Pro dnešek poněkud odlišně pojatý text. Proč?
Dennodenně se setkávám s inzeráty odkazující na nákup vozidla s rozpočtem (vložte číslo) milionů korun, případně prodej předražených vraků (za zmínku stojí starý E-Class s čtyřválcem za milion a více, poznámka autora) s vidinou sběratelského rádoby potenciálu. Ačkoliv si to neradi přiznáváme, tohle je běžný kolorit inzercí, který by vydal obsahu na novou rubriku jménem Zlatá vrána. A proč také?
V poslední době, mimo jiné, provozuji víc než je zdrávo naprostý oxymoron toho, co vídám v inzerci. Skútr a malý hatchback za pár tisíc. A přiznám se, že bych neřekl, že mě to nějak extra omezuje. Skútr na krátké cesty po Palomínu a Montgomery, PT Cruiser pro... cesty. A stačí to. Důvodů je celá řada.
Tím prvním jsou rychlostní limity. Ačkoliv skútr na dálniční rychlostní limity nedosáhne, tak téměř jakékoliv auto dosáhne. A tím se taky nabízí otázka - proč zbytečně připlácet za něco, co stejně nevyužijete? Někteří mohou argumentovat něčím, za co byste dle některých skončili za mřížemi a s hodně dlouhým zákazem řízení.
Druhým, poněkud racionálním důvodem, jsou náklady na provoz. A zde bych rád směřoval svou otázku na vlastníky různých superaut. Na kolik vyjde, když vám do toho nabourá nějaký Lojza z Horní Dolní se starým pickupem? Jsme na částce, která je v tom lepším případě v řádu desítek tisíc, v tom horším v ceně jiných vozidel. Stojí to za to riskovat? Známý takhle vlastnil Audi R8, kterou mu smetl nepozorný řidič kamionu ze silnice. Oprava vozu? Přes 200 tisíc.
Ten třetí je spotřeba. Z provozování skútru mohu říct, že jsem v životě nic tak úsporného neviděl. A že jsem si nějakými těmi povozy už za svůj život prošel. Vím, že srovnávat skútr s vozidlem s plnotučným agregátem je jako srovnávat sýkorku a orla bělohlavého, ale taková je realita. V kombinaci s některými vozidly, která mají menší nádrž než by měla mít, to je skutečně cítit a znát. Kupříkladu můj bývalý Focus by o tom mohl vyprávět.
Vím, že po těchto řádcích a odstavcích budu vnímán za kacíře, kterého by měli za tato slova zrušit, nebo rovnou i věšet. Bohužel to ale nic nemění na tom, že tohle je realita, která je nám více či méně známá. Změní se tím něco? Ne. Změní to příliv zájemců o silné a výkonné vozy? Ne. Donutí mě to rozprodat některá z aut? Ani zdaleka. Protože ačkoliv byla větší část tohoto textu brána jako výklad rozumem, tento, poslední, odstavec, je zase hlasem srdce...
-RB
Pro dnešek poněkud odlišně pojatý text. Proč?
Dennodenně se setkávám s inzeráty odkazující na nákup vozidla s rozpočtem (vložte číslo) milionů korun, případně prodej předražených vraků (za zmínku stojí starý E-Class s čtyřválcem za milion a více, poznámka autora) s vidinou sběratelského rádoby potenciálu. Ačkoliv si to neradi přiznáváme, tohle je běžný kolorit inzercí, který by vydal obsahu na novou rubriku jménem Zlatá vrána. A proč také?
V poslední době, mimo jiné, provozuji víc než je zdrávo naprostý oxymoron toho, co vídám v inzerci. Skútr a malý hatchback za pár tisíc. A přiznám se, že bych neřekl, že mě to nějak extra omezuje. Skútr na krátké cesty po Palomínu a Montgomery, PT Cruiser pro... cesty. A stačí to. Důvodů je celá řada.
Tím prvním jsou rychlostní limity. Ačkoliv skútr na dálniční rychlostní limity nedosáhne, tak téměř jakékoliv auto dosáhne. A tím se taky nabízí otázka - proč zbytečně připlácet za něco, co stejně nevyužijete? Někteří mohou argumentovat něčím, za co byste dle některých skončili za mřížemi a s hodně dlouhým zákazem řízení.
Druhým, poněkud racionálním důvodem, jsou náklady na provoz. A zde bych rád směřoval svou otázku na vlastníky různých superaut. Na kolik vyjde, když vám do toho nabourá nějaký Lojza z Horní Dolní se starým pickupem? Jsme na částce, která je v tom lepším případě v řádu desítek tisíc, v tom horším v ceně jiných vozidel. Stojí to za to riskovat? Známý takhle vlastnil Audi R8, kterou mu smetl nepozorný řidič kamionu ze silnice. Oprava vozu? Přes 200 tisíc.
Ten třetí je spotřeba. Z provozování skútru mohu říct, že jsem v životě nic tak úsporného neviděl. A že jsem si nějakými těmi povozy už za svůj život prošel. Vím, že srovnávat skútr s vozidlem s plnotučným agregátem je jako srovnávat sýkorku a orla bělohlavého, ale taková je realita. V kombinaci s některými vozidly, která mají menší nádrž než by měla mít, to je skutečně cítit a znát. Kupříkladu můj bývalý Focus by o tom mohl vyprávět.
Vím, že po těchto řádcích a odstavcích budu vnímán za kacíře, kterého by měli za tato slova zrušit, nebo rovnou i věšet. Bohužel to ale nic nemění na tom, že tohle je realita, která je nám více či méně známá. Změní se tím něco? Ne. Změní to příliv zájemců o silné a výkonné vozy? Ne. Donutí mě to rozprodat některá z aut? Ani zdaleka. Protože ačkoliv byla větší část tohoto textu brána jako výklad rozumem, tento, poslední, odstavec, je zase hlasem srdce...
-RB