Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Autíčkářův deník #5 Mazda RX-7 FD


Romizz03

Hráč

14
20.6.2024 00:41

Mazda Rx - 7 FD

Mazda RX-7 FD nebo také “FDčko” je krásné Japonské Coupé z Japonské éry 90. let, čím je tahle Mazda speciální ? Pojďme se na to podívat.

 

 

Motor

Tato mazda disponuje wankelovým motorem se dvěma turby, kdy při běžné jízdě tlačí jen jedno turbo. To druhé následně začíná tlačit, až po překročení 4,5 tis. otáček. Zajímavé, že ? 

 

Z tohohle dokázala Mazda dostat ne moc zajímavých 255 koní při 6,5k a 294 Nm 5000k rpm. Jak už bývá u starých Japonců, motor není žádná extra sláva, stejně tak jako tomu bylo u Supry, čím je ale Fdčko zajímavé, je jeho koncepce.

 

 

Koncepce

I přes to, že je naše Mazda slabší kousek a ještě k tomu všemu se její váha pohyubuje kolem 1300 kilo, dokáže být extrémně rychlé a ostré v zatáčkách. Divíte se ? Je to snadné, sice Fdčku nedali silný motor, ani lehkou kastli, ale dali jí vyvážení 50/50 a to je klíčem ke skvělým schopnostem auta. 

 

Tím pádem, se z Fdčka, ačkoli by to nikoho nenapadlo, stává skvělé auto pro řízení. Ve volantu je krásně čitelná jeho váha a přesně dokážete cítit, kam a kdy se váha přesouvá. Do toho ten krásně bublající Wankel a radost je na světě. 

 

 

Každý Japonec má v tomto ohledu něco do sebe.



Design

Design Fdéčka je také specifické svými tvary. Sám bych ho nazval, jako takový ocucaný bonbón, auto nemá nikde žádnou ostrou linii. Tváří se tak poměrně nadčasově a nepůsobí na člověka jako auto devadesátých let.

 

Kontrast zde dělá i velké křídlo, na velikostní poměry tohoto vozu. Za sebe můžu říct, že se mi auto po vizuální stránce velice líbí, třešničkou na dortu už jsou jen ty mrkačky. Vyklápěcí světla jsou jedna z těch nejhezčích věcí, co mohli automobilový inženýři vymyslet.




Fdčka v San Andreas

Největší bolestí tohoto auta tady u nás v San Andreas je podvozek. Prodávají se sem s velmi mizerným odpružením a ze sportovního auta je rázem auto, u kterého se bojíte vzít zatáčku ostřeji, aby jste se v něm náhodou nezabili, nebo to třeba neposlali na střechu.  

Je sice pravdou, že tohle dokáže minimalizovat nějaký lepší mechanik naprosto jednoduše, ale nikdy to nejde úplně odstranit. Jediným řešením je přestavba celého auta, což je bohužel, dost smutné.

 

S největší pravděpodobností je právě toto důvod, proč jich tady u nás nepotkáváme zas tak moc. Jediný kdo si v San Andreas toto auto koupí, je buď blázen do Japonských aut a nebo někdo, komu se líbí poslouchat wankel, protože cokoli jiného v téhle cenové kategorii bohužel, bude vlastnostmi lepší.

 

Závěr

Když to vezmu kolem a kolem, vlastnostmi to není nijak skvělé auto. výkonově to není žádná výhra a ani maximální rychlost není nijak oslňující. 

 

Je to zkrátka auto, které si vás získá svou duší, designem, interiérem a celkově tím, jak působí. Je to staré, poctivé Japonské auto, takže i když nemá moc výkonu, má svůj charakter, který se nedá přehlédnout. Za mne je škoda toho mizerného podvozku, ale je na každém, čím se chce vozit. Srdcař jako třeba já překousne i ten mizerný podvozek. Každopádně i těm, co Japonská auta tolik v lásce nemají, doporučuji FDčko vyzkoušet. 

 

Protože v San Andreas nenajdete nic, co by bylo svou duší podobné FDčku.

 

F.Šťastný


Powered by LeoSight IFS
LT~27

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo

ÚNOR 2025
SPLNĚNO!

Pokrytí provozních nákladů

Donator měsíce: Legendary (10000Kč)
(na konci měsíce získá odznak)

Kdo je online?
olkar

20Kč včera v 18:40

DJDave

20Kč včera v 18:40

G0R1LL4Z

100Kč včera v 18:40

Nejnovější uživatelé
Mjay

Registrován 21.2.2025

Petra420

Registrován 21.2.2025

Kokotek

Registrován 21.2.2025