KONGRES SAN ANDREAS
Návrh č. 203/0
Zákon, kterým se mění zákon č. 3/2018,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
ze dne 5.11.2024
1. Zákon upravuje článek 6.
§21 Řidič motorového vozidla je povinen podrobit vozidlo na výzvu policisty technické silniční kontrole, kontrole umístění, upevnění, zajištění, hmotnosti a obsahu nákladu, kontrole hmotnosti vozidla, kontrole úprav na vozidle nebo kontrole povinné výbavy vozidla.
§21 Řidič motorového vozidla je povinen neprodleně zastavit vozidlo na pokyn nebo výzvu osoby oprávněné k řízení provozu na pozemních komunikacích za použití zvláštního výstražného světla nebo výstražného zvukového zařízení nebo jiného zjevného pokynu. Pro účely tohoto zákona se osobou oprávněnou k řízení provozu na pozemních komunikacích rozumí:
a) příslušník Policie San Andreas, Armády San Andreas.
b) příslušník Hasičského záchranného sboru San Andreas nebo Zdravotnické záchranné služby San Andreas, pokud jde o situaci bezprostředně související se zajištěním bezpečnosti osob nebo záchrany životů.
c) Vězeňské služby San Andreas, pokud se jedná o situaci útěku vězně z nápravného zařízení nebo převozu vězně do nápravného zařízení.
§21.1 Řidič motorového vozidla je povinen podrobit vozidlo na výzvu policisty technické silniční kontrole, kontrole umístění, upevnění, zajištění, hmotnosti a obsahu nákladu, kontrole hmotnosti vozidla, kontrole úprav na vozidle nebo kontrole povinné výbavy vozidla, přičemž se nesmí pokusit o vyhnutí se kontrole nebo o ujíždění před policistou, který dal pokyn k zastavení.
Odůvodnění:
Změna §21 je nezbytná pro jasnější vymezení povinností řidiče a rozšíření oprávnění k řízení provozu na pozemních komunikacích u vybraných zásahových složek. Původní znění §21 se zaměřoval na technické kontroly vozidel, což v praxi neumožňovalo adekvátně reagovat na mimořádné situace, jako jsou nehody, útěky vězňů nebo zásahy v rámci záchrany života. Nová úprava vyžaduje, aby řidič neprodleně zastavil na výzvu oprávněné osoby, přičemž definuje, že kromě policie a armády mají v situacích ohrožení nebo zajištění bezpečnosti právo řídit provoz také příslušníci hasičského a záchranného sboru a vězeňské služby. Nový §21.1 navíc stanoví, že řidič je povinen podrobit vozidlo kontrole na výzvu policie a nesmí se pokusit o vyhnutí se kontrole či ujíždění. Tímto krokem se zvyšuje bezpečnost na silnicích a právní jasnost.
V Montgomery dne 5.11.2024,
Pedro Guzman, M.A.
[ic-only]
KONGRES SAN ANDREAS
Návrh č. 203/0
Zákon, kterým se mění zákon č. 3/2018,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
ze dne 5.11.2024
1. Zákon upravuje článek 6.
§21 Řidič motorového vozidla je povinen podrobit vozidlo na výzvu policisty technické silniční kontrole, kontrole umístění, upevnění, zajištění, hmotnosti a obsahu nákladu, kontrole hmotnosti vozidla, kontrole úprav na vozidle nebo kontrole povinné výbavy vozidla.
§21 Řidič motorového vozidla je povinen neprodleně zastavit vozidlo na pokyn nebo výzvu osoby oprávněné k řízení provozu na pozemních komunikacích za použití zvláštního výstražného světla nebo výstražného zvukového zařízení nebo jiného zjevného pokynu. Pro účely tohoto zákona se osobou oprávněnou k řízení provozu na pozemních komunikacích rozumí:
a) příslušník Policie San Andreas, Armády San Andreas.
b) příslušník Hasičského záchranného sboru San Andreas nebo Zdravotnické záchranné služby San Andreas, pokud jde o situaci bezprostředně související se zajištěním bezpečnosti osob nebo záchrany životů.
c) Vězeňské služby San Andreas, pokud se jedná o situaci útěku vězně z nápravného zařízení nebo převozu vězně do nápravného zařízení.
§21.1 Řidič motorového vozidla je povinen podrobit vozidlo na výzvu policisty technické silniční kontrole, kontrole umístění, upevnění, zajištění, hmotnosti a obsahu nákladu, kontrole hmotnosti vozidla, kontrole úprav na vozidle nebo kontrole povinné výbavy vozidla, přičemž se nesmí pokusit o vyhnutí se kontrole nebo o ujíždění před policistou, který dal pokyn k zastavení.
Odůvodnění:
Změna §21 je nezbytná pro jasnější vymezení povinností řidiče a rozšíření oprávnění k řízení provozu na pozemních komunikacích u vybraných zásahových složek. Původní znění §21 se zaměřoval na technické kontroly vozidel, což v praxi neumožňovalo adekvátně reagovat na mimořádné situace, jako jsou nehody, útěky vězňů nebo zásahy v rámci záchrany života. Nová úprava vyžaduje, aby řidič neprodleně zastavil na výzvu oprávněné osoby, přičemž definuje, že kromě policie a armády mají v situacích ohrožení nebo zajištění bezpečnosti právo řídit provoz také příslušníci hasičského a záchranného sboru a vězeňské služby. Nový §21.1 navíc stanoví, že řidič je povinen podrobit vozidlo kontrole na výzvu policie a nesmí se pokusit o vyhnutí se kontrole či ujíždění. Tímto krokem se zvyšuje bezpečnost na silnicích a právní jasnost.
V Montgomery dne 5.11.2024,
Pedro Guzman, M.A.