Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Autíčkářův deník #1 Lancer EVO IX


Romizz03

Hráč

8
15.1.2024 00:07, naposledy upraveno 15.1.2024 00:08 uživatelem Romizz03

Mitsubishi Lancer Evo IX

Každý z nás, kdo tohle čte měl jistě možnost svézt se v nějakém Evu. Nevím co na to říkáte vy, ale za mně je to auto, které má duši, charakter, ale ze všeho nejvíc, to auto řve svým charisma.. Pojďme si ho ale trochu rozebrat.

Charakteristika Eva

Evo je sedan, ale samo o sobě umí velmi překvapit. V základním nastavení je spíše přetáčivé, ale nastavit se dá opravdu různě, koneckonců je to auto které má kořeny v rallye. Nádech rallye je v něm opravdu cítit a zároveň je tam ta příjemná surovost, přecejen.. Je to Japonské auto, každý pořádný Japonec je krásně surový a to auto k vám nepřeslechnutelně promlouvá. Obzvlášť staré Japonské auta, Evo IX je už z té novější éry, ale i tak vám toho má spoustu co nabídnout. 

 

Specifikace 

Pro ty, které zajímají i nějaké informace o autě jako zrychlení a podobné specifikace, tak tady je máte: 

Zrychlení z 0-100 je psané podle výrobce 4,3 sekundy a výkon motoru je 345 Hp při 6800 rpm, motor má nejvyšší výkon až ve vysokých otáčkách, tak jak je u Japonců zvykem. Naopak ale krouťák 435 Nm při 4600 rpm. Motor je tedy krásně svižný a to v celém kontrastu otáček, velkou práci totiž odvádí turbo, společně s časováním Mivec.

Evo je tedy trošku vyžrané, váží totiž nějakých 1400 kilogramů, což je na sedan poměrně přijatelná váha, ale při manévrování a při držení auta na jeho limitu je váha cítit. Nicméně si můžeme říct narovinu, že na limity auta si sáhne opravdu málokdo z nás. 

Evo v Rallye

Všichni moc dobře víme, že Evo bylo populární hlavně v Rallye, obecně Evo mělo zajistit Mitsubishi úspěchy v Rallye a tak se jim i vedlo. Všechny Eva disponovali pohonem všech kol a pokud vím, tak snad i všechny měli dvoulitr s turbem.

Pokud si plánujete pořídit takové auto, sami hned poznáte, že jeho srdce tluče pro Rallye a bude vám to dávat najevo. 



Interiér

Interiér Eva vám toho nenabídne zas tak moc, je to klasický interiér Japonského auta z této doby. Rádio s přehrávačem na cdčka, kožené sportovní sedačky, krásný sportovní tříramenný volant a snad klimu. 

Co vám ale interiér Eva nabídne, je krásný sportovní nádech a samo auto vám o sobě napoví kam patří, kde je jeho domov. Celý interiér, je totiž vedený od palubky až ke dveřím, tím pádem, když se posadíte do na místo řidiče, auto vás přivítá, interiér vás obejme a okamžitě se zde budete cítit jako doma. Ačkoliv je vám Evo úplně cizí, hned při nasednutí se určitě budete cítit, jako že vám to auto patří. Tak jako všechna Japonská auta, právě tou linií toho interiéru, která řidiči bude připomínat to, že neřídí jen tak nějaké auto. 

 

 

Proč si koupit Evo ?

Asi to nebude auto úplně pro každého, ale pokud přemýšlíte nad koupí této Japonské legendy, nejpůsobivější pro vás bude pohon a řízení auta. Dále to pak bude interiér, který (jak jsem již zmiňoval) vás svým způsobem obejme tím jak je stavěn a vy se budete cítit jako v letadle.

Další aspekty které určitě stojí za zmínku jsou to, že je to pořád sedan, to znamená 5 míst k sezení a použitelný kufr, to znamená, že pokud plánujete rodinku, máte krásné sportovní auto, se kterým můžete jezdit daily a do kufru se vejde klidně i kočárek! Za mně, jako za muže, který by jednou chtěl rodinu, ideální stav. 

 

Závěr

Závěrem bych asi k Evu mohl říct, že je to takový kompromis sportovního auta. Je to totiž obstojné mimo normální silnice, zároveň je to smysluplné pro rodinu a skvělé i na rychlou jízdu. Zkráceně je to “fun to drive” - naprosto za jakých okolností, aneb, když se chceš svézt, ale ve tři máš být pro děti ve školce. 

Tímto se s vámi loučím a zas příště, u dalšího auta.

F.Šťastný

 


Powered by LeoSight IFS
LT~42

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo

DUBEN 2024
SPLNĚNO!

Pokrytí provozních nákladů

Donator měsíce: Vitezslav (2063Kč)
(na konci měsíce získá odznak)

Kdo je online?
Shawftty

87Kč dnes v 04:21

Shawftty

38Kč dnes v 04:16

stokly

50Kč včera v 23:47

Nejnovější uživatelé
Tomiooo

Registrován 29.4.2024

leonka231

Registrován 28.4.2024

BL4CKR0SE

Registrován 28.4.2024