Písemná žádost o DA
Název obce/města Montgomery
JPO II/I
Kraj Red County
Poučení:
⦁ Text provedený zeleným a červeným písmem nabízí variantní řešení, přičemž text provedený zeleným písmem je doporučený.
⦁ Požadavky uvedené jako (Nepovinný bod) lze zcela vypustit.
⦁ Text vyznačený modrým podbarvením se nahrazuje konkrétním označením výrobku, podle konkrétních podmínek jednotky.
⦁ Text provedený modrým písmem je informativní a měl by být z konečného znění technických podmínek vypuštěn.
⦁ Přesný typ a výrobce požárního příslušenství a dalších součástí DA se uvádí pouze v případě, že daný komponent dodává zadavatel. V opačném případě je nutné jednotlivé položky specifikovat parametry.
⦁ V těchto technických podmínkách musí být zapracovány veškeré technické parametry DA, další doplňující technické podmínky obsažené v zadávací dokumentaci veřejné zakázky jsou nepřípustné.
Technické podmínky
pro dopravní automobil
⦁ Předmětem technických podmínek je pořízení nového dopravního automobilu
v provedení „Z“ (základním), kategorie podvozku 1 „pro městský provoz“, s celkovou hmotností do 3500 kg (dále jen „DA“).
Poznámka: DA v základním provedení umožňuje přepravu jednotky požární ochrany na místo zásahu nebo přepravu osob při plnění úkolů na úseku ochrany obyvatelstva s osobními zavazadly, není vybaven vestavěnou hasicí technologií ani pevnými úchyty pro její stálé umístění.
⦁ DA splňuje požadavky:
- a) předpisů pro provoz vozidel na pozemních komunikacích v SA, a veškeré povinné údaje k provedení a vybavení DA včetně výjimek jsou uvedeny v osvědčení o registraci vozidla část II. (technický průkaz),
- b) stanovené nařízením o technických podmínkách požární techniky, ve znění pozdějších předpisů, a doložené při dodání DA prohlášením o shodě výrobku, případně kopií certifikátu vydaného pro požadovaný typ DA autorizovanou osobou
- c) stanovené o nařízení o organizaci a činnosti jednotek požární ochrany, ve znění pozdějších předpisů, a požadavky uvedené v těchto technických podmínkách.
⦁ Požadavky stanovené nařázením o technických podmínkách požární techniky, ve znění pozdějších předpisů, DA splňuje s níže uvedeným upřesněním vybraných bodů:
⦁ K bodu 9 a 14 přílohy č. 1
DA je v prostoru místa nástupu strojníka (řidiče) do DA vybaven zásuvkou pro dobíjení a konzervaci akumulátorových baterií
⦁ s napětím shodným v DA
⦁ 230 V součástí zásuvky je inteligentní nabíjecí zařízení.
Součástí dodávky je příslušný protikus.
⦁ K bodu 10 přílohy č. 1
S ohledem na provoz DA v kopcovité krajině je pro DA použit automobilový podvozek se jmenovitým měrným výkonem nejméně 25 kW.1000kg-1 největší technicky přípustné hmotnosti DA (pro posouzení splnění požadavku je použita tovární hodnota výkonu motoru).
⦁ K bodu 13 přílohy č. 1
Kabina osádky DA je vybavena:
⦁ analogovou radiostanicí kompatibilní a příslušnou střešní anténou, které pro montáž dodá
⦁ zadavatel.
⦁ ANZA s.r.o (dodavatel).
Analogová radiostanice splňuje parametry dle bodu 4 Přílohy č. 1,nařízení 69/2014 , o technických podmínkách věcných prostředků požární ochrany, včetně tlačítkového mikrofonu umožňujícího uživatelsky zadat jednu sekvenci selektivní volby.
⦁ digitálním terminálem kompatibilním s typem …, výrobce …, včetně montážní sady s příslušnou střešní anténou, které pro montáž dodá
⦁ zadavatel.
⦁ ANZA s.r.o.
⦁ K bodu 16 přílohy č. 1
DA je vybaven dvěma požárními světlomety 12V se světelným tokem každého světlometu nejméně 1300 lm. Požární světlomety mají magnetické uchycení a jsou vybaveny kabelem o délce nejméně 3 m pro napojení na elektroinstalaci DA. Světlomety, kabely a vně karoserie umístěné zásuvky mají krytí nejméně IP 54.
⦁ K bodu 16 přílohy č. 1
Osvětlení prostoru okolo DA je zajištěno LED zdroji neoslňujícího bílého světla umístěnými vně na bocích a zadní stěně účelové nástavby.
⦁ K bodu 17 až 23 přílohy č. 1
Kabinou osádky se rozumí prostor první řady sedadel, kterou tvoří nejméně sedadlo pro velitele a pro strojníka, druhé řady sedadel pro tři hasiče a třetí řady sedadel pro tři hasiče, nebo tři evakuované osoby při plnění úkolů na úseku ochrany obyvatelstva.
⦁ K bodu 20 přílohy č. 1
Kabina osádky je vybavena:
⦁ klimatizační jednotkou a druhým výměníkem topení umístěným v prostoru druhé a třetí řady sedadel.
⦁ topením nezávislým na chodu motoru a jízdě o tepelném výkonu nejméně 4 kW.
⦁ K bodu 22 přílohy č. 1
Kabina osádky je jednoprostorová nedělená s nejméně třemi dveřmi, z nichž alespoň jedny jsou posuvné.
⦁ (Nepovinný bod) K bodu 22 přílohy č. 1
Kabina osádky je vybavena dvěma dobíjecími úchyty pro ruční radiostanice kompatibilní s typem …, výrobce …, úchyty pro montáž
⦁ poskytne zadavatel.
⦁ dodá výrobce DA (dodavatel).
⦁ K bodu 22 přílohy č. 1
Kabina osádky je vybavena dvěma dobíjecími úchyty pro ruční svítilny kompatibilními s typem …, výrobce … úchyty pro montáž
⦁ poskytne zadavatel.
⦁ dodá výrobce DA (dodavatel).
⦁ (Nepovinný bod) K bodu 22 přílohy č. 1
DA je v kabině osádky vybaven:
⦁ autorádiem,
⦁ v dosahu sedadla velitele dvěma samostatnými automobilovými zásuvkami s napětím 12 V a elektrickým proudem každé nejméně 8 A trvale napojenými na zdroj, dále dvěma zásuvkami USB s elektrickým proudem každé nejméně 2 A trvale napojenými na zdroj pro případné napojení nabíjecích prvků mobilních telefonů,
⦁ kamerou pro sledování provozu před DA, včetně držáku, paměťové karty a napájecí zásuvky napojené na zdroj po otočení klíčku zapalování do první polohy. Záznam kamery je aktivován přivedením napájecího napětí a deaktivován jeho odpojením. Kameru pro montáž dodá zadavatel/výrobce DA (dodavatel),
⦁ v dosahu sedadla velitele dobíjecím úchytem tabletu pro tablet typ panasonic, výrobce ElektroŠopor. Pro napájení tabletu je použito samostatně jištěné (5A) přípojné místo. Tablet pro montáž dodá zadavatel/výrobce DA (dodavatel).
⦁ K bodu 23 přílohy č. 1
Zvláštní výstražné zařízení (dále jen „ZVZ“) umožňuje reprodukci mluveného slova. Jeho světelná část je tvořena 2 samostatnými bloky – hlavní částí (dále jen „světelné zařízení“) a doplňkovými svítilnami.
Světelné zařízení je tvořeno rampou o délce rovnající se nejméně 3/5 šířky střechy DA. Rampa je vybavena rohovými moduly zajišťujícími vykrytí potřebného vyzařovacího úhlu 360o a nejméně 2 přímými moduly - každý s nejméně 3 diodami pro zvýšení intenzity vyzařovaného světla ve směru jízdy. Není-li z důvodu konstrukčního provedení DA nebo umístění vybavení zabezpečena viditelnost vyzařovacích úhlů rampy ze 360 o ve vzdálenosti 20 m od ní (ve výšce 1 m nad zemí), musí být světelné zařízení DA tvořeno i dalšími výstražnými svítilnami pro dokrytí, rampou nevykrytých, úhlů. Světelné zařízení DA vyzařuje v jeden okamžik pouze světlo jedné barvy, a to střídavě modré barvy na pravé straně a červené barvy na levé straně od podélné osy DA ve směru jízdy.
DA je na přední straně kabiny posádky pod předním oknem vybaven 1 párem doplňkových svítilen (každá svítilna s nejméně 6 diodami). Doplňkové svítilny vyzařují v jeden okamžik pouze světlo jedné barvy, a to střídavě modré barvy na levé straně a červené barvy na pravé straně od podélné osy DA ve směru jízdy. Doplňkové svítilny nejsou synchronizovány se světelným zařízením.
Doplňkové svítilny na přední straně kabiny osádky a přímé moduly v rampě pro zvýšení intenzity vyzařovaného světla ve směru jízdy lze v případě potřeby současně vypnout samostatným vypínačem na ovládacím panelu ZVZ.
Všechny světelné části ZVZ jsou opatřeny LED zdroji světla, mají čiré kryty a jsou provedeny pro dvě úrovně svítivosti – DEN/NOC homologace podle EHK 65, třída 2. Musí být zapojeny tak, aby na změnu intenzity okolního osvětlení reagovaly vždy jako celek, a to automaticky, nebo prostřednictvím ovladače umístěného v dosahu řidiče. Ovládací prvky ZVZ jsou umístěny v dosahu řidiče. Reproduktor ZVZ je umístěn tak, aby jeho vyzařování ve směru jízdy nebylo zásadním způsobem omezeno konstrukčními prvky, karosérií a výbavou DA. Samostatný reproduktor může být nahrazen dvojicí paralelně zapojených a sfázovaných reproduktorů (o nejméně stejných elektrických a akustických parametrech soustavy jako u samostatného reproduktoru).
⦁ K bodu 26 přílohy č. 1
Úchytné a úložné prvky v prostorech pro uložení požárního příslušenství jsou provedeny z lehkého kovu nebo jiného materiálu, s vysokou životností.
⦁ K bodu 35 přílohy č. 1
DA je v zadní části vybaven LED světelným zařízením v provedení „alej“ vyzařujícím světlo oranžové barvy a tvořeným nejméně 5 svítilnami (každá s nejméně 3 diodami). Světelné zařízení umožňuje pracovat nejméně ve 3 režimech – směrování vlevo, výstražný mód a směrování vpravo. Ovládací prvky a signalizace činnosti jsou umístěny v dosahu sedadla řidiče. Zapojení světelného zařízení znemožňuje jeho užití za jízdy DA.
⦁ K bodu 36 přílohy č. 1
Pro barevnou úpravu DA je použita bílá barva RAL 9003 a červená barva
⦁ RAL 3020.
⦁ RAL 3024.
Bílý vodorovný pruh je umístěn po obou stranách karoserie DA v celé jeho délce.
⦁ K bodu 37 přílohy č. 1
V bílém zvýrazňujícím vodorovném pruhu na obou předních dveřích kabiny osádky je umístěn nápis s označením dislokace jednotky. V prvním řádku je text „Hasičský Záchranná Sbor“.
⦁ K bodu 42 přílohy č. 1
Na přední části karosérie kabiny osádky je umístěn nápis „HASIČI“ o výšce písma
100 až 200 mm.
⦁ K bodu 37 a 42 přílohy č. 1
Veškeré nápisy jsou provedeny kolmým bezpatkovým písmem, písmeny velké abecedy.
⦁ K bodu 7 přílohy č. 2
DA je vybaven tažným zařízením typu ISO-50X pro připojení požárního přívěsu kategorie O2 o celkové hmotnosti nejméně 2000 kg.
⦁ K bodu 8 přílohy č. 2
Kabina osádky DA je vybavena nejméně osmi sedadly. Sedadla jsou umístěna ve třech řadách, orientována po směru jízdy.
⦁ DA je vybaven následujícími položkami požárního příslušenství:
(U požárního příslušenství dodaného zadavatelem pro zástavbu do DA, je nutné uvést typ a výrobce nebo rozměry příslušenství např.:
název požárního příslušenství počet kusů/párů Dodá zadavatel Dodá výrobce
lékárnička velikost III v batohu/kufru 300 x 200 x 150 mm 1 Ks 0 1
ruční svítilna s dobíjecími akumulátory typ Survivor, výrobce Streamlight 2 Ks 1 1
vytyčovací červenobílá páska 500 m 1 Ks 1 0
název požárního příslušenství počet kusů/párů dodá zadavatel dodá výrobce
lékárnička velikost III v kufru/batohu 1
požární světlomet s kloubovým úchytem 2
přenosný hasicí přístroj CO2 s hasicí schopností 89B 1
přenosný hasicí přístroj práškový s hasicí schopností 34A a zároveň 183B 1
ruční radiostanice (nepovinné v provedení Z) 2
ruční svítilna s dobíjecími akumulátory 2
ruční vyprošťovací nástroj 1
rukavice lékařské pro jednorázové použití nesterilní 2 páry/ sedadlo
vyprošťovací nůž (řezák) na bezpečnostní pásy 2
vytyčovací červenobílá páska 500 m 1
⦁ DA není vybaven zabudovaným zařízením prvotního zásahu, motorovou stříkačkou ani požárním čerpadlem.
⦁ Zavazadlový prostor DA je přístupný dveřmi na zadní straně karosérie a při uložení předepsaného rozsahu požárního příslušenství:
⦁ umožňuje uložení zavazadel v počtu shodném s počtem sedadel s velikostí každého nejméně 120 l a hmotností nejméně 30 kg,
⦁ má využitelné rozměry nejméně 1000 x 700 mm ve výšce 900 mm od podlahy a má nejméně čtyři kotvící body s tažnou silou každého nejméně 3 kN. Nejmenší rozměr musí být dodržen v celé výšce od podlahy, tedy od 0 až do 900 mm.
⦁ (Nepovinný bod) DA je vybaven střešním nosičem s nosností nejméně 100 kg pro uložení zavazadel. Střešní nosič je tvořen nejméně 3 příčníky a pochozí plošinou s bočnicemi pro uložení zavazadel. Vstup na střechu je zajištěn žebříkem s neklouzavou úpravou, vyrobeným z korozivzdorných materiálů. Žebřík je upevněn na zadních dveřích vpravo.
⦁ (Nepovinný bod) Výška DA v nezatíženém stavu (bez osádky a v transportní poloze včetně zvláštního výstražného zařízení) je s ohledem na prostorové podmínky hasičské zbrojnice nejvíce XX mm.
⦁ (Nepovinný bod) Délka DA (včetně tažného zařízení) je s ohledem na prostorové podmínky hasičské zbrojnice nejvíce … mm.
⦁ (Nepovinný bod) Výška vnitřního prostoru DA je nejvíce … mm (měřeno od podlahy po obložení stropu DA).
⦁ DA je konstruován s uspořádáním náprav 4 x 2 (4 x 4).
⦁ DA je vybaven zařízením proti blokování provozních brzd typu ABS nebo obdobným zařízením.
⦁ Obě nápravy jsou osazeny koly vybavenými pneumatikami konstruovanými pro provoz na sněhu a ledu s označením 3PMSF („alpský štít“).
⦁ DA je vybaven nejméně airbagem řidiče a spolujezdce.
⦁ (Nepovinný bod) DA je dále vybaven:
⦁ centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním,
⦁ předními elektricky ovládanými okny,
⦁ posuvnými okny v prostoru druhé řady sedadel,
⦁ předními lapači nečistot,
⦁ zadními lapači nečistot,
⦁ LED světlomety pro denní svícení,
⦁ parkovacími senzory vzadu,
⦁ parkovacími senzory vpředu,
⦁ couvací kamerou,
⦁ gumovými koberci na podlaze,
⦁ ochranným krytem pod motorem.
⦁ Součástí DA je povinná výbava motorových a přípojných vozidel stanovená právním předpisem. Veškeré příslušenství potřebné pro výměnu kola je umístěno v DA a je součástí dodávky, plnohodnotné náhradní kolo k DA je dodáno samostatně, příbalem.
⦁ Pro výrobu DA se používá pouze nový, dosud nepoužitý automobilový podvozek, který
není starší 24 měsíců a pro účelovou nástavbu pouze nové a originální součásti.
⦁ Technická životnost DA je nejméně 16 let, a to při běžném provozu u jednotky požární ochrany s ročním kilometrovým průběhem do 10.000 km. Po celou tuto dobu je DA plně funkční.
⦁ Všechny položky požárního příslušenství a všechna zařízení použita pro montáž do DA splňují obecně stanovené bezpečnostní předpisy a jsou doložena návodem a příslušným dokladem (homologace, certifikát, prohlášení o shodě apod.).
⦁
Tuto technickou specifikaci vypracoval a případné zpřesňující údaje může poskytnout
pan Pavel Smith, s-mail pavel.smith@smail.ic,
V Montgomery dne 19.1. 2021
Správný způsob úpravy vzorového textu:
⦁ K bodu 20 přílohy č. 1
Kabina osádky je vybavena:
⦁ klimatizační jednotkou a druhým výměníkem topení umístěným v prostoru druhé a třetí řady sedadel.
⦁ topením nezávislým na chodu motoru a jízdě.
Martin Ševc
Velitel JSDH
Písemná žádost o DA
Název obce/města Montgomery
JPO II/I
Kraj Red County
Poučení:
⦁ Text provedený zeleným a červeným písmem nabízí variantní řešení, přičemž text provedený zeleným písmem je doporučený.
⦁ Požadavky uvedené jako (Nepovinný bod) lze zcela vypustit.
⦁ Text vyznačený modrým podbarvením se nahrazuje konkrétním označením výrobku, podle konkrétních podmínek jednotky.
⦁ Text provedený modrým písmem je informativní a měl by být z konečného znění technických podmínek vypuštěn.
⦁ Přesný typ a výrobce požárního příslušenství a dalších součástí DA se uvádí pouze v případě, že daný komponent dodává zadavatel. V opačném případě je nutné jednotlivé položky specifikovat parametry.
⦁ V těchto technických podmínkách musí být zapracovány veškeré technické parametry DA, další doplňující technické podmínky obsažené v zadávací dokumentaci veřejné zakázky jsou nepřípustné.
Technické podmínky
pro dopravní automobil
⦁ Předmětem technických podmínek je pořízení nového dopravního automobilu
v provedení „Z“ (základním), kategorie podvozku 1 „pro městský provoz“, s celkovou hmotností do 3500 kg (dále jen „DA“).
Poznámka: DA v základním provedení umožňuje přepravu jednotky požární ochrany na místo zásahu nebo přepravu osob při plnění úkolů na úseku ochrany obyvatelstva s osobními zavazadly, není vybaven vestavěnou hasicí technologií ani pevnými úchyty pro její stálé umístění.
⦁ DA splňuje požadavky:
- a) předpisů pro provoz vozidel na pozemních komunikacích v SA, a veškeré povinné údaje k provedení a vybavení DA včetně výjimek jsou uvedeny v osvědčení o registraci vozidla část II. (technický průkaz),
- b) stanovené nařízením o technických podmínkách požární techniky, ve znění pozdějších předpisů, a doložené při dodání DA prohlášením o shodě výrobku, případně kopií certifikátu vydaného pro požadovaný typ DA autorizovanou osobou
- c) stanovené o nařízení o organizaci a činnosti jednotek požární ochrany, ve znění pozdějších předpisů, a požadavky uvedené v těchto technických podmínkách.
⦁ Požadavky stanovené nařázením o technických podmínkách požární techniky, ve znění pozdějších předpisů, DA splňuje s níže uvedeným upřesněním vybraných bodů:
⦁ K bodu 9 a 14 přílohy č. 1
DA je v prostoru místa nástupu strojníka (řidiče) do DA vybaven zásuvkou pro dobíjení a konzervaci akumulátorových baterií
⦁ s napětím shodným v DA
⦁ 230 V součástí zásuvky je inteligentní nabíjecí zařízení.
Součástí dodávky je příslušný protikus.
⦁ K bodu 10 přílohy č. 1
S ohledem na provoz DA v kopcovité krajině je pro DA použit automobilový podvozek se jmenovitým měrným výkonem nejméně 25 kW.1000kg-1 největší technicky přípustné hmotnosti DA (pro posouzení splnění požadavku je použita tovární hodnota výkonu motoru).
⦁ K bodu 13 přílohy č. 1
Kabina osádky DA je vybavena:
⦁ analogovou radiostanicí kompatibilní a příslušnou střešní anténou, které pro montáž dodá
⦁ zadavatel.
⦁ ANZA s.r.o (dodavatel).
Analogová radiostanice splňuje parametry dle bodu 4 Přílohy č. 1,nařízení 69/2014 , o technických podmínkách věcných prostředků požární ochrany, včetně tlačítkového mikrofonu umožňujícího uživatelsky zadat jednu sekvenci selektivní volby.
⦁ digitálním terminálem kompatibilním s typem …, výrobce …, včetně montážní sady s příslušnou střešní anténou, které pro montáž dodá
⦁ zadavatel.
⦁ ANZA s.r.o.
⦁ K bodu 16 přílohy č. 1
DA je vybaven dvěma požárními světlomety 12V se světelným tokem každého světlometu nejméně 1300 lm. Požární světlomety mají magnetické uchycení a jsou vybaveny kabelem o délce nejméně 3 m pro napojení na elektroinstalaci DA. Světlomety, kabely a vně karoserie umístěné zásuvky mají krytí nejméně IP 54.
⦁ K bodu 16 přílohy č. 1
Osvětlení prostoru okolo DA je zajištěno LED zdroji neoslňujícího bílého světla umístěnými vně na bocích a zadní stěně účelové nástavby.
⦁ K bodu 17 až 23 přílohy č. 1
Kabinou osádky se rozumí prostor první řady sedadel, kterou tvoří nejméně sedadlo pro velitele a pro strojníka, druhé řady sedadel pro tři hasiče a třetí řady sedadel pro tři hasiče, nebo tři evakuované osoby při plnění úkolů na úseku ochrany obyvatelstva.
⦁ K bodu 20 přílohy č. 1
Kabina osádky je vybavena:
⦁ klimatizační jednotkou a druhým výměníkem topení umístěným v prostoru druhé a třetí řady sedadel.
⦁ topením nezávislým na chodu motoru a jízdě o tepelném výkonu nejméně 4 kW.
⦁ K bodu 22 přílohy č. 1
Kabina osádky je jednoprostorová nedělená s nejméně třemi dveřmi, z nichž alespoň jedny jsou posuvné.
⦁ (Nepovinný bod) K bodu 22 přílohy č. 1
Kabina osádky je vybavena dvěma dobíjecími úchyty pro ruční radiostanice kompatibilní s typem …, výrobce …, úchyty pro montáž
⦁ poskytne zadavatel.
⦁ dodá výrobce DA (dodavatel).
⦁ K bodu 22 přílohy č. 1
Kabina osádky je vybavena dvěma dobíjecími úchyty pro ruční svítilny kompatibilními s typem …, výrobce … úchyty pro montáž
⦁ poskytne zadavatel.
⦁ dodá výrobce DA (dodavatel).
⦁ (Nepovinný bod) K bodu 22 přílohy č. 1
DA je v kabině osádky vybaven:
⦁ autorádiem,
⦁ v dosahu sedadla velitele dvěma samostatnými automobilovými zásuvkami s napětím 12 V a elektrickým proudem každé nejméně 8 A trvale napojenými na zdroj, dále dvěma zásuvkami USB s elektrickým proudem každé nejméně 2 A trvale napojenými na zdroj pro případné napojení nabíjecích prvků mobilních telefonů,
⦁ kamerou pro sledování provozu před DA, včetně držáku, paměťové karty a napájecí zásuvky napojené na zdroj po otočení klíčku zapalování do první polohy. Záznam kamery je aktivován přivedením napájecího napětí a deaktivován jeho odpojením. Kameru pro montáž dodá zadavatel/výrobce DA (dodavatel),
⦁ v dosahu sedadla velitele dobíjecím úchytem tabletu pro tablet typ panasonic, výrobce ElektroŠopor. Pro napájení tabletu je použito samostatně jištěné (5A) přípojné místo. Tablet pro montáž dodá zadavatel/výrobce DA (dodavatel).
⦁ K bodu 23 přílohy č. 1
Zvláštní výstražné zařízení (dále jen „ZVZ“) umožňuje reprodukci mluveného slova. Jeho světelná část je tvořena 2 samostatnými bloky – hlavní částí (dále jen „světelné zařízení“) a doplňkovými svítilnami.
Světelné zařízení je tvořeno rampou o délce rovnající se nejméně 3/5 šířky střechy DA. Rampa je vybavena rohovými moduly zajišťujícími vykrytí potřebného vyzařovacího úhlu 360o a nejméně 2 přímými moduly - každý s nejméně 3 diodami pro zvýšení intenzity vyzařovaného světla ve směru jízdy. Není-li z důvodu konstrukčního provedení DA nebo umístění vybavení zabezpečena viditelnost vyzařovacích úhlů rampy ze 360 o ve vzdálenosti 20 m od ní (ve výšce 1 m nad zemí), musí být světelné zařízení DA tvořeno i dalšími výstražnými svítilnami pro dokrytí, rampou nevykrytých, úhlů. Světelné zařízení DA vyzařuje v jeden okamžik pouze světlo jedné barvy, a to střídavě modré barvy na pravé straně a červené barvy na levé straně od podélné osy DA ve směru jízdy.
DA je na přední straně kabiny posádky pod předním oknem vybaven 1 párem doplňkových svítilen (každá svítilna s nejméně 6 diodami). Doplňkové svítilny vyzařují v jeden okamžik pouze světlo jedné barvy, a to střídavě modré barvy na levé straně a červené barvy na pravé straně od podélné osy DA ve směru jízdy. Doplňkové svítilny nejsou synchronizovány se světelným zařízením.
Doplňkové svítilny na přední straně kabiny osádky a přímé moduly v rampě pro zvýšení intenzity vyzařovaného světla ve směru jízdy lze v případě potřeby současně vypnout samostatným vypínačem na ovládacím panelu ZVZ.
Všechny světelné části ZVZ jsou opatřeny LED zdroji světla, mají čiré kryty a jsou provedeny pro dvě úrovně svítivosti – DEN/NOC homologace podle EHK 65, třída 2. Musí být zapojeny tak, aby na změnu intenzity okolního osvětlení reagovaly vždy jako celek, a to automaticky, nebo prostřednictvím ovladače umístěného v dosahu řidiče. Ovládací prvky ZVZ jsou umístěny v dosahu řidiče. Reproduktor ZVZ je umístěn tak, aby jeho vyzařování ve směru jízdy nebylo zásadním způsobem omezeno konstrukčními prvky, karosérií a výbavou DA. Samostatný reproduktor může být nahrazen dvojicí paralelně zapojených a sfázovaných reproduktorů (o nejméně stejných elektrických a akustických parametrech soustavy jako u samostatného reproduktoru).
⦁ K bodu 26 přílohy č. 1
Úchytné a úložné prvky v prostorech pro uložení požárního příslušenství jsou provedeny z lehkého kovu nebo jiného materiálu, s vysokou životností.
⦁ K bodu 35 přílohy č. 1
DA je v zadní části vybaven LED světelným zařízením v provedení „alej“ vyzařujícím světlo oranžové barvy a tvořeným nejméně 5 svítilnami (každá s nejméně 3 diodami). Světelné zařízení umožňuje pracovat nejméně ve 3 režimech – směrování vlevo, výstražný mód a směrování vpravo. Ovládací prvky a signalizace činnosti jsou umístěny v dosahu sedadla řidiče. Zapojení světelného zařízení znemožňuje jeho užití za jízdy DA.
⦁ K bodu 36 přílohy č. 1
Pro barevnou úpravu DA je použita bílá barva RAL 9003 a červená barva
⦁ RAL 3020.
⦁ RAL 3024.
Bílý vodorovný pruh je umístěn po obou stranách karoserie DA v celé jeho délce.
⦁ K bodu 37 přílohy č. 1
V bílém zvýrazňujícím vodorovném pruhu na obou předních dveřích kabiny osádky je umístěn nápis s označením dislokace jednotky. V prvním řádku je text „Hasičský Záchranná Sbor“.
⦁ K bodu 42 přílohy č. 1
Na přední části karosérie kabiny osádky je umístěn nápis „HASIČI“ o výšce písma
100 až 200 mm.
⦁ K bodu 37 a 42 přílohy č. 1
Veškeré nápisy jsou provedeny kolmým bezpatkovým písmem, písmeny velké abecedy.
⦁ K bodu 7 přílohy č. 2
DA je vybaven tažným zařízením typu ISO-50X pro připojení požárního přívěsu kategorie O2 o celkové hmotnosti nejméně 2000 kg.
⦁ K bodu 8 přílohy č. 2
Kabina osádky DA je vybavena nejméně osmi sedadly. Sedadla jsou umístěna ve třech řadách, orientována po směru jízdy.
⦁ DA je vybaven následujícími položkami požárního příslušenství:
(U požárního příslušenství dodaného zadavatelem pro zástavbu do DA, je nutné uvést typ a výrobce nebo rozměry příslušenství např.:
název požárního příslušenství počet kusů/párů Dodá zadavatel Dodá výrobce
lékárnička velikost III v batohu/kufru 300 x 200 x 150 mm 1 Ks 0 1
ruční svítilna s dobíjecími akumulátory typ Survivor, výrobce Streamlight 2 Ks 1 1
vytyčovací červenobílá páska 500 m 1 Ks 1 0
název požárního příslušenství počet kusů/párů dodá zadavatel dodá výrobce
lékárnička velikost III v kufru/batohu 1
požární světlomet s kloubovým úchytem 2
přenosný hasicí přístroj CO2 s hasicí schopností 89B 1
přenosný hasicí přístroj práškový s hasicí schopností 34A a zároveň 183B 1
ruční radiostanice (nepovinné v provedení Z) 2
ruční svítilna s dobíjecími akumulátory 2
ruční vyprošťovací nástroj 1
rukavice lékařské pro jednorázové použití nesterilní 2 páry/ sedadlo
vyprošťovací nůž (řezák) na bezpečnostní pásy 2
vytyčovací červenobílá páska 500 m 1
⦁ DA není vybaven zabudovaným zařízením prvotního zásahu, motorovou stříkačkou ani požárním čerpadlem.
⦁ Zavazadlový prostor DA je přístupný dveřmi na zadní straně karosérie a při uložení předepsaného rozsahu požárního příslušenství:
⦁ umožňuje uložení zavazadel v počtu shodném s počtem sedadel s velikostí každého nejméně 120 l a hmotností nejméně 30 kg,
⦁ má využitelné rozměry nejméně 1000 x 700 mm ve výšce 900 mm od podlahy a má nejméně čtyři kotvící body s tažnou silou každého nejméně 3 kN. Nejmenší rozměr musí být dodržen v celé výšce od podlahy, tedy od 0 až do 900 mm.
⦁ (Nepovinný bod) DA je vybaven střešním nosičem s nosností nejméně 100 kg pro uložení zavazadel. Střešní nosič je tvořen nejméně 3 příčníky a pochozí plošinou s bočnicemi pro uložení zavazadel. Vstup na střechu je zajištěn žebříkem s neklouzavou úpravou, vyrobeným z korozivzdorných materiálů. Žebřík je upevněn na zadních dveřích vpravo.
⦁ (Nepovinný bod) Výška DA v nezatíženém stavu (bez osádky a v transportní poloze včetně zvláštního výstražného zařízení) je s ohledem na prostorové podmínky hasičské zbrojnice nejvíce XX mm.
⦁ (Nepovinný bod) Délka DA (včetně tažného zařízení) je s ohledem na prostorové podmínky hasičské zbrojnice nejvíce … mm.
⦁ (Nepovinný bod) Výška vnitřního prostoru DA je nejvíce … mm (měřeno od podlahy po obložení stropu DA).
⦁ DA je konstruován s uspořádáním náprav 4 x 2 (4 x 4).
⦁ DA je vybaven zařízením proti blokování provozních brzd typu ABS nebo obdobným zařízením.
⦁ Obě nápravy jsou osazeny koly vybavenými pneumatikami konstruovanými pro provoz na sněhu a ledu s označením 3PMSF („alpský štít“).
⦁ DA je vybaven nejméně airbagem řidiče a spolujezdce.
⦁ (Nepovinný bod) DA je dále vybaven:
⦁ centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním,
⦁ předními elektricky ovládanými okny,
⦁ posuvnými okny v prostoru druhé řady sedadel,
⦁ předními lapači nečistot,
⦁ zadními lapači nečistot,
⦁ LED světlomety pro denní svícení,
⦁ parkovacími senzory vzadu,
⦁ parkovacími senzory vpředu,
⦁ couvací kamerou,
⦁ gumovými koberci na podlaze,
⦁ ochranným krytem pod motorem.
⦁ Součástí DA je povinná výbava motorových a přípojných vozidel stanovená právním předpisem. Veškeré příslušenství potřebné pro výměnu kola je umístěno v DA a je součástí dodávky, plnohodnotné náhradní kolo k DA je dodáno samostatně, příbalem.
⦁ Pro výrobu DA se používá pouze nový, dosud nepoužitý automobilový podvozek, který
není starší 24 měsíců a pro účelovou nástavbu pouze nové a originální součásti.
⦁ Technická životnost DA je nejméně 16 let, a to při běžném provozu u jednotky požární ochrany s ročním kilometrovým průběhem do 10.000 km. Po celou tuto dobu je DA plně funkční.
⦁ Všechny položky požárního příslušenství a všechna zařízení použita pro montáž do DA splňují obecně stanovené bezpečnostní předpisy a jsou doložena návodem a příslušným dokladem (homologace, certifikát, prohlášení o shodě apod.).
⦁
Tuto technickou specifikaci vypracoval a případné zpřesňující údaje může poskytnout
pan Pavel Smith, s-mail pavel.smith@smail.ic,
V Montgomery dne 19.1. 2021
Správný způsob úpravy vzorového textu:
⦁ K bodu 20 přílohy č. 1
Kabina osádky je vybavena:
⦁ klimatizační jednotkou a druhým výměníkem topení umístěným v prostoru druhé a třetí řady sedadel.
⦁ topením nezávislým na chodu motoru a jízdě.
Martin Ševc
Velitel JSDH