Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

[9/2020] Zákon o civilním letectví


27.11.2020 16:15, naposledy upraveno 24.8.2023 21:50 uživatelem Rataj

(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))

VRCHNÍ SOUD SAN ANDREAS

Vrchní soud San Andreas


Zákon č. 9/2020

Zákon o civilním letectví

v platnosti od 27.11.2020

Tento zákon upravuje:
Novela zákona č. 24/2021 ze dne 15.2.2021
Novela zákona č. 26/2021 ze dne 20.2.2021
Novela zákona č. 145/2023 ze dne 14.8.2023


Článek 1.

(1) Vzdušným prostorem San Andreas je prostor nad územím San Andreas do výšky, kterou lze využít pro letecký provoz.

(2) Letištěm je územně vymezená a vhodným způsobem upravená plocha včetně souboru leteckých staveb a zařízení letiště, trvale určená ke vzletům a přistávání letadel a k pohybům letadel s tím souvisejícím. Veškerá takto vymezená místa naleznete na mapě uvedené níže.
a) Dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky je územně vymezeným a vhodným způsobem zabezpečená plocha na území San Andreas, kterou lze využít pro letecký provoz s náležitou pontonovou úpravou. Veškerá takto vymezená místa naleznete na mapě uvedené níže.

(3) Civilním letištěm je takové letiště, které není součástí vojenského objektu.

(4) Letovým prostředkem je helikoptéra, letadlo, či jiný letu schopný prostředek.

(5) Letový kanál je kanál určený pro komunikaci pilotů, řídící věže, Úřadu pro civilní letectví a leteckých klubů.

 

Článek 2.

(1) Všechna civilní letiště a doky s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky na území San Andreas vlastní Vláda San Andreas a spravuje Úřad pro civilní letectví, potažmo lokální letecký klub.

(2) Civilní letiště jsou dostupná pro všechny letové prostředky řádně registrované na území San Andreas.

(3) O provozu na letišti rozhoduje řídící věž.

(4) Povolení k přistání i vzletu uděluje řídící věž.

(5) Za nepřítomnosti personálu na řídící věži je pilot povinen upozornit o své plánované akci 1 minutu předem na Letovém kanálu.

 

Článek 3.

(1) Pilot je povinen respektovat platné zákony a nařízení o letovém provozu, včetně dočasných NOTAM vydávaných Úřadem pro civilní letectví nebo Vrchním soudem San Andreas.

(2) Pilotem se může stát pouze osoba s platnými certifikáty a typeratingem pro daný letový prostředek, které vydává Úřad pro civilní letectví a jím pověření instruktoři leteckých klubů.

 

Článek 4.

(1) Letový prostředek musí být vhodně označen volací značkou, na který je pilot povinen odpovídat v Letovém kanálu.
a) Letový prostředek musí být registrován u Úřadu pro civilní letectví, to je možné i prostřednictvím leteckého klubu.
b) Letový prostředek musí disponovat volací značkou dle stanovených osnov (uvedeny níže). První tři znaky definují model a typ letounu. Další čtyři znaky jsou číslice.

ABU - Airbus A380
BGL - Britten-Norman BN-2 Islander
BPL - Pitts Special S-1 biplane
DOD - Cessna 152
MAV - Eurocopter 135
MVS - Eurocopter 135 “Short”
PSA - Eurocopter 135 “PSA”
RST - North American P-51 Mustang
SHM - Learjet 55 “Longhorn”
SKM - Cessna 152 s pontonovou úpravou
SPR - Bell Model 47 “Sioux”
SES - Bell Model 47 “Sioux” s pontonovou úpravou
HNT - Boeing AH-64 Apache
BCH - CH-47 Chinook
RDC - Sikorsky S-70
LEV - Sikorsky SH-3 Sea King
NVD - McDonnell Douglass DC-3

c) Letový prostředek musí disponovat unikátní volací značkou přidělenou Úřadem pro civilní letectví, případně prostřednictvím leteckého klubu. Značka je přidělena tak, aby nedošlo k záměně.
(2) Letadla smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.
(3) Helikoptéry smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky, nebo vhodně označenými heliporty). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.

 

Článek 5.

(1) Vzdušný prostor San Andreas je volný pro přelet cizích letových prostředků dodržující mezinárodní úmluvy.
a) Letová hladina je výškou, kde jsou šance na způsobení škody či nehody omezeny na minimum. Tato hladina je stanovena na 150 metrů a výše dle uvedených okolností a posouzení nebezpečnosti dle způsobilého pilota.

(2) O povolení k přeletu letových prostředků, které náleží armádním složkám jiného státu, nebo takového letového prostředku, který je ozbrojený, či převáží zbraně rozhoduje Vláda San Andreas.

 

Článek 6.

(1) Řízení letového provozu může kdykoliv zastoupit jakoukoliv řídící věž na celém území San Andreas a to jako autorita vyšší priority.

(2) Pověření pracovníci z Řízení letového provozu jsou oprávněni jednat jménem Úřadu pro civilní letectví.



Příloha zákona:

SEZNAM LICENCÍ A CERTIFIKÁTŮ

ARC - Air Radio Certificate - Certifikát pro používání letové komunikace, potřebný pro všechny ostatní licence

AGC - Air Grading Course - Certifikát pro potvrzení znalosti letových pravidel, základní pilotní průkaz

ROT - Rotary Rating - Certifikát pro helikoptéry

SER - Single Engine Rating - Certifikát pro malá jednomotorová letadla

MER - Multi Engine Rating - Certifikát pro vícemotorová letadla

TER - Turbine Engine Rating - Certifikát pro letadla s turbínou, nebo tryskovým pohonem

CFI - Certificated Flight Instructor - Certifikát pro letové instruktory

CPL - Commercial Pilot License - Certifikát pro komerční piloty, potřebný pro hromadnou přepravu osob

 

TYPERATING

Typerating = Certifikační regulace na určité letové prostředky

Základní typeratingy obdržené po dokončení certifikátu
ROT - Sparrow
SER - Dodo
MER - Beagle
TER - Shamal

 

TYPERATING JEDNOTLIVÝCH LETADEL A HELIKOPTÉR

Andromada - Potřebné certifikáty: TER, CPL

AT-400 - Potřebné certifikáty: TER, CPL

Beagle - Potřebné certifikáty: MER (obdrženo zdarma po dosažení MER)

Cargobob - Potřebné certifikáty: ROT

Cropduster - Potřebné certifikáty: SER

Dodo - Potřebné certifikáty: SER (obdrženo zdarma po dosažení SER)

Hunter - Potřebné certifikáty: ROT

Hydra - Potřebné certifikáty: TER

Leviathan - Potřebné certifikáty: ROT

Maverick - Potřebné certifikáty: ROT

Nevada - Potřebné certifikáty: MER

News Chopper - Potřebné certifikáty: ROT

Police Maverick - Potřebné certifikáty: ROT

Raindance - Potřebné certifikáty: ROT

Rustler - Potřebné certifikáty: SER

Seasparrow - Potřebné certifikáty: ROT

Shamal - Potřebné certifikáty: TER (obdrženo zdarma po dosažení TER)

Skimmer - Potřebné certifikáty: SER

Sparrow - Potřebné certifikáty: ROT (obdrženo zdarma po dosažení ROT)

Stuntplane - Potřebné certifikáty: SER



PODMÍNKY PRO ZÍSKÁNÍ JEDNOTLIVÝCH LICENCÍ

Může získat každý: ARC, AGC, SER, ROT, MER

Mohou získat podnikatelé nebo státní zaměstnanci: TER

Mohou získat piloti trvale pracující v oboru: CPL

Mohou získat pouze členové CAA a LK: CFI

 

Typerating: Andromada - Pouze pro zkušené piloty přepravující velké náklady nebo pravidelné linky cestujících

Typerating: AT-400 - Pouze pro zkušené piloty přepravující velké náklady nebo pravidelné linky cestujících

Typerating: Police Maverick - Pouze pro zaměstnance složek zákona

Typerating: Hydra, Hunter - Pouze pro příslušníky ozbrojených sil

 

Žadatel o pilotní licenci nesmí mít závažnou kriminální historii.

Žadatel o pilotní licenci musí být starší 18 let a mladší 80 let.

Žadatel o pilotní licenci nesmí trpět vážnými fyzickými, či psychickými problémy.

 

Mapa letišť a doků s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky:


(Kliknutím zvětšit)

 


15.2.2021 19:50

Novela zákona č. 24/2021

Zákon, kterým se mění zákon č. 9/2020,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 16.2.2021


Změna zákona o civilním letectví:

1. Zákon je rozšířen o článek 6.

(1) Řízení letového provozu může kdykoliv zastoupit jakoukoliv řídící věž na celém území San Andreas a to jako autorita vyšší priority.

(2) Pověření pracovníci z Řízení letového provozu jsou oprávněni jednat jménem Úřadu pro civilní letectví.

2. Zákon upravuje přílohu.

Typerating: Hydra, Hunter, Rustler, Seasparrow - Pouze pro zaměstnance armádních složek příslušníky ozbrojených sil

 

Stengel v.r.

20.2.2021 21:33, naposledy upraveno 20.2.2021 23:09 uživatelem Rataj

Novela zákona č. 26/2021

Zákon, kterým se mění zákon č. 9/2020,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 21.2.2021


Změna zákona o civilním letectví:

1. Zákon upravuje článek 4.

LEV - Sikorsky SH-3 Sea King
NVD - McDonnell Douglass DC-3

Stengel v.r.

14.8.2023 19:22
(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))

KONGRES SAN ANDREAS

Kongres San Andreas


Novela zákona č. 145/2023

Zákon, kterým se mění zákon č. 9/2020,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 18.08.2023


Zákon upravuje článek 2

Článek 2

(1) Všechna civilní letiště a doky s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky na území San Andreas vlastní Vláda San Andreas a spravuje Úřad pro civilní letectví, potažmo lokální letecký klub.

(2) Civilní letiště jsou dostupná pro všechny letové prostředky řádně registrované na území San Andreas.

(3) O provozu na letišti rozhoduje řídící věž.

(4) Povolení k přistání i vzletu uděluje řídící věž.

(5) Za nepřítomnosti personálu na řídící věži je pilot povinen upozornit o své plánované akci 5 minut 1 minutu předem na Letovém kanálu.

Zákon upravuje článek 4

Článek 4.

(1) Letový prostředek musí být vhodně označen volací značkou, na který je pilot povinen odpovídat v Letovém kanálu.
a) Letový prostředek musí být registrován u Úřadu pro civilní letectví, to je možné i prostřednictvím leteckého klubu.
b) Letový prostředek musí disponovat volací značkou dle stanovených osnov (uvedeny níže). První tři znaky definují model a typ letounu. Další čtyři znaky jsou číslice.

ABU - Airbus A380
BGL - Britten-Norman BN-2 Islander
BPL - Pitts Special S-1 biplane
DOD - Cessna 152
MAV - Eurocopter 135
MVS - Eurocopter 135 “Short”
PSA - Eurocopter 135 “PSA”
RST - North American P-51 Mustang
SHM - Learjet 55 “Longhorn”
SKM - Cessna 152 s pontonovou úpravou
SPR - Bell Model 47 “Sioux”
SES - Bell Model 47 “Sioux” s pontonovou úpravou
HNT - Boeing AH-64 Apache
BCH - CH-47 Chinook
RDC - Sikorsky S-70
LEV - Sikorsky SH-3 Sea King
NVD - McDonnell Douglass DC-3

c) Letový prostředek musí disponovat unikátní volací značkou přidělenou Úřadem pro civilní letectví, případně prostřednictvím leteckého klubu. Značka je přidělena tak, aby nedošlo k záměně.
(2) Letadla smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.
(3) Helikoptéry smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky, nebo vhodně označenými heliporty). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.


 

 

Mgr. Elizabeth Hawkins
předsedkyně Kongresu San Andreas

zeldinko

Hráč

45
8.4.2024 14:01, naposledy upraveno 8.4.2024 14:17 uživatelem zeldinko

KONGRES SAN ANDREAS

Kongres San Andreas


Novela zákona č. 181/2024

Zákon, kterým se mění zákon č. 9/2020,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 12.4.2024


1. Zákon upravuje Článok 1.

(1) Vzdušným prostorem San Andreas je prostor nad územím San Andreas do výšky, kterou lze využít pro letecký provoz.

(2) Letištěm je územně vymezená a vhodným způsobem upravená plocha včetně souboru leteckých staveb a zařízení letiště, trvale určená ke vzletům a přistávání letadel a k pohybům letadel s tím souvisejícím. Veškerá takto vymezená místa naleznete na mapě uvedené níže.
a) Dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky je územně vymezeným a vhodným způsobem zabezpečená plocha na území San Andreas, kterou lze využít pro letecký provoz s náležitou pontonovou úpravou. Veškerá takto vymezená místa naleznete na mapě uvedené níže.

(3) Civilním letištěm je takové letiště, které není součástí vojenského objektu.

(4) Letovým prostředkem je helikoptéra, letadlo, či jiný letu schopný prostředek.

(5) Letový kanál je kanál určený pro komunikaci pilotů, řídící věže, Úřadu pro civilní letectví a leteckých klubů.

(6) Letecké prostředky s pontonovou úpravou, tj. Cessna 152 s pontonovou úpravou, Bell Model 47 “Sioux” s pontonovou úpravou a Sikorsky SH-3 Sea King - jsou oprávněna provádět přistání na vodní ploše, která se slévá s oceánem + vodní plocha za Sherman Dam ve Valle Ocultado, za předpokladu, že takové jednání nepředstavuje nebezpečí pro ostatní lodě a neomezí jejich pohyb, a že je takové přistání provedeno s ohledem na bezpečnost leteckého provozu. Veškeré úkony na vodní ploše je pilot povinen hlásit do letového kanálu.


Victoria Eloise Lytton
predsedníčka Kongresu San Andreas


Powered by LeoSight IFS
LT~55

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo

DUBEN 2024
SPLNĚNO!

Pokrytí provozních nákladů

Donator měsíce: Vitezslav (2063Kč)
(na konci měsíce získá odznak)

Kdo je online?
dikobras

400Kč včera v 17:20

TeloFTW

100Kč včera v 17:20

lolcz

400Kč včera v 17:20

Nejnovější uživatelé
Naomi

Registrován 26.4.2024

vyhonek25

Registrován 25.4.2024

Ham201

Registrován 24.4.2024