
Návrh č. 67/0
Zákon, kterým se mění zákon č. 9/2020,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
ze dne 14.08.2023
Zákon upravuje článek 2
Článek 2
(1) Všechna civilní letiště a doky s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky na území San Andreas vlastní Vláda San Andreas a spravuje Úřad pro civilní letectví, potažmo lokální letecký klub.
(2) Civilní letiště jsou dostupná pro všechny letové prostředky řádně registrované na území San Andreas.
(3) O provozu na letišti rozhoduje řídící věž.
(4) Povolení k přistání i vzletu uděluje řídící věž.
(5) Za nepřítomnosti personálu na řídící věži je pilot povinen upozornit o své plánované akci 5 minut 1 minutu předem na Letovém kanálu.
Poznámka: Řídící věž po většinu času neobsluhuje personál, tudíž se tímto zkrátí čekací doba na vzlet, či jinou akci. Úpravu si zákon zaslouží, neboť letecký provoz je malý.
Zákon upravuje článek 4
Článek 4.
(1) Letový prostředek musí být vhodně označen volací značkou, na který je pilot povinen odpovídat v Letovém kanálu.
a) Letový prostředek musí být registrován u Úřadu pro civilní letectví, to je možné i prostřednictvím leteckého klubu.
b) Letový prostředek musí disponovat volací značkou dle stanovených osnov (uvedeny níže). První tři znaky definují model a typ letounu. Další čtyři znaky jsou číslice.
ABU - Airbus A380
BGL - Britten-Norman BN-2 Islander
BPL - Pitts Special S-1 biplane
DOD - Cessna 152
MAV - Eurocopter 135
MVS - Eurocopter 135 “Short”
PSA - Eurocopter 135 “PSA”
RST - North American P-51 Mustang
SHM - Learjet 55 “Longhorn”
SKM - Cessna 152 s pontonovou úpravou
SPR - Bell Model 47 “Sioux”
SES - Bell Model 47 “Sioux” s pontonovou úpravou
HNT - Boeing AH-64 Apache
BCH - CH-47 Chinook
RDC - Sikorsky S-70
LEV - Sikorsky SH-3 Sea King
NVD - McDonnell Douglass DC-3
c) Letový prostředek musí disponovat unikátní volací značkou přidělenou Úřadem pro civilní letectví, případně prostřednictvím leteckého klubu. Značka je přidělena tak, aby nedošlo k záměně.
(2) Letadla smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.
(3) Helikoptéry smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky, nebo vhodně označenými heliporty). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.
Poznámka: Pro nedostatek heliportů a přistávacích ploch je potřeba toto opravit. Dobrým příkladem je třeba helikoptéra ve vlastnictví RCN, která vzlétá z Palomino Creek. Taktéž vysoké budovy (zejména v San Fierru), kam RCN létá pro opravu vysílačů.
V Montgomery dne 14.08.2023
Předkladatel:
Yukimura Torio

[ic-only]

Návrh č. 67/0
Zákon, kterým se mění zákon č. 9/2020,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
ze dne 14.08.2023
Zákon upravuje článek 2
Článek 2
(1) Všechna civilní letiště a doky s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky na území San Andreas vlastní Vláda San Andreas a spravuje Úřad pro civilní letectví, potažmo lokální letecký klub.
(2) Civilní letiště jsou dostupná pro všechny letové prostředky řádně registrované na území San Andreas.
(3) O provozu na letišti rozhoduje řídící věž.
(4) Povolení k přistání i vzletu uděluje řídící věž.
(5) Za nepřítomnosti personálu na řídící věži je pilot povinen upozornit o své plánované akci 5 minut 1 minutu předem na Letovém kanálu.
Poznámka: Řídící věž po většinu času neobsluhuje personál, tudíž se tímto zkrátí čekací doba na vzlet, či jinou akci. Úpravu si zákon zaslouží, neboť letecký provoz je malý.
Zákon upravuje článek 4
Článek 4.
(1) Letový prostředek musí být vhodně označen volací značkou, na který je pilot povinen odpovídat v Letovém kanálu.
a) Letový prostředek musí být registrován u Úřadu pro civilní letectví, to je možné i prostřednictvím leteckého klubu.
b) Letový prostředek musí disponovat volací značkou dle stanovených osnov (uvedeny níže). První tři znaky definují model a typ letounu. Další čtyři znaky jsou číslice.
ABU - Airbus A380
BGL - Britten-Norman BN-2 Islander
BPL - Pitts Special S-1 biplane
DOD - Cessna 152
MAV - Eurocopter 135
MVS - Eurocopter 135 “Short”
PSA - Eurocopter 135 “PSA”
RST - North American P-51 Mustang
SHM - Learjet 55 “Longhorn”
SKM - Cessna 152 s pontonovou úpravou
SPR - Bell Model 47 “Sioux”
SES - Bell Model 47 “Sioux” s pontonovou úpravou
HNT - Boeing AH-64 Apache
BCH - CH-47 Chinook
RDC - Sikorsky S-70
LEV - Sikorsky SH-3 Sea King
NVD - McDonnell Douglass DC-3
c) Letový prostředek musí disponovat unikátní volací značkou přidělenou Úřadem pro civilní letectví, případně prostřednictvím leteckého klubu. Značka je přidělena tak, aby nedošlo k záměně.
(2) Letadla smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.
(3) Helikoptéry smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky, nebo vhodně označenými heliporty). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.
Poznámka: Pro nedostatek heliportů a přistávacích ploch je potřeba toto opravit. Dobrým příkladem je třeba helikoptéra ve vlastnictví RCN, která vzlétá z Palomino Creek. Taktéž vysoké budovy (zejména v San Fierru), kam RCN létá pro opravu vysílačů.
V Montgomery dne 14.08.2023
Předkladatel:
Yukimura Torio
