Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Trivias - carpack


Holub

Hráč

51
6.9.2021 16:18, naposledy upraveno 7.9.2021 23:48 uživatelem Rataj

Sepsání tohoto vlákna jsem odkládal až překvapivě dlouho. Není to tím, že by se mi to nechtělo psát, ale... prostě jsem toho měl na krku tolik, že jsem se k tomu dostal až teď. Inu, dost toho tlachání.

Carpack, kterým disponuje server Skimo 5.2, je hodně specifická záležitost. Krom toho, že celý pack vznikl za méně než dva dny (tedy pokud nepočítáme různé další modely, co jsme v průběhu přidali), je zde i poněkud specifický tón packu, který souvisí se zasazením na venkov. Bohužel vzhledem k povaze hráčů na MTA došlo k tomu, že hráči dostali možnost volby - mohou si koupit jak vozidla, která k daném zasazení sedí (viz Caprice, pickup-y a podobné), nebo taky to, co jim vyhovuje víc v rámci RP. A všichni víme, co nakonec díky mentalitě lidí na MTA vyhrává. Nicméně i přesto (nebo možná právě proto) je tento pack tak specifický, že má i svá trivias. O tom, že handlingy na serveru jsou kolikrát kapitola sama pro sebe, nemluvě. Dnes vám tedy představím část těchto trivias.

Víte, že... původně mělo být víc aut, která šlo získat pouze skrze import?

Tuto skutečnost lze dobře pozorovat na Audi R8 - auto, které je při správném nastavení opravdu rychlé. Ptáte se proč? Původně mělo jít o auto pro import a mělo jít o alternativu ke Gallardu a Modeně. V tabulce níže uvidíte u co mělo být na import a v jakých specifikacích.

Nejdříve tedy klasické složení importu, které dodnes známe.

2013 Ferrari FF Import only Expensive/ Benzín
2011 Lexus LFA Import only Expensive/ Benzín
2002 Ferrari 360 Import only Expensive/ Benzín
1970 Dodge Charger Pouze R/T Expensive/ Benzín
1983 DeLorean DMC Import only Expensive/ Benzín
2020 Mercedes-AMG GTR Import only Expensive/ Benzín
1957 Chevy Bel Air Import only, jak Blue Flame, tak i V8 Expensive/ Benzín
2009 Lambo Gallardo Import only Expensive/ Benzín
1996 MB SL R129 Pouze šestistovka    

A zde již to, co se dočkalo změn. Prvotní návrhy na limitace byly z mé strany, proto zde také uvádím mnou navržené hodnoty.

1965 Ford Mustang GT Pouze vrcholný osmiválec (okolo desíti kusů) Classics/ Benzín
2000 Mazda RX-7 Okolo sedmi až desítí kusů    
2010 Audi R8 Tři kusy s osmiválcem, tři s desetiválcem.    
2014 Bentley Continental GT Okolo pěti kusů    
1995 Toyota Supra Okolo pěti kusů    
1999 Nissan Skyline R-34 Čtyři kusy GTS, čtyři GTR    
2008 Bentley Arnage Okolo pěti kusů    
2008 Chevy Corvette Z51 Okolo pěti kusů    

Uvažovalo se i nad Lancerem a limitace Evo IX na import. Pak si představte ty ceny jak by to letělo nahoru...

Víte, že... pracovní názvy pro handlingy jsou kolikrát lahoda?

Handlingy, u kterých nebylo buďto něco dokončeno, nebo jsme nevěděli co to přesně je (letadla, lodě), měly kolikrát pracovní názvy. Odtud pochází třeba Coastguard, ze kterého je do dnešních dnů 2000 Kus Hovna, popřípadě také 1986 Tofu Express, o kterém si povíme víc v dalším odstavci. Některé z nich dodnes existují ve vehlibu. Běžná vozidla již měla vytvořené varianty jako SL320, SL500 a další.

213 2000 Kus Hovna

 

234 1986 Tofu Express

Podobné running jokes jsou k nalezení i v dokumentu pro vytvoření carpacku.

PD Jako Pumpe Düse? - poznámka k Ford Crown Vic PD

<<Čekáme na Heavyho kouzla s modelem. - poznámka k policejním Taurusu.

 

Víte, že... v carpacku byla i Toyota AE86 Trueno?
A na celých dvacet minut dokonce i na serveru! Auto bylo na serveru, dokonce na něj byl rozpracován handling. Tak proč tedy dnes na Skimu nejezdí Trueno vedle jiných japonských aut? Odpověď je vcelku prostá a byla i důvodem, proč byly problémy během přidávání R32 na serveru - MTA mělo problém vzít model a skutečně s ním pracovat, což znamenalo, že x lidí vidělo auto a x lidí jej pro změnu nevidělo. Jenže právě u Truena (což bylo dáno MTA ID) byl problém ještě v tom, že někteří lidi neviděli ani jeden z reskinovaných modelů! Soubory jsem kontroloval, kontroloval je i Rataj (ostatně jako u každého souboru) a žádná chyba zde nebyla. Model se tedy smazal, stejně tak se smazalo ID ze souborů a jediné, co zůstalo, je nedokončený handling v editoru (odtud i název Tofu Express). To je důvod, proč dodnes nejezdí žádné Trueno na serveru.

234 1986 Tofu Express

Hledal jsem asi hodinu v kuse u lidí, se kterými jsem si tehdy psal, fotku Truena na serveru. Bohužel jsem žádnou nenašel a to i přesto, že minimálně dvě existovaly. A tak stejně jako moje sny o Brabusu na serveru je i tento vůz utopií a minulostí.


Víte, co je nejlepší možná koupě s omezeným rozpočtem?

Dle mě - nejlepší koupě do čtvrt milionu je PT Cruiser s 2.4 Turbo (ano, tohle myslím smrtelně vážně) nejlepší koupě do půl milionu je Ford Crown Vic, do milionu Taurus SHO, do milionu a půl Shelby GT500 (jen se s ní naučte jezdit). Nad uvedené částky se už dostávat nechci z toho důvodu, že už se kolikrát bavíme o autech, která buďto za dané peníze nestojí, nebo se pohybují tak vysoko, že je i samotná perspektiva koupě utopie. A že o tom s autem za třicet milionů (které actually stálo tři miliony se vším všudy v době vzniku) vím své. 


Víte, že server původně disponoval jiným handling editorem?

Původně byl na serveru handling editor, který umožňoval daleko víc úprav a to včetně slavných handling a vehlice flagů (neboli také věci, které mění šírku kol, double exhaust flag a další...). V čem byl problém? No, jednoduše řečeno byl v tomhle.


Na začátku byly teorie ohledně toho, že jde o něco, co způsobuje některý z flagů. Bohužel po jednom dni došlo ke zjištění, že chyba bude zjevně na straně celého handling editoru, který se posléze vyhodil a přišel starý známý handling editor, který zde valná většina lidí důvěrně zná.
Tuto skutečnost potvrzuje i snímek původem z 21.10.2020, kde lze vidět ještě původní handling editor. A ano, opět SLko.



Víte, co je nejnižší možné ID, ke kterému se hráči mohli a mohou za běžných okolností dostat?

Oficiálně tento titul patří vozidlu ID 76, které si zakoupil JazeX za svou postavu Ryan Sherwood během beta testingu. Jde o Mercedes-Benz E, který se pyšní tímto skutečně luxusním ID. Je dost možné, že existuje ještě nižší ID, ale je buďto zakopáno v odtahovém parkovišti, nebo sešrotováno (což byl osud spousty startovních aut).

Jsou zde však čtyři vozidla, která mají nižší ID nežli tento "luxus" za pár. Jde o dva Fordy Crown Victoria, jeden Cadillac DeVille a jeden Ford F-350 (dokonce s unique handlingem, jde o první auto s polepem na serveru). Tato čtveřice totiž byla vytvořená jako vozový park pro dvě neziskové organizace během práce na serveru - první tři jsou pro RCN (dnes již rozprodáno), zatímco čtvrté vozidlo bylo pro Garage 66. V dnešních dnech je raritou natrefit na auta s ID nižší než 1000, ovšem ne vždy tomu tak je a tu a tam můžete mezi hráči natrefit na nějaké zajímavé a staré rarity (wink wink, vy více že se to tu zase objeví).  


Víte, že v packu byla i Pagani Zonda?
Původně byla v dokumentu na sestavení carpacku právě Zonda F jakožto svatý grál toho, co by si tryhardi/bugovači peněz (ahoj PatoPiso) a celkově bohaté osoby mohli koupit. Šlo o podobnou myšlenku jako v případě Veyronu na Skimu 5.0 - těžký moneysink a definice pojmu "utratil jsem neskutečné prachy za auto."

Zonda se nikdy nedostala na server a to proto, že už byla jednoduše příliš. Popravdě řečeno Zonda je jedno z prvních aut, které se dočkalo cut-u ze seznamu vozidel. Vlivem této skutečnosti je nejbližší věc k Zondě Mercedes-Benz SL R129 a to konkrétně varianta SL73 AMG. Takže jestli chcete auto, které je nejblíž Zondě a přitom existuje na serveru, tohle je to, kde asi skončíte. Nebo kterákoliv z italských placek, pokud bereme v potaz filozofii vozidla.


Víte, že koronerská Ford Crown Victoria má unique handling jen na základě toho, že SedliXovi přišlo standartní policejní provedení až moc rychlé?

Tato historka má svůj počátek krátce po spuštění serveru. SedliX chtěl zhotovit unique handling pro koronerskou Crown Victorii s tím, že měl hodně zásadní požadavek - ať jezdí pomaleji než standartní handling na policejní Victorii. A tak vznikl jeden z mých cirka desítí unique handlingů a také jediná policejní Crown Victoria, která má unique handling. Jen tedy trochu jiný než se může na první pohled zdát.

Pokud vím, že žádné jiné vozidlo s unique handlingem není na serveru pomalejší nežli jeho standartní varianta. Ledaže jste pako a koupíte si auto s unique handlingem, který byl vytvořen na špatném provedení. Nebo můžete mít unique handling, který vám vypráší i hloupé SLko.


Víte, že Jeep byl přidán až na samém konci příprav serveru a to především na přání Killera?

Původní plán byl sehnat pěkný moderní Wrangler. ATEX měl dokonce daný model hotový a připravený pro server. Nakonec z toho sešlo a po konverzaci s Killerem, kdy jsme řešili právě dané vozidlo, jsme přišli s jinou variantou. Padla varianta ohledně staršího Jeepu a tím také došlo i na přidání Jeepu, který je na serveru dodnes (byť tehdy ještě s livery). A dokonce se stahovatelnou střechou pro správné rekreační auto aneb když tam neprojede SLko, tak tam projede Jeep.

A na závěr drobné srovnání - který z nich je podle vás lepší volba?


Víte, že nejrychlejší auto na Skimu je auto, které nemá unique (VCT) handling?

Ano, je to tak - nejrychlejší auto, které na Skimu existuje (ve vehlibu), skutečně není auto s unique handlingem. I kdyby se vzalo nejrychlejší auto, které na Skimu dodnes existuje (nebudu říkat co to je), tak by se stále dočkalo eliminace a naprostého ponížení ze strany tohoto vozu. Představuji vám alterego Toyoty Prius neboli také...

1 2010 Járovo Testovací vozítko

...Járovo Testovací vozítko! Proč tahle věc vůbec vznikla? Bylo potřeba něco rychlého a říditelného pro vyzkoušení celé řady funkcí na serveru. Jak moc rychlá tahle věc byla? Není s ní problém projet zatáčku ve 300 a více. Maximální rychlost? Inu, něco okolo 400-430, myslím. A aby toho nebylo málo, tak auto bylo nezničitelné. Minimálně tak bylo nastaveno ve starém handling editoru. Akcelerace u této věci je 0-300 během okamžiku. A proč tahle věc tedy přesně vznikla? Na testování mýtných bran, tankování a podobných věcí (minimálně to byl plán B pro případ, že nebudeme stíhat s tvorbou handlingů)...

S vozidlem mělo od začátku serveru do dnešních dnů čest okolo pěti lidí. Pokud si kdokoliv s pravomocemi otevře handling daného vozu, tak zjistí, že jsou vypsané defaultní hodnoty. Možnost vyzkoušet tohle vozidlo krom jeho vytvoření tedy dávno padla. Otázkou je, zda daný handling také do dnešních dnů existuje vzhledem k přechodu na jiný handling editor.

Je to neskutečný kontrast i oproti bizárnostem, co dnes na serveru jsou, ovšem o to větší kontrast to byl optikou dnů, kdy se server spustil. Hráči byli rádi za startovní vozidla, pár bláznů v prvních dnech serveru dokázalo vydělat/našetřit na dražší auta (já s SLkem, Wright s BMW...), která i tak nejezdila víc, než jezdí dnes auta s tuningem.


Víte, že... první unique handling na Skimu dodnes existuje?

Jestli si myslíte, že jde o některé ze Soudruhových aut, případně ode mě či Wrighta (byť zde všichni tři držíme unique handlingy s nízkými ID), tak jste na omylu. Prvním vozidlem na serveru, které dostalo unique handling, je jedno z neoznačených policejních vozidel. Dnes nedokážu říct s jistotou o které z vozidel šlo, ale s největší pravděpodobností jde o policejní Shelby GT500, se kterým na začátku serveru jezdili především Heavy a Paradoxx.

Z vozidel ve vlastnictví hráčů jde tedy o vozidla hráče Soudruh, který má ve své garáži skutečně zajímavé bizárnosti (v jeho zájmu nebudu psát o jaká auta jde) a dvě vozidla ve vlastnictví mě a Wrighta. V mém případě jde o Mercedes-Benz SL R129 (auto, se kterým na své hlavní postavě jezdím) s ID 245, zatímco ve Wrightově případě jde o BMW řady 6 s ID 301 (ano, původně chtěl 300). A také pár aut, která skončila v propadlišti dějin jako třeba Golf od Jarmila Hubáčka (to je ten Golf, se kterým zmíněný hráč rozsekal již zmíněný Mercedes při vyjíždění z příjezdové cesty). Svět je hodně malý...

Na snímku se nachází všechny tři staré Mustangy (první dva zleva a druhý z pravé strany) s unique handlingem a to poprvé od vytvoření serveru. 


Víte, že... Jeep CJ7 Renegade měl na samém začátku livery?

Tuto skutečnost dokonale zachycuje "promo" snímek ze dne 27.10.2020, kde tento Jeep lze vidět. Vzhledem k tomu, že valná většina lidí chtěla Jeep bez tohoto polepu, tak byla textura upravená a vůz má nyní tuto texturu prázdnou.

Víte, že... Ford Mustang GT z let 1964-1965 je jediné auto, které má napozicované blinkry?

Pozice blinkrů u tohoto vozu by měla být leftover z časů, kdy se blinkry actually pozicovaly. Nebo jde jen o shodu náhod. Nicméně jde o jedno z mála aut, kde blinkry skutečně sedí tam, kde mají být. Někdy si to zkuste a uvidíte. No dobře, žehlička je má taky plus mínus dobře napozicované...

Víte, že... bílá kapota u většiny policejních aut je výsledkem líného Heavyho?

Bílá kapota u většiny policejních aut je něco, co mnozí vnímají jako záměrný designový prvek. Skutečně je ovšem taková, že tento dnes typický prvek policejních vozů vznikl na základě toho, že Heavy byl jednoduše líný a nechal kapotu na polepu bílou.

Buďme možná rádi za to, že Heavy v ten moment nedělal handlingy... to by možná bylo SLko předokolka. 😂

Víte, že... Policie San Andreas měla mít i označený Ford Taurus?

Heavy, popřípadě crazy, měli za úkol připravit policejní Taurus tak, aby na serveru fungoval. Do dnešních dnů žádný takový Taurus není a vzhledem k tomu, že do dnešních dnů nic takového neexistuje, tak víme jak to dopadlo. Odtud také pocházel running joke známý během začátků serveru "tak co Taurus." Aspoň, že zbytek úprav se na server dostal, neboť by byla škoda, kdyby tomu tak nebylo. Na druhou stranu nikdy neříkejte nikdy, neboť se může stát, že nějaký policejní Taurus i vznikne. Ale to je větší šance, že se mi podaří vytvořit handling na Brabus SL 7.3S.

Víte, že... nejrychlejším existujícím autem na serveru byla policejní Shelby GT500?

První verze unique handlingu pro policejní Shelby GT500 byla hodně podobná tomu, co se dá sehnat v obchodě, jen o něco málo lepší - lepší akcelerace, maximální rychlost a o trošku víc trakce (ne o moc). Auto bylo dokonce lepší než policejní Charger. Poté došlo na úpravu od Wrighta, která byla zase o něco lepší. A pak přišla varianta od Falleagla, kde policejní Shelby GT500 jezdí snad hůř než běžná GT500. Smutný to osud. Dnes lze policejní Shelby GT500 vyklepat s docela bizárními stroji - věřím tomu, že zde by dokonale posloužila i Moročkova E39 M5, popřípadě SL73. Hah, už je tu zas.

Víte, že... z běžných modelů má nejvíc MB Mercedes-Benz R129?
Je to tak... další trivia a zase s SLkem, tentokrát však v hlavní roli. Z civilních vozidel má tento model nejvíc MB, avšak stále nepřesahuje pomyslnou hranici 20MB.

Snímek z 26.10

Víte které auto s unique handlingem je nejvzácnější (krom těch, co neexistují)?

Povětšinou jde o unique handlingy, které vznikly na naprosto bizárních autech. Jmenovitě třeba Jeep CJ7 Renegade (dokonce jde o jeden z mých handlingů, což z něj dělá ještě větší raritu), Infiniti G35 Coupé (neboli auto, které je samo o sobě natolik vzácné, že do dnešních dnů jsem viděl na serveru snad jen dvě), jedno Gran Torino (bohužel nevím kde skončilo), jeden Cadillac Eldorado (dodnes existuje), jeden Dodge Charger R/T (dodnes existuje), jeden Dodge Charger Hemi (dodnes existuje, na snímku).

A pak lidi brečí, že se nedají sehnat Lancery s unique handlingem. Zkuste si sehnat jedno z toho, nebo staré SLko s uniquem. Uvidíte, že je to mnohonásobně větší bolest.

Víte které auto bez unique handlingu je nejvzácnější (krom těch, co neexistují)?

Je to jednoduché - Mercedes-Benz SL600. Sice na serveru byly tři, ale dvě z nich se staly obětí unique handlingu (SL60 AMG a SL73 Designo), takže zde do dnešních dnů zůstala pouze jediná šestistovka v původním stavu. A i k tomuto vozu se váže zajímavý příběh - původně měl auto objednané na stránkách Deluxe Import Incorporated hexan. Vozidlo bylo vytvořeno a s ID 1095 čekalo na to, až si ho jeho skutečný vlastník vyzvedne. Hexan si však auto nikdy nevyzvednul a tak auto zůstalo u Cassablancy jakožto daily přibližovadlo (popravdě řečeno byla to zajímavá shoda náhod, že na Barnettovi jsem měl SL73 a na Cassablance SL600...). Pak došlo na smazání účtu, vykradení auta bandou kriminálníků, následně i jeho ukradení. A dnes je tato jediná SL600 na odtahovém parkovišti vlivem neaktivity účtu. 

Víte, že carpack byl složen rovnoměrně tak, aby nedošlo ke stejné chybě jako v případě Artheonu?
Problém v případě carpacku v Artheon byl ten, že si hráč mohl koupit dvanáct různých startovních vozidel.

Této skutečnosti jsme si byli já i Wright během sestavování packu vědomi, tudiž jsme se snažili zamezit. Za tímto účelem byl i oprášen systém třídění vozidel dle kategorií. Na Skimu bylo a dodnes je deset vozidel, které si hráč může dovolit (nebo spíš mohl, pač se počítalo s částkami z beta testingu). Dnes, když hráči mají na začátek daleko méně peněz, je možností méně než pět. A ano, tabulka je dnes již neaktuální, neboť byla vytvořena v době, kdy se teprve dělal handling na Žehličku. Mission accomplished!

Selanovic

Hráč

6
8.9.2021 17:24, naposledy upraveno 8.9.2021 17:25 uživatelem Selanovic

Tú SL600ku som chcel kúpiť ešte v dobe keď Wright robil Unique handlingy... našiel som ju vtedy na nete a kamarát ku tomu chcel kupovať Chargera zo 70teho 428čku. Tak sme napísali Wrightovy že chceme tie autá bla bla bla. Pri odovzdávaní peňazí mi Wright zrazu oznámil že SLko už není aj keď som ho mal dohodnuté viac menej. Tak som v smútku mávol rukou a Benz sa nekonal. Škoda že tak skončilo a o to viac ma to štve že ho nemám v garáži. Charger spokojne odpočíva v garáži.


Powered by LeoSight IFS
LT~26