Vážená komunito,
již na začátku serveru jsem vám slíbil aktualizace, které budou pravidelně vycházet, mezi něž budou patřit i větší tématické updaty.
Prvním takovým byl Truckers Update, na kterém jsem intenzivně pracoval už před spuštěním serveru (a původně jsem jej chtěl vydat už se spuštěním, ale nestihl jsem to) a proto bylo možné jej po další intenzivní práci vydat hned několik dní po otevření serveru.
Poměrně krátce po vydání Truckers Update jsem vám slíbil Farmers Update a až nyní po 4 měsících se jej konečně dočkáte. Bohužel i přes toto zpoždění bude Farmers Update vypadat trochu jinak, než byl původně zamýšlen. Musím se přiznat, že jsem se přecenil v časovém odhadu a podcenil jsem kolik práce budu mít se serverem okolo (mimo vývoj). Chtěl jsem mít Farmers Update (který měl být původně zaměřen pouze na pěstování na polích) hotový do konce roku. Na vývoj jsem však neměl tolik času, kolik bych si představoval. Určitě chápete, že jako majitel portálu musím řešit i mnoho jiných věcí.
Přesto jsem do vývoje pěstování na polích investoval hodiny práce, bohužel bez zdárných výsledků. Narazil jsem na různá omezení, která GTA má. Chtěl jsem (a stále chci), aby pěstování na polích nebylo jen projíždění markery, ale aby skutečně na poli něco vizuálně rostlo, co poté přejedete kombajnem a můžete to tak sklidit. Zkoušel jsem různé metody, jak toho docílit. Funkční a vizuálně pěknou sklizeň vlastně mám. Dokonce jsem si napsal LUA knihovnu pro srovnávání objektů dle terénu, aby žádná plodina nelevitovala, ani nebyla vražená v zemi a fungovala sklizeň i na nerovných polích (např. pole u farmy Dillimore). Největší problém je však optimalizace (vzhledem k hráčské základně našeho serveru to není tak jednoduché, navíc nechci vydat něco zasekaného a nedokončeného).
Poté přišel nápad s implementací koní. A tak se na TODO list Farmers Updatu přidali koně, které se mi skutečně podařilo do MTA naprogramovat. Ale stejně jako u polí, je zde problém s optimalizací, který ještě budu muset vychytat.
Následně přišel ten nejlepší nápad v rámci Farmers Updatu a tím je pěstování ve skleníku. Každý hráč si tak bude moci zakoupit skleník a pěstovat v něm ovoce a zeleninu (nebo třeba i marihuanu). Skleníky jsem skutečně dotáhl do konce a jsou plně funkční.
Takto se vlastně z jednoho velkého updatu stali tři velké v jednom. Postupem času jsem už měl docela dobrý základ pro skleníky a zároveň jsem měl v dobrém stádiu koně (o kterých jsem si myslel, že už je skoro mohu vydat), mezitím co s pěstováním na poli jsem trochu ztrácel naději. V tuhle chvíli jsem na fóru uveřejnil anketu pod názvem Četnost aktualizací, ve které jste si odhlasovali, že nechcete Farmers Update rozsekat na části a raději si počkáte na plnou aktualizaci se vším všudy. Přesto teď půjdu proti tomuto rozhodnutí komunity. Dělám to opravdu nerad, ale současná situace mě k tomu nutí.
Co to tedy znamená?
V první řadě to znamená, že vydám Farmers Update. Jeho součástí však nebude práce na polích a zatím ani koně. Vydávám skleníky, farmářský trh a další komponenty, které se všechny vlastně týkají skleníků (konve, motyky, hnojiva, semínka, ovoce a zelenina ke konzumaci).
Mnohem podstatnější je však změna mé vývojové strategie Skima, která s tím dosti souvisí. Nebojte se, stále budu vyvíjet nové aktualizace, stále bude přibývat obsah a to jak malý (nové práce a frakční moduly), tak velký (tématické aktualizace jako Truckers, Farmers).
Mé metodiky při vývoji jsou dosti neobvyklé a často přeskakuji z jednoho projektu na jiný. Stane se tak, že vlastně vyvíjím dvě aktualizace paralelně (což je momentální situace s Farmers Updatem a Tuning Updatem).
Změna bude spočívat především v tom, že nechci na dev serveru schovávat 2 velké a pár menších aktualizací, které jsou skoro hotové a jen se zbytečně oddalují, dokud nedokončím Farmers Update (nebo v budoucnu cokoliv jiného). Chci ten content už hráčům nabídnout. Chci, aby se na maximum využilo to, co pro vás dělám. Chci vám hráčům nabídnout co nejlepší herní zážitek a chci jej zlepšovat a rozšiřovat možnosti, které server nabízí v častějších intervalech, než jsou 4 měsíce (byť jsem vydával menší aktualizace denně, větší nebyla už opravdu dlouho a mě to prostě mrzí).
Farmers Update byl pro mě obrovský závazek. Slíbil jsem vám že bude a proto ho teď přináším. Byť v trochu jiné podobě, než jste čekali, ale pevně věřím, že skleníky vás nadchnou.
Kvůli tomu, že Farmers Update stále nebyl dokončen a hráči na něj čekali jsem byl nucen neustále odsouvat jiné věci, protože Farmers Update měl prostě prioritu. Proto jsem se v rámci mé nové vývojové strategie také rozhodl méně informovat o nadcházejících aktualizacích. Zní to jako zvláštní a hloupý krok, přecijen je fajn, když se komunita má na co těšit. Ale raději vás překvapím, než abych nedodal, co jsem slíbil, nebo abyste na něco museli čekat déle, než jste očekávali.
Vydám tedy nyní Farmers Update a dále Tuning Update. Další aktualizace už nebudu oznamovat s předstihem, ale budu na nich stále se stejným nasazením pracovat. Tímto textem (a vaším případným pochopením mé situace) a zároveň vydáním dvou dlouho očekávaných aktualizací mi spadne velký kámen ze srdce.
Pole a koně snad někdy v budoucnu vydám jako pokračování Farmers Updatu, v momentální chvíli je ale potřebuji odložit, abych se mohl věnovat jiným povinnostem okolo serveru (včetně vašich různých žádostí a návrhů, nahlášení chyb, ticketům - kterých je právě 350 ve frontě).
Doufám, že mé rozhodnutí budete chápat a respektovat. Prakticky od začátku vývoje Skima (t.j. 2013) jsem jediným vývojářem serveru. Občas mi někdo pomohl s mapou, obrázky, animacemi, objekty, skiny, vehlibem a všem těm lidem jsem za to nesmírně vděčný, ale skripty táhnu sám. Doufám, že každý z vás si dovede představit, že být v roli majitele portálu a zároveň jediného developera může být sice dream job, ale zároveň celkem dřina a nemalá odpovědnost.
Zároveň proto také trochu přehodnocuji i svůj přístup k práci a workoholismus, který je ve finále vlastně dosti neefektivní. Snadno totiž neustálou prací na Skimu vybiju svoji energii a nejsem pak schopný efektivně pracovat.
Tohle je můj "pracovní kalendář," který znázorňuje 161 dní práce na 6 dní volna od obnovy serveru. V posledních dnech se to na mě docela podepisuje. A já věřím, že pokud budu pracovat o trochu méně a dopřeju si sem tam nějaké volno, tak ve finále budu pracovat efektivněji. Po odpočinku (který si neumím dopřát) se určitě pracuje lépe. Neznamená to, že si teď beru nějaké delší volno, to určitě ne. Jen se snažím naučit svoji hlavu občas vypnout a všechny starosti dát bokem, nějak se odreagovat. Zkuste mi v tom držet palce.
Jinak tohle určitě nemá být nějaké stěžování, naopak.. tuhle práci jsem si vybral a vysnil a právě díky vám a také díky lidem jako je @neznamy#4508, @neznamy#1756 a dalším donatorům skutečně mohu dělat to co mě baví a skutečně se tím i živit. Jen se tímhle nadšením občas nechám trochu unést a zapomínám si odpočinout.
Poděkovat ale také musím i všem kolegům v Admin Teamu, bez kterých bych neměl ani možnost si odpočinout, protože dělat do toho všeho i všechny reporty sám, to by už byla sebevražda.
Ale abych příliš neodbočoval, ještě shrnu, co teď bude následovat:
1. Vyjde Farmers Update.
2. Vyjde Tuning Update.
3. Budu pracovat na další aktualizaci, kterou vám zatím neodhalím.
Děkuju vám, že jste si mé vyhodnocení situace okolo vývoje a rozhodnutí o změně vývojové strategie přečetli, ale hlavně vám děkuju, že tu stále jste. Nesmírně si vážím toho, kam jsme to jako komunita společně dotáhli a doufám, že vás Skimo baví a bude bavit nadále. Já budu dál pracovat na tom, abych vám nejenom skrze aktualizace dodával co nejlepší požitek z hraní.
Rataj out.
Vážená komunito,
již na začátku serveru jsem vám slíbil aktualizace, které budou pravidelně vycházet, mezi něž budou patřit i větší tématické updaty.
Prvním takovým byl Truckers Update, na kterém jsem intenzivně pracoval už před spuštěním serveru (a původně jsem jej chtěl vydat už se spuštěním, ale nestihl jsem to) a proto bylo možné jej po další intenzivní práci vydat hned několik dní po otevření serveru.
Poměrně krátce po vydání Truckers Update jsem vám slíbil Farmers Update a až nyní po 4 měsících se jej konečně dočkáte. Bohužel i přes toto zpoždění bude Farmers Update vypadat trochu jinak, než byl původně zamýšlen. Musím se přiznat, že jsem se přecenil v časovém odhadu a podcenil jsem kolik práce budu mít se serverem okolo (mimo vývoj). Chtěl jsem mít Farmers Update (který měl být původně zaměřen pouze na pěstování na polích) hotový do konce roku. Na vývoj jsem však neměl tolik času, kolik bych si představoval. Určitě chápete, že jako majitel portálu musím řešit i mnoho jiných věcí.
Přesto jsem do vývoje pěstování na polích investoval hodiny práce, bohužel bez zdárných výsledků. Narazil jsem na různá omezení, která GTA má. Chtěl jsem (a stále chci), aby pěstování na polích nebylo jen projíždění markery, ale aby skutečně na poli něco vizuálně rostlo, co poté přejedete kombajnem a můžete to tak sklidit. Zkoušel jsem různé metody, jak toho docílit. Funkční a vizuálně pěknou sklizeň vlastně mám. Dokonce jsem si napsal LUA knihovnu pro srovnávání objektů dle terénu, aby žádná plodina nelevitovala, ani nebyla vražená v zemi a fungovala sklizeň i na nerovných polích (např. pole u farmy Dillimore). Největší problém je však optimalizace (vzhledem k hráčské základně našeho serveru to není tak jednoduché, navíc nechci vydat něco zasekaného a nedokončeného).
Poté přišel nápad s implementací koní. A tak se na TODO list Farmers Updatu přidali koně, které se mi skutečně podařilo do MTA naprogramovat. Ale stejně jako u polí, je zde problém s optimalizací, který ještě budu muset vychytat.
Následně přišel ten nejlepší nápad v rámci Farmers Updatu a tím je pěstování ve skleníku. Každý hráč si tak bude moci zakoupit skleník a pěstovat v něm ovoce a zeleninu (nebo třeba i marihuanu). Skleníky jsem skutečně dotáhl do konce a jsou plně funkční.
Takto se vlastně z jednoho velkého updatu stali tři velké v jednom. Postupem času jsem už měl docela dobrý základ pro skleníky a zároveň jsem měl v dobrém stádiu koně (o kterých jsem si myslel, že už je skoro mohu vydat), mezitím co s pěstováním na poli jsem trochu ztrácel naději. V tuhle chvíli jsem na fóru uveřejnil anketu pod názvem Četnost aktualizací, ve které jste si odhlasovali, že nechcete Farmers Update rozsekat na části a raději si počkáte na plnou aktualizaci se vším všudy. Přesto teď půjdu proti tomuto rozhodnutí komunity. Dělám to opravdu nerad, ale současná situace mě k tomu nutí.
Co to tedy znamená?
V první řadě to znamená, že vydám Farmers Update. Jeho součástí však nebude práce na polích a zatím ani koně. Vydávám skleníky, farmářský trh a další komponenty, které se všechny vlastně týkají skleníků (konve, motyky, hnojiva, semínka, ovoce a zelenina ke konzumaci).
Mnohem podstatnější je však změna mé vývojové strategie Skima, která s tím dosti souvisí. Nebojte se, stále budu vyvíjet nové aktualizace, stále bude přibývat obsah a to jak malý (nové práce a frakční moduly), tak velký (tématické aktualizace jako Truckers, Farmers).
Mé metodiky při vývoji jsou dosti neobvyklé a často přeskakuji z jednoho projektu na jiný. Stane se tak, že vlastně vyvíjím dvě aktualizace paralelně (což je momentální situace s Farmers Updatem a Tuning Updatem).
Změna bude spočívat především v tom, že nechci na dev serveru schovávat 2 velké a pár menších aktualizací, které jsou skoro hotové a jen se zbytečně oddalují, dokud nedokončím Farmers Update (nebo v budoucnu cokoliv jiného). Chci ten content už hráčům nabídnout. Chci, aby se na maximum využilo to, co pro vás dělám. Chci vám hráčům nabídnout co nejlepší herní zážitek a chci jej zlepšovat a rozšiřovat možnosti, které server nabízí v častějších intervalech, než jsou 4 měsíce (byť jsem vydával menší aktualizace denně, větší nebyla už opravdu dlouho a mě to prostě mrzí).
Farmers Update byl pro mě obrovský závazek. Slíbil jsem vám že bude a proto ho teď přináším. Byť v trochu jiné podobě, než jste čekali, ale pevně věřím, že skleníky vás nadchnou.
Kvůli tomu, že Farmers Update stále nebyl dokončen a hráči na něj čekali jsem byl nucen neustále odsouvat jiné věci, protože Farmers Update měl prostě prioritu. Proto jsem se v rámci mé nové vývojové strategie také rozhodl méně informovat o nadcházejících aktualizacích. Zní to jako zvláštní a hloupý krok, přecijen je fajn, když se komunita má na co těšit. Ale raději vás překvapím, než abych nedodal, co jsem slíbil, nebo abyste na něco museli čekat déle, než jste očekávali.
Vydám tedy nyní Farmers Update a dále Tuning Update. Další aktualizace už nebudu oznamovat s předstihem, ale budu na nich stále se stejným nasazením pracovat. Tímto textem (a vaším případným pochopením mé situace) a zároveň vydáním dvou dlouho očekávaných aktualizací mi spadne velký kámen ze srdce.
Pole a koně snad někdy v budoucnu vydám jako pokračování Farmers Updatu, v momentální chvíli je ale potřebuji odložit, abych se mohl věnovat jiným povinnostem okolo serveru (včetně vašich různých žádostí a návrhů, nahlášení chyb, ticketům - kterých je právě 350 ve frontě).
Doufám, že mé rozhodnutí budete chápat a respektovat. Prakticky od začátku vývoje Skima (t.j. 2013) jsem jediným vývojářem serveru. Občas mi někdo pomohl s mapou, obrázky, animacemi, objekty, skiny, vehlibem a všem těm lidem jsem za to nesmírně vděčný, ale skripty táhnu sám. Doufám, že každý z vás si dovede představit, že být v roli majitele portálu a zároveň jediného developera může být sice dream job, ale zároveň celkem dřina a nemalá odpovědnost.
Zároveň proto také trochu přehodnocuji i svůj přístup k práci a workoholismus, který je ve finále vlastně dosti neefektivní. Snadno totiž neustálou prací na Skimu vybiju svoji energii a nejsem pak schopný efektivně pracovat.
Tohle je můj "pracovní kalendář," který znázorňuje 161 dní práce na 6 dní volna od obnovy serveru. V posledních dnech se to na mě docela podepisuje. A já věřím, že pokud budu pracovat o trochu méně a dopřeju si sem tam nějaké volno, tak ve finále budu pracovat efektivněji. Po odpočinku (který si neumím dopřát) se určitě pracuje lépe. Neznamená to, že si teď beru nějaké delší volno, to určitě ne. Jen se snažím naučit svoji hlavu občas vypnout a všechny starosti dát bokem, nějak se odreagovat. Zkuste mi v tom držet palce.
Jinak tohle určitě nemá být nějaké stěžování, naopak.. tuhle práci jsem si vybral a vysnil a právě díky vám a také díky lidem jako je [user:4508], [user:1756] a dalším donatorům skutečně mohu dělat to co mě baví a skutečně se tím i živit. Jen se tímhle nadšením občas nechám trochu unést a zapomínám si odpočinout.
Poděkovat ale také musím i všem kolegům v Admin Teamu, bez kterých bych neměl ani možnost si odpočinout, protože dělat do toho všeho i všechny reporty sám, to by už byla sebevražda.
Ale abych příliš neodbočoval, ještě shrnu, co teď bude následovat:
1. Vyjde Farmers Update.
2. Vyjde Tuning Update.
3. Budu pracovat na další aktualizaci, kterou vám zatím neodhalím.
Děkuju vám, že jste si mé vyhodnocení situace okolo vývoje a rozhodnutí o změně vývojové strategie přečetli, ale hlavně vám děkuju, že tu stále jste. Nesmírně si vážím toho, kam jsme to jako komunita společně dotáhli a doufám, že vás Skimo baví a bude bavit nadále. Já budu dál pracovat na tom, abych vám nejenom skrze aktualizace dodával co nejlepší požitek z hraní.
Rataj out.