VRCHNÍ SOUD SAN ANDREAS
Zákon č. 9/2020
Zákon o civilním letectví
v platnosti od 27.11.2020
Tento zákon upravuje:
Novela zákona č. 24/2021 ze dne 15.2.2021
Novela zákona č. 26/2021 ze dne 20.2.2021
Novela zákona č. 145/2023 ze dne 14.8.2023
Článek 1.
(1) Vzdušným prostorem San Andreas je prostor nad územím San Andreas do výšky, kterou lze využít pro letecký provoz.
(2) Letištěm je územně vymezená a vhodným způsobem upravená plocha včetně souboru leteckých staveb a zařízení letiště, trvale určená ke vzletům a přistávání letadel a k pohybům letadel s tím souvisejícím. Veškerá takto vymezená místa naleznete na mapě uvedené níže.
a) Dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky je územně vymezeným a vhodným způsobem zabezpečená plocha na území San Andreas, kterou lze využít pro letecký provoz s náležitou pontonovou úpravou. Veškerá takto vymezená místa naleznete na mapě uvedené níže.
(3) Civilním letištěm je takové letiště, které není součástí vojenského objektu.
(4) Letovým prostředkem je helikoptéra, letadlo, či jiný letu schopný prostředek.
(5) Letový kanál je kanál určený pro komunikaci pilotů, řídící věže, Úřadu pro civilní letectví a leteckých klubů.
Článek 2.
(1) Všechna civilní letiště a doky s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky na území San Andreas vlastní Vláda San Andreas a spravuje Úřad pro civilní letectví, potažmo lokální letecký klub.
(2) Civilní letiště jsou dostupná pro všechny letové prostředky řádně registrované na území San Andreas.
(3) O provozu na letišti rozhoduje řídící věž.
(4) Povolení k přistání i vzletu uděluje řídící věž.
(5) Za nepřítomnosti personálu na řídící věži je pilot povinen upozornit o své plánované akci 1 minutu předem na Letovém kanálu.
Článek 3.
(1) Pilot je povinen respektovat platné zákony a nařízení o letovém provozu, včetně dočasných NOTAM vydávaných Úřadem pro civilní letectví nebo Vrchním soudem San Andreas.
(2) Pilotem se může stát pouze osoba s platnými certifikáty a typeratingem pro daný letový prostředek, které vydává Úřad pro civilní letectví a jím pověření instruktoři leteckých klubů.
Článek 4.
(1) Letový prostředek musí být vhodně označen volací značkou, na který je pilot povinen odpovídat v Letovém kanálu.
a) Letový prostředek musí být registrován u Úřadu pro civilní letectví, to je možné i prostřednictvím leteckého klubu.
b) Letový prostředek musí disponovat volací značkou dle stanovených osnov (uvedeny níže). První tři znaky definují model a typ letounu. Další čtyři znaky jsou číslice.
ABU - Airbus A380
BGL - Britten-Norman BN-2 Islander
BPL - Pitts Special S-1 biplane
DOD - Cessna 152
MAV - Eurocopter 135
MVS - Eurocopter 135 “Short”
PSA - Eurocopter 135 “PSA”
RST - North American P-51 Mustang
SHM - Learjet 55 “Longhorn”
SKM - Cessna 152 s pontonovou úpravou
SPR - Bell Model 47 “Sioux”
SES - Bell Model 47 “Sioux” s pontonovou úpravou
HNT - Boeing AH-64 Apache
BCH - CH-47 Chinook
RDC - Sikorsky S-70
LEV - Sikorsky SH-3 Sea King
NVD - McDonnell Douglass DC-3
c) Letový prostředek musí disponovat unikátní volací značkou přidělenou Úřadem pro civilní letectví, případně prostřednictvím leteckého klubu. Značka je přidělena tak, aby nedošlo k záměně.
(2) Letadla smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.
(3) Helikoptéry smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky, nebo vhodně označenými heliporty). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.
Článek 5.
(1) Vzdušný prostor San Andreas je volný pro přelet cizích letových prostředků dodržující mezinárodní úmluvy.
a) Letová hladina je výškou, kde jsou šance na způsobení škody či nehody omezeny na minimum. Tato hladina je stanovena na 150 metrů a výše dle uvedených okolností a posouzení nebezpečnosti dle způsobilého pilota.
(2) O povolení k přeletu letových prostředků, které náleží armádním složkám jiného státu, nebo takového letového prostředku, který je ozbrojený, či převáží zbraně rozhoduje Vláda San Andreas.
Článek 6.
(1) Řízení letového provozu může kdykoliv zastoupit jakoukoliv řídící věž na celém území San Andreas a to jako autorita vyšší priority.
(2) Pověření pracovníci z Řízení letového provozu jsou oprávněni jednat jménem Úřadu pro civilní letectví.
Příloha zákona:
SEZNAM LICENCÍ A CERTIFIKÁTŮ
ARC - Air Radio Certificate - Certifikát pro používání letové komunikace, potřebný pro všechny ostatní licence
AGC - Air Grading Course - Certifikát pro potvrzení znalosti letových pravidel, základní pilotní průkaz
ROT - Rotary Rating - Certifikát pro helikoptéry
SER - Single Engine Rating - Certifikát pro malá jednomotorová letadla
MER - Multi Engine Rating - Certifikát pro vícemotorová letadla
TER - Turbine Engine Rating - Certifikát pro letadla s turbínou, nebo tryskovým pohonem
CFI - Certificated Flight Instructor - Certifikát pro letové instruktory
CPL - Commercial Pilot License - Certifikát pro komerční piloty, potřebný pro hromadnou přepravu osob
TYPERATING
Typerating = Certifikační regulace na určité letové prostředky
Základní typeratingy obdržené po dokončení certifikátu
ROT - Sparrow
SER - Dodo
MER - Beagle
TER - Shamal
TYPERATING JEDNOTLIVÝCH LETADEL A HELIKOPTÉR
Andromada - Potřebné certifikáty: TER, CPL
AT-400 - Potřebné certifikáty: TER, CPL
Beagle - Potřebné certifikáty: MER (obdrženo zdarma po dosažení MER)
Cargobob - Potřebné certifikáty: ROT
Cropduster - Potřebné certifikáty: SER
Dodo - Potřebné certifikáty: SER (obdrženo zdarma po dosažení SER)
Hunter - Potřebné certifikáty: ROT
Hydra - Potřebné certifikáty: TER
Leviathan - Potřebné certifikáty: ROT
Maverick - Potřebné certifikáty: ROT
Nevada - Potřebné certifikáty: MER
News Chopper - Potřebné certifikáty: ROT
Police Maverick - Potřebné certifikáty: ROT
Raindance - Potřebné certifikáty: ROT
Rustler - Potřebné certifikáty: SER
Seasparrow - Potřebné certifikáty: ROT
Shamal - Potřebné certifikáty: TER (obdrženo zdarma po dosažení TER)
Skimmer - Potřebné certifikáty: SER
Sparrow - Potřebné certifikáty: ROT (obdrženo zdarma po dosažení ROT)
Stuntplane - Potřebné certifikáty: SER
PODMÍNKY PRO ZÍSKÁNÍ JEDNOTLIVÝCH LICENCÍ
Může získat každý: ARC, AGC, SER, ROT, MER
Mohou získat podnikatelé nebo státní zaměstnanci: TER
Mohou získat piloti trvale pracující v oboru: CPL
Mohou získat pouze členové CAA a LK: CFI
Typerating: Andromada - Pouze pro zkušené piloty přepravující velké náklady nebo pravidelné linky cestujících
Typerating: AT-400 - Pouze pro zkušené piloty přepravující velké náklady nebo pravidelné linky cestujících
Typerating: Police Maverick - Pouze pro zaměstnance složek zákona
Typerating: Hydra, Hunter - Pouze pro příslušníky ozbrojených sil
Žadatel o pilotní licenci nesmí mít závažnou kriminální historii.
Žadatel o pilotní licenci musí být starší 18 let a mladší 80 let.
Žadatel o pilotní licenci nesmí trpět vážnými fyzickými, či psychickými problémy.
Mapa letišť a doků s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky:
(Kliknutím zvětšit)
[ic-only]
VRCHNÍ SOUD SAN ANDREAS
Zákon č. 9/2020
Zákon o civilním letectví
v platnosti od 27.11.2020
Tento zákon upravuje:
Novela zákona č. 24/2021 ze dne 15.2.2021
Novela zákona č. 26/2021 ze dne 20.2.2021
Novela zákona č. 145/2023 ze dne 14.8.2023
Článek 1.
(1) Vzdušným prostorem San Andreas je prostor nad územím San Andreas do výšky, kterou lze využít pro letecký provoz.
(2) Letištěm je územně vymezená a vhodným způsobem upravená plocha včetně souboru leteckých staveb a zařízení letiště, trvale určená ke vzletům a přistávání letadel a k pohybům letadel s tím souvisejícím. Veškerá takto vymezená místa naleznete na mapě uvedené níže.
a) Dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky je územně vymezeným a vhodným způsobem zabezpečená plocha na území San Andreas, kterou lze využít pro letecký provoz s náležitou pontonovou úpravou. Veškerá takto vymezená místa naleznete na mapě uvedené níže.
(3) Civilním letištěm je takové letiště, které není součástí vojenského objektu.
(4) Letovým prostředkem je helikoptéra, letadlo, či jiný letu schopný prostředek.
(5) Letový kanál je kanál určený pro komunikaci pilotů, řídící věže, Úřadu pro civilní letectví a leteckých klubů.
Článek 2.
(1) Všechna civilní letiště a doky s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky na území San Andreas vlastní Vláda San Andreas a spravuje Úřad pro civilní letectví, potažmo lokální letecký klub.
(2) Civilní letiště jsou dostupná pro všechny letové prostředky řádně registrované na území San Andreas.
(3) O provozu na letišti rozhoduje řídící věž.
(4) Povolení k přistání i vzletu uděluje řídící věž.
(5) Za nepřítomnosti personálu na řídící věži je pilot povinen upozornit o své plánované akci 1 minutu předem na Letovém kanálu.
Článek 3.
(1) Pilot je povinen respektovat platné zákony a nařízení o letovém provozu, včetně dočasných NOTAM vydávaných Úřadem pro civilní letectví nebo Vrchním soudem San Andreas.
(2) Pilotem se může stát pouze osoba s platnými certifikáty a typeratingem pro daný letový prostředek, které vydává Úřad pro civilní letectví a jím pověření instruktoři leteckých klubů.
Článek 4.
(1) Letový prostředek musí být vhodně označen volací značkou, na který je pilot povinen odpovídat v Letovém kanálu.
a) Letový prostředek musí být registrován u Úřadu pro civilní letectví, to je možné i prostřednictvím leteckého klubu.
b) Letový prostředek musí disponovat volací značkou dle stanovených osnov (uvedeny níže). První tři znaky definují model a typ letounu. Další čtyři znaky jsou číslice.
ABU - Airbus A380
BGL - Britten-Norman BN-2 Islander
BPL - Pitts Special S-1 biplane
DOD - Cessna 152
MAV - Eurocopter 135
MVS - Eurocopter 135 “Short”
PSA - Eurocopter 135 “PSA”
RST - North American P-51 Mustang
SHM - Learjet 55 “Longhorn”
SKM - Cessna 152 s pontonovou úpravou
SPR - Bell Model 47 “Sioux”
SES - Bell Model 47 “Sioux” s pontonovou úpravou
HNT - Boeing AH-64 Apache
BCH - CH-47 Chinook
RDC - Sikorsky S-70
LEV - Sikorsky SH-3 Sea King
NVD - McDonnell Douglass DC-3
c) Letový prostředek musí disponovat unikátní volací značkou přidělenou Úřadem pro civilní letectví, případně prostřednictvím leteckého klubu. Značka je přidělena tak, aby nedošlo k záměně.
(2) Letadla smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.
(3) Helikoptéry smí stát pouze v prostorách tomu určeným (letiště, dok s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky, nebo vhodně označenými heliporty). Letecký klub a Úřad pro civilní letectví může udělit vyjímku. Podmínky je třeba evidovat na volně přístupné platformě.
Článek 5.
(1) Vzdušný prostor San Andreas je volný pro přelet cizích letových prostředků dodržující mezinárodní úmluvy.
a) Letová hladina je výškou, kde jsou šance na způsobení škody či nehody omezeny na minimum. Tato hladina je stanovena na 150 metrů a výše dle uvedených okolností a posouzení nebezpečnosti dle způsobilého pilota.
(2) O povolení k přeletu letových prostředků, které náleží armádním složkám jiného státu, nebo takového letového prostředku, který je ozbrojený, či převáží zbraně rozhoduje Vláda San Andreas.
Článek 6.
(1) Řízení letového provozu může kdykoliv zastoupit jakoukoliv řídící věž na celém území San Andreas a to jako autorita vyšší priority.
(2) Pověření pracovníci z Řízení letového provozu jsou oprávněni jednat jménem Úřadu pro civilní letectví.
Příloha zákona:
SEZNAM LICENCÍ A CERTIFIKÁTŮ
ARC - Air Radio Certificate - Certifikát pro používání letové komunikace, potřebný pro všechny ostatní licence
AGC - Air Grading Course - Certifikát pro potvrzení znalosti letových pravidel, základní pilotní průkaz
ROT - Rotary Rating - Certifikát pro helikoptéry
SER - Single Engine Rating - Certifikát pro malá jednomotorová letadla
MER - Multi Engine Rating - Certifikát pro vícemotorová letadla
TER - Turbine Engine Rating - Certifikát pro letadla s turbínou, nebo tryskovým pohonem
CFI - Certificated Flight Instructor - Certifikát pro letové instruktory
CPL - Commercial Pilot License - Certifikát pro komerční piloty, potřebný pro hromadnou přepravu osob
TYPERATING
Typerating = Certifikační regulace na určité letové prostředky
Základní typeratingy obdržené po dokončení certifikátu
ROT - Sparrow
SER - Dodo
MER - Beagle
TER - Shamal
TYPERATING JEDNOTLIVÝCH LETADEL A HELIKOPTÉR
Andromada - Potřebné certifikáty: TER, CPL
AT-400 - Potřebné certifikáty: TER, CPL
Beagle - Potřebné certifikáty: MER (obdrženo zdarma po dosažení MER)
Cargobob - Potřebné certifikáty: ROT
Cropduster - Potřebné certifikáty: SER
Dodo - Potřebné certifikáty: SER (obdrženo zdarma po dosažení SER)
Hunter - Potřebné certifikáty: ROT
Hydra - Potřebné certifikáty: TER
Leviathan - Potřebné certifikáty: ROT
Maverick - Potřebné certifikáty: ROT
Nevada - Potřebné certifikáty: MER
News Chopper - Potřebné certifikáty: ROT
Police Maverick - Potřebné certifikáty: ROT
Raindance - Potřebné certifikáty: ROT
Rustler - Potřebné certifikáty: SER
Seasparrow - Potřebné certifikáty: ROT
Shamal - Potřebné certifikáty: TER (obdrženo zdarma po dosažení TER)
Skimmer - Potřebné certifikáty: SER
Sparrow - Potřebné certifikáty: ROT (obdrženo zdarma po dosažení ROT)
Stuntplane - Potřebné certifikáty: SER
PODMÍNKY PRO ZÍSKÁNÍ JEDNOTLIVÝCH LICENCÍ
Může získat každý: ARC, AGC, SER, ROT, MER
Mohou získat podnikatelé nebo státní zaměstnanci: TER
Mohou získat piloti trvale pracující v oboru: CPL
Mohou získat pouze členové CAA a LK: CFI
Typerating: Andromada - Pouze pro zkušené piloty přepravující velké náklady nebo pravidelné linky cestujících
Typerating: AT-400 - Pouze pro zkušené piloty přepravující velké náklady nebo pravidelné linky cestujících
Typerating: Police Maverick - Pouze pro zaměstnance složek zákona
Typerating: Hydra, Hunter - Pouze pro příslušníky ozbrojených sil
Žadatel o pilotní licenci nesmí mít závažnou kriminální historii.
Žadatel o pilotní licenci musí být starší 18 let a mladší 80 let.
Žadatel o pilotní licenci nesmí trpět vážnými fyzickými, či psychickými problémy.
Mapa letišť a doků s úpravou a zabezpečením pro letové prostředky:
(Kliknutím zvětšit)