Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Autíčkářův deník #2 Volkswagen Golf


Romizz03

Hráč

8
28.1.2024 16:50, naposledy upraveno 28.1.2024 21:16 uživatelem Romizz03

Volkswagen Golf III & V

Jedno z aut, se kterým u nás v San Andreas začínala spousta lidí. Já sice ne, ale i tak moc dobře vím, o co se jedná. Pro ty z vás, kteří neví, začneme asi starší generací. 



Golf III

Zrovna Golf III generace se k nám do San Andreas dostává se dvěma motory. Pojďme si je trošičku rozebrat, jejich dobré a špatné vlastnosti, využitelnost a trochu specifikací. 



Golf III 1.9D

Tohle je za mně ta méně zajímavá a hlavně slabší motorizace, není to auto na žádné závodění. Hlavně je to naftové auto, takže je to spíše “pracant” si myslím. Golfík má výkon 63 koní při 4400 rpm a 124 nm při 2000 rpm. Auto je tedy spíše na klidné ježdění a motor není potřeba zas tak moc vytáčet, protože auto má něco kolem tuny. Jak jsem psal, není to žádný závoďák, ale na přepravování z bodu A do bodu B dostačující vozidlo. 

Čím se ale může tenhle chudší Golf pyšnit je dojezd, protože pokud jezdíte s klidem a nemáte zapotřebí se nahánět, zvládne i 900 kilometrů na jednu nádrž, což z něj dělá příjemné auto na cesty. Určitě jsou lepší, rychlejší a zajímavější s podobným dojezdem, ale s tím kolik tenhle Golf stojí, to nemá konkurenci. 

Golf III 1.9 TDI

Tohle je ta zajímavější verze u nás v San Andreas. Nepodporuji naftová auta, už vůbec ne jako sportovní, ale troufám si říct, že jsou to vděční a spolehlivý dělníci. Obzvlášť pokud je to naftové auto od Volkswagenu, pojďme se ale TDIčku podívat na zoubek.

Auto má zajímavějších, ale zas né zas tak moc zajímavých 90 koní při 4000 rpm, ale naopak dost zajímavých 203 nm při 1900 rpm. dělá to sice z toho auta trochu traktor, ale to je to co se po naftových autech z téhle doby chce ne ? 

Co tím chci říct je to, že tohle už je použitelné auto na ježdění. Ano, sice není nejpohodlnější, nejmodernější, ale je to Golf za pár korun a upřímně, když se zepředu podívám na to auto a poslechnu si ten chrochtavý zvuk nafťáku, všechno mu odpustím. Je to takový společník, kamarád do každé situace, něco do něj naložíte když sklopíte sedačky, a kdo má rád stará auta jako já, určitě si Golfa zamiluje, stejně jako já. To auto na vás totiž dýchne “devadesátkami” a to je ten důvod, proč si i petrolhead jako já, tohle auto oblíbí. Vidím totiž tu dobu, kdy auta nebyla dělaná, aby odjezdila své a skončila někde slisovaná. Tohle byla doba, kdy se auta dělali tak aby sloužili.. 

 

Pojďme se ale přesunout k jeho mladšímu bráškovi. 

 

Golf V

Tady už se posouváme za rok 2000, tu už začala být auta více příjemné, pohodlné, moderní. Akorát - a za tím si stojím, auta 21. Století začala ztrácet tu duši. Netvrdím, že všechny, ale spoustu aut o ní pomalu přišlo, spíše se proměnili na stroje bez emocí. Začali být takové mdlé, neutrální, ale o tom až jindy. Pojďme opět začít tím slabším a i přesto zajímavým Golfem. 



Golf V 1.4 TSI

Tady začíná naopak doba, kdy všechny auta obecně začínali být silnější, rychlejší a každé druhé auto mělo výkon kolem 100 koní. Tenhle Golf se může pyšnit 140 hp v 5600 rpm a údajně 220 nm už při 1500 rpm.  Díky tomu že je přeplňovaný, to z něj dělá velmi svižný dopravní prostředek. U tohohle Golfu už za mě má smysl pobavit se i o interiéru, tak jdeme na to.

 

Interiér

Interiér tohohle Golfa už nabídne poměrně dost. Výbava, jak je u aut z Německé dílny zvykem, je velmi bohatá. Vše je dělané precizně a s citem pro detail. Není to žádný sporťák, takže vás neobejme tak jako Evo z posledního článku, ale pořád vás jako řidiče přivítá a při pohledu na budíky a otočení klíčkem vám auto připomene, že tady jste doma. Každé Německé auto má tohle své kouzlo - prostě a jednoduše, tím jak je precizní, se budete trochu cítit, jako že máte něco víc, než jen Golfa. Němci umí to, že i obyčejné auto udělají precizně a vy pak máte jistotu, že je to stále patřičně reprezentativní. 

 

Teď ale pojďme k tomu nejzajímavějšímu kousku.

Golf 2.0 TSI

Tady už začíná ta pravá zábava. Sice nemáte nejsportovnější podvozek, ani předpoklady pro sportovní jízdu, ale máte ten základ a to je motor. Ten odvede opravdu hodně práce a dělá z Golfa poměrně zábavné a rychlé auto. Zde mi přijde zbytečné popisovat výkon auta, protože všichni moc dobře víme, že to budou vysoká čísla na hatch z téhle doby. Ten koho jsem článkem upoutal, si je určitě rád dohledá. Za mě tedy pokud chcete do garáže auto, které vás bude bavit, bude praktické a né zbytečně velké, je to právě golf. Zlatý střed daily auta, které je využitelné i pro občasné svezení. Výkonu budete mít vždy dostatek a nemusíte se bát Golfu věřit, protože je to klasický Němec. Dejte mu péči kterou potřebuje a bude pro vás makat roky, protože přesně k tomuhle ho v Německu stavěli. 

Závěr

Co bych vám řekl závěrem.. řídili jste někdy Golfa? Ne? Chyba, dočtěte to a běžte to napravit. Je to totiž auto, které umí překvapit. Spíše ale ty z vás, kteří nevidí auto jen jako věc, ve které musí jezdit 200, nahánět se s kamarády, nebo využívat výkon a obecně golfa k tomu k čemu není. Je to spíše pro ty, co umí mít cit k autu, nebudou ho každodenně drtit na jeho limit, ale naopak se k němu budou chovat s respektem a citem pro stroj. 

 

To by bylo asi vše k tomuhle vozidlu, příště se můžete těšit na článek o modelu zase s jedním motorem, když tohle bylo o tolik delší. Tak jezděte bezpečně a u dalšího článku. 

 

  • Speciální dík Adamu Bezděkovi za zapůjčení V Golfa

 

F.Šťastný


Powered by LeoSight IFS
LT~21

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo

DUBEN 2024
SPLNĚNO!

Pokrytí provozních nákladů

Donator měsíce: Vitezslav (2063Kč)
(na konci měsíce získá odznak)

Kdo je online?
Shawftty

87Kč dnes v 04:21

Shawftty

38Kč dnes v 04:16

stokly

50Kč včera v 23:47

Nejnovější uživatelé
Tomiooo

Registrován 29.4.2024

leonka231

Registrován 28.4.2024

BL4CKR0SE

Registrován 28.4.2024