KONGRES SAN ANDREAS

Návrh č. 52/0
Zákon, kterým se ruší Zákon č. 47/2021
(o trestu smrti)
z dňa 21.6.2023
Kongres San Andreas sa uzniesol na zrušení zákona č. 47/2021, ktorý aj keď je plne využívaný právny predpis a a v širšej forme ako trest pri hľadaní spravodlivosti v justícií proti páchateľom tej najzávažnejšej trestnej činnosti, jeho nápravno-výchovný charakter ako trestu, ako aj jeho morálna stránka veci je prakticky neexistujúca, terajší zákon naviac neposkytuje dostatočnú formu ochrany špeciálnym subjektom, ako sú deti alebo inak intelektuálne znevýhodnené osoby, ktoré štátu prikazuje medzinárodné právo v oblasti ľudských práv, na základe čoho sa Kongres rozhodol pre jeho zrušenie.
§1 Zákon č. 47/2021, Zákon o trestu smrti, sa ruší.
§2 Tento zákon nadobúda účinnosť dňom uvedenia v platnosť.
Dôvodová správa:
Problematika trestu smrti je veľmi obsiahla a kontroverzná už od jej počiatkov najmä kvoli tomu, že trest smrti vznikol ako politický nástroj, odpoveď a najmä snaha vtedajších kongresmanov zasadiť sa o niečo nové bez predošlého rozmýšľania pri hľadaní odpovedi na teroristický útok na budovu súdu, ktorý pripravil veľké množstvo nevinných ľudí o život. Trest smrti ale nie je trest, ale nástroj ako ospravedlniť zabitie zabitím.
Predkladatelia zásadne odmietajú trest smrti vo všetkých prípadov, nepovažujeme ho za vhodný bez ohľadu na to, kto a za akých okolností čelí obvineniam, aké trestné činy mohol spáchať alebo či je vinný alebo nie a takisto bez ohľadu na to, ako veľmi sa predošlí zákonodarcovia snažia humanizovať spôsob popravy. Trest smrti hrubo porušuje základné ľudské práva vrátane práva na život, práva nezažívať mučenie alebo iné formy krutého a neľudského a práva na zachovanie ľudskej dôstojnosti. Odsúdení a odsúdené čakajú na vykonanie trestu smrti nevediac koľko času im ešte zostáva a keď už k nemu príde, potvrdenie správnosti vykonania trestu smrti potvrdzuje nemalí počet ľudí.
Terajšia legislatíva a znenie zákona o trestu smrti naviac neponúka zákonnú ochranu pred týmto trestom deťom, ktoré nedovŕšili dospelý vek alebo osobám, ktoré sú inak intelektuálne znevýhodnené, čo je všeobecne v rozpore s medzinárodným právom v oblasti ľudských práv, ktoré zakazuje uloženie takéhoto typu trestu vyššie spomenutým osobám.
Rovnako nie je možné ani justifikovať trest smrti jeho odstrašujúcim aspektom, ktorý nefunguje.
Úplne prvým človekom, ktorému sa dostala pocta vo forme trestu smrti bol Karde Martes za vraždu, prípravu vraždy a ďalších 7 obvinení, ten bol však uložený nezákonne chybou justície a zákonodárneho zboru, čo aj potvrdzuje, že nikto neni neomylní. Druhým bol Egor Skull za osem vrážd a tri ďalšie obvinenia a posledná bola Anastasia Alinsky so 17 vraždami a dvoma ďalšímí obvineniami. Je alarmujúce, že namiesto odstrašujúceho aspektu počet vrážd pribudol takmer o dvojnásobok, čo je koniec koncov dôkazom, že trest smrti je neúčinný a nemôže mať miesto v demokratickej spoločnosti a právnom štáte.
V Los Santos dňa 21.6.2023
Předkladatelé:
Lytton, v. r.
KONGRES SAN ANDREAS

Návrh č. 52/0
Zákon, kterým se ruší Zákon č. 47/2021
(o trestu smrti)
z dňa 21.6.2023
Kongres San Andreas sa uzniesol na zrušení zákona č. 47/2021, ktorý aj keď je plne využívaný právny predpis a a v širšej forme ako trest pri hľadaní spravodlivosti v justícií proti páchateľom tej najzávažnejšej trestnej činnosti, jeho nápravno-výchovný charakter ako trestu, ako aj jeho morálna stránka veci je prakticky neexistujúca, terajší zákon naviac neposkytuje dostatočnú formu ochrany špeciálnym subjektom, ako sú deti alebo inak intelektuálne znevýhodnené osoby, ktoré štátu prikazuje medzinárodné právo v oblasti ľudských práv, na základe čoho sa Kongres rozhodol pre jeho zrušenie.
§1 Zákon č. 47/2021, Zákon o trestu smrti, sa ruší.
§2 Tento zákon nadobúda účinnosť dňom uvedenia v platnosť.
Dôvodová správa:
Problematika trestu smrti je veľmi obsiahla a kontroverzná už od jej počiatkov najmä kvoli tomu, že trest smrti vznikol ako politický nástroj, odpoveď a najmä snaha vtedajších kongresmanov zasadiť sa o niečo nové bez predošlého rozmýšľania pri hľadaní odpovedi na teroristický útok na budovu súdu, ktorý pripravil veľké množstvo nevinných ľudí o život. Trest smrti ale nie je trest, ale nástroj ako ospravedlniť zabitie zabitím.
Predkladatelia zásadne odmietajú trest smrti vo všetkých prípadov, nepovažujeme ho za vhodný bez ohľadu na to, kto a za akých okolností čelí obvineniam, aké trestné činy mohol spáchať alebo či je vinný alebo nie a takisto bez ohľadu na to, ako veľmi sa predošlí zákonodarcovia snažia humanizovať spôsob popravy. Trest smrti hrubo porušuje základné ľudské práva vrátane práva na život, práva nezažívať mučenie alebo iné formy krutého a neľudského a práva na zachovanie ľudskej dôstojnosti. Odsúdení a odsúdené čakajú na vykonanie trestu smrti nevediac koľko času im ešte zostáva a keď už k nemu príde, potvrdenie správnosti vykonania trestu smrti potvrdzuje nemalí počet ľudí.
Terajšia legislatíva a znenie zákona o trestu smrti naviac neponúka zákonnú ochranu pred týmto trestom deťom, ktoré nedovŕšili dospelý vek alebo osobám, ktoré sú inak intelektuálne znevýhodnené, čo je všeobecne v rozpore s medzinárodným právom v oblasti ľudských práv, ktoré zakazuje uloženie takéhoto typu trestu vyššie spomenutým osobám.
Rovnako nie je možné ani justifikovať trest smrti jeho odstrašujúcim aspektom, ktorý nefunguje.
Úplne prvým človekom, ktorému sa dostala pocta vo forme trestu smrti bol Karde Martes za vraždu, prípravu vraždy a ďalších 7 obvinení, ten bol však uložený nezákonne chybou justície a zákonodárneho zboru, čo aj potvrdzuje, že nikto neni neomylní. Druhým bol Egor Skull za osem vrážd a tri ďalšie obvinenia a posledná bola Anastasia Alinsky so 17 vraždami a dvoma ďalšímí obvineniami. Je alarmujúce, že namiesto odstrašujúceho aspektu počet vrážd pribudol takmer o dvojnásobok, čo je koniec koncov dôkazom, že trest smrti je neúčinný a nemôže mať miesto v demokratickej spoločnosti a právnom štáte.
V Los Santos dňa 21.6.2023
Předkladatelé:
Lytton, v. r.