Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

[213/0] Návrh novely zákona o bezpečnosti San Andreas


včera v 19:48, naposledy upraveno včera v 20:22 uživatelem Kolpanek

(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))

KONGRES SAN ANDREAS

Kongres San Andreas


Návrh č. 213/0

Zákon, kterým se mění zákon č. 37/2021,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

ze dne 04.12.2024


1. Novela zákona upravuje ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ,

Čl. 2

  • (1) Je-li bezprostředně ohrožena svrchovanost, územní celistvost, demokratické základy San Andreas nebo ve značném rozsahu vnitřní pořádek a bezpečnost, životy a zdraví, majetkové hodnoty nebo životní prostředí anebo je-li třeba plnit mezinárodní závazky o společné obraně, může se vyhlásit podle intenzity, územního rozsahu a charakteru situace nouzový stav, nebo stav ohrožení státu nebo válečný stav.
  • (2) Nouzový stav a stav ohrožení státu se vyhlašuje pro omezené nebo pro celé území státu., válečný stav se vyhlašuje pro celé území státu.

2. Novela zákona upravuje NOUZOVÝ STAV,

Čl. 5

  • (1) Vrchní soud může vyhlásit nouzový stav v případě živelných pohrom, ekologických nebo průmyslových havárií, nehod nebo jiného nebezpečí, které ve značném rozsahu ohrožují životy, zdraví nebo majetkové hodnoty anebo vnitřní pořádek a bezpečnost.
  • (2) Nouzový stav nemůže být vyhlášen z důvodu stávky vedené na ochranu práv a oprávněných hospodářských a sociálních zájmů.
  • (3) Je-li nebezpečí z prodlení, může vyhlásit nouzový stav Vrchní soud.

Čl. 6

  • (1) Nouzový stav se může vyhlásit jen s uvedením důvodů na určitou dobu a pro určité území. 
  • (2) Nouzový stav se může vyhlásit nejdéle na dobu 30 dnů. Uvedená doba se může prodloužit v případě potřeby.
  • (3) Nouzový stav končí uplynutím doby, na kterou byl vyhlášen, pokud Vrchní soud nebo Kongres nerozhodnou o jeho zrušení před uplynutím této doby.
  • (4) Nouzový stav, může na žádost Kongresu schválit Vrchní soud jen s uvedením důvodu na určitou dobu a pro určité území.

Čl. 7

  • (1) Během nouzového stavu jsou bezpečnostní sbory oprávněny:
    a) vyžadovat nezbytnou součinnost od fyzických a právnických osob za účelem zajištění ochrany životů, zdraví a majetkových hodnot.
    b) provádět preventivní kontrolu a monitoring prostor, zařízení a dopravních prostředků, pokud existuje důvodné podezření, že jsou ohroženy životy, zdraví, majetkové hodnoty nebo bezpečnost,
    c) omezit vstup, pohyb nebo shromažďování osob na vymezeném území, pokud to situace nezbytně vyžaduje,
  • (2) Bezpečnostní sbory jsou povinny své činnosti během nouzového stavu vykonávat v souladu se zákony, přičemž musí dbát na přiměřenost a minimalizaci zásahů do práv a svobod občanů.
  • (3) Bezpečnostní sbory jsou povinny vést podrobnou dokumentaci o prováděných opatřeních a jejich důvodech. Tyto záznamy podléhají následné kontrole bezpečnostní rady státu.
  • (4) Opatření podle tohoto článku podléhají pravidelnému přezkumu Vrchním soudem, aby bylo zajištěno, že odpovídají účelu a rozsahu vyhlášeného nouzového stavu.

Čl. 8

  • (1) Během nouzového stavu mohou být ozbrojené síly nasazeny k plnění úkolů na podporu bezpečnostních sborů, pokud situace přesahuje jejich kapacity nebo vyžaduje specializované schopnosti.
  • (2) Ozbrojené síly jsou oprávněny:
    a) podílet se na zajištění veřejného pořádku a bezpečnosti na vymezených územích,
    b) asistovat při evakuaci obyvatelstva a zabezpečení krizové infrastruktury,
    c) provádět kontrolu přístupu a ochranu strategicky významných objektů,
    d) zajišťovat logistickou a materiální podporu při řešení krizových situací.
  • (3) Nasazení ozbrojených sil podléhá přímému řízení velitele bezpečnostní radou státu, nebo Vrchním soudem, přičemž musí být zachována koordinace s bezpečnostními sbory.
  • (4) Ozbrojené síly při výkonu svých pravomocí dodržují zásadu přiměřenosti a jednají v souladu s platnými vnitrostátními zákony.
  • (5) Veškeré kroky ozbrojených sil během nouzového stavu jsou dokumentovány a podléhají kontrole bezpečnostní rady státu, aby bylo zajištěno, že neodporují účelu a rozsahu vyhlášeného nouzového stavu.
  • (6) Po skončení nouzového stavu se nasazení ozbrojených sil automaticky ukončuje, pokud Kongres a nebo Vrchní soud nerozhodne jinak.

3. Novela zákona upravuje STAV OHROŽENÍ STÁTU,

Čl. 7

  • (1) Vrchní soud může na návrh Kongresu vyhlásit stav ohrožení státu, je-li bezprostředně ohrožena svrchovanost státu nebo územní celistvost státu anebo jeho demokratické základy.
  • (2) K přijetí usnesení o vyhlášení stavu ohrožení státu je třeba souhlasu předsedy soudu a předsedy Kongresu.

Čl. 8

  • (1) Během stavu ohrožení státu se veškeré ozbrojené síly státu mobilizují pro obranu suverenity, územní celistvosti a bezpečnosti státu.
  • (2) Vrchní velení ozbrojených sil přechází na osobu určenou bezpečnostní radou státu, která je odpovědná za strategické vedení a koordinaci obranných operací bezpečnostní radě státu.
  • (3) Stav ohrožení státu umožňuje:
    a) zavedení povinné branné služby pro všechny občany způsobilé k obraně,
    b) využití státních i soukromých zdrojů pro zabezpečení vojenských a logistických potřeb,
    c) omezení práv a svobod v rozsahu nezbytném pro zajištění národní obrany, včetně omezení pohybu a kontrol distribuce zboží za účelem zamezení šíření kontrabandů.
    (4) Bezpečnostní sbory a civilní složky jsou povinny spolupracovat s ozbrojenými silami za účelem ochrany obyvatelstva a podpory vojenských operací.
    (5) Během stavu ohrožení státu je bezpečnostní rada povinna pravidelně informovat veřejnost o průběhu vojenských operací a stavu obrany státu, pokud to situace dovoluje.
    (6) Stav ohrožení státu se končí rozhodnutím Kongresu na základě doporučení Vrchního soudu, dosažení cílů obrany nebo po obnovení bezpečnosti státu.

4. Novela zákona upravuje BEZPEČNOSTNÍ RADA STÁTU,

Čl. 8

  • (1) Bezpečnostní radu státu tvoří minimálně jeden pracovník Vrchního soudu San Andreas a Kongres v celém složení.
  • (2) Bezpečnostní rada státu v rozsahu pověření, které stanovil Kongres, připravuje Vrchnímu soudu návrhy opatření k zajišťování bezpečnosti San Andreas.
  • (1) Bezpečnostní radu státu tvoří předseda Vrchního soudu San Andreas, případně jiný člen soudu pověřený předsedou, a Kongres v plném složení.
    (2) K jednání Bezpečnostní rady státu mohou být přizváni také velitelé bezpečnostních sborů, kteří mají poradní hlas. Takové přizvání musí jednomyslně schválit Bezpečnostní rada státu.
  • (3) Bezpečnostní rada státu se zavazuje držet mlčenlivost o veškerých informacích, které se dozví v průběhu nouzového stavu nebo stavu ohrožení státu. Výjimka však platí pouze tehdy, je-li potřeba vyrozumět veřejnost o momentálním stavu situace se souhlasem Vrchního soudu. Za porušení mlčenlivosti může být soudem udělena pokuta nebo trest odnětí svobody podle rozhodnutí soudu.

5. Novela zákona upravuje PRODLOUŽENÍ VOLEBNÍHO OBDOBÍ,

Čl. 9

  • (1) Jestliže po dobu nouzového stavu, nebo stavu ohrožení státu nebo válečného stavu podmínky na území San Andreas neumožní konat volby ve lhůtách, které jsou stanoveny pro pravidelná volební období, lze zákonem lhůty prodloužit, nejdéle však o jeden měsíc.

Čl. 10

  • (1) Rozhodnutí o nouzovém stavu, nebo o stavu ohrožení státu nebo válečném stavu se zveřejňují v hromadných sdělovacích prostředcích a vyhlašují se stejně jako zákon. Účinnosti nabývají okamžikem, který se v rozhodnutí stanoví.

6. Číselné označení článků se přečísluje.


Odůvodnění:
- Nynější znění zákona o bezpečnosti San Andreas nemělo stanoveno pravomoce bezpečnostních sborů a ozbrojených sil během vyhlášení nouzového stavu a stavu ohrožení státu, což by mělo být pevně zaktoveno. Dále jsem provedla menší úpravy. Válečný stav byl ze zákona odebrán z důvodu, že spadá pod stav ohrožení státu. Novela zákona také upravuje organizaci bezpečnostní rady státu, která bude muset nově držet mlčenlivost, aby nedošlo k úniku důležitých informací.


V Blueberry dne 04.12.2024,
Mgr. Elizabeth Hawkins.


Powered by LeoSight IFS
LT~15

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo

PROSINEC 2024
3986 Kč / 9300 Kč

Pokrytí provozních nákladů

Donator měsíce: KUSKUS (600Kč)
(na konci měsíce získá odznak)

Kdo je online?
tootsao

170Kč dnes v 02:34

incurut

425Kč včera v 11:38

petoF

145Kč včera v 03:18

Nejnovější uživatelé
Patrick47

Registrován 4.12.2024

DonMoretti

Registrován 4.12.2024

fakemarkl

Registrován 3.12.2024