KONGRES SAN ANDREAS

Návrh č. 25/0
Novela zákona o Regulaci kamionové dopravy [3/2020]
ze dne 22.03.2023
Tato novela zákona upravuje článek 2
Článek 2 - Omezení rychlosti
§4 Nákladní automobily smí jet nejvýše rychlostí 90 km/h, toto omezení platí i na dálnici rychlostí stanovenou dle maximální povolené rychlosti na daném úseku. Řidič však musí dbát bezpečnosti provozu a nesmí svou jízdou bez ohledu na rychlost omezit či ohrozit sebe i další účastníky provozu.
§4.1 Výjimkou jsou tahače s návěsem, které jsou vlivem maximální povolené rychlosti návěsu limitovány na devadesát kilometrů v hodině. Toto omezení se však nevztahuje na tahače bez návěsu. Tahač však musí být technicky způsobilý a řidič musí plně dbát bezpečnosti provozu a nesmí svou jízdou bez ohledu na rychlost omezit či ohrozit sebe i další účastníky provozu.
Příloha 1 - Maximální přípustná hmotnost nákladu
Ford E250 Boxtruck - 14 tun
International 4700 - 20 tun
Cisterna - 20 tun
Návěs - 40 tun
Ostatní vozidla - 10 tun a méně
S maximální přípustnou hmotností nákladů pro dané vozidlo je řidič seznámen během nákladky nákladu.
Odůvodnění: Samotný zákon je koncipován a sepsán natolik nepřehledně a zastarale, že počítá s tím, že jakékoliv vozidlo, do kterého vám na předávce naloží náklad, je koncipováno jako nákladní vozidlo. Na základě této skutečnosti tedy mohou vozidla jako Volkswagen Caravelle jezdit nanejvýš devadesát kilometrů v hodině. Cílem této novely je poupravit znění daného zákona do zřetelnějších podoby se zohledněním maximální povolené rychlosti pro návěsy.
Daná novela je zlatým středem pro obě dvě strany - nabídne limitaci pro tahače s návěsem tak, jako je tomu doposud, ale stejně tak umožní rychlejší přesuny nákladní dopravy, která není svazována maximální povolenou rychlostí návěsu.
Ve Fort Carson dne 22.3.2023
Předkladatelé:
Raymond Brantley, v. r.
KONGRES SAN ANDREAS

Návrh č. 25/0
Novela zákona o Regulaci kamionové dopravy [3/2020]
ze dne 22.03.2023
Tato novela zákona upravuje článek 2
Článek 2 - Omezení rychlosti
§4 Nákladní automobily smí jet nejvýše rychlostí 90 km/h, toto omezení platí i na dálnici rychlostí stanovenou dle maximální povolené rychlosti na daném úseku. Řidič však musí dbát bezpečnosti provozu a nesmí svou jízdou bez ohledu na rychlost omezit či ohrozit sebe i další účastníky provozu.
§4.1 Výjimkou jsou tahače s návěsem, které jsou vlivem maximální povolené rychlosti návěsu limitovány na devadesát kilometrů v hodině. Toto omezení se však nevztahuje na tahače bez návěsu. Tahač však musí být technicky způsobilý a řidič musí plně dbát bezpečnosti provozu a nesmí svou jízdou bez ohledu na rychlost omezit či ohrozit sebe i další účastníky provozu.
Příloha 1 - Maximální přípustná hmotnost nákladu
Ford E250 Boxtruck - 14 tun
International 4700 - 20 tun
Cisterna - 20 tun
Návěs - 40 tun
Ostatní vozidla - 10 tun a méně
S maximální přípustnou hmotností nákladů pro dané vozidlo je řidič seznámen během nákladky nákladu.
Odůvodnění: Samotný zákon je koncipován a sepsán natolik nepřehledně a zastarale, že počítá s tím, že jakékoliv vozidlo, do kterého vám na předávce naloží náklad, je koncipováno jako nákladní vozidlo. Na základě této skutečnosti tedy mohou vozidla jako Volkswagen Caravelle jezdit nanejvýš devadesát kilometrů v hodině. Cílem této novely je poupravit znění daného zákona do zřetelnějších podoby se zohledněním maximální povolené rychlosti pro návěsy.
Daná novela je zlatým středem pro obě dvě strany - nabídne limitaci pro tahače s návěsem tak, jako je tomu doposud, ale stejně tak umožní rychlejší přesuny nákladní dopravy, která není svazována maximální povolenou rychlostí návěsu.
Ve Fort Carson dne 22.3.2023
Předkladatelé:
Raymond Brantley, v. r.