Vidíme to každý den. Minimálně jedno inzerované vozidlo denně skrze aukce, ideálně s klauzulemi "vím, co prodávám" a "pokud se mi nabídka nebude líbit, vozidlo si ponechám." Tak proč, do háje, potom takové vozidlo inzerujete a proč takové vozidlo na inzerci prostě je? Odpověď je jednoduchá - prodávající je šašek, který jen napomáhá tomu, že první poslední, co vidíte na inzercích, jsou polotrapné a zoufalé inzeráty se snahou prodat krám či vrak za přemrštěnou cenu.
Můžeme tohle brát jako nulté vydání občasného média, to se uvidí dle ohlasu a na tom, zda se v inzerci objeví další podobné akty zoufalství a pochybných obchodních praktik.
Vím, co prodávám - předražený omyl, o který by jinak nikdo nezavadil
O to větší výsměch jsou nabídky, kdy někdo chce za předraženou popelnici jako je BMW řady E39 částku, za kterou můžete mít mnohem víc. A to ještě jako startovní nabídku. Nemusím dodávat, že takové inzeráty jsou pak výsměchem všemu, za čím si stojím. Ostatné takové inzeráty by mohly brzo vydat na novou rubriku s názvem Zlatá vrána, ve které by docházelo ke komediálnímu předvádění těchto krámů a především stupidity, která za jejich zjevením v inzerci stojí.

Podívejme se třeba na inzerát výše, samozřejmě s vycenzurovanými údaji. Vidíme, že majitel se snaží vyšpekulovat cenu krámu, který je téměř bezcenný. Nabízí BMW řady 5, generaci E39. Co to je? Levný krám, který 99% času nestojí víc než jednu a půl výplaty u záchranky. První red flag (znamení, že je něco špatně, pozn. autora) je skutečnost, že uvedené vozidlo je "projektové auto." Pak víte, že to s největší pravděpodobností bude rozebraný krám, jehož cena odpovídá sborníku dílů a ceně kovu na vrakovišti. Ten druhý je pak samotný startovní bod aukce. Pak si můžete všimnout toho, že do vozidla někdo investoval naprosto zbytečné peníze do dílů, díky kterým budete potřebovat minimálně 1,5x počáteční ceny jen proto, abyste uvedli auto legálně do provozu. O protokolu úprav nemluvě. A najednou jsme u auta za pár šupů, které vcucne čtvrt milionu. Čtvrt milionu za naprostý krám, přičemž silně pochybuji, že jej majitel dokázal či, za stávající cenové politiky, dokáže kdy prodat. A najednou jsme v bodě, kdy takové vozidlo koupí buďto naprostý šílenec, nebo finančně negramotný člověk. Nic mezi tím.
Zoufalství nejvyššího kalibru
Doporučím Vám si někdy povšimnout jistého schématu u některých prodejců. Jaké je to schéma? Objevují se tam víceméně tatéž jména. Pročpak tomu tak je?
Není to náhoda. Buďto se jedná o lidi, kteří dokupují vozidla do svých sbírek, nakupují za účelem uvedeným v další kapitole, nebo prostě nenakupují vůbec a slouží jen jako volavky, které mají našponovat cenu do výšin. Ve výsledku sice daní jedinci existují, ale jejich zájem o vozidlo je asi stejně takový jako zájem většiny tohle pozorovat. Je to skutečnost, o které většina lidí na trhu ví, ale přesto to neřeší. Bohužel tohle zoufalství pak vede k tomu, že dané ceny pak slouží jako refence pro jiné prodejce jako referenční bod. Pak se není čemu divit, že se zbytečné a bídné krámy prodávají za ceny, nad kterýma zůstává rozum stát.
Koupím dnes, prodám zítra
Skutečnou perlou na závěr je tendence, kterou v poslední době pozoruji víc a víc. A jestliže předchozí postupy byly známkou zoufalství, tak tohle je potom jiná liga. Zákazník koupí auto, které je pro něj z nějakého důvodu zajímavé. Avšak realita je poněkud odlišná - nekupuje auto pro své vlastní účely či potěšení, nýbrž proto, aby jej okamžitě vrátil do inzerce. Asi nemusím dodávat, že v takovém případě nový prodejce působí jako zoufalec se zlatou vránou, kterou nemůže poslat do světa. Nebo ještě líp - nechá své kamarády rádoby podnikatele a podvodníčky našponovat cenu nahoru jen proto, aby ze svého zoufalého nákupu měl aspoň nějakou provizi. Pak se není čemu divit, že lidem, kteří za mnou přijdou za radou ohledně nákupu vozidla, radím, aby se některým "prodávajícím" vyhnuli jako čert kříži.
Ostatně s podobným případem se setkáváme u vozidla na snímku níže. Nedávno jej James C. uvedl do inzerce, přičemž jej dokázal prodat. Jedná se o Bentley Arnage a krom toho, že někdo užil nějaký levný sprej za pár korun a udělal z jinak důstojného vozidla odporný černý blob, nestojí za zmínku. Prostě auto jako každé jiné. Vozidlo bylo prodáno, přičemž cirka o den později se objevilo v inzerci znovu a to ze strany nového vlastníka. Jak to? Důvod hledejte uvedený výše.

Foto z jedné z aktuálních inzercí. O to vtipnější je skutečnost, že jde o fotografie ještě z předchozího prodeje vozidla nafocené Jamesem C. Obrázek si udělejte sami.
Tohle je kolorit dnešní inzerce - jeden podvodník a klaun vedle druhého inzerující předražené krámy jen proto, že oni sami podlehli podvodnému schématu aukcí a vlivu jiných podvodníků. Stává se z toho efekt sněhové koule. Aukce jsou jen prostředek, který šponuje ceny (nejen) vozidel natolik vysoko, že většina nabízených položek (kolikrát ani za startovní ceny) nestojí vůbec za řeč. A nejlepší řešení? Řekněte si rovnou kolik za auto chcete. Vyvarujete se pak některým z těchto kostlivců prodeje. Trh bez podvodníků je již bohužel ve stavu klinické smrti.
Raymond Brantley
Vidíme to každý den. Minimálně jedno inzerované vozidlo denně skrze aukce, ideálně s klauzulemi "vím, co prodávám" a "pokud se mi nabídka nebude líbit, vozidlo si ponechám." Tak proč, do háje, potom takové vozidlo inzerujete a proč takové vozidlo na inzerci prostě je? Odpověď je jednoduchá - prodávající je šašek, který jen napomáhá tomu, že první poslední, co vidíte na inzercích, jsou polotrapné a zoufalé inzeráty se snahou prodat krám či vrak za přemrštěnou cenu.
Můžeme tohle brát jako nulté vydání občasného média, to se uvidí dle ohlasu a na tom, zda se v inzerci objeví další podobné akty zoufalství a pochybných obchodních praktik.
Vím, co prodávám - předražený omyl, o který by jinak nikdo nezavadil
O to větší výsměch jsou nabídky, kdy někdo chce za předraženou popelnici jako je BMW řady E39 částku, za kterou můžete mít mnohem víc. A to ještě jako startovní nabídku. Nemusím dodávat, že takové inzeráty jsou pak výsměchem všemu, za čím si stojím. Ostatné takové inzeráty by mohly brzo vydat na novou rubriku s názvem Zlatá vrána, ve které by docházelo ke komediálnímu předvádění těchto krámů a především stupidity, která za jejich zjevením v inzerci stojí.

Podívejme se třeba na inzerát výše, samozřejmě s vycenzurovanými údaji. Vidíme, že majitel se snaží vyšpekulovat cenu krámu, který je téměř bezcenný. Nabízí BMW řady 5, generaci E39. Co to je? Levný krám, který 99% času nestojí víc než jednu a půl výplaty u záchranky. První red flag (znamení, že je něco špatně, pozn. autora) je skutečnost, že uvedené vozidlo je "projektové auto." Pak víte, že to s největší pravděpodobností bude rozebraný krám, jehož cena odpovídá sborníku dílů a ceně kovu na vrakovišti. Ten druhý je pak samotný startovní bod aukce. Pak si můžete všimnout toho, že do vozidla někdo investoval naprosto zbytečné peníze do dílů, díky kterým budete potřebovat minimálně 1,5x počáteční ceny jen proto, abyste uvedli auto legálně do provozu. O protokolu úprav nemluvě. A najednou jsme u auta za pár šupů, které vcucne čtvrt milionu. Čtvrt milionu za naprostý krám, přičemž silně pochybuji, že jej majitel dokázal či, za stávající cenové politiky, dokáže kdy prodat. A najednou jsme v bodě, kdy takové vozidlo koupí buďto naprostý šílenec, nebo finančně negramotný člověk. Nic mezi tím.
Zoufalství nejvyššího kalibru
Doporučím Vám si někdy povšimnout jistého schématu u některých prodejců. Jaké je to schéma? Objevují se tam víceméně tatéž jména. Pročpak tomu tak je?
Není to náhoda. Buďto se jedná o lidi, kteří dokupují vozidla do svých sbírek, nakupují za účelem uvedeným v další kapitole, nebo prostě nenakupují vůbec a slouží jen jako volavky, které mají našponovat cenu do výšin. Ve výsledku sice daní jedinci existují, ale jejich zájem o vozidlo je asi stejně takový jako zájem většiny tohle pozorovat. Je to skutečnost, o které většina lidí na trhu ví, ale přesto to neřeší. Bohužel tohle zoufalství pak vede k tomu, že dané ceny pak slouží jako refence pro jiné prodejce jako referenční bod. Pak se není čemu divit, že se zbytečné a bídné krámy prodávají za ceny, nad kterýma zůstává rozum stát.
Koupím dnes, prodám zítra
Skutečnou perlou na závěr je tendence, kterou v poslední době pozoruji víc a víc. A jestliže předchozí postupy byly známkou zoufalství, tak tohle je potom jiná liga. Zákazník koupí auto, které je pro něj z nějakého důvodu zajímavé. Avšak realita je poněkud odlišná - nekupuje auto pro své vlastní účely či potěšení, nýbrž proto, aby jej okamžitě vrátil do inzerce. Asi nemusím dodávat, že v takovém případě nový prodejce působí jako zoufalec se zlatou vránou, kterou nemůže poslat do světa. Nebo ještě líp - nechá své kamarády rádoby podnikatele a podvodníčky našponovat cenu nahoru jen proto, aby ze svého zoufalého nákupu měl aspoň nějakou provizi. Pak se není čemu divit, že lidem, kteří za mnou přijdou za radou ohledně nákupu vozidla, radím, aby se některým "prodávajícím" vyhnuli jako čert kříži.
Ostatně s podobným případem se setkáváme u vozidla na snímku níže. Nedávno jej James C. uvedl do inzerce, přičemž jej dokázal prodat. Jedná se o Bentley Arnage a krom toho, že někdo užil nějaký levný sprej za pár korun a udělal z jinak důstojného vozidla odporný černý blob, nestojí za zmínku. Prostě auto jako každé jiné. Vozidlo bylo prodáno, přičemž cirka o den později se objevilo v inzerci znovu a to ze strany nového vlastníka. Jak to? Důvod hledejte uvedený výše.

Foto z jedné z aktuálních inzercí. O to vtipnější je skutečnost, že jde o fotografie ještě z předchozího prodeje vozidla nafocené Jamesem C. Obrázek si udělejte sami.
Tohle je kolorit dnešní inzerce - jeden podvodník a klaun vedle druhého inzerující předražené krámy jen proto, že oni sami podlehli podvodnému schématu aukcí a vlivu jiných podvodníků. Stává se z toho efekt sněhové koule. Aukce jsou jen prostředek, který šponuje ceny (nejen) vozidel natolik vysoko, že většina nabízených položek (kolikrát ani za startovní ceny) nestojí vůbec za řeč. A nejlepší řešení? Řekněte si rovnou kolik za auto chcete. Vyvarujete se pak některým z těchto kostlivců prodeje. Trh bez podvodníků je již bohužel ve stavu klinické smrti.
Raymond Brantley