Ahoj, tak jsem tu zase zpět s menším (Spíše větším.), příběhem se špatným koncem. Při cestě z Německa, když už jsme s rodinou byli zhruba 50 kilometrů od domova, už jen pouhých 9 kilometrů před sjezdem z D1, jsme zastavili v odtavném pruhu, protože nám už skoro netáhlo auto a hodně smrdělo. Už asi 5 kilometrů jsme jeli kolem 90 až 75 kilometrů za hodinu a brácha jen čekal na vhodné místo na zastavení. Zastavil, otevřeli jsme kapotu, vytáhl měrku na olej a trošku se z oleje kouřilo, potom otevřel nádobku na destilovanou vodu, z té se taky trochu kouřilo. Najednou motor začal jít do vysokých otáček, jenže na pedál nikdo nešlapal, z výfuku se silně kouřilo a motor stále točil až do červených. Brácha teda sedl do auta, otočil klíčkem a vytáhl ho, jenže to je nafta, takže to nic neudělalo, tudíž zařadil jedničku, ručku brzda byla již zařazená a do toho vší silou zašlápl brzdový pedál a pustil spojku a auto zahrabalo a nic, tudíž to udělal znovu a zase nic, takže to udělal potřetí a motor takzvaně "zadusil". (Lepší by bylo dát pětku, ale bylo to jako scéna z hororu, motor si začal dělat co chtěl. K jeho zastavení jsou tedy dvě metody, sundat vzduchový filtr hadrem (Nebo pěnovým hasicím přístrojem.) zacpat přívod vzduchu do motoru a motor by se měl zadusit. Druhá možnost je, to co udělal bratr, tudíž zařadit kvalt a zkusit motor zadusit.) Celou dobu z motoru na asfalt kapal olej a jak se to podařilo bratrovi chcípnout, zbytek oleje vyšetříkl na zem. A to vše zapříčinilo "jen" vadné turbo, které hnalo do motoru olej a motor tudíž pálil olej a nepotřeboval naftu. Tento nepříliš častý jev mohou způsobit i vadné/poškozené postní kroužky, skrz do motoru proudí olej, ale zpět k příběhu. Mamka teda zavolala na pojišťovnu a jak to u těchto "firem" chodí, slušně se na nás teda vys.. vyprdli a dokázali nás na odtahovou službu, zavolali jsme si a naštěstí odtahovka dojela asi do 30-ti minut, naložila nás a jeli jsme směrem domů a při cestě nám ještě odtahovkář řekl, že jsme měli štěstí, protože ve většině případů, se motor nepodaří chcípnout, odejde spojka a motor buď začne hořet a nebo se spotřebuje všechen olej a motor se zadře, ani jeden konec není příliš příjemný a je hlavně finančně velice náročný. Osobně tenhle zážitek nikomu nepřeju, uprostřed dálnice D1, vám přestane fungovat auto, všechny auta, kamionya autobusy. Když jsme se dostali domů, bylo už skoro 23:00, takže cesta nakonec místo osmi hodin trvala asi 11, s pár zastávkama a tímto problémem. Ale jak se říká, na všem máme hledat něco dobrého, nebo se na to dívat z jiného úhlu a jediné co na tom je asi dobré, že si můžu že seznamu odšketnout, že jsem jel v odtahovce.
Koho tahle závada zaujala, může si o tom více pořečíst zde.
Ahoj, tak jsem tu zase zpět s menším (Spíše větším.), příběhem se špatným koncem. Při cestě z Německa, když už jsme s rodinou byli zhruba 50 kilometrů od domova, už jen pouhých 9 kilometrů před sjezdem z D1, jsme zastavili v odtavném pruhu, protože nám už skoro netáhlo auto a hodně smrdělo. Už asi 5 kilometrů jsme jeli kolem 90 až 75 kilometrů za hodinu a brácha jen čekal na vhodné místo na zastavení. Zastavil, otevřeli jsme kapotu, vytáhl měrku na olej a trošku se z oleje kouřilo, potom otevřel nádobku na destilovanou vodu, z té se taky trochu kouřilo. Najednou motor začal jít do vysokých otáček, jenže na pedál nikdo nešlapal, z výfuku se silně kouřilo a motor stále točil až do červených. Brácha teda sedl do auta, otočil klíčkem a vytáhl ho, jenže to je nafta, takže to nic neudělalo, tudíž zařadil jedničku, ručku brzda byla již zařazená a do toho vší silou zašlápl brzdový pedál a pustil spojku a auto zahrabalo a nic, tudíž to udělal znovu a zase nic, takže to udělal potřetí a motor takzvaně "zadusil". (Lepší by bylo dát pětku, ale bylo to jako scéna z hororu, motor si začal dělat co chtěl. K jeho zastavení jsou tedy dvě metody, sundat vzduchový filtr hadrem (Nebo pěnovým hasicím přístrojem.) zacpat přívod vzduchu do motoru a motor by se měl zadusit. Druhá možnost je, to co udělal bratr, tudíž zařadit kvalt a zkusit motor zadusit.) Celou dobu z motoru na asfalt kapal olej a jak se to podařilo bratrovi chcípnout, zbytek oleje vyšetříkl na zem. A to vše zapříčinilo "jen" vadné turbo, které hnalo do motoru olej a motor tudíž pálil olej a nepotřeboval naftu. Tento nepříliš častý jev mohou způsobit i vadné/poškozené postní kroužky, skrz do motoru proudí olej, ale zpět k příběhu. Mamka teda zavolala na pojišťovnu a jak to u těchto "firem" chodí, slušně se na nás teda vys.. vyprdli a dokázali nás na odtahovou službu, zavolali jsme si a naštěstí odtahovka dojela asi do 30-ti minut, naložila nás a jeli jsme směrem domů a při cestě nám ještě odtahovkář řekl, že jsme měli štěstí, protože ve většině případů, se motor nepodaří chcípnout, odejde spojka a motor buď začne hořet a nebo se spotřebuje všechen olej a motor se zadře, ani jeden konec není příliš příjemný a je hlavně finančně velice náročný. Osobně tenhle zážitek nikomu nepřeju, uprostřed dálnice D1, vám přestane fungovat auto, všechny auta, kamionya autobusy. Když jsme se dostali domů, bylo už skoro 23:00, takže cesta nakonec místo osmi hodin trvala asi 11, s pár zastávkama a tímto problémem. Ale jak se říká, na všem máme hledat něco dobrého, nebo se na to dívat z jiného úhlu a jediné co na tom je asi dobré, že si můžu že seznamu odšketnout, že jsem jel v odtahovce.
Koho tahle závada zaujala, může si o tom více pořečíst zde.