Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

[37/2021] Zákon o bezpečnosti San Andreas


22.5.2021 22:33, naposledy upraveno 28.12.2024 14:18 uživatelem Kolpanek

(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))


               


           [37/2021] Zákon bezpečnosti San Andreas

Tento zákon upravuje:
Novela zákona č. 179/2024 ze dne 07.04.2024
Novela zákona č. 228/2024 ze dne 19.12.2024

ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ

Čl. 1

  • Zajištění svrchovanosti a územní celistvosti San Andreas, ochrana jejích demokratických základů a ochrana životů, zdraví a majetkových hodnot je základní povinností státu.

Čl. 2

  • (1) Je-li bezprostředně ohrožena svrchovanost, územní celistvost, demokratické základy San Andreas nebo ve značném rozsahu vnitřní pořádek a bezpečnost, životy a zdraví, majetkové hodnoty nebo životní prostředí anebo je-li třeba plnit mezinárodní závazky o společné obraně, může se vyhlásit podle intenzity, územního rozsahu a charakteru situace nouzový stav nebo ohrožení státu.
  • (2) Nouzový stav a stav ohrožení státu se vyhlašuje pro omezené nebo pro celé území státu.

 

Čl. 3

  • (1) Bezpečnost San Andreas zajišťují ozbrojené síly, ozbrojené bezpečnostní sbory, záchranné sbory a havarijní služby.
  • (2) Státní orgány, orgány územních samosprávných celků a právnické a fyzické osoby jsou povinny se podílet na zajišťování bezpečnosti San Andreas.
  • (3) Štátne orgány a orgány územnej samosprávy sú povinné sa podielať na zaisťovaní bezpečnosti San Andreas bez výnimky, pokiaľ príde k vyhláseniu núdzového stavu, stavu ohrozenia štátu alebo vojnového stavu.
  • (4) Fyzické a právnické osoby sú povinné sa podielať na zaisťovaní bezpečnosti San Andreas iba v prípadoch, kedy štátne orgány už nie sú schopné zaisťovať bezpečnosť samostatne.

 

Čl. 4

  • (1) Ozbrojené síly jsou doplňovány na základě výběrového řízení.
  • (2) Rozsah výběrového řízení, úkoly ozbrojených sil, ozbrojených bezpečnostních sborů, záchranných sborů a havarijních služeb, jejich organizaci, přípravu a doplňování a právní poměry jejich příslušníků stanoví zákon, a to tak, aby byla zajištěna civilní kontrola ozbrojených sil.
  • (3) V čase, kedy nie je vyhlásený núdzový stav, stav ohrozenia štátu alebo vojnový stav sú ozbrojené sily doplňované na základe transparentného a verejného výberového konania.
  • (4) V čase, kedy je vyhlásený núdzový stav, stav ohrozenia štátu alebo vojnový stav, môžu byť ozbrojené sily doplňované na základe interného výberového konania.

NOUZOVÝ STAV

Čl. 5

  • (1) Vrchní soud může vyhlásit nouzový stav v případě živelných pohrom, ekologických nebo průmyslových havárií, nehod nebo jiného nebezpečí, které ve značném rozsahu ohrožují životy, zdraví nebo majetkové hodnoty anebo vnitřní pořádek a bezpečnost.
  • (2) Nouzový stav nemůže být vyhlášen z důvodu stávky vedené na ochranu práv a oprávněných hospodářských a sociálních zájmů.
  • (3) Je-li nebezpečí z prodlení, může vyhlásit nouzový stav Vrchní soud.

 

Čl. 6

  • (1) Nouzový stav se může vyhlásit jen s uvedením důvodů na určitou dobu a pro určité území.
  • (2) Nouzový stav se může vyhlásit nejdéle na dobu 30 dnů. Uvedená doba se může prodloužit v případě potřeby.
  • (3) Nouzový stav končí uplynutím doby, na kterou byl vyhlášen, pokud Vrchní soud nebo Kongres nerozhodnou o jeho zrušení před uplynutím této doby.
  • (4) Nouzový stav, může na žádost Kongresu schválit Vrchní soud jen s uvedením důvodu na určitou dobu a pro určité území.

Čl. 7

  • (1) Během nouzového stavu jsou bezpečnostní sbory oprávněny:
    a) vyžadovat nezbytnou součinnost od fyzických a právnických osob za účelem zajištění ochrany životů, zdraví a majetkových hodnot.
    b) provádět preventivní kontrolu a monitoring prostor, zařízení a dopravních prostředků, pokud existuje důvodné podezření, že jsou ohroženy životy, zdraví, majetkové hodnoty nebo bezpečnost,
    c) omezit vstup, pohyb nebo shromažďování osob na vymezeném území, pokud to situace nezbytně vyžaduje,
  • (2) Bezpečnostní sbory jsou povinny své činnosti během nouzového stavu vykonávat v souladu se zákony, přičemž musí dbát na přiměřenost a minimalizaci zásahů do práv a svobod občanů.
  • (3) Bezpečnostní sbory jsou povinny vést podrobnou dokumentaci o prováděných opatřeních a jejich důvodech. Tyto záznamy podléhají následné kontrole bezpečnostní rady státu, která může navrhovat další možné opatření.
  • (4) Opatření podle tohoto článku podléhají pravidelnému přezkumu Vrchním soudem, aby bylo zajištěno, že odpovídají účelu a rozsahu vyhlášeného nouzového stavu.

Čl. 8

  • (1) Během nouzového stavu mohou být ozbrojené síly nasazeny k plnění úkolů na podporu bezpečnostních sborů, pokud situace přesahuje jejich kapacity nebo vyžaduje specializované schopnosti.
  • (2) Ozbrojené síly jsou oprávněny:
    a) podílet se na zajištění veřejného pořádku a bezpečnosti na vymezených územích,
    b) asistovat při evakuaci obyvatelstva a zabezpečení krizové infrastruktury,
    c) provádět kontrolu přístupu a ochranu strategicky významných objektů,
    d) zajišťovat logistickou a materiální podporu při řešení krizových situací.
  • (3) Nasazení ozbrojených sil podléhá přímému řízení velitele bezpečnostní radou státu, nebo Vrchním soudem, přičemž musí být zachována koordinace s bezpečnostními sbory.
  • (4) Ozbrojené síly při výkonu svých pravomocí dodržují zásadu přiměřenosti a jednají v souladu s platnými vnitrostátními zákony.
  • (5) Veškeré kroky ozbrojených sil během nouzového stavu jsou dokumentovány a podléhají kontrole bezpečnostní rady státu, aby bylo zajištěno, že neodporují účelu a rozsahu vyhlášeného nouzového stavu.
  • (6) Po skončení nouzového stavu se nasazení ozbrojených sil automaticky ukončuje, pokud Kongres a nebo Vrchní soud nerozhodne jinak.

STAV OHROŽENÍ STÁTU

Čl. 9

  • (1) Vrchní soud může na návrh Kongresu vyhlásit stav ohrožení státu, je-li bezprostředně ohrožena svrchovanost státu nebo územní celistvost státu anebo jeho demokratické základy.
  • (2) K přijetí usnesení o vyhlášení stavu ohrožení státu je třeba souhlasu předsedy soudu a předsedy Kongresu.

Čl. 10

  • (1) Během stavu ohrožení státu se veškeré ozbrojené síly státu mobilizují pro obranu suverenity, územní celistvosti a bezpečnosti státu.
  • (2) Vrchní velení ozbrojených sil přechází na osobu určenou bezpečnostní radou státu, která je odpovědná za strategické vedení a koordinaci obranných operací bezpečnostní radě státu.
  • (3) Stav ohrožení státu umožňuje:
    a) zavedení povinné branné služby pro všechny občany způsobilé k obraně,
    b) využití státních i soukromých zdrojů pro zabezpečení vojenských a logistických potřeb,
    c) omezení práv a svobod v rozsahu nezbytném pro zajištění národní obrany, včetně omezení pohybu a kontrol distribuce zboží za účelem zamezení šíření kontrabandů.
    (4) Bezpečnostní sbory a civilní složky jsou povinny spolupracovat s ozbrojenými silami za účelem ochrany obyvatelstva a podpory vojenských operací.
    (5) Během stavu ohrožení státu je bezpečnostní rada povinna pravidelně informovat veřejnost o průběhu vojenských operací a stavu obrany státu, pokud to situace dovoluje.
    (6) Stav ohrožení státu se končí rozhodnutím Kongresu na základě doporučení Vrchního soudu, dosažení cílů obrany nebo po obnovení bezpečnosti státu.

BEZPEČNOSTNÍ RADA STÁTU

Čl. 11

  • (1) Bezpečnostní radu státu tvoří předseda Vrchního soudu San Andreas, případně jiný člen soudu pověřený předsedou a Kongres v plném složení.
    (2) K jednání Bezpečnostní rady státu mohou být přizváni také velitelé bezpečnostních sborů, kteří mají poradní hlas. Takové přizvání musí jednomyslně schválit Bezpečnostní rada státu.
  • (3) Bezpečnostní rada státu se zavazuje držet mlčenlivost o veškerých informacích, které se dozví v průběhu nouzového stavu nebo stavu ohrožení státu. Výjimka však platí pouze tehdy, je-li potřeba vyrozumět veřejnost o momentálním stavu situace se souhlasem Vrchního soudu. Za porušení mlčenlivosti může být soudem udělena pokuta nebo trest odnětí svobody podle rozhodnutí soudu.

PRODLOUŽENÍ VOLEBNÍHO OBDOBÍ

Čl. 12

  • (1) Jestliže po dobu nouzového stavu nebo stavu ohrožení státu podmínky na území San Andreas neumožní konat volby ve lhůtách, které jsou stanoveny pro pravidelná volební období, lze zákonem lhůty prodloužit, nejdéle však o jeden měsíc.

Čl. 13

  • (1) Rozhodnutí o nouzovém stavu nebo o stavu ohrožení státu se zveřejňují v hromadných sdělovacích prostředcích a vyhlašují se stejně jako zákon. Účinnosti nabývají okamžikem, který se v rozhodnutí stanoví.

ZÁVĚREČNÉ USTANOVENÍ

Čl. 14

Tento ústavní zákon nabývá účinnosti dne 26.5.2021

Zákon vypracoval předseda kongresu

                 

zeldinko

Hráč

52
7.4.2024 16:39

KONGRES SAN ANDREAS

Kongres San Andreas


Novela zákona č. 179/2024

Zákon, kterým se mění zákon č. 37/2021,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 11.4.2024


1. Zákon upravuje Článok 1. (Základní ustanovení)

(1) Zajištění svrchovanosti a územní celistvosti San Andreas, ochrana jejích demokratických základů a ochrana životů, zdraví a majetkových hodnot je základní povinností státu.

2. Zákon upravuje Článok 3.

(1) Bezpečnost San Andreas zajišťují ozbrojené síly, ozbrojené bezpečnostní sbory, záchranné sbory a havarijní služby.

(2) Státní orgány, orgány územních samosprávných celků a právnické a fyzické osoby jsou povinny se podílet na zajišťování bezpečnosti San Andreas. Rozsah povinností a další podrobnosti stanoví zákon.

(3) Štátne orgány a orgány územnej samosprávy sú povinné sa podielať na zaisťovaní bezpečnosti San Andreas bez výnimky, pokiaľ príde k vyhláseniu núdzového stavu, stavu ohrozenia štátu alebo vojnového stavu.

(4) Fyzické a právnické osoby sú povinné sa podielať na zaisťovaní bezpečnosti San Andreas iba v prípadoch, kedy štátne orgány už nie sú schopné zaisťovať bezpečnosť samostatne.

3. Zákon upravuje Článok 4

(1) Ozbrojené síly jsou doplňovány na základě výběrového řízení.

(2) Rozsah výběrového řízení, úkoly ozbrojených sil, ozbrojených bezpečnostních sborů, záchranných sborů a havarijních služeb, jejich organizaci, přípravu a doplňování a právní poměry jejich příslušníků stanoví zákon, a to tak, aby byla zajištěna civilní kontrola ozbrojených sil.

(3) V čase, kedy nie je vyhlásený núdzový stav, stav ohrozenia štátu alebo vojnový stav sú ozbrojené sily doplňované na základe transparentného a verejného výberového konania.

(4) V čase, kedy je vyhlásený núdzový stav, stav ohrozenia štátu alebo vojnový stav, môžu byť ozbrojené sily doplňované na základe interného výberového konania.

4. Zákon upravuje Článok 7 (Stav ohrožení státu)

(1) Vrchní soud může na návrh Kongresu vyhlásit stav ohrožení státu, je-li bezprostředně ohrožena svrchovanost státu nebo územní celistvost státu anebo jeho demokratické základy.

(2) K přijetí usnesení o vyhlášení stavu ohrožení státu je třeba souhlasu předsedy soudu.. a předsedy Kongresu.

5. Zákon upravuje Článok 9

(1) Jestliže po dobu nouzového stavu, stavu ohrožení státu nebo válečného stavu podmínky na území San Andreas neumožní konat volby ve lhůtách, které jsou stanoveny pro pravidelná volební období, lze zákonem lhůty prodloužit, nejdéle však o jeden měsíc.

6. Zákon upravuje Článok 10

(1) Rozhodnutí o nouzovém stavu, o stavu ohrožení státu nebo válečném stavu se zveřejňují v hromadných sdělovacích prostředcích a vyhlašují se stejně jako zákon. Účinnosti nabývají okamžikem, který se v rozhodnutí stanoví.


Victoria Eloise Lytton
predsedníčka Kongresu San Andreas

16.12.2024 23:14, naposledy upraveno 28.12.2024 14:18 uživatelem Kolpanek

(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))

KONGRES SAN ANDREAS

Kongres San Andreas


Novela zákona č. 228/2024

Zákon, kterým se mění zákon č. 37/2021,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 19.12.2024


1. Novela zákona upravuje ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ,

Čl. 2

  • (1) Je-li bezprostředně ohrožena svrchovanost, územní celistvost, demokratické základy San Andreas nebo ve značném rozsahu vnitřní pořádek a bezpečnost, životy a zdraví, majetkové hodnoty nebo životní prostředí anebo je-li třeba plnit mezinárodní závazky o společné obraně, může se vyhlásit podle intenzity, územního rozsahu a charakteru situace nouzový stav, nebo stav ohrožení státu nebo válečný stav.
  • (2) Nouzový stav a stav ohrožení státu se vyhlašuje pro omezené nebo pro celé území státu., válečný stav se vyhlašuje pro celé území státu.

2. Novela zákona upravuje NOUZOVÝ STAV,

Čl. 5

  • (1) Vrchní soud může vyhlásit nouzový stav v případě živelných pohrom, ekologických nebo průmyslových havárií, nehod nebo jiného nebezpečí, které ve značném rozsahu ohrožují životy, zdraví nebo majetkové hodnoty anebo vnitřní pořádek a bezpečnost.
  • (2) Nouzový stav nemůže být vyhlášen z důvodu stávky vedené na ochranu práv a oprávněných hospodářských a sociálních zájmů.
  • (3) Je-li nebezpečí z prodlení, může vyhlásit nouzový stav Vrchní soud.

Čl. 6

  • (1) Nouzový stav se může vyhlásit jen s uvedením důvodů na určitou dobu a pro určité území. 
  • (2) Nouzový stav se může vyhlásit nejdéle na dobu 30 dnů. Uvedená doba se může prodloužit v případě potřeby.
  • (3) Nouzový stav končí uplynutím doby, na kterou byl vyhlášen, pokud Vrchní soud nebo Kongres nerozhodnou o jeho zrušení před uplynutím této doby.
  • (4) Nouzový stav, může na žádost Kongresu schválit Vrchní soud jen s uvedením důvodu na určitou dobu a pro určité území.

Čl. 7

  • (1) Během nouzového stavu jsou bezpečnostní sbory oprávněny:
    a) vyžadovat nezbytnou součinnost od fyzických a právnických osob za účelem zajištění ochrany životů, zdraví a majetkových hodnot.
    b) provádět preventivní kontrolu a monitoring prostor, zařízení a dopravních prostředků, pokud existuje důvodné podezření, že jsou ohroženy životy, zdraví, majetkové hodnoty nebo bezpečnost,
    c) omezit vstup, pohyb nebo shromažďování osob na vymezeném území, pokud to situace nezbytně vyžaduje,
  • (2) Bezpečnostní sbory jsou povinny své činnosti během nouzového stavu vykonávat v souladu se zákony, přičemž musí dbát na přiměřenost a minimalizaci zásahů do práv a svobod občanů.
  • (3) Bezpečnostní sbory jsou povinny vést podrobnou dokumentaci o prováděných opatřeních a jejich důvodech. Tyto záznamy podléhají následné kontrole bezpečnostní rady státu, která může navrhovat další možné opatření.
  • (4) Opatření podle tohoto článku podléhají pravidelnému přezkumu Vrchním soudem, aby bylo zajištěno, že odpovídají účelu a rozsahu vyhlášeného nouzového stavu.

Čl. 8

  • (1) Během nouzového stavu mohou být ozbrojené síly nasazeny k plnění úkolů na podporu bezpečnostních sborů, pokud situace přesahuje jejich kapacity nebo vyžaduje specializované schopnosti.
  • (2) Ozbrojené síly jsou oprávněny:
    a) podílet se na zajištění veřejného pořádku a bezpečnosti na vymezených územích,
    b) asistovat při evakuaci obyvatelstva a zabezpečení krizové infrastruktury,
    c) provádět kontrolu přístupu a ochranu strategicky významných objektů,
    d) zajišťovat logistickou a materiální podporu při řešení krizových situací.
  • (3) Nasazení ozbrojených sil podléhá přímému řízení velitele bezpečnostní radou státu, nebo Vrchním soudem, přičemž musí být zachována koordinace s bezpečnostními sbory.
  • (4) Ozbrojené síly při výkonu svých pravomocí dodržují zásadu přiměřenosti a jednají v souladu s platnými vnitrostátními zákony.
  • (5) Veškeré kroky ozbrojených sil během nouzového stavu jsou dokumentovány a podléhají kontrole bezpečnostní rady státu, aby bylo zajištěno, že neodporují účelu a rozsahu vyhlášeného nouzového stavu.
  • (6) Po skončení nouzového stavu se nasazení ozbrojených sil automaticky ukončuje, pokud Kongres a nebo Vrchní soud nerozhodne jinak.

3. Novela zákona upravuje STAV OHROŽENÍ STÁTU,

Čl. 7

  • (1) Vrchní soud může na návrh Kongresu vyhlásit stav ohrožení státu, je-li bezprostředně ohrožena svrchovanost státu nebo územní celistvost státu anebo jeho demokratické základy.
  • (2) K přijetí usnesení o vyhlášení stavu ohrožení státu je třeba souhlasu předsedy soudu a předsedy Kongresu.

Čl. 8

  • (1) Během stavu ohrožení státu se veškeré ozbrojené síly státu mobilizují pro obranu suverenity, územní celistvosti a bezpečnosti státu.
  • (2) Vrchní velení ozbrojených sil přechází na osobu určenou bezpečnostní radou státu, která je odpovědná za strategické vedení a koordinaci obranných operací bezpečnostní radě státu.
  • (3) Stav ohrožení státu umožňuje:
    a) zavedení povinné branné služby pro všechny občany způsobilé k obraně,
    b) využití státních i soukromých zdrojů pro zabezpečení vojenských a logistických potřeb,
    c) omezení práv a svobod v rozsahu nezbytném pro zajištění národní obrany, včetně omezení pohybu a kontrol distribuce zboží za účelem zamezení šíření kontrabandů.
    (4) Bezpečnostní sbory a civilní složky jsou povinny spolupracovat s ozbrojenými silami za účelem ochrany obyvatelstva a podpory vojenských operací.
    (5) Během stavu ohrožení státu je bezpečnostní rada povinna pravidelně informovat veřejnost o průběhu vojenských operací a stavu obrany státu, pokud to situace dovoluje.
    (6) Stav ohrožení státu se končí rozhodnutím Kongresu na základě doporučení Vrchního soudu, dosažení cílů obrany nebo po obnovení bezpečnosti státu.

4. Novela zákona upravuje BEZPEČNOSTNÍ RADA STÁTU,

Čl. 8

  • (1) Bezpečnostní radu státu tvoří minimálně jeden pracovník Vrchního soudu San Andreas a Kongres v celém složení.
  • (2) Bezpečnostní rada státu v rozsahu pověření, které stanovil Kongres, připravuje Vrchnímu soudu návrhy opatření k zajišťování bezpečnosti San Andreas.
  • (1) Bezpečnostní radu státu tvoří předseda Vrchního soudu San Andreas, případně jiný člen soudu pověřený předsedou a Kongres v plném složení.
    (2) K jednání Bezpečnostní rady státu mohou být přizváni také velitelé bezpečnostních sborů, kteří mají poradní hlas. Takové přizvání musí jednomyslně schválit Bezpečnostní rada státu.
  • (3) Bezpečnostní rada státu se zavazuje držet mlčenlivost o veškerých informacích, které se dozví v průběhu nouzového stavu nebo stavu ohrožení státu. Výjimka však platí pouze tehdy, je-li potřeba vyrozumět veřejnost o momentálním stavu situace se souhlasem Vrchního soudu. Za porušení mlčenlivosti může být soudem udělena pokuta nebo trest odnětí svobody podle rozhodnutí soudu.

5. Novela zákona upravuje PRODLOUŽENÍ VOLEBNÍHO OBDOBÍ,

Čl. 9

  • (1) Jestliže po dobu nouzového stavu, nebo stavu ohrožení státu nebo válečného stavu podmínky na území San Andreas neumožní konat volby ve lhůtách, které jsou stanoveny pro pravidelná volební období, lze zákonem lhůty prodloužit, nejdéle však o jeden měsíc.

Čl. 10

  • (1) Rozhodnutí o nouzovém stavu, nebo o stavu ohrožení státu nebo válečném stavu se zveřejňují v hromadných sdělovacích prostředcích a vyhlašují se stejně jako zákon. Účinnosti nabývají okamžikem, který se v rozhodnutí stanoví.

6. Číselné označení článků se přečísluje.



Powered by LeoSight IFS
LT~40

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo

LEDEN 2025
SPLNĚNO!

Pokrytí provozních nákladů

Donator měsíce: Miko (5103Kč)
(na konci měsíce získá odznak)

Splaz3005 hledá spoluhráče na Watch Dogs 2 5.2.2025 20:00
Kdo je online?
Skaliik

170Kč včera v 14:09

Filipkko

50Kč včera v 02:08

DarkEvilBetty

425Kč 16.1.2025 15:08

Nejnovější uživatelé
ABNO

Registrován 17.1.2025

Cavol

Registrován 17.1.2025

Terapeut

Registrován 17.1.2025