Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

[71/0] Návrh novely zákona o provozu na pozemních komunikacích


Holub

Hráč

47
21.8.2023 14:37, naposledy upraveno 21.8.2023 14:42 uživatelem Holub

(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))


Kongres San Andreas


Návrh č. 71/0

Zákon, kterým se mění zákon č. 3/2018,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

Zákon upravuje článek 1 a přidává bod 1.2

§1 Legálně provozované vozidlo (dále jen vozidlo) musí splňovat následující podmínky:
- je registrované ve státě San Andreas
- je způsobilé k provozu na pozemní komunikaci
- registrační značka musí být viditelná na přední i zadní části vozidla v místě tomu určenému.
- VIN musí být viditelný na výrobních místech vozidla, alternativně i na dalších dílech.
- musí být ve stavu, ve kterém je možné nehodě co nejvíce zamezit.
- musí mít příslušenství homologované k provozu ve státe San Andreas.
- řidič musí disponovat potřebným řidičským oprávněním (A1 pro skútry s automatickou převodovkou a limitací výkonu do 5kW včetně 5kW, A pro motocykly bez ohledu na výkon pohonné jednotky, B pro osobní automobily a užitková vozidla s hmotností do 3,5 tuny, C pro nákladní vozidla s hmotností nad 3,5 tuny, vícenápravové nákladní vozy, či tahače a autobusy. Minimální věk pro možnost získání daného řidičského oprávnění dále upravuje §1.2
- disponuje povinnou výbavou uvedenou v §1.1

§1.1 Povinnou výbavou vozidla se rozumí:

- Autolékárnička splňující expiraci
- Výstražný trojúhelník.
- Reflexní vesta pro řidiče vozu.
- Homologovanou helmu ve stavu, ve kterém dokáže helma plnit svou funkci. Tato položka se však vztahuje výhradně k motocyklům. Stejně tak se jedná o jedinou položku povinné výbavy pro používání jízdních kol. 

§1.2 Minimálním věkem pro možnost získání daného řidičského oprávnění se rozumí: 
- věk, který musí žadatel o řidičské oprávnění dovršit
- tento věk je nastaven následovně: od patnácti let pro skupinu A1 (tj. skútry s automatickou převodovkou a limitací výkonu do 5kW včetně 5kW), od osmnácti let pro skupiny A (tj. motocykly bez ohledu na výkon pohonné jednotky), B (osobní automobily a užitková vozidla s hmotností do 3,5 tuny) a C (nákladní vozidla s hmotností nad 3,5 tuny, vícenápravové nákladní vozy či ,tahače a autobusy.)

§2
Registrované vozidlo je:
- vozidlo vedeno jako provozované vozidlo v rámci odboru dopravy
- vozidla bez pohonné jednotky nejsou vedeny v rámci odboru dopravy. Jedná se o jízdní kola bez pohonné jednotky. 

 

Odůvodnění: Změny v článku jedna míří k umožnění provozování skútru pro osoby mladší osmnácti let. Důvodem je skutečně tristní stav hromadné dopravy či služeb taxislužby, na které se ve valné většině případů nelze spolehnout. Má tím být vytvořena alternativa k jízdnímu kolu, které je dosud jediným prostředkem individuální dopravy, který mohou nezletilí a osoby ve věkovém rozmezí 15-17 legálně provozovat a užívat k transportu. Dochází také k doplnění potřebného věku k možnosti získání řidičského oprávnění, které dodnes nebylo zákonem definováno.
Stejně tak dochází k doplnění povinné výbavy přidáním helmy pro motocykly a jízdní kola za účelem zvýšení bezpečnosti. 


Zákon upravuje článek 4.

§17 V případě, že registrační značka nevyhovuje všem požadavkům stanovených tímto zákonem, je vlastník vozidla povinen okamžitě sjednat nápravu. Vozidlo nesmí být dále užíváno dokud není sjednána náprava.


Zákon upravuje článek 6.

§20 Řidič motorového vozidla je povinen předložit doklady podle §16 §19 na výzvu policisty ke kontrole.
§21 Řidič motorového vozidla je povinen podrobit vozidlo na výzvu policisty technické silniční kontrole, kontrole umístění, upevnění, zajištění, hmotnosti a obsahu nákladu, kontrole hmotnosti vozidla, kontrole úprav na vozidle nebo kontrole povinné výbavy vozidla.
§
22 Protokol o technickém stavu upraveného vozidla se považuje za platný, splňuje-li, všechny následující podmínky:
a) jsou v něm uvedeny základní specifikace vozu (tovární značka, model, rok výroby, číslo VIN)
b) je v něm uveden majitel vozu, na kterého je vůz skutečně registrován,
c) je v něm uveden kompletní výčet všech úprav provedených na vozidle s vyjímkou výjimkou přebarvení vozidla, úpravy světlometů a ráfků, tento výčet musí být vždy aktuální a reflektovat skutečný stav vozu. 
d) datum vypršení platnosti protokolu ještě nenastalo, to se stanoví na dobu 3 měsíců od data vystavení protokolu,
e) protokol je podepsaný mechanikem autorizovaného servisu,
f) v hlavičce protokolu je logo autorizovaného servisu s platnou koncesí pro úpravu motorových vozidel,
g) v protokolu je uvedeno, že je vozidlo způsobilé k provozu na pozemní komunikaci.

 

Odůvodnění: V článku 6, konkrétně v paragrafu dvacet, je chybně uveden odkaz na paragraf, na který má daný paragraf odkazovat. Stejně tak dochází ke změně v rámci gramatické správnosti paragrafu 22. Doplnění v bodě C je z důvodu nemožnosti propisování ráfků do protokolu úprav u vozidel s unikátními úpravami. Stejně tak má daná změna cílit k snazšímu řešení výměn ráfků a snížení přebytečné byrokracie. 


Zákon upravuje článek 9.

§32 Řidič motorového vozidla je povinen:
a) při řízení motorového vozidla mít rozsvícená světla.
b) při řízení motorového vozidla mít zapnutý bezpečnostní pás.
1.) Vztahuje se na všechny osoby při jízdě automobilem.
2.) Neplatí pro; řidiče vozidla ozbrojených sil, Policie San Andreas, Hasičského záchranného sboru nebo Zdravotnické záchranné služby, vyžaduje-li to plnění jejich úkolů.
3.) osobu, která nemůže být připoutaná ze zdravotních důvodů; taková osoba musí být prokázána osvědčením o osvobození od použití bezpečnostních systémů vozidla.
c) věnovat se plně řízení vozidla a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.
d) podrobit se na výzvu policisty nebo ošetřujícího lékaře vyšetření ke zjištění, zda není ovlivněn alkoholem nebo jinou omamnou a psychotropní látkou.
e) zajistit bezpečnost přepravované osoby nebo zvířete a bezpečnou přepravu nákladu.
f) mít za jízdy na motocyklu či jízdním kole na hlavě nasazenou a řádně připevněnou ochrannou přilbu.
1.) Vztahuje se na všechny osoby při jízdě na motocyklu či jízdním kole.

Odůvodnění: Tyto změny jdou ruku v ruce se změnami v článku 1. Důvodem je zvýšení bezpečnosti provozu. 


Zákon je rozšířen o článek 11.

Článek 11.

§47 Dálniční síť San Andreas je:
- sítí dálnic na území státu San Andreas. 
- síť definována dle níže uvedené mapy, která je aktualizována na základě modernizace silniční a dálniční sítě ve státě San Andreas. Na ní jsou vymezeny jak veškeré dálnice na území státu San Andreas, tak i jejich úseky. Rozdělení úseků je uvedeno v podobě bílého bodu za účelem snazší identifikace a určení daného úseku.
- dálniční úseky jsou pojmenovány dle následujícího schématu - první dvě písmena značí okres, ve kterém se dálnice nachází, první číslo značí číslo dané dálnice a číslo za lomítkem značí část úseku dané dálnice. 

Mapa dálniční sítě San Andreas s vyznačením dálnic, nájezdů a sjezdů

§48 Minimální povolená rychlost je:

- rychlost, na kterou se musí pohybovat veškerá vozidla na dálniční síti San Andreas.  Výjimkou je zpomalení z důvodu výjezdu z dálniční sítě, zpomalení či zastavení z důvodu platby mýtného na mýtné bráně či kvůli odbočování. Tato rychlost je stanovená na osmdesát kilometrů v hodině za účelem udržení a zachování plynulosti a bezpečnosti provozu na dálniční síti San Andreas. 
- řidič je za účelem dosažení a překročení minimální povolené rychlosti na dálniční síti San Andreas povinný využít zařazovací pruh. 
- vozidlo, jehož maximální konstrukční rychlost nedosahuje osmdesáti kilometrů v hodině a výše, nesmí z důvodu udržení a zachování plynulosti a bezpečnosti provozu na dálniční síti San Andreas užívat dálniční síť San Andreas. Výjimkou jsou pouze úseky dálnice LV1, TR1/1, TR1/2, BC1/2, BC2/1 a SF3/1 z důvodu absence jakékoliv jiné alternativní trasy vylučující užití dálniční sítě. Za takových okolností ovšem musí daní řidiči zachovat plynulost provozu, jet výhradně v pravém pruhu s výjimkou odbočování vlevo či sjezdu vlevo a zachovat bezpečnost provozu. 

 

Odůvodnění: K dnešnímu dni chybělo definování dálniční sítě a které úseky do ní konkrétně spadají. Touto změnou má dojít k zakotvení samotné dálniční sítě do zákona a stejně tak umožnění možných budoucích úprav konkrétních úseků vlivem jejich systematického rozdělení. Stejně tak má dojít k optimalizování uvádění daných lokalit, neboť do dnešního dne chyběla jakákoliv identifikace či points of interest na daných úsecích, což komplikovalo nejen samotná volání na IZS/PSA, ale stejně tak i následné hledání míst, na která byly státní složky volány. 


V Bayside dne 21.08.2023

Předkladatel:
Raymond Brantley

23.8.2023 11:14, naposledy upraveno 23.8.2023 12:14 uživatelem Kolpanek

Návrh č. 71/0 - Návrh novely zákona o provozu na pozemních komunikacích - ZAMÍTNUTO ❌


Pro návrh ✅ Proti návrhu ❌ Zdrželi se ⛔️ Nepřítomní ⭕️
Raymond Brantley
Dušan Badinský
Laco Demeter
Pepek Novak
 
Elizabeth Hawkins
Weximilian Alexei
April Dayton
Annika Larsson
Zyra Robins
Yukimura Torio
 
 

E. Hawkins

 


Powered by LeoSight IFS
LT~28

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo