Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Koncept sepisování žádostí o unban


29.12.2021 14:49, naposledy upraveno 12.5.2023 15:40 uživatelem Dzardys

Já vás zdravím po delší době u dalšího z mých příspěvků, u nichž doufám, že budou pro lidi užitečné, ač se nikdy nedostanou k takové skupině lidí, na níž jsou většinou mířené. 

Dnes však doufám, že toto téma bude přínosné pro všechny, protože ban může dostat opravdu kdokoli a šance se exponenciálně zvyšují pokud problém řeším já. K trestu nemám daleko, je to asi nejefektivnější cesta, jak hráčům po neustálém opakování "nedělej to, nech toho" vysvětlit, že s danou činností mají přestat.

Zrovna tak ale nemám daleko ani k unbanu, stejně jako mí kolegové. Bohužel ne vždy dokáží hráči tento koncept pochopit a většina žádostí o unban jsou tak akorát spouštěče depresí pro členy AT. Podíváme se tedy na některé situace a projdeme si spolu, jak si žádost podat, co by měla obsahovat a kdy je vhodné takový příspěvek vůbec zakládat.


Dostal/a jsem ban na Skimu, nevím za co je.

Ještě předtím, než se vrhneme na podání žádosti o unban, si zjistíme, za co nám byl ban udělen. To se buď propíše jako důvod, proč se nemůžete na server připojit, pokud se o to pokoušíte, nebo k tomu použijeme Banlist, v němž se nachází všechny potřebné informace k banu - kdy byl ban udělen, kým byl ban udělen a za co byl ban udělen. Tyto informace budou potřebné k žádosti.


Už vím, za co mám ban, nesouhlasím s tím.

V případě, že s uděleným trestem nesouhlasíte, budete muset navštívit sekci žádostí o unban. Určitě se nesnažte administrátory kontaktovat kdekoli jinde, povětšinou totiž nepředložíte pádné argumenty, důkazy a ani nedodržujete strukturu. Jediná povinnost administrátora kolem řešení unbanů se vztahuje na tuto sekci, nikoli na soukromé zprávy nebo například TeamSpeak, jak si mnozí z vás myslí.


Kdy si mám podat žádost o unban?

  1. Dostali jste ban, který odpovídá tomu, co jste provedli, a s trestem souhlasíte? Není potřeba psát žádost o unban.
  2. Dostali jste ban, avšak trest se vám zdá nepřiměřený? V takovém případě zkuste překonat alespoň část trestu. V případě, že jste dostali trest na 100 hodin, úplně ideální bude, když si podáte žádost o zkrácení po uplynutí alespoň 48 hodin, nikoli dříve.
  3. Dostali jste ban, avšak jste si zcela jisti, že za nic takového nemůžete a máte k tomu patřičné důkazy? Podejte si žádost okamžitě, v případě, že stále nevíte, oč se jedná, zkuste situaci zjistit a začněte připravovat důkazy na svou obhajobu.

Co do žádosti napsat?

Každá žádost by měla mít výstižný název. Je totiž rozdíl mezi takovým názvem:

a takovým názvem:

Administrátor tak má možnost okamžitě vědět, o jaký ban se jedná, aniž by žádost musel rozkliknout a studovat. V takovou chvíli taktéž může vědět, zda má smysl se žádostí zaobírat okamžitě, případně zda se jedná o někoho, kdo není schopen dodržet výše zmiňovaný časový odstup a bez jakýchkoli důkazů podává něco, co má do žádosti o unban daleko. Také vám mohu doporučit, abyste vynechali názvy typu "ban za nic", "nesmyslný ban" apod. Ačkoli mohlo dojít k omylu na straně administrátora, stále bychom spolu měli jednat s úctou. Pokud to nebudete dodržovat vy, ani my vám nemůžeme slíbit ten nejprofesionálnější přístup, tak to prostě je. 

Dali jste tedy dohromady nějaký název, to je super. Přejdeme na strukturu, obdobnou jsem vypisoval i u mé letošní vánoční amnestie.

Prvním bodem žádosti by měl být přinejmenším nějaký úvod k textu, který budou čtenáři muset přečíst. Zaujmutí čtenáře je během psaného textu velmi důležitý faktor, který může ovlivnit dobu, kdy bude žádost řešena. Administrátor ocení, pokud v žádosti bude nějaký pozdrav, sdělení, kdo jste a důvody banu, který jste dostali. Ať už jsou důvody oprávněné či nikoli, měly by se zde nacházet. Administrátor si současně se čtením může připravit nějaké podklady pro odpověď, jelikož k banu jsou většinou důkazy nebo očitá svědectví členů AT.

Další bod se odvíjí od toho, o jaký případ žádosti se jedná.
Domníváte-li se, že byl trest oprávněný, ale nepřiměřený, dokažte komunitě, že si zkrácení zasloužíte. Rozepsání důvodů, proč už tato pravidla porušovat nebudete a proč si zrovna vy zkrácení zasloužíte, je určitě bonusový bod, který může být rozhodující. Omluva komunitě za znepříjemnění hraní a administrátorům za to, že se s vámi museli kvůli tomu trápit, je taktéž něco, co může udělat velký dojem a dopomůže vám to získat si přízeň. Pokud víte, za co jste trest dostali a proč už byste to dělat neměli, jste vhodným adeptem na zkrácení trestu. 


Pokud však byl trest neoprávněný a vy jste si tím jisti, zkuste se poptat, proč vám byl trest udělen. Pokud to již víte, v takovou chvíli začněte předkládat důkazy. Čím více jich bude, tím jednodušší pak bude vznést finální verdikt. Pokud máte logy, videa, screeny a případnou další formu důkazního materiálu, předložte to. Pokud se jedná o citlivé informace, zanechte administrátorům informaci, že jste schopni důkazy předložit, pokud vás kontaktují na určené platformě - tou může být chat na Leosightu nebo například Discord, který je nejlepší formou soukromého řešení problémů. Pokud však žádáte o zkrácení a nemáte k tomu důkaz, nečekejte úspěch.


Admin mi na mou žádost neodpovídá.

Tohle je asi nejsložitější fází řešení problému. Existuje hned několik možných odůvodnění, proč vám administrátor neodpovídá.

  • Administrátor o vaší žádosti neví, přehlédl ji. V takovém případě po nějaké rozumné době zkuste administrátora na svou žádost upozornit. 
  • Administrátor vaši žádost četl, ale nevyjádřil se. K tomu mohou vést různé důvody, například se ještě rozmýšlí, zda vám unban udělí (toto se týká především permabanů), případně řeší jiné věci okolo a nemá čas nebo chce dát žádosti jednoduše ještě nějaký prostor.
  • Administrátor již není členem Admin Teamu. Čas od času se hodí zkontrolovat, zda je příslušný administrátor stále zapsán mezi adminy. Pokud již není, svou žádost budete muset směřovat mezi globální administrátory, to jsou členové s označením  - ideálně označením u příslušné žádosti.

Žádost mi byla zamítnuta, stále si trvám na svém.

Pokud i po předložení důkazů a obstojné argumentaci nejste obdarováni unbanem, máte stále možnost se odvolat. K tomu však neslouží PMka Rataje nebo třeba komentáře pod Ratajovým profilem, což máte ve zvyku dělat docela často. V této situaci se můžete odvolat opět ke globálním administrátorům. Můžete si buď podat žádost novou, kde jasně uvedete, že nyní žádáte gl. AT, a příslušný admin nebude oprávněný žádost bez svolení člena gl. AT zamítat, nebo můžete zkusit gl. AT kontaktovat skrze chat. Teď ale pozorně čtěte... 

Dbejte na to, abyste dodrželi všechna zmíněná kritéria, žádat si o unban u globálního administrátora, když vám ban nedal on a zároveň vám nevznesl admin, který vám ban dal, rozsudek, není počin, který by splňoval podmínky k odvolání.


Zároveň upozorňuji, že není možné prvně žádat o unban u administrátora, který vám ban neudělil, veškeré žádosti řeší pouze a jen příslušný administrátor. Výjimku následně tvoří odvolací žádosti, ty adresujeme globálním administrátorům.


Snad vám tento příspěvek do budoucna jakkoli poslouží a nám, členům AT, ulehčí nervy a deprese, které doposud během řešení žádostí o unban často máme. 


Powered by LeoSight IFS
LT~64

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo