KONGRES SAN ANDREAS

Návrh č. 249/0
Zákon, kterým se mění zákon č. 9/2020
ze dne 26.3.2025
Článek 1.
(1) Vzdušným prostorem San Andreas je prostor nad územím San Andreas do výšky, kterou lze využít pro letecký provoz.
(2) Letištěm je územně vymezená a vhodným způsobem upravená plocha včetně souboru leteckých staveb a zařízení letiště, trvale určená ke vzletům a přistávání letadel a k pohybům letadel s tím souvisejícím. Veškerá takto vymezená místa naleznete na mapě uvedené níže.
a) Dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky je územně vymezeným a vhodným způsobem zabezpečená plocha na území San Andreas, kterou lze využít pro letecký provoz s náležitou pontonovou úpravou. Veškerá takto vymezená místa naleznete na mapě uvedené níže.
(3) Civilním letištěm je takové letiště, které není součástí vojenského objektu.
(4) Letovým prostředkem je helikoptéra, letadlo, či jiný letu schopný prostředek.
(5) Letový kanál je kanál určený pro komunikaci pilotů, řídící věže, Úřadu pro civilní letectví a leteckých klubů.
(6) Letecké prostředky s pontonovou úpravou, tj. Cessna 152 s pontonovou úpravou, Bell Model 47 “Sioux” s pontonovou úpravou a Sikorsky SH-3 Sea King - jsou oprávněna provádět přistání na vodní ploše, která se slévá s oceánem + vodní plocha za Sherman Dam ve Valle Ocultado, za předpokladu, že takové jednání nepředstavuje nebezpečí pro ostatní lodě a neomezí jejich pohyb, a že je takové přistání provedeno s ohledem na bezpečnost leteckého provozu. Veškeré úkony na vodní ploše je pilot povinen hlásiť do letového kanálu.
Článek 2.
(1) Všechna civilní letiště a doky s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky na území San Andreas vlastní Vláda San Andreas a spravuje Úřad pro civilní letectví, potažmo lokální letecký klub.
(2) Civilní letiště jsou dostupná pro všechny letové prostředky řádně registrované na území San Andreas.
(3) O provozu na letišti rozhoduje řídící věž.
(4) Povolení k přistání i vzletu uděluje řídící věž.
(5) Za nepřítomnosti personálu na řídící věži je pilot povinen upozornit o své plánované akci 1 minutu předem na Letovém kanálu.
Článek 3.
(1) Pilot je povinen respektovat platné zákony a nařízení o letovém provozu, včetně dočasných NOTAM vydávaných Úřadem pro civilní letectví nebo Vrchním soudem San Andreas.
(2) Pilotem se může stát pouze osoba s platnými certifikáty a typeratingem pro daný letový prostředek, které vydává Úřad pro civilní letectví a jím pověření instruktoři leteckých klubů.
Článek 4.
(1) Letový prostředek musí být vhodně označen volací značkou, na který je pilot povinen odpovídat v Letovém kanálu.
a) Letový prostředek musí být registrován u Úřadu pro civilní letectví, to je možné i prostřednictvím leteckého klubu.
b) Letový prostředek musí disponovat volací značkou dle stanovených osnov (uvedeny níže). První tři znaky definují model a typ letounu. Další čtyři znaky jsou číslice.
ABU - Airbus A380
BGL - Britten-Norman BN-2 Islander
BPL - Pitts Special S-1 biplane
DOD - Cessna 152
MAV - Eurocopter 135
MVS - Eurocopter 135 “Short”
PSA - Eurocopter 135 “PSA”
RST - North American P-51 Mustang
SHM - Learjet 55 “Longhorn”
SKM - Cessna 152 s pontonovou úpravou
SPR - Bell Model 47 “Sioux”
SES - Bell Model 47 “Sioux” s pontonovou úpravou
HNT - Boeing AH-64 Apache
BCH - CH-47 Chinook
RDC - Sikorsky S-70
LEV - Sikorsky SH-3 Sea King
NVD - McDonnell Douglass DC-3
c) Letový prostředek musí disponovat unikátní volací značkou přidělenou Úřadem pro civilní letectví, případně prostřednictvím leteckého klubu. Značka je přidělena tak, aby nedošlo k záměně.
(2) Letadla smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.
(3) Helikoptéry smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky, nebo vhodně označenými heliporty). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.
Článek 5.
(1) Vzdušný prostor San Andreas je volný pro přelet cizích letových prostředků dodržující mezinárodní úmluvy.
a) Letová hladina je výškou, kde jsou šance na způsobení škody či nehody omezeny na minimum. Tato hladina je stanovena na 150 metrů a výše dle uvedených okolností a posouzení nebezpečnosti dle způsobilého pilota.
(2) O povolení k přeletu letových prostředků, které náleží armádním složkám jiného státu, nebo takového letového prostředku, který je ozbrojený, či převáží zbraně rozhoduje Vláda San Andreas.
Článek 6.
(1) Řízení letového provozu může kdykoliv zastoupit jakoukoliv řídící věž na celém území San Andreas a to jako autorita vyšší priority.
(2) Pověření pracovníci z Řízení letového provozu jsou oprávněni jednat jménem Úřadu pro civilní letectví.
Článek 7 – Výjimky pro složky integrovaného záchranného systému a vězeňskou službu
(1) Policie San Andreas (PSA)
a) Při použití leteckého prostředku k výkonu služby není nutné čekat 1 minutu na povolení od řídící věže (ATC), postačuje 20 sekund.
b) Při výkonu služby mohou letět v jakékoli letové výšce podle uvážení pilota. Pilot však nesmí ohrozit, omezit ani poškodit osoby, majetek nebo zvířata.
c) Při pronásledování pachatele není nutné hlásit každý směr letu, avšak přiblížení k letišti musí být vždy nahlášeno řídící věži.
(2) Zdravotnická záchranná služba (ZZS)
a) Při použití leteckého prostředku k výkonu služby není nutné čekat 1 minutu na povolení od ATC, postačuje 20 sekund.
b) Při výkonu služby mohou letět v jakékoli letové výšce podle uvážení pilota. Pilot však nesmí ohrozit, omezit ani poškodit osoby, majetek nebo zvířata.
(3) Hasičský záchranný sbor (HZS)
a) Při použití leteckého prostředku k výkonu služby není nutné čekat 1 minutu na povolení od ATC, postačuje 20 sekund.
b) Při výkonu služby mohou letět v jakékoli letové výšce podle uvážení pilota. Pilot však nesmí ohrozit, omezit ani poškodit osoby, majetek nebo zvířata.
(4) Vězeňská služba San Andreas (DOCAR)
a) V případě útěku vězně postačuje čekací doba 20 sekund na povolení od ATC. U jiných služebních letů zůstává standardní čekací doba 1 minuta.
b) Při výkonu služby mohou letět v jakékoli letové výšce podle uvážení pilota. Pilot však nesmí ohrozit, omezit ani poškodit osoby, majetek nebo zvířata.
c) Na žádost složek integrovaného záchranného systému může být DOCAR pověřen asistencí při pátracích nebo záchranných akcích.
Příloha zákona:
SEZNAM LICENCÍ A CERTIFIKÁTŮ
ARC - Air Radio Certificate - Certifikát pro používání letové komunikace, potřebný pro všechny ostatní licence
AGC - Air Grading Course - Certifikát pro potvrzení znalosti letových pravidel, základní pilotní průkaz
ROT - Rotary Rating - Certifikát pro helikoptéry
SER - Single Engine Rating - Certifikát pro malá jednomotorová letadla
MER - Multi Engine Rating - Certifikát pro vícemotorová letadla
TER - Turbine Engine Rating - Certifikát pro letadla s turbínou, nebo tryskovým pohonem
CFI - Certificated Flight Instructor - Certifikát pro letové instruktory
CPL - Commercial Pilot License - Certifikát pro komerční piloty, potřebný pro hromadnou přepravu osob
TYPERATING
Typerating = Certifikační regulace na určité letové prostředky
Základní typeratingy obdržené po dokončení certifikátu
ROT - Maverick
SER - Dodo
MER - Beagle
TER - Shamal
TYPERATING JEDNOTLIVÝCH LETADEL A HELIKOPTÉR
Andromada - Potřebné certifikáty: TER, CPL
AT-400 - Potřebné certifikáty: TER, CPL
Beagle - Potřebné certifikáty: MER (obdrženo zdarma po dosažení MER)
Cargobob - Potřebné certifikáty: ROT
Cropduster - Potřebné certifikáty: SER
Dodo - Potřebné certifikáty: SER (obdrženo zdarma po dosažení SER)
Hunter - Potřebné certifikáty: ROT
Hydra - Potřebné certifikáty: TER
Leviathan - Potřebné certifikáty: ROT
Maverick - Potřebné certifikáty: ROT (obdrženo zdarma po dosažení ROT)
Nevada - Potřebné certifikáty: MER
News Chopper - Potřebné certifikáty: ROT
Police Maverick - Potřebné certifikáty: ROT + typerating MAV (Maverick)
Raindance - Potřebné certifikáty: ROT
Rustler - Potřebné certifikáty: SER
Seasparrow - Potřebné certifikáty: ROT
Shamal - Potřebné certifikáty: TER (obdrženo zdarma po dosažení TER)
Skimmer - Potřebné certifikáty: SER
Sparrow - Potřebné certifikáty: ROT
Stuntplane - Potřebné certifikáty: SER
PODMÍNKY PRO ZÍSKÁNÍ JEDNOTLIVÝCH LICENCÍ
Může získat každý: ARC, AGC, SER, ROT, MER - Může vydávat LKRC a CAA
Mohou získat podnikatelé nebo státní zaměstnanci: TER - Může vydávat LKRC a CAA
Mohou získat piloti trvale pracující v oboru: CPL - Může vydávat LKRC a CAA
Mohou získat pouze členové CAA a LK: CFI - Může vydávat CAA a Kongres se souhlasem nadpoloviční většiny kongresmanů.
Typerating: Andromada - Pouze pro zkušené piloty přepravující velké náklady nebo pravidelné linky cestujících
Typerating: AT-400 - Pouze pro zkušené piloty přepravující velké náklady nebo pravidelné linky cestujících
Typerating: Police Maverick - Tento typerating je propůjčen v rámci pracovního poměru u státní složky disponující letovým prostředkem či prostředky Eurocopter 135 “PSA”. Pilot musí disponovat kurzy ARC, AGC, ROT a typeratingem MAV pro zapůjčení typeratingu PSA. Státní složky si mohou určit další podmínky k užití letového či letových prostředků Eurocopter 135 “PSA,” kterými disponují.
Typerating: Hydra, Hunter - Pouze pro příslušníky ozbrojených sil
Žadatel o pilotní licenci nesmí mít závažnou kriminální historii.
Žadatel o pilotní licenci musí být starší 18 let a mladší 80 let.
Žadatel o pilotní licenci nesmí trpět vážnými fyzickými, či psychickými problémy.
Wilhelm Schultz
KONGRES SAN ANDREAS

Návrh č. 249/0
Zákon, kterým se mění zákon č. 9/2020
ze dne 26.3.2025
Článek 1.
(1) Vzdušným prostorem San Andreas je prostor nad územím San Andreas do výšky, kterou lze využít pro letecký provoz.
(2) Letištěm je územně vymezená a vhodným způsobem upravená plocha včetně souboru leteckých staveb a zařízení letiště, trvale určená ke vzletům a přistávání letadel a k pohybům letadel s tím souvisejícím. Veškerá takto vymezená místa naleznete na mapě uvedené níže.
a) Dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky je územně vymezeným a vhodným způsobem zabezpečená plocha na území San Andreas, kterou lze využít pro letecký provoz s náležitou pontonovou úpravou. Veškerá takto vymezená místa naleznete na mapě uvedené níže.
(3) Civilním letištěm je takové letiště, které není součástí vojenského objektu.
(4) Letovým prostředkem je helikoptéra, letadlo, či jiný letu schopný prostředek.
(5) Letový kanál je kanál určený pro komunikaci pilotů, řídící věže, Úřadu pro civilní letectví a leteckých klubů.
(6) Letecké prostředky s pontonovou úpravou, tj. Cessna 152 s pontonovou úpravou, Bell Model 47 “Sioux” s pontonovou úpravou a Sikorsky SH-3 Sea King - jsou oprávněna provádět přistání na vodní ploše, která se slévá s oceánem + vodní plocha za Sherman Dam ve Valle Ocultado, za předpokladu, že takové jednání nepředstavuje nebezpečí pro ostatní lodě a neomezí jejich pohyb, a že je takové přistání provedeno s ohledem na bezpečnost leteckého provozu. Veškeré úkony na vodní ploše je pilot povinen hlásiť do letového kanálu.
Článek 2.
(1) Všechna civilní letiště a doky s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky na území San Andreas vlastní Vláda San Andreas a spravuje Úřad pro civilní letectví, potažmo lokální letecký klub.
(2) Civilní letiště jsou dostupná pro všechny letové prostředky řádně registrované na území San Andreas.
(3) O provozu na letišti rozhoduje řídící věž.
(4) Povolení k přistání i vzletu uděluje řídící věž.
(5) Za nepřítomnosti personálu na řídící věži je pilot povinen upozornit o své plánované akci 1 minutu předem na Letovém kanálu.
Článek 3.
(1) Pilot je povinen respektovat platné zákony a nařízení o letovém provozu, včetně dočasných NOTAM vydávaných Úřadem pro civilní letectví nebo Vrchním soudem San Andreas.
(2) Pilotem se může stát pouze osoba s platnými certifikáty a typeratingem pro daný letový prostředek, které vydává Úřad pro civilní letectví a jím pověření instruktoři leteckých klubů.
Článek 4.
(1) Letový prostředek musí být vhodně označen volací značkou, na který je pilot povinen odpovídat v Letovém kanálu.
a) Letový prostředek musí být registrován u Úřadu pro civilní letectví, to je možné i prostřednictvím leteckého klubu.
b) Letový prostředek musí disponovat volací značkou dle stanovených osnov (uvedeny níže). První tři znaky definují model a typ letounu. Další čtyři znaky jsou číslice.
ABU - Airbus A380
BGL - Britten-Norman BN-2 Islander
BPL - Pitts Special S-1 biplane
DOD - Cessna 152
MAV - Eurocopter 135
MVS - Eurocopter 135 “Short”
PSA - Eurocopter 135 “PSA”
RST - North American P-51 Mustang
SHM - Learjet 55 “Longhorn”
SKM - Cessna 152 s pontonovou úpravou
SPR - Bell Model 47 “Sioux”
SES - Bell Model 47 “Sioux” s pontonovou úpravou
HNT - Boeing AH-64 Apache
BCH - CH-47 Chinook
RDC - Sikorsky S-70
LEV - Sikorsky SH-3 Sea King
NVD - McDonnell Douglass DC-3
c) Letový prostředek musí disponovat unikátní volací značkou přidělenou Úřadem pro civilní letectví, případně prostřednictvím leteckého klubu. Značka je přidělena tak, aby nedošlo k záměně.
(2) Letadla smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.
(3) Helikoptéry smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky, nebo vhodně označenými heliporty). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.
Článek 5.
(1) Vzdušný prostor San Andreas je volný pro přelet cizích letových prostředků dodržující mezinárodní úmluvy.
a) Letová hladina je výškou, kde jsou šance na způsobení škody či nehody omezeny na minimum. Tato hladina je stanovena na 150 metrů a výše dle uvedených okolností a posouzení nebezpečnosti dle způsobilého pilota.
(2) O povolení k přeletu letových prostředků, které náleží armádním složkám jiného státu, nebo takového letového prostředku, který je ozbrojený, či převáží zbraně rozhoduje Vláda San Andreas.
Článek 6.
(1) Řízení letového provozu může kdykoliv zastoupit jakoukoliv řídící věž na celém území San Andreas a to jako autorita vyšší priority.
(2) Pověření pracovníci z Řízení letového provozu jsou oprávněni jednat jménem Úřadu pro civilní letectví.
Článek 7 – Výjimky pro složky integrovaného záchranného systému a vězeňskou službu
(1) Policie San Andreas (PSA)
a) Při použití leteckého prostředku k výkonu služby není nutné čekat 1 minutu na povolení od řídící věže (ATC), postačuje 20 sekund.
b) Při výkonu služby mohou letět v jakékoli letové výšce podle uvážení pilota. Pilot však nesmí ohrozit, omezit ani poškodit osoby, majetek nebo zvířata.
c) Při pronásledování pachatele není nutné hlásit každý směr letu, avšak přiblížení k letišti musí být vždy nahlášeno řídící věži.
(2) Zdravotnická záchranná služba (ZZS)
a) Při použití leteckého prostředku k výkonu služby není nutné čekat 1 minutu na povolení od ATC, postačuje 20 sekund.
b) Při výkonu služby mohou letět v jakékoli letové výšce podle uvážení pilota. Pilot však nesmí ohrozit, omezit ani poškodit osoby, majetek nebo zvířata.
(3) Hasičský záchranný sbor (HZS)
a) Při použití leteckého prostředku k výkonu služby není nutné čekat 1 minutu na povolení od ATC, postačuje 20 sekund.
b) Při výkonu služby mohou letět v jakékoli letové výšce podle uvážení pilota. Pilot však nesmí ohrozit, omezit ani poškodit osoby, majetek nebo zvířata.
(4) Vězeňská služba San Andreas (DOCAR)
a) V případě útěku vězně postačuje čekací doba 20 sekund na povolení od ATC. U jiných služebních letů zůstává standardní čekací doba 1 minuta.
b) Při výkonu služby mohou letět v jakékoli letové výšce podle uvážení pilota. Pilot však nesmí ohrozit, omezit ani poškodit osoby, majetek nebo zvířata.
c) Na žádost složek integrovaného záchranného systému může být DOCAR pověřen asistencí při pátracích nebo záchranných akcích.
Příloha zákona:
SEZNAM LICENCÍ A CERTIFIKÁTŮ
ARC - Air Radio Certificate - Certifikát pro používání letové komunikace, potřebný pro všechny ostatní licence
AGC - Air Grading Course - Certifikát pro potvrzení znalosti letových pravidel, základní pilotní průkaz
ROT - Rotary Rating - Certifikát pro helikoptéry
SER - Single Engine Rating - Certifikát pro malá jednomotorová letadla
MER - Multi Engine Rating - Certifikát pro vícemotorová letadla
TER - Turbine Engine Rating - Certifikát pro letadla s turbínou, nebo tryskovým pohonem
CFI - Certificated Flight Instructor - Certifikát pro letové instruktory
CPL - Commercial Pilot License - Certifikát pro komerční piloty, potřebný pro hromadnou přepravu osob
TYPERATING
Typerating = Certifikační regulace na určité letové prostředky
Základní typeratingy obdržené po dokončení certifikátu
ROT - Maverick
SER - Dodo
MER - Beagle
TER - Shamal
TYPERATING JEDNOTLIVÝCH LETADEL A HELIKOPTÉR
Andromada - Potřebné certifikáty: TER, CPL
AT-400 - Potřebné certifikáty: TER, CPL
Beagle - Potřebné certifikáty: MER (obdrženo zdarma po dosažení MER)
Cargobob - Potřebné certifikáty: ROT
Cropduster - Potřebné certifikáty: SER
Dodo - Potřebné certifikáty: SER (obdrženo zdarma po dosažení SER)
Hunter - Potřebné certifikáty: ROT
Hydra - Potřebné certifikáty: TER
Leviathan - Potřebné certifikáty: ROT
Maverick - Potřebné certifikáty: ROT (obdrženo zdarma po dosažení ROT)
Nevada - Potřebné certifikáty: MER
News Chopper - Potřebné certifikáty: ROT
Police Maverick - Potřebné certifikáty: ROT + typerating MAV (Maverick)
Raindance - Potřebné certifikáty: ROT
Rustler - Potřebné certifikáty: SER
Seasparrow - Potřebné certifikáty: ROT
Shamal - Potřebné certifikáty: TER (obdrženo zdarma po dosažení TER)
Skimmer - Potřebné certifikáty: SER
Sparrow - Potřebné certifikáty: ROT
Stuntplane - Potřebné certifikáty: SER
PODMÍNKY PRO ZÍSKÁNÍ JEDNOTLIVÝCH LICENCÍ
Může získat každý: ARC, AGC, SER, ROT, MER - Může vydávat LKRC a CAA
Mohou získat podnikatelé nebo státní zaměstnanci: TER - Může vydávat LKRC a CAA
Mohou získat piloti trvale pracující v oboru: CPL - Může vydávat LKRC a CAA
Mohou získat pouze členové CAA a LK: CFI - Může vydávat CAA a Kongres se souhlasem nadpoloviční většiny kongresmanů.
Typerating: Andromada - Pouze pro zkušené piloty přepravující velké náklady nebo pravidelné linky cestujících
Typerating: AT-400 - Pouze pro zkušené piloty přepravující velké náklady nebo pravidelné linky cestujících
Typerating: Police Maverick - Tento typerating je propůjčen v rámci pracovního poměru u státní složky disponující letovým prostředkem či prostředky Eurocopter 135 “PSA”. Pilot musí disponovat kurzy ARC, AGC, ROT a typeratingem MAV pro zapůjčení typeratingu PSA. Státní složky si mohou určit další podmínky k užití letového či letových prostředků Eurocopter 135 “PSA,” kterými disponují.
Typerating: Hydra, Hunter - Pouze pro příslušníky ozbrojených sil
Žadatel o pilotní licenci nesmí mít závažnou kriminální historii.
Žadatel o pilotní licenci musí být starší 18 let a mladší 80 let.
Žadatel o pilotní licenci nesmí trpět vážnými fyzickými, či psychickými problémy.
Wilhelm Schultz