Mazda Rx - 7 FD
Mazda RX-7 FD nebo také “FDčko” je krásné Japonské Coupé z Japonské éry 90. let, čím je tahle Mazda speciální ? Pojďme se na to podívat.

Motor
Tato mazda disponuje wankelovým motorem se dvěma turby, kdy při běžné jízdě tlačí jen jedno turbo. To druhé následně začíná tlačit, až po překročení 4,5 tis. otáček. Zajímavé, že ?
Z tohohle dokázala Mazda dostat ne moc zajímavých 255 koní při 6,5k a 294 Nm 5000k rpm. Jak už bývá u starých Japonců, motor není žádná extra sláva, stejně tak jako tomu bylo u Supry, čím je ale Fdčko zajímavé, je jeho koncepce.

Koncepce
I přes to, že je naše Mazda slabší kousek a ještě k tomu všemu se její váha pohyubuje kolem 1300 kilo, dokáže být extrémně rychlé a ostré v zatáčkách. Divíte se ? Je to snadné, sice Fdčku nedali silný motor, ani lehkou kastli, ale dali jí vyvážení 50/50 a to je klíčem ke skvělým schopnostem auta.
Tím pádem, se z Fdčka, ačkoli by to nikoho nenapadlo, stává skvělé auto pro řízení. Ve volantu je krásně čitelná jeho váha a přesně dokážete cítit, kam a kdy se váha přesouvá. Do toho ten krásně bublající Wankel a radost je na světě.

Každý Japonec má v tomto ohledu něco do sebe.
Design
Design Fdéčka je také specifické svými tvary. Sám bych ho nazval, jako takový ocucaný bonbón, auto nemá nikde žádnou ostrou linii. Tváří se tak poměrně nadčasově a nepůsobí na člověka jako auto devadesátých let.
Kontrast zde dělá i velké křídlo, na velikostní poměry tohoto vozu. Za sebe můžu říct, že se mi auto po vizuální stránce velice líbí, třešničkou na dortu už jsou jen ty mrkačky. Vyklápěcí světla jsou jedna z těch nejhezčích věcí, co mohli automobilový inženýři vymyslet.
Fdčka v San Andreas
Největší bolestí tohoto auta tady u nás v San Andreas je podvozek. Prodávají se sem s velmi mizerným odpružením a ze sportovního auta je rázem auto, u kterého se bojíte vzít zatáčku ostřeji, aby jste se v něm náhodou nezabili, nebo to třeba neposlali na střechu.
Je sice pravdou, že tohle dokáže minimalizovat nějaký lepší mechanik naprosto jednoduše, ale nikdy to nejde úplně odstranit. Jediným řešením je přestavba celého auta, což je bohužel, dost smutné.

S největší pravděpodobností je právě toto důvod, proč jich tady u nás nepotkáváme zas tak moc. Jediný kdo si v San Andreas toto auto koupí, je buď blázen do Japonských aut a nebo někdo, komu se líbí poslouchat wankel, protože cokoli jiného v téhle cenové kategorii bohužel, bude vlastnostmi lepší.
Závěr
Když to vezmu kolem a kolem, vlastnostmi to není nijak skvělé auto. výkonově to není žádná výhra a ani maximální rychlost není nijak oslňující.
Je to zkrátka auto, které si vás získá svou duší, designem, interiérem a celkově tím, jak působí. Je to staré, poctivé Japonské auto, takže i když nemá moc výkonu, má svůj charakter, který se nedá přehlédnout. Za mne je škoda toho mizerného podvozku, ale je na každém, čím se chce vozit. Srdcař jako třeba já překousne i ten mizerný podvozek. Každopádně i těm, co Japonská auta tolik v lásce nemají, doporučuji FDčko vyzkoušet.
Protože v San Andreas nenajdete nic, co by bylo svou duší podobné FDčku.
F.Šťastný
Mazda Rx - 7 FD
Mazda RX-7 FD nebo také “FDčko” je krásné Japonské Coupé z Japonské éry 90. let, čím je tahle Mazda speciální ? Pojďme se na to podívat.

Motor
Tato mazda disponuje wankelovým motorem se dvěma turby, kdy při běžné jízdě tlačí jen jedno turbo. To druhé následně začíná tlačit, až po překročení 4,5 tis. otáček. Zajímavé, že ?
Z tohohle dokázala Mazda dostat ne moc zajímavých 255 koní při 6,5k a 294 Nm 5000k rpm. Jak už bývá u starých Japonců, motor není žádná extra sláva, stejně tak jako tomu bylo u Supry, čím je ale Fdčko zajímavé, je jeho koncepce.

Koncepce
I přes to, že je naše Mazda slabší kousek a ještě k tomu všemu se její váha pohyubuje kolem 1300 kilo, dokáže být extrémně rychlé a ostré v zatáčkách. Divíte se ? Je to snadné, sice Fdčku nedali silný motor, ani lehkou kastli, ale dali jí vyvážení 50/50 a to je klíčem ke skvělým schopnostem auta.
Tím pádem, se z Fdčka, ačkoli by to nikoho nenapadlo, stává skvělé auto pro řízení. Ve volantu je krásně čitelná jeho váha a přesně dokážete cítit, kam a kdy se váha přesouvá. Do toho ten krásně bublající Wankel a radost je na světě.

Každý Japonec má v tomto ohledu něco do sebe.
Design
Design Fdéčka je také specifické svými tvary. Sám bych ho nazval, jako takový ocucaný bonbón, auto nemá nikde žádnou ostrou linii. Tváří se tak poměrně nadčasově a nepůsobí na člověka jako auto devadesátých let.
Kontrast zde dělá i velké křídlo, na velikostní poměry tohoto vozu. Za sebe můžu říct, že se mi auto po vizuální stránce velice líbí, třešničkou na dortu už jsou jen ty mrkačky. Vyklápěcí světla jsou jedna z těch nejhezčích věcí, co mohli automobilový inženýři vymyslet.
Fdčka v San Andreas
Největší bolestí tohoto auta tady u nás v San Andreas je podvozek. Prodávají se sem s velmi mizerným odpružením a ze sportovního auta je rázem auto, u kterého se bojíte vzít zatáčku ostřeji, aby jste se v něm náhodou nezabili, nebo to třeba neposlali na střechu.
Je sice pravdou, že tohle dokáže minimalizovat nějaký lepší mechanik naprosto jednoduše, ale nikdy to nejde úplně odstranit. Jediným řešením je přestavba celého auta, což je bohužel, dost smutné.

S největší pravděpodobností je právě toto důvod, proč jich tady u nás nepotkáváme zas tak moc. Jediný kdo si v San Andreas toto auto koupí, je buď blázen do Japonských aut a nebo někdo, komu se líbí poslouchat wankel, protože cokoli jiného v téhle cenové kategorii bohužel, bude vlastnostmi lepší.
Závěr
Když to vezmu kolem a kolem, vlastnostmi to není nijak skvělé auto. výkonově to není žádná výhra a ani maximální rychlost není nijak oslňující.
Je to zkrátka auto, které si vás získá svou duší, designem, interiérem a celkově tím, jak působí. Je to staré, poctivé Japonské auto, takže i když nemá moc výkonu, má svůj charakter, který se nedá přehlédnout. Za mne je škoda toho mizerného podvozku, ale je na každém, čím se chce vozit. Srdcař jako třeba já překousne i ten mizerný podvozek. Každopádně i těm, co Japonská auta tolik v lásce nemají, doporučuji FDčko vyzkoušet.
Protože v San Andreas nenajdete nic, co by bylo svou duší podobné FDčku.
F.Šťastný