Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Na Hlídce


3.12.2021 10:22, naposledy upraveno 3.12.2021 10:26 uživatelem Awoo

(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))

Drazí čtenáři, vítám Vás u nové rubriky Red County News, zaměřující se na práci Integrovaného Záchranného Systému v Red County a okolí. Nový seriál “Na Hlídce” bude nepravidelně vycházet, když se mi podaří vnutit se některému z pracovníků IZS do služby, aby mne s sebou vzal k výkonu svého povolání. Přitom se Vám pokusím přiblížit náročnou práci, kterou tito lidé, naši kamarádi a sousedi, vykonávají pro větší bezpečí nás všech. Doufám, že se Vám tato rubrika bude líbit a že si najde mezi čtenáři své fanoušky.

~ Vaše Nika


Dnešní díl jsem požádala o spolupráci Policii San Andreas a kapitánka Frost mne přiřadila ke kolegovi, který nám přiblíží hlídkovou činnost PSA. Během mého doprovázení tohoto policisty jsem byla svědkem dvou zajímavých akcí, o které se s Vámi teď podělím. Bez dalších průtahů Vám přeji příjemnou četbu dnešního premiérového dílu seriálu Na Hlídce - se strážmistrem Andersonem.

Strážmistr Anderson je zaměstnán u policie již nějakou dobu. Dnes mne vzal do hlídkového vozu Ford Crown Victoria, i když se mi svěřil, že nejraději má Ford Explorer PD (Policejní SUV). Řekl mi že často při takovéto hlídce měří úsekovou rychlost a nebo kontroluje dodržování ostatních dopravních předpisů. Postavili jsme se tedy na jeho "oblíbené místo" a nedlouho poté, kolem nás ve zvýšené rychlosti projel muž na motorce, kterého strážmistr snadno odstavil ke krajnici a provedl standardní silniční kontrolu.

Řidič motorky neměl u sebe kartičku prokazující držení řidičského oprávnění skupiny A - tedy na motocykly, proto si policista prolustroval řidiče v policejní databázi, známé pod zkratkou MDC. Řidič tvrdil, že jej okradli a řidičák mu odcizili. Strážmistr ovšem brzy zjistil, že řidič vůbec žádné oprávnění k řízení motorových vozidel nevlastní. Policista následně řidiče vyzval, aby si zajistil motocykl a provedl zběžnou osobní prohlídku, pro podezření, že by muž u sebe mohl mít něco nebezpečného, či ilegálního. Řidič ukázkově spolupracoval, jelikož si byl svého přečinu vědom a dále nechtěl na strážmistra hrát žádné divadlo. Podezření na držení nelegálních komodit se naštěstí nepotvrdilo, nicméně řidiče přesto zatkl a dopravil na stanici, kde jej nechal takzvaně “přespat” v cele za jeho prohřešek.

Zatčení řidiče bez platného oprávnění(strážmistr Anderson prohledává a zajišťuje řidiče motorky)

Po zadržení tohoto pachatele jsme opět nasedli zpátky do “Victorky” a vyjeli jsme za hranice kraje. Původně měl strážmistr v plánu zkontrolovat nějaký nákladní automobil, zda například nepřekračuje povolenou váhu nákladu. Během hlídkování okolo Las Venturas jsme si všimli podezřelé dodávky, která jela poměrně rychle. Tu strážmistr po krátkém dojíždění také odstavil ke krajnici a provedl další silniční kontrolu.

Tento řidič měl vše v pořádku, ale policista jej vyzval, aby ukázal náklad, který v dodávce vezl. Řidič spolupracoval, nechal policistu nahlédnout do svého nákladového prostoru a jelikož vše vypadalo v pořádku, nebylo nutné dále civilistu zdržovat a my pokračovali ve hlídce. Po nějaké době, kdy jsme opět nepotkali žádné nákladní vozidlo jsme se vrátili na původní “oblíbené místečko” strážmistra Andersona. Netrvalo dlouho a instalovaný rychlostní radar ve vozidle nás upozornil na rychle jedoucí vozidlo, které porušilo hned několik dopravních předpisů.

Strážmistr zapnul majáky i sirény a podezřelé vozidlo pronásledoval. Do obytné oblasti v Palomino Creek toto vozidlo vjelo v rychlosti převyšující 120km/h. Podezřelý se nás snažil setřást, nicméně “Victorce” se dařilo černému sedanu značky Audi úspěšně konkurovat a řidiče jsme stále sledovali. Ten nakonec udělal osudovou chybu, když u východního sjezdu na dálnici v Palomino Creek najel na polní cestu vedoucí do kopce na jih, kde nezvládl řízení a poškodil si vozidlo.

Černé Audi již nebylo dále schopné pokračovat v jízdě, proto se řidič i jeho spolujezdkyně vzdali a vystoupili z vozu. Strážmistr provedl rutinní osobní prohlídku a řidiče, který ujížděl vsadil do pout a připravil k transportu na stanici. Spolujezdkyně, která se ničeho nedopustila, ani u sebe neměla nic podezřelého byla propuštěna a mohla pokračovat dál po svých. To ovšem neplatilo o řidiči černého sedanu, kterého stihl podobný, nejspíš i přísnější osud, jako předešlého řidiče motocyklu a skončil na noc v cele.

zatčený řidič poškozeného ujíždějícího sedanu
(strážmistr Anderson rozmlouvá se spolujezdkyní, řidič čeká zadržený v hlídkovém voze)

Jsem ráda, že jsem mohla několik hodin trávit Na Hlídce se strážmistrem Andersonem a tímto mu mockrát děkuji za trpělivost a ochotu odpovídat na mé dotazy během služby. Můj dík patří i PSA, respektive vedení oddělení v Montgomery, že nám a našim čtenářům umožnila nahlédnout do každodenní práce příslušníků pořádkových složek.

Doufám, že se Vám, našim čtenářům nová rubrika líbí a brzy připravím další díl seriálu “Na Hlídce”.

~ Nika

 

3.1.2022 01:44, naposledy upraveno 3.1.2022 02:58 uživatelem Awoo

Drazí čtenáři, tentokrát jsem vyrazila na noční službu s kapitánkou hasičského záchranného sboru a spolu s ní zažila nespočet situací, u kterých je třeba asistence této složky IZS. Přeji Vám, příjemnou četbu dalšího dílu seriálu s názvem Na Hlídce s kapitánkou Hilton.

Kapitánka Nathalia Hilton je již zkušenou členkou HZS a zároveň vedoucí personálního oddělení. Vzala mne do krásného SUV Ford Explorer v klasické hasičské červeni, vybaveném pro různé situace u kterých by byla potřeba asistence HZS. Z některých těchto zařízení a nástrojů vyjmenuji ty, které kapitánka použila po dobu, kdy jsem s ní ve vozidle jezdila. Byl to samozřejmě hasicí přístroj, zátěžový naviják, hydraulické vyprošťovací zařízení, nebo například záchranná evakuační nosítka (také známa jako scoop), a další. Společně jsme zahájily oblíbenou činnost, kterou kapitánka upřednostňuje před vyčkáváním na výjezdové stanici, a to takzvanou kondiční jízdu. Během několika hodin, které uběhly opravdu rychle jsme zastavovaly u celkem tří dopravních nehod a desítek případů dalších činností, o kterých jsem upřímně netušila, že HZS vykonává. 

Těmito činnostmi jsou manipulace a kontroly náhodných vozidel, která jsme potkaly během kondiční jízdy. Jde o vozidla, která jsou opuštěna řidiči uprostřed vozovek, nebo i na krajnicích, či mimo vozovku, ale jsou poškozena, nebo jinak problematická a mohou způsobit další škody ať už na majetku obyvatel, nebo třeba na přírodě. Nejčastěji se jedná právě o vozidla, která někdo nechal na vozovce, třeba i po nehodě. Taková vozidla pak HZS pomocí navijáků odsune z vozovky na krajnici. Vždy navíc kontrolují, zda se nachází pod vozidlem na vozovce skvrna od oleje, nebo uniklé pohonné hmoty, což by mohlo způsobit další problémy. Pokud tomu tak je, tak je zasypou sorbentem, což je speciální látka, která nasaje nebezpečné chemikálie či hořlaviny a umožní jejich snadnější odklizení z komunikace.

Další činností je kontrola vozidel, která jsou natolik poškozena, že se jim například kouří z motorového prostoru. Toto je velmi nebezpečný jev, mohlo by dojít k zahoření a dalším škodám. Proto hasiči vniknou do motorového prostoru otevřením kapoty, někdy bohužel násilným, ale je to rozhodně menší škoda, než co by mohl způsobit potenciální požár vozidla. Po otevření kapoty kontrolují teplotu motoru a pokud je zvýšená, tak motor chladí, dokud nedosáhne bezpečné hodnoty. Zároveň odpojí autobaterii, aby nemohlo dojít k náhodnému zkratu. Samozřejmě během tohoto zásahu následuje i kontrola úniku kapalin z vozidla.

Nakonec se jedná i o otáčení vozidel, která skončí po nehodě na střeše. Během “hlídky” jsme narazily na dvě taková vozidla, a pomocí zaklínění a navijáku kapitánka otočila vozidla zpět na kola. Nemohla chybět ani kontrola úniku kapalin, odtažení vozidla z vozovky, či kontrola motoru, tak jako u předchozích případů. Z jednoho takového otáčení vozidla je pořízena následující fotografie, kdy kapitánka Hilton zakládá pod střechu vozidla klíny aby vytvořila pevný bod, přes který se podaří pomocí navijáku vozidlo otočit zpět na kola. Ovšem u tohoto vozidla si na pomoc přivolala druhou jednotku, jelikož se jednalo o těžší osobní vozidlo a navíc se otáčelo zpět na kola směrem do mírného kopce, což je náročnější. 

Jak jsem již zmínila na začátku článku, zastavovaly jsme také u třech dopravních nehod. Jedna byla lehčí a řidič nakonec s vozidlem byl schopný pokračovat v jízdě. Druhá nehoda byla závažnější, Stala se na dálnici Julius Thruway South, na křižovatce s Harry Gold Parkway. Podle svědka za sebou jela dvě osobní vozidla, Jedno nečekaně zabrzdilo a druhý řidič již nestihl zareagovat a došlo ke srážce v poměrně vysoké rychlosti. Oba řidiči utrpěli vážnější zranění a jeden z nich nebyl při vědomí. Na místo dorazila sanita ZZS a započly záchranné práce. Řidiče, který nebyl při vědomí odvezli záchranáři po vyproštění z vozidla do fakultní nemocnice Las Venturas, druhého řidiče, který sice při vědomí byl, nicméně byl také poměrně vážně zraněný odvezla sanita na ošetření do nemocnice v Montgomery. Oba řidiči naštěstí nehodu přežili a neodnesli si z místa střetu žádné trvalé následky. Po odvezení obou řidičů kapitánka provedla kontrolu vozidel, a po zabezpečení proti zahoření a odtažení jednoho z nich z vozovky ke krajnici, aby byla dálnice znovu průjezdná, jsme pokračovaly dále. 

Jiná nehoda téhož večera ovšem byla tragická a vyžádala si dva lidské životy. K této nehodě došlo přímo v centru Montgomery, na křižovatce severně od továrny Sprunk, kde se srazila dvě osobní vozidla. Jedno řídila mladá žena, která z nehody vyvázla pouze se zraněním a byla k ošetření převezena při vědomí do místní nemocnice, ale posádka druhého vozidla neměla zdaleka takové štěstí. Jednalo se o dva mladé muže. Podle všeho jeden z nich byl mrtvý ihned po nárazu, jelikož u něj došlo ke zlomení vazu. Druhý utrpěl těžká zranění, a i přes rychlou reakci všech složek IZS a velkou snahu záchranářů těmto zraněním na místě podlehl. Obě vozidla po odjezdu ostatních složek IZS byla odklizena z vozovky a zajištěna stejně jako tomu bylo u předchozích případů. Následující fotografie zachycuje místo nehody. Fotografie byla záměrně rozmazána, jelikož se na ní nachází pohled na oba muže, kteří na místě střetu ve vozidle zahynuli. 

Bylo mi velkou ctí a potěšením sledovat důkladnou a zodpovědnou práci kapitánky Nathalie Hilton a tímto bych ji ráda poděkovala, že mně i čtenářům umožnila bližší vhled do každodenní práce HZS v Red County. Členové hasičského sboru jsou hrdinové, kteří svou neúnavnou prací denně zajišťují lepší a bezpečnější život nám všem. V příštím díle se pokusím vydat “Na Hlídku” spolu se zdravotnickou záchrannou službou. Určitě to bude také zajímavá zkušenost. 

~ Nika

23.8.2022 22:16

Vážení čtenáři, opět se k Vám vracím po dlouhé době a konečně se mi podařilo vetřít do přízně ZZS natolik, aby mne s sebou vzali do služby a my se mohli podívat na práci záchranáře. Pro dnešní díl jsem se domluvila s ředitelem Zdravotnické záchranné služby, kterým je pan MUDr. James Mason. Sejít jsme se měli dne 22.8.2022 na 19:30 a když jsem za minutu domluvený čas dorazila na výjezdovou stanici v Montgomery do garáže, nestihli jsme se s panem ředitelem téměř ani pozdravit a hned se ozval dispečink s mimořádnou situací. Ve střední části Tierra Robada , kousek od Quebrados spadl na dřevorubce strom, ten pod ním uvízl a zranil se. Vítejte u dalšího dílu seriálu s názvem Na Hlídce s doktorem Masonem.

Naskočili jsme tedy do sanitního vozu Ford F350 Ambulance z roku 2009, který i přes své stáří disponuje moderním vnitřním vybavením, ředitel zapnul výstražné zvukové a rozhlasové zařízení (zkr. VRZ) a vyrazili jsme na místo určení. Zeptala jsem se ředitele, zda nebudou potřeba hasiči, ale on mi ukázal na obrazovce navigace dvě tečky, které znamenaly, že vozidla Hasičského záchranného sboru jsou již na místě a už nejspíš započali s odstraňováním padlého stromu. 

Místo nebylo úplně nejlépe přístupné sanitním vozem, tak jej pan Mason zanechal na nejbližší polní cestě a dále jsme museli pěšky. Dřevorubec, který ležel na zemi se jevil, že je stále při vědomí, ale byl viditelně poraněný. Za profesionální pomoci zúčastněných hasičů bylo zjištěno, že dřevorubec má zlomenou jednu dolní končetinu a podezření na rozdrcenou pánev, vnitřní krvácení v oblasti břicha a otřes mozku. Ve světle těchto poznatků se nesmělo moc otálet a tak pan doktor společně s přítomnými hasiči rychle zraněnou osobu zafixovali a připravili k transportu do nejbližší nemocnice, což byla v ten moment Fakultní nemocnice Las Venturas

Ještě než byl zraněný připraven k transportu, stihla jsem se zeptat kolegy onoho dřevorubce, pana Mlynáře, jak se celá situace semlela. Ten pověděl, že se strom opřel korunou o jiný strom a poté co se vytočil po své ose, sjel kmen z pařezu a padl jiným směrem, než kde předpokládali. Jeho kolega se prý snažil sebrat drahou motorovou pilu a utéct s ní do bezpečí, když viděl že strom padá “šejdrem”, ale zakopl a strom tak padl na spodní polovinu jeho těla. Pan Mlynář ihned přivolal pomoc a díky rychlé reakci jak členů HZS, tak ZZS byl zraněný dřevorubec převezen a jeho život zachráněn. V době psaní tohoto článku, o den později, mi bylo sděleno sestrou ve FNLV po telefonu, že se má pán dobře a je mimo ohrožení života.
z Las Venturas jsme se vrátili na výjezdovou stanici v Montgomery. Cestou jsme ještě natankovali vozidlo, aby všechna výjezdová technika byla vždy připravena s plnou nádrží - to je prý velmi důležité a osobně si dokážu představit, proč tomu tak je. 

ZZS a HZS ošetřující zraněného dřevorubce

Po návratu a zaparkování vozu na své určené místo mi pan doktor představil všechna ostatní vozidla, kterými ZZS disponuje. Samozřejmě jsou to především stejné ambulance, kterou jsme již jeli a pak vozy Ford Explorer z roku 2012 - ty jsou určeny pro lékaře, kteří se musí urychleně dostat na místo určení. Jsou samozřejmě rychlejší než sanitky, ale nedisponují prostorem pro transport fixovaného pacienta na nosítkách. Proto tak či onak většinou záchranáři vyráží právě ve větších ambulantních strojích, jelikož většinou dopředu neví jaká je situace a jestli bude potřeba zraněné osoby transportovat do lékařských zařízení vleže. 

Dále se ve flotile ZZS nachází několik specializovaných vozidel, kterými většina zaměstnanců nejspíš nikdy jezdit nebude, ale pro pořádek se zde nachází bílá sanitka pro případ biologického ohrožení, dvě vozidla horské služby, dvě vozidla koronera a několik vozidel inspektora provozu - tato pozice je specializovaný záchranář vyšší šarže, který kontroluje své kolegy při práci, aby dodržovali veškeré postupy dané zákonem i vnitřními směrnicemi ZZS. Samozřejmě nesmíme opomenout i nedávno modernizovaný vrtulník parkující na střeše výjezdové stanice, který je vybaven slaňovací a vyhledávací technikou.

Dále jsem se ptala pana doktora Masona na to, kolik má vlastně ZZS aktuálně zaměstnanců a to číslo je rovných 30, včetně psychologů, akademiků a několika civilních nezdravotnických pracovníků. Pan ředitel si povzdechl, že by byl rád, kdyby to číslo bylo o něco vyšší, kdyby se hlásilo na pozice záchranářů více nadějných jedinců - bohužel prý sítem akademie projde zlomek těch, co jsou přijati na tuto zkušební dobu, ve které se mají řádně proškolit, aby mohli sami odpovídat na situace hlášené dispečinkem.

Kromě výjezdů, které jsou hlášené na tísňovou linku, se čas od času objeví i takzvaný sekundární převoz. Jedná se o různě urgentní převozy pacientů, lékařského materiálu, vybavení a nebo krevních transfuzních přípravků většinou mezi nemocnicemi. Když mi o tomhle pan ředitel vyprávěl, zrovna přišla z dispečinku výzva na převoz krve z nemocnice v Las Venturas do té v Montgomery. Jednalo se o střední prioritu, takže bez VRZ a protože jsme se o tom právě bavili, tak se doktor Mason nahlásil, že převoz vezmeme. Vyrazili jsme, v klidu a bez komplikací jsme nabrali transfuzní přípravky a bezpečně dovezli zpět do nemocnice v Montgomery, tak aby byla nemocnice připravena v případě potřeby. 

Nově zrekonstruovaná recepce nemocnice v Montgomery.

Dále jsme se s panem doktorem bavili právě o nemocnici v Montgomery. Ta nedávno prošla rekonstrukcí, kdy se efektivněji využil vnitřní prostor celé budovy a celé zařízení se výrazně zmodernizovalo. Byl to samozřejmě nákladný projekt, ale z obyčejného zdravotního střediska, které se sotva mohlo nazývat nemocnicí se stal opravdový špitál, který je nyní připravený a schopný pojmout i více komplikované případy. Díky tomu není nutné každého druhého pacienta vozit do nemocnic ve větších městech San Andreas.

Nemocnice nyní disponuje plnohodnotnými operačními sály. Vlastním zařízením pro vyšetření počítačovou tomografií, nachází se zde pohodlné a moderní dospávací a standardní pokoje. Myslelo se samozřejmě i na návštěvy pacientů, pro které je nachystána útulná kantýna v přízemí nemocnice s občerstvením a nealkoholickými nápoji k dispozici. V suterénu se dále nachází pitevna s chladícími boxy pro uchování těl, u které všichni zaměstnanci ZZS doufají, že bude potřeba co nejméně.

Jelikož dlouho nepřišlo žádné hlášení z dispečinku, rozhodli jsme se na konec hlídky s panem ředitelem provést kondiční jízdu vozidlem horské služby a to nádherným modrým vozidlem Ford F-150 Raptor z roku 2015. Vozidlo je přirozeně vybaveno VRZ, dále speciálním vybavením pro zásahy v terénu, stejně jako základním lékařským vybavením, včetně dýchacího přístroje s kyslíkem a defibrilátorem. 

Vyrazili jsme do okrsku Whetstone po silnici a pod horou Mt. Chilliad mi pan ředitel stroj předal a nechal mne vyjet až na vrchol skaliska. Bylo nádherné počasí, naprosto jasná obloha a z vrcholu hory byla vidět světla měst a obcí po celém ostrově, stejně tak se naskytl přímo skvostný pohled na noční oblohu. Ideální zakončení relativně klidného večera ve službě společně s člověkem ze Zdravotní záchranné služby, jenž má vznešené poslání. Tím je zajistit, aby dopady neštěstí a nehod, které občas potkají každého z nás, byly pokud možno co nejmenší a nikdo v našem státě San Andreas zbytečně nepřicházel o život. 

Jedno z vozidel horské služby - Ford F-150 Raptor.

Tímto bych ráda poděkovala řediteli ZZS, MUDr. Jamesi Masonovi, že si udělal čas, vzal mě s sebou do služby a trpělivě odpovídal na mé, mnohdy až hloupé dotazy ohledně práce jeho a celého sboru. Pochopila jsem, že jejich práce je velice těžká a zodpovědná a i ta nejmenší chyba může znamenat nedozírné následky - ano možná jen na životě jednotlivce, ale život je to nejcennější co každý z nás má. Všichni by si jej měli vážit a dělat vše pro to, aby členové ZZS měli pokud možno co nejméně práce.

Zdravotní záchranná služba společně s Hasičským záchranným sborem a důstojníky Policie San Andreas tvoří Integrovaný Záchranný Systém, který dnem i nocí bdí nad všemi obyvateli ostrova. Jsem hrdá na to, že mohu být občankou státu, ve kterém nade mnou tito tři strážní andělé drží ochrannou ruku. Děláte dobrou práci. Jen tak dál!

~ Nika


Powered by LeoSight IFS
LT~70

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo

DUBEN 2024
SPLNĚNO!

Pokrytí provozních nákladů

Donator měsíce: Vitezslav (2063Kč)
(na konci měsíce získá odznak)

Kdo je online?
gloziscoot

50Kč včera v 21:36

ShadowzWT

70Kč včera v 15:24

MrKys

300Kč včera v 01:26

Nejnovější uživatelé
Ham201

Registrován 24.4.2024

bujdaCZ

Registrován 24.4.2024

Tomaskosos

Registrován 24.4.2024