KONGRES SAN ANDREAS
Zákon č. 127/2023
Zákon o ochraně spotřebitele
v platnosti od 11.5.2023
Článek 1 - Předmět zákona
§1 Tento zákon má za cíl chránit práva spotřebitelů při nákupu zboží a čerpání služeb.
Článek 2 - Základní ustanovení
§2 V tomto zákoně se používají následující pojmy:
a) Spotřebitel - fyzická osoba, která nakupuje zboží nebo služby pro své osobní potřeby.
b) Dodavatel - právnická nebo fyzická osoba, která nabízí zboží nebo služby spotřebitelům.
Článek 3 - Informace pro spotřebitele
§3 Dodavatel musí poskytnout spotřebiteli jasné a srozumitelné informace o svém zboží a službách, zejména jejich cenu a vlastnosti, na které se spotřebitel dotáže.
§4 Informace musí být prezentovány způsobem, který umožní spotřebitelům jim snadno porozumět a nejsou žádným způsobem zavádějící.
Článek 4 - Ochrana spotřebitelů před klamavou reklamou
§5 Reklama musí být jasně a srozumitelně formulována a nesmí být klamavá nebo zavádějící.
§6 Reklama musí být v souladu s obecnou zásadou čestnosti a pravdivosti.
Článek 5 - Ochrana při nákupu
§7 Dodavatel musí zajistit, aby zboží bylo doručeno v souladu s očekáváním spotřebitele a aby odpovídalo informacím prezentovaným před nákupem.
§8 Spotřebitel má právo na vrácení nebo výměnu zboží, pokud neodpovídá informacím prezentovaným před nákupem.
Článek 6 - Ochrana při čerpání služeb
§9 Dodavatel musí zajistit, aby jím poskytované služby byly v souladu s očekáváním spotřebitele a aby byly poskytnuty s odpovídající kvalitou.
§10 Spotřebitel má právo na vrácení peněz, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu s očekáváním.
KONGRES SAN ANDREAS
Zákon č. 127/2023
Zákon o ochraně spotřebitele
v platnosti od 11.5.2023
Článek 1 - Předmět zákona
§1 Tento zákon má za cíl chránit práva spotřebitelů při nákupu zboží a čerpání služeb.
Článek 2 - Základní ustanovení
§2 V tomto zákoně se používají následující pojmy:
a) Spotřebitel - fyzická osoba, která nakupuje zboží nebo služby pro své osobní potřeby.
b) Dodavatel - právnická nebo fyzická osoba, která nabízí zboží nebo služby spotřebitelům.
Článek 3 - Informace pro spotřebitele
§3 Dodavatel musí poskytnout spotřebiteli jasné a srozumitelné informace o svém zboží a službách, zejména jejich cenu a vlastnosti, na které se spotřebitel dotáže.
§4 Informace musí být prezentovány způsobem, který umožní spotřebitelům jim snadno porozumět a nejsou žádným způsobem zavádějící.
Článek 4 - Ochrana spotřebitelů před klamavou reklamou
§5 Reklama musí být jasně a srozumitelně formulována a nesmí být klamavá nebo zavádějící.
§6 Reklama musí být v souladu s obecnou zásadou čestnosti a pravdivosti.
Článek 5 - Ochrana při nákupu
§7 Dodavatel musí zajistit, aby zboží bylo doručeno v souladu s očekáváním spotřebitele a aby odpovídalo informacím prezentovaným před nákupem.
§8 Spotřebitel má právo na vrácení nebo výměnu zboží, pokud neodpovídá informacím prezentovaným před nákupem.
Článek 6 - Ochrana při čerpání služeb
§9 Dodavatel musí zajistit, aby jím poskytované služby byly v souladu s očekáváním spotřebitele a aby byly poskytnuty s odpovídající kvalitou.
§10 Spotřebitel má právo na vrácení peněz, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu s očekáváním.