgin a pomůže mi to na bolest hlavy, taky zjištěním pH a složení toho prášku nemám šanci zjistit, co je COVID zač. Takhle to prostě nefunguje a proto jsem vám řekl, ať si to interpretujete jak chcete, ale touto cestou to nezjistíte. Prozradit vám OOC o co jde by vedlo jenom k metě nebo nějaké nelogické zkratce v RP. Nech ZZS, ať to analyzují těmi způsoby a nástroji, které jsem pro ně přichystal. Mimochodem žraní prášků jako chipsů ti nepomůže, ba naopak tím získáš nemoc z předávkování. Nějaký lore k tomu také existuje (u těch nemocí, kde to smysl dává), jen na to jdete úplně špatně.
Závěrem se zkus zamyslet, jestli třeba náhodou ten skript vlastně není udělaný dobře a třeba jen ZZS nepostupuje špatně. Taky už jsem zaslechl spoustu úsměvných teorií o tom, jak je skript rozbitý. Není, jen jste tu nemoc třeba chytili už před několika měsíci a projevila se vám až teď (a relog opravdu nezpůsobuje nemoc, jen vám znovu načte nemoci a pokud v průběhu vašeho hrání nemoc postoupila, tak se relogem urychli projevení symptomů). Třeba by bylo vhodné využít IC prostředky k boji s nemocí namísto žádostí na adminy. ZZS je středobod téhle věci, ale jsou tu i další instituce, které s tím mohou něco dělat a pokud to chceš zkoumat ty sám, vykašli se na složení léků a pozoruj raději co ta nemoc dělá, kdo ji kde chytil a jak na něj působí jaké léky, nebo si zkus na tajno od někoho ze ZZS nechat prozradit, jaké informace o lécích mají v EHR, protože i to málo textu prozradí hodně a na dost věcí už někdo přišel a na dost věcí se stále nepřišlo.
Tolik k vysvětlení a obhájení mojí práce na tomto skriptu a mému pohledu na věc.
Teď ale k řešení frustrace! Jestliže mé vysvětlení skriptu nepomůže a pokud nadále bude velké rozšíření nemocí problém a ZZS nebude projevovat snahu s nimi bojovat, vložím se do situace sám nejprve v IC a jestliže se pak ukáže, že to ani pak nebude přinášet ovoce - tedy bude to RP spíše přítěží pro hráče, než zajímavým zpestřením, pak jsem ochoten skript upravit nebo odebrat. Myslím si ale, že by to byla velká škoda. Ten skript je opravdu dosti sofistikovaný a skrývá v sobě spoustu zajímavých tajemství jakožto i systémů, na které jsem celkem hrdý, přestože nejsou vidět (jako např. ten systém imunity).