Chtěl jsem napsat podobný nápad jako dva uživatelé nade mnou.
Hraje se na fiktivním ostrově, tudíž nevidím důvod, proč nevytvořit fiktivní názvy drog či ponechat reálné a pouze vymyslet fiktivní látky ze kterých by se dané drogy vyráběly. Nikomu by to tím pádem neublížilo a zároveň by to nikoho k ničemu nemohlo nabádat. Ledaže by se někdo vážně nechal inspirovat a pak chtěl v reálu v lékárně po prodavačce Zkuřimol Papírephylen nebo Haluzofyl Sjetycilin.
Dovolím si trochu rozepsat možné využití, účinky a podobně.
Drogy a jejich výroba
Získávání látek potřebných k výrobě drog a stejně tak výrobu drog bych ideálně ponechal ilegálním frakcím (mafie, kartely, atp.) či gangům (gangy bych spíše viděl jako možné distributory). Jsem si vědom toho, že pro gang není potřeba mít založenou frakci, avšak nevidím jinou možnost jak funkci výroby pro gang omezit. Rozhodně bych tuto možnost nedával každé frakci, nýbrž pouze "ověřeným", aktivním frakcím (případně to omezit přes frakční modul). Důvod je prostý. Pokud bude mít možnost drogy vyrábět naprosto každý, tak nebude důvod je od nikoho kupovat. Trh bude naprosto přehlcený nabídkou, zároveň však nízkou či nulovou poptávkou. Pokud by se výroba omezila pouze na několik těchto skupin, pak by se nabídka s poptávkou lépe vybalancovala či by se rovnou zvýšila poptávka oproti nabídce. Což je dle mého názoru pro tuto funkci (produkt, chcete-li) naprosto žádoucí. Nutilo by to hráče vyhledávat dealery, což by přidalo na možnostech a kvalitě RP gangům. Pro gangy by zároveň bylo nutné vyhledávat dodavatele těchto produktů. Což by přineslo RP mezi gangy a ilegálními frakcemi (opět mafie, kartely, atp.). Samozřejmě by ilegální frakce měla možnost prodávat produkt rovnou na vlastní pěst. Avšak by se tím vystavovala riziku dopadení a případného spojování s výrobou a distribucí drog. Případně by se pro vynucení interakce mezi ilegálními frakcemi mohlo využít toho, že by ne každá frakce měla přístup ke všem surovinám potřebným k výrobě. Frakce A by měla přístup k látce X1 a Y2, kdežto Frakce B by měla přístup k látce X2 a Y1. Pro výrobu drogy D1 by bylo zapotřebí látek X1 a Y1 a pro výrobu drogy D2 by bylo zapotřebí látek X2 a Y2. A tak dále. To by nutilo frakce mezi sebou obchodovat. Vyrobit drogy D1 a D2 by však například mohly obě frakce.
Účinky drog, závislost a abstinenční příznaky
Každá droga by působila na hráče jiným účinkem. Pokud by šlo pouze o nějaký efekt na hráčovo obrazovce, tak to hráči kupovat nebudou, protože jim to reálně nic nedává (kromě RP prvku). Tudíž je třeba přijít s nějakým důvodem, který by hráče alespoň mírně lákal si danou drogu zakoupit a použít. Zde se nabízí více možností. Jedna droga by mohla například na krátkou dobu navýšit práh bolesti (roz. mírně zvýšit HP). Druhá droga by dočasně zvýšila výdrž (roz. zvýšení staminy či snížení jejího úbytku při sprintu / skocích atp.). Zároveň by však způsobovaly negativní účinky. Například mírně rozhozené míření se zbraní či těžší řízení vozidel. K tomu všemu ještě psychotropní filtr přes obrazovku jako bonus.
Každá droga by přidávala určitý počet bodů do závislosti. Nyní vyvstává otázka, zda mít jeden ukazatel závislosti pro všechny drogy dohromady či mít ukazatel pro každou drogu zvlášť. K této otázce se dostanu za chvíli. Čím vyšší úroveň závislosti by uživatel měl, tím rychleji by mu stoupal ukazatel abstinenčních příznaků. Abstinenčním příznakem by mohlo být například postupné snižování zdraví (na určitou hranici či do naprostého vyčerpání) či snížení celkové staminy. Abstinenční příznaky by bylo možné eliminovat použitím drogy či odvykací léčbou. To znamená: použití drogy = zvýšení závislosti = častější abstinenční příznaky = častější použití drog = neustálé zvyšování či držení závislosti na vysokém stupni, a tak stále dokola. Odvykací léčba by mohla být řešena přes ZZS s tím, že by nebyla zrovna nejlevnější (pro zamezení zneužívání tohoto systému).
Nyní se vrátím k ukazatelům závislosti. Pokud by byl jeden jediný ukazatel pro drogovou závislost (roz. pro všechny drogy dohromady) pak by bylo možné například "zahnat" abstinenční příznaky pomocí lehké drogy, byť byla závislost způsobena drogou tvrdou. To by se však dalo vyřešit tím, že by každá droga snižovala jiný počet bodů abstinenčních příznaků. Pokud by měla každá droga svůj vlastní ukazatel závislosti a ukazatel abstinenčních příznaků, pak by bylo logicky nutné dané příznaky řešit danou drogou a hráči by si tak mohli vytvářet závislosti pouze na určitých drogách.
Předávkování
Toto již zmiňoval uživatel nade mnou a já to pouze opět rozvinu. Předávkování by mohlo být řešeno tím způsobem, že by u každé drogy bylo potřeba dodržet určitý časový odstup mezi každým použitím. Čím rychleji za sebou by hráč danou drogu (či drogy) použil, tím větší šance na předávkování by u něj nastala. S tím, že by každá droga měla fixní, maximální počet okamžitého použití bezprostředně za sebou, který by vedl k okamžitému předávkování.
ZZS
Pro ZZS by mohla být možnost negovat účinky drog či snižovat abstinenční příznaky pomocí léčiv. Nemám tím teď na mysli odvykací léčbu, nýbrž například jednorázové aplikátory / autoinjektory či jiný způsob pro použití při výjezdech. Nastala by tak pro ně možnost vyjíždět k předávkovaným pacientům a mít možnost jim nějakým způsobem pomoci a na krátkou dobu ulevit. Byla by samozřejmě potřeba tuto funkci ochránit před možným zneužíváním.
Závěr
Drogy na RolePlay serverech byly vždy palčivým problémem. Pokud hráč nemá potřebu či jinou motivaci je používat, pak je nemá zájem ani kupovat. To platí zde na Skimu dvojnásob, bohužel. Samozřejmě, drogy jako takové přidávají pro ilegální frakce možnost interakce mezi sebou a mezi civilisty (zákazníky). Avšak k tomu je potřeba, aby všechny zúčastněné strany byly ochotné překousnout fakt, že se jedná pouze o zpestření ilegálního RP a kupující strana je vždy ta mírně znevýhodněná (nemusí se jí podařit tuto komoditu prodat). V tomto případě se droga stává pouhou komoditou. Osobně jsem zažil příjemné RP kolem výroby a distribuce drog na zahraničních serverech a to v případech, kdy drogy nenabízely žádné výhody. Pouze přidávaly na určitý čas psychotropní filtr přes Vaši obrazovku. Jedna frakce drogy vyrobila a prodala s výdělkem frakci druhé, která je následně prodala dráž frakci další a ta například po kusech prodávala občasným zájemcům, opět s profitem. Toto obchodování a vše kolem toho vždy těžce záviselo na komunitě a jejich chápání RP.
Disclaimer
Nejsem plně seznámen s momentálním stavem výroby, používáním a efektů drog na Skimu. Tudíž pokud se zde již něco z výše sepsaného nachází, tak se omlouvám. Pouze jsem vyjádřil svůj názor k tématu, které mě z mně nepochopených důvodů zaujalo.
Chtěl jsem napsat podobný nápad jako dva uživatelé nade mnou.
Hraje se na fiktivním ostrově, tudíž nevidím důvod, proč nevytvořit fiktivní názvy drog či ponechat reálné a pouze vymyslet fiktivní látky ze kterých by se dané drogy vyráběly. Nikomu by to tím pádem neublížilo a zároveň by to nikoho k ničemu nemohlo nabádat. Ledaže by se někdo vážně nechal inspirovat a pak chtěl v reálu v lékárně po prodavačce Zkuřimol Papírephylen nebo Haluzofyl Sjetycilin.
Dovolím si trochu rozepsat možné využití, účinky a podobně.
Drogy a jejich výroba
Získávání látek potřebných k výrobě drog a stejně tak výrobu drog bych ideálně ponechal ilegálním frakcím (mafie, kartely, atp.) či gangům (gangy bych spíše viděl jako možné distributory). Jsem si vědom toho, že pro gang není potřeba mít založenou frakci, avšak nevidím jinou možnost jak funkci výroby pro gang omezit. Rozhodně bych tuto možnost nedával každé frakci, nýbrž pouze "ověřeným", aktivním frakcím (případně to omezit přes frakční modul). Důvod je prostý. Pokud bude mít možnost drogy vyrábět naprosto každý, tak nebude důvod je od nikoho kupovat. Trh bude naprosto přehlcený nabídkou, zároveň však nízkou či nulovou poptávkou. Pokud by se výroba omezila pouze na několik těchto skupin, pak by se nabídka s poptávkou lépe vybalancovala či by se rovnou zvýšila poptávka oproti nabídce. Což je dle mého názoru pro tuto funkci (produkt, chcete-li) naprosto žádoucí. Nutilo by to hráče vyhledávat dealery, což by přidalo na možnostech a kvalitě RP gangům. Pro gangy by zároveň bylo nutné vyhledávat dodavatele těchto produktů. Což by přineslo RP mezi gangy a ilegálními frakcemi (opět mafie, kartely, atp.). Samozřejmě by ilegální frakce měla možnost prodávat produkt rovnou na vlastní pěst. Avšak by se tím vystavovala riziku dopadení a případného spojování s výrobou a distribucí drog. Případně by se pro vynucení interakce mezi ilegálními frakcemi mohlo využít toho, že by ne každá frakce měla přístup ke všem surovinám potřebným k výrobě. Frakce A by měla přístup k látce X1 a Y2, kdežto Frakce B by měla přístup k látce X2 a Y1. Pro výrobu drogy D1 by bylo zapotřebí látek X1 a Y1 a pro výrobu drogy D2 by bylo zapotřebí látek X2 a Y2. A tak dále. To by nutilo frakce mezi sebou obchodovat. Vyrobit drogy D1 a D2 by však například mohly obě frakce.
Účinky drog, závislost a abstinenční příznaky
Každá droga by působila na hráče jiným účinkem. Pokud by šlo pouze o nějaký efekt na hráčovo obrazovce, tak to hráči kupovat nebudou, protože jim to reálně nic nedává (kromě RP prvku). Tudíž je třeba přijít s nějakým důvodem, který by hráče alespoň mírně lákal si danou drogu zakoupit a použít. Zde se nabízí více možností. Jedna droga by mohla například na krátkou dobu navýšit práh bolesti (roz. mírně zvýšit HP). Druhá droga by dočasně zvýšila výdrž (roz. zvýšení staminy či snížení jejího úbytku při sprintu / skocích atp.). Zároveň by však způsobovaly negativní účinky. Například mírně rozhozené míření se zbraní či těžší řízení vozidel. K tomu všemu ještě psychotropní filtr přes obrazovku jako bonus.
Každá droga by přidávala určitý počet bodů do závislosti. Nyní vyvstává otázka, zda mít jeden ukazatel závislosti pro všechny drogy dohromady či mít ukazatel pro každou drogu zvlášť. K této otázce se dostanu za chvíli. Čím vyšší úroveň závislosti by uživatel měl, tím rychleji by mu stoupal ukazatel abstinenčních příznaků. Abstinenčním příznakem by mohlo být například postupné snižování zdraví (na určitou hranici či do naprostého vyčerpání) či snížení celkové staminy. Abstinenční příznaky by bylo možné eliminovat použitím drogy či odvykací léčbou. To znamená: použití drogy = zvýšení závislosti = častější abstinenční příznaky = častější použití drog = neustálé zvyšování či držení závislosti na vysokém stupni, a tak stále dokola. Odvykací léčba by mohla být řešena přes ZZS s tím, že by nebyla zrovna nejlevnější (pro zamezení zneužívání tohoto systému).
Nyní se vrátím k ukazatelům závislosti. Pokud by byl jeden jediný ukazatel pro drogovou závislost (roz. pro všechny drogy dohromady) pak by bylo možné například "zahnat" abstinenční příznaky pomocí lehké drogy, byť byla závislost způsobena drogou tvrdou. To by se však dalo vyřešit tím, že by každá droga snižovala jiný počet bodů abstinenčních příznaků. Pokud by měla každá droga svůj vlastní ukazatel závislosti a ukazatel abstinenčních příznaků, pak by bylo logicky nutné dané příznaky řešit danou drogou a hráči by si tak mohli vytvářet závislosti pouze na určitých drogách.
Předávkování
Toto již zmiňoval uživatel nade mnou a já to pouze opět rozvinu. Předávkování by mohlo být řešeno tím způsobem, že by u každé drogy bylo potřeba dodržet určitý časový odstup mezi každým použitím. Čím rychleji za sebou by hráč danou drogu (či drogy) použil, tím větší šance na předávkování by u něj nastala. S tím, že by každá droga měla fixní, maximální počet okamžitého použití bezprostředně za sebou, který by vedl k okamžitému předávkování.
ZZS
Pro ZZS by mohla být možnost negovat účinky drog či snižovat abstinenční příznaky pomocí léčiv. Nemám tím teď na mysli odvykací léčbu, nýbrž například jednorázové aplikátory / autoinjektory či jiný způsob pro použití při výjezdech. Nastala by tak pro ně možnost vyjíždět k předávkovaným pacientům a mít možnost jim nějakým způsobem pomoci a na krátkou dobu ulevit. Byla by samozřejmě potřeba tuto funkci ochránit před možným zneužíváním.
Závěr
Drogy na RolePlay serverech byly vždy palčivým problémem. Pokud hráč nemá potřebu či jinou motivaci je používat, pak je nemá zájem ani kupovat. To platí zde na Skimu dvojnásob, bohužel. Samozřejmě, drogy jako takové přidávají pro ilegální frakce možnost interakce mezi sebou a mezi civilisty (zákazníky). Avšak k tomu je potřeba, aby všechny zúčastněné strany byly ochotné překousnout fakt, že se jedná pouze o zpestření ilegálního RP a kupující strana je vždy ta mírně znevýhodněná (nemusí se jí podařit tuto komoditu prodat). V tomto případě se droga stává pouhou komoditou. Osobně jsem zažil příjemné RP kolem výroby a distribuce drog na zahraničních serverech a to v případech, kdy drogy nenabízely žádné výhody. Pouze přidávaly na určitý čas psychotropní filtr přes Vaši obrazovku. Jedna frakce drogy vyrobila a prodala s výdělkem frakci druhé, která je následně prodala dráž frakci další a ta například po kusech prodávala občasným zájemcům, opět s profitem. Toto obchodování a vše kolem toho vždy těžce záviselo na komunitě a jejich chápání RP.
Disclaimer
Nejsem plně seznámen s momentálním stavem výroby, používáním a efektů drog na Skimu. Tudíž pokud se zde již něco z výše sepsaného nachází, tak se omlouvám. Pouze jsem vyjádřil svůj názor k tématu, které mě z mně nepochopených důvodů zaujalo.