Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

[74/0] Návrh novely zákona o provozu na pozemních komunikacích


Holub

Hráč

46
3.9.2023 18:24, naposledy upraveno 3.9.2023 18:25 uživatelem Holub

(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))


Kongres San Andreas


Návrh č. 74/0

Zákon, kterým se mění zákon č. 3/2018,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

Zákon upravuje článek 1

§1 Legálně provozované vozidlo (dále jen vozidlo) musí splňovat následující podmínky:
- je registrované ve státě San Andreas
- je způsobilé k provozu na pozemní komunikaci
- registrační značka musí být viditelná na přední i zadní části vozidla v místě tomu určenému.
- VIN musí být viditelný na výrobních místech vozidla, alternativně i na dalších dílech.
- musí být ve stavu, ve kterém je možné nehodě co nejvíce zamezit.
- musí mít příslušenství homologované k provozu ve státe San Andreas, pokud jim vůz disponuje.
- řidič musí disponovat potřebným řidičským oprávněním (A pro motocykly B pro osobní automobily a užitková vozidla s hmotností do 3,5 tuny, C pro nákladní vozidla s hmotností nad 3,5 tuny, vícenápravové nákladní vozy, či tahače a autobusy.
- disponuje povinnou výbavou uvedenou v §1.1

§1.1 Povinnou výbavou vozidla se rozumí:

- Autolékárnička splňující expiraci
- Výstražný trojúhelník.
- Reflexní vesta pro řidiče vozu.
- Homologovanou helmu ve stavu, ve kterém dokáže helma plnit svou funkci. Tato položka se však vztahuje výhradně k motocyklům a jízdním kolům. Cyklista může za tímto účelem užít motorkářskou helmu. 

Odůvodnění: Změny v článku míří k doplnění povinné výbavy přidáním helmy pro motocykly a jízdní kola za účelem zvýšení bezpečnosti. 


Zákon upravuje článek 4.

§17 V případě, že registrační značka nevyhovuje všem požadavkům stanovených tímto zákonem, je vlastník vozidla povinen okamžitě sjednat nápravu. Vozidlo nesmí být dále užíváno dokud není sjednána náprava.


Zákon upravuje článek 6.

§20 Řidič motorového vozidla je povinen předložit doklady podle §16 §19 na výzvu policisty ke kontrole.
§21 Řidič motorového vozidla je povinen podrobit vozidlo na výzvu policisty technické silniční kontrole, kontrole umístění, upevnění, zajištění, hmotnosti a obsahu nákladu, kontrole hmotnosti vozidla, kontrole úprav na vozidle nebo kontrole povinné výbavy vozidla.
§
22 Protokol o technickém stavu upraveného vozidla se považuje za platný, splňuje-li, všechny následující podmínky:
a) jsou v něm uvedeny základní specifikace vozu (tovární značka, model, rok výroby, číslo VIN)
b) je v něm uveden majitel vozu, na kterého je vůz skutečně registrován,
c) je v něm uveden kompletní výčet všech úprav provedených na vozidle s vyjímkou výjimkou přebarvení vozidla, úpravy světlometů a ráfků, tento výčet musí být vždy aktuální a reflektovat skutečný stav vozu. 
d) datum vypršení platnosti protokolu ještě nenastalo, to se stanoví na dobu 3 měsíců od data vystavení protokolu,
e) protokol je podepsaný mechanikem autorizovaného servisu,
f) v hlavičce protokolu je logo autorizovaného servisu s platnou koncesí pro úpravu motorových vozidel,
g) v protokolu je uvedeno, že je vozidlo způsobilé k provozu na pozemní komunikaci.

 

Odůvodnění: Článek 4 pouze doplňuje formalitu. V článku 6, konkrétně v paragrafu dvacet, je chybně uveden odkaz na paragraf, na který má daný paragraf odkazovat. Stejně tak dochází ke změně v rámci gramatické správnosti paragrafu 22. Doplnění v bodě C je z důvodu nemožnosti propisování ráfků do protokolu úprav u vozidel s unikátními úpravami, která jsou s jinými ráfky se stávajícím zněním zákona provozována v rozporu se zákonem. Stejně tak má daná změna cílit k snazšímu řešení výměn ráfků a snížení přebytečné byrokracie. 


Zákon upravuje článek 9.

§32 Řidič motorového vozidla je povinen:
a) při řízení motorového vozidla mít rozsvícená světla.
b) při řízení motorového vozidla mít zapnutý bezpečnostní pás.
1.) Vztahuje se na všechny osoby při jízdě automobilem.
2.) Neplatí pro; řidiče vozidla ozbrojených sil, Policie San Andreas, Hasičského záchranného sboru nebo Zdravotnické záchranné služby, vyžaduje-li to plnění jejich úkolů.
3.) osobu, která nemůže být připoutaná ze zdravotních důvodů; taková osoba musí být prokázána osvědčením o osvobození od použití bezpečnostních systémů vozidla.
c) věnovat se plně řízení vozidla a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.
d) podrobit se na výzvu policisty nebo ošetřujícího lékaře vyšetření ke zjištění, zda není ovlivněn alkoholem nebo jinou omamnou a psychotropní látkou.
e) zajistit bezpečnost přepravované osoby nebo zvířete a bezpečnou přepravu nákladu.
f) mít za jízdy na motocyklu či jízdním kole na hlavě nasazenou a řádně připevněnou ochrannou přilbu.
1.) Vztahuje se na všechny osoby při jízdě na motocyklu či jízdním kole.

Odůvodnění: Tyto změny jdou ruku v ruce se změnami v článku 1. Důvodem je zvýšení bezpečnosti provozu. 


Ve Fort Carson dne 03.09.2023

Předkladatel:
Raymond Brantley

4.9.2023 20:52

Návrh č. 74/0 - Návrh novely zákona o provozu na pozemních komunikacích -  PŘIJATO ✅


Pro návrh ✅ Proti návrhu ❌ Zdrželi se ⛔️ Nepřítomní ⭕️
Elizabeth Hawkins
Yukimura Torio
Elissa Nell Carlsson
Dušan Badinský
Annika Larsson
Orlando Anderson
Weximilian Alexei
 
April Dayton  

E. Hawkins

 


Powered by LeoSight IFS
LT~20