Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

padanie MTA

1 2



neznamy#2387

Smazaný účet

8
31.7.2022 02:18

Zdravím,

  mám takový problém že po dlhej prestávke z MTA som začal hrať ale skoro každú chvíľku mi padne MTA. Nastavil som ako mi to kamarát odporúčal ale bohužial neúspešne,  stále padá. Nerad by som kvôli tomu skončil alebo zase dlho prestávkoval od hry. Len už to ide na nervy že každú chvíľku to padá. Potreboval by som radu čo a ako nastaviť alebo čo mať v PC alebo ja už ani neviem. 

31.7.2022 03:49

Nemáš náhodou nějaké problémy se svým připojením k Wi-Fi? 

Holub

Hráč

46
31.7.2022 08:31

Sám mám stejný problém po návratu - hra padá alespoň jednou do hodiny i na stabilním připojení (na nestabilním, na kterém jsem teď, je to ještě větší sranda) s tím, že to permanentně hází chyby s Directem (stejně jako to dělalo dřív, když jsem hrál, jen méně často). V mezičase byl reinstall Windowsů...

31.7.2022 08:31
Tento příspěvek byl odstraněn uživatelem
31.7.2022 09:23

"Stabilní nebo Nestabilní" připojení nemá žádnou váhu v tom, že zda ti spadne hra či nikoliv a pokud jo, tak tě to jen odpojí a nevypne hru. Nejčastější příčinou bude to, že client prostě nestíhá s náporem modelů, chybou v skriptu, máš modovaný GTA, steam overlay se špatně injectnul(mě se stalo třikrát včera za sebou lol), nenačetl se ti model a vidíš např. jen kola a dveře(spadne ti hra do 3 vteřin, např u LS kde všichni parkují venku.) nebo poškozené soubory OS nebo hry samotné a mnoho jiných problémů. Řešením bývá reinstall OS/MTA/GTA nebo zapnout hru znovu a pokračovat v hraní. (Taky důležité upozornit, že pád hry se nejčastěji vyskytuje tam kde je hodně modelů a to neovlivníš a menší náročnost. Skimo x MShost.cz)

Holub

Hráč

46
31.7.2022 09:43, naposledy upraveno 31.7.2022 09:44 uživatelem Holub

Mám čistou kopii z ISO, ve které jsem se nehrabal (minimálně ne v téhle). 

Ono to začne tím, že přestanou být viditelné polepy, přestane fungovat rádio nebo vybrané stanice, pak či po nějaké době to spadne. Dřív se to dalo, pač to bylo jedno za dvě tři hodiny. Jednou dvakrát jsem se setkal se zmizelým modelem tak, jak popisuje Čokoláda.

Zkusím pak naposílat chyby z Directx, co to hází. 

31.7.2022 09:53

@Holub Ano, to se mi taky stává jak přesně popisuješ ty. Polepy, radio, modely(postava nebo auto) a nebo /net a hned hra spadne.

31.7.2022 11:36, naposledy upraveno 31.7.2022 11:38 uživatelem Rataj

To co popisujete je přetečení paměti RAM vyhrazené pro GTA:SA. Je úplně jedno kolik máte RAM, GTA:SA si na pevno alokuje jen nějakou hrstku (tuším snad 3GB max) a tu nikdy nepřesáhne.

To znamená, že 4GB RAM rozjedou i MTA v pohodě, pokud systém nebo procesy na pozadí nežerou příliš paměti a jiné komponenty to zvládají.

Cokoliv nad 8GB RAM je ideál a žádný upgrade už to nezlepší, protože do 8GB RAM se prostě vejde to maximum co umí GTA:SA využít i s procesy na pozadí. Pak můžete mít sebelepší počítač, ale vyjde to na stejno.

Pády hry jsou bohužel cena za to, co hráči na serveru chtěli, to jest hromada reskinů, polepy a tak dále. Zkrátka se to do té omezené RAM všechno nevejde. Na serveru máme dosti sofistikovaný systém, který průběžně z RAM odnačítá co zrovna není potřeba vykreslovat, ale i přes to se ty pády dějí. Není to tak dávno, co to padalo všem třeba každou hodinu, ale to už se naštěstí vyřešilo právě tím systémem a masivní optimalizací všeho možného. Bohužel to nestačí k úplnému odstranění tohoto problému. Polepy stále přibývají, byť teď už pod šetřivým konvertorem a snad méně vzhledem k vyšší ceně. Návrhy na další modely nepřidáváme, to bychom situaci jen zhoršili. Nezbývá než dále pracovat na optimalizaci kde se dá.

Já osobně zažívám pády hry jedině když hraju celý den, přijde to třeba po 6 hodinách hraní, to je zvládnutelné a navíc se to stává jen někdy. Na Discordu si díky RPC všímám, že spousta hráčů je schopna hrát i přes 12 hodin v kuse a bez jediného pádu hry (a to třeba i na horší sestavě).

Co mohu doporučit proti pádům hry je nepoužívat /seefar, nepoužívat experimentální příkazy typu texopt nebo memopt, mít čistou kopii hry ideálně v downgradu na 1.0 a případně s largeaddress patchem (který ale podle našeho testování bohužel nepomáhá, jelikož MTA alokaci RAM přepíše), nic z toho ale reálně nepomůže - problém tkví v obsahu serveru, zkrátka je tu příliš mnoho aut v příliš velké kvalitě modelu s příliš mnoho polepy. Teoreticky by mohlo něčím docházet také k memory leaku, ale ten se mi nepodařilo odhalit. Nezbývá než doufat ve dvě věci a to, že se mi povede server ještě lépe optimalizovat se zachováním kvality obsahu a že vývojáři samotného MTA zlepší streamování a alokaci RAM.

Některé počítače to pak očividně zvládají lépe (museli by hrát třeba 20 hodin v kuse aby došlo k pádu hry) a některé hůře (dokáže jim to spadnout i po hodině hraní). Bohužel nevím, co způsobuje tyto rozdíly a bylo by fakt dobré na to přijít. Některým hráčům to běží úplně v pohodě a pro jiné je to utrpení.

Určitě na to má vliv i samotné hraní. Pokud budu nějakým sporťákem s polepem kroužit kolem herní zóny ve vysoké rychlosti, protáčet přitom všechny rádiové stanice a sem tam budu lézt do interiérů s nadměrným množstvím tapet a pořizovat hromadu screenů, určitě mi to spadne dříve, než někomu kdo si RPí piknik v lese.

Pomoct s optimalizací serveru (a tím přispět ke zlepšení situace pro všechny) však mohou i někteří z vás. Můžete testovat a hledat příčiny, navrhovat úpravy. Můžete nám pomoct optimalizovat modely vozidel (některé mají třeba i 14MB na DFF, to se dá snížit i se zachováním kvality a UV wrapu).

Největší problém je však stejně v samotném MTA klientu. Psal jsem si o tom s člověkem, který má na svém mezinárodním serveru stejný problém. Tuto chybu ohlásil MTA týmu už v roce 2019 a bohužel jsme se stále nedočkali opravy. Nezbývá, než doufat, nebo problém dobře zdokumentovat a ohlásit znovu. Prozatím jsem MTA týmu poukázal na nevyřešený GitHub issue (který je však označený jako vyřešený) a třeba se na to někdo podívá.

Holub

Hráč

46
31.7.2022 12:18, naposledy upraveno 31.7.2022 12:22 uživatelem Holub

Právě že dřív mi to padalo méně často (v průměru jednou za dvě tři hodiny) než tomu je teď (jednou za hodinu). Sestavu mám celou tu dobu stejnou a řekl bych na MTA víc než dodatečnou (8GB RAM, 4GHz i5, 3GB? grafická karta a SSD). Opravdu asi budu jeden z mála, ale pociťuju s tou optimalizací změnu k horšímu (tím nemyslím framerate, ale jak stabilní ta hra je). A nejhorší je to, že tohle mám jen na Skimu - na jiných serverech (servery na vyblbnutí) jsme mohli hrát v x lidech několik hodin a nikomu to nespadlo.

Modely aut nejsou ten problém, minimálně ne ty původní, co zde jsou od začátku. Pokud to dělá nějaký z modelů, tak zjevně musel být přidán až později v průběhu historie serveru, v důsledku nějaké aktualizace, nebo některý z VIP skinů. Možná i v tom bude ten zakopaný pes, pač těch VIP skinů vidím prostě víc a víc. 

Bohužel je to kolikrát až game breaking, pač díky tomu je RP u PSA pro mě naprosté tabu (ostatně lidi v pronásledování budou dávat mrd na to, že vám to spadlo) a kolikrát i to RP, které za svou postavu mám, je díky tomuhle nepříjemné (zdravím člověka, co na autě prostřílel gumy když mi to spadlo :) ). 

Ve výsledku je možné, že problém je čistě na Skimu, nebo na Skimu i v MTA. 

 

31.7.2022 12:19, naposledy upraveno 31.7.2022 12:21 uživatelem kocvin

Po přečtení Ratajova příspěvku jsem se dost pozastavil nad tím, že mě hra prakticky nepadá vůbec a to i přes to, že mi taky někdy polepy zmizí a /net začne blbnout, nebo se mi po odtažení auta, ve kterém hrálo rádio, ta stanice bugne do postavy a hraje to pak pořád. Všechny tyto problémy se však časem opraví samy bez toho, aniž bych musel hru restartovat nebo spadla. Jediná chvíle kdy mi hra spadne je, když se odpojím a nechám zaplého klienta MTA, po opětovném připojení mi hra spadne hned po načtení, nebo ještě během něj. Na to jsem si však zvykl a s každým spouštěním skima, klienta restartuju aby byl čerstvý. 

O to větší paradox je to v tom, že hraji na fakt prehistorické sestavě, která se rokem vydání některých komponentů blíží roku vydání GTA:SA samotného. 😄 (CPU: AMD Phenom II X3 445 3.10 GHz, GPU: AMD Radeon HD 5700 Series 1 GB, paměť RAM je katastrofa, protože z jedné 4 GB a jedné 2 GB systém vypisuje kvůli poruše jedné z nich výslednou kapacitu 5 GB a právě tohle by podle Rataje mělo mít na padání největší vliv.) 
Čekal bych tedy, že na té mojí slátanině budu mít mnohem větší potíže s tímto problémem, než hráči kteří sem psali a určitě mají mnohem silnější a novější sestavy než já. Přitom mužů hrát klidně dvanáct hodin v kuse bez jakéhokoliv problému. 

Nevím jestli nemůže hrát nějakou roli to, že tento hw jede na custom verzi Oprekinu, optimalizovaného právě pro spouštění a hraní těchto starých her na LANkách. 


Tohle jen tak na okraj, jako můj amatérský a trochu i raritní poznatek k dané problematice

 

1 2


Powered by LeoSight IFS
LT~82