Drahá komunito, rád bych si s Vámi zkusil zahrát na TS v pátek 26.7. v 18:00 krátký několikahodinový LARP, který jsem napsal v roce 2011 s kamarádkou a od té doby proběhlo již několik živých runů, ale již několik let jsem si tuto hru neuvedl a rád bych ji trochu oprášil alespoň ve formě TS ( podobně, jako se hrává DrD ).
Co jsou to Mocnosti?
Je to krátký tzv. "komorní LARP" , na který není třeba nic zvláštního, jen zběžné znalosti geopolitické situace, ostrovtip, chuť se pobavit a trocha zdravé soutěživosti. Jde o konverzační / argumentační / politickou hru z prostředí "reálného světa", na kterou je potřeba přesně 8 hráčů + moderátor - tedy já.
Příběh hry:
V budoucnosti dojdou veškeré přírodní energetické zdroje a zbývá pouze poslední ropné naleziště v Antarktidě. Zdroje vystačí jen pro energetické potřeby čtyř států. Do širšího výběru se dostalo osm mocností, mezi nimiž se má rozhodnout, kdo budou ty čtyři, které získají právo na poslední ložiska ropy. Pokud by nedošlo k dohodě, následující světová válka by znamenala konec celé pozemské civilizace… USA a Rusko, což jsou dvě supervelmoci, které se navzájem jaderným arsenálem drží v šachu chtějí proto získat pro svou věc většinu hlasů. Ostatní přizvané země jsou si jejich rovnováhy vědomy a také vědomy toho, že pokud by se pokusily uzavřít pakt proti dvěma hlavním mocnostem, ty by vzhledem k své síle nejspíše tyto země vymazaly z mapy.
Hra je nevážná - cílem je především se pobavit nad národními specifickými vlastnostmi.
Každý hráč bude představitel jedné z těchto mocností (postava není zástupce mocnosti, ale personifikuje celý stát) a pokusí se za použití specifických schopností toho kterého státu dosáhnout toho, že bude daná mocnost mezi těmi, které přístup k ropě získají.
Na začátku hry vysvětlím několik jednoduchých avšak důležitých mechanik, které se ve hře používají a hráči si mezi sebou rozeberou postavy států. Dále se rozlosují startovní pakty, které jsou ve hře dva - Modrý pakt (který vede USA) a Rudý pakt (který vede Rusko) - Jiné pakty ve hře vznikat nemohou, jelikož dvě hlavní supervelmoci nelze vyšachovat. (kvůli výše zmíněné "mexické plichtě").
Každý stát má nějaký specifický charakter, který Vám pošlu po výběru, má nastavené nějaké vztahy s ostatními zeměmi, resp. emoce, které v něm tyto země vyvolávají a měly by dotvářet celkovou atmosféru hry a chování jednotlivých hráčů. Navíc má každá země specifickou unikátní schopnost, která je obrovskou taktickou výhodou do hry. Tuto schopnost zná pouze daná země a je jen na ni zda a v jakém momentě ji použije.
Drahá komunito, rád bych si s Vámi zkusil zahrát na **TS v pátek 26.7. v 18:00** krátký několikahodinový LARP, který jsem napsal v roce 2011 s kamarádkou a od té doby proběhlo již několik živých runů, ale již několik let jsem si tuto hru neuvedl a rád bych ji trochu oprášil alespoň ve formě TS ( podobně, jako se hrává DrD ).
*Co jsou to Mocnosti?*
Je to krátký tzv. "komorní LARP" , na který není třeba nic zvláštního, jen zběžné znalosti geopolitické situace, ostrovtip, chuť se pobavit a trocha zdravé soutěživosti. Jde o konverzační / argumentační / politickou hru z prostředí "reálného světa", na kterou je potřeba přesně **8 hráčů** + moderátor - tedy já.
*Příběh hry:*
V budoucnosti dojdou veškeré přírodní energetické zdroje a zbývá pouze poslední ropné naleziště v Antarktidě. Zdroje vystačí jen pro energetické potřeby čtyř států. Do širšího výběru se dostalo osm mocností, mezi nimiž se má rozhodnout, kdo budou ty čtyři, které získají právo na poslední ložiska ropy. Pokud by nedošlo k dohodě, následující světová válka by znamenala konec celé pozemské civilizace… USA a Rusko, což jsou dvě supervelmoci, které se navzájem jaderným arsenálem drží v šachu chtějí proto získat pro svou věc většinu hlasů. Ostatní přizvané země jsou si jejich rovnováhy vědomy a také vědomy toho, že pokud by se pokusily uzavřít pakt proti dvěma hlavním mocnostem, ty by vzhledem k své síle nejspíše tyto země vymazaly z mapy.
Hra je nevážná - cílem je především se pobavit nad národními specifickými vlastnostmi.
Každý hráč bude představitel jedné z těchto mocností (postava není zástupce mocnosti, ale personifikuje celý stát) a pokusí se za použití specifických schopností toho kterého státu dosáhnout toho, že bude daná mocnost mezi těmi, které přístup k ropě získají.
Na začátku hry vysvětlím několik jednoduchých avšak důležitých mechanik, které se ve hře používají a hráči si mezi sebou rozeberou postavy států. Dále se rozlosují startovní pakty, které jsou ve hře dva - Modrý pakt (který vede USA) a Rudý pakt (který vede Rusko) - Jiné pakty ve hře vznikat nemohou, jelikož dvě hlavní supervelmoci nelze vyšachovat. (kvůli výše zmíněné "mexické plichtě").
Každý stát má nějaký specifický charakter, který Vám pošlu po výběru, má nastavené nějaké vztahy s ostatními zeměmi, resp. emoce, které v něm tyto země vyvolávají a měly by dotvářet celkovou atmosféru hry a chování jednotlivých hráčů. Navíc má každá země specifickou unikátní schopnost, která je obrovskou taktickou výhodou do hry. Tuto schopnost zná pouze daná země a je jen na ni zda a v jakém momentě ji použije.