Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Endless Run


Galpix

Hráč

19
12.10.2022 23:01

Zdravím všechny čtenáře,

Možná jste viděli moji tvorbu do hry Roblox, kterou jsem zde nedávno vydal, no zmínil jsem že se ještě neopovažuji udělat vlastní hru, či se o to alespoň pokusit. V momentální chvilce se o to pokouším.

Je to 2D hra kterou jsem pojmenoval Endless Run, což je v překladu něco jako nekonečný běh, myslím že už podle názvu pochopíte, o co ve hře jde, běžíte, překonáváte skóre, objevujete. Přesně tohle jsem si zapsal do mého bloku kde si sepisuji veškeré témata, příběh, a celkový děj té samotné hry.

Jako první jsem začal tím, že jsem si vybral program, ve kterém hru vytvořím. Vybral jsem Unity jelikož se v tomto programu orientuji nejvíce. Taktéž jsem zvažoval Unreal Engine, avšak jsem ho otevřel, a jediné v čem jsem se vyznal je křížek napravo nahoře obrazovky, který vypne samotný program.
Po dlouhé instalaci Unity jsem vytvořil svůj první jedinečný projekt, a po dalším neočekávaným čekání, jsem se konečně ocitl v samotném ději. Samozřejmě jak jsem už zmínil, nejsem žádný profík který by dokázal sestavit celou hru od samotného prázdného dna projektu, a proto jsem se nechal inspirovat na YouTube, shlédl jsem spoustu videí který mi ukázali jak sestavit hru, kterou bych já zrovna chtěl udělat, no a po pár hodinách jsem se pustil do hlavního souboje dělání té hry. 

Začal jsem tím že jsem vytvořil hráče který momentálně vypadá nějak takhle..

No prozatím mi to bude stačit. 
Poté jsem vytvořil složku Sprites a Scripts v Assets.

Taktéž potřebuji něco, co mi umožní samotného hráče na něco postavit, a proto jsem vytvořil hned pod hráčem platformu, kterou jsem udělal tím způsobem že jsem zkopíroval hráče, a změnil texturu/obrázek na čtverec který jsem trochu natáhl.

Poté jsem přidal na hráče komponent Box Collider 2D který zaručí to, že se hráč nepropadne skrze zem do samotného pekla, to samé provedu na "čtverec" který nám dělá podlahu/zem.
Poté ještě jednou přidám na hráče komponent Rigidbody 2D, aby hráč měl vůbec nějaké možnosti pohybu, či fyzicky nějaké tělo a působila na něj gravitace.

Nyní když spustíme hru, tak hráč jednoduše spadne na zem, ALE nepropadne skrze ní.

Když tohle vše funguje, vytvořím skript který umožní pohyb samotného hráče do levé strany, a pravé.

Ovládání funguje na stlačení tlačítka A, nebo D, společně s funkčností i pro šipky, skákání funguje pomocí tlačítka Space, myslím že není potřeba ukázat jak postavička skáče.
V momentální chvilce hráč může skákat donekonečna a ještě dál.. To opravím v budoucnu.

Když se mi tohle vše po dlouhém zkoumání povedlo sestavit, začal jsem pracovat na tom horším, a nudným (alespoň pro mě.) a to je grafika, a dizajn samotné hry. 

Začal jsem s tím hlavním, a to je postavička.
Jelikož nejsem umělec, tak jsem zašel na Asset Store kde jsem si našel postavičku, která mi padla do oka.screenshot
Věřím, že jsem si nevybral zle, no teď otázka, půjde nahrát/přidat místo postavičky, kterou momentálně mám?

Půjde.
Hned po tomhle, potřebuji aby se postavička otáčela do pravé, a levé strany při pohybu, taktéž udělám nějaké úpravy skriptu s pomocí internetu a hotovo.
Vypadá to docela divně, a proto se vrhnu na dělání animací.
Přidám do komponentů hráče komponent s názvem Animator. Hned na to vytvořím složku Animations v Assets, a přidám zde soubor Animator Controller, a hned na to soubor přetáhnu do komponentu.

Poté si otevřu okno Animator, a Animations a začnu dělat animace.. Nebudu zde bohužel rozebírat jak přesně to dělám protože bych se upsal..

Takhle bude vypadat postavička když bude stát.

Trochu jsem to zpomalil, aby animace nevypadala jak kdyby postavička uběhla maraton. 

Při dělání animace na stání není potřeba dělat skript, avšak naopak s tím je běhání, skákání a útočení, to už je potřeba nějaké ty kravinky udělat. Avšak předtím vám ukáži jak vypadá animace běhání.

K udělání animace běhání. Šel jsem do okna Animator, kde jsem si seřadil okno Entry, Idle (Animace stání) a Run (Animace běhu), poté kliknu pravým tlačítkem na idle, a hned na to kliknu na "Make Transition". 
Poté vytvořím Parameter a přidám je na každou transition. 
Poté udělám opět nějaké skriptové úpravy..

No a zde je výsledek.


Skoro to samé provedu u animace skákání, a animace jsou skoro hotovy.

Tak, a to je momentálně vše. 

Co mě asi nejvíce zajímá, je co si o tom myslíte vy. Tak mi prosím napište co si o tom myslíte, moc by mi to pomohlo.. Taktéž můžete napsat co by jste rádi viděli v této hře, a co popřípadně přidat, protože tohle já také sám nedomyslím. 

Příště se pokusím udělat uvítací level, společně s hlavním menu hry, díky za přečtení!

STAVIK

Hráč

17
12.10.2022 23:53

Hodně pěkně sepsáno 😀 Věřím, že by z toho byla dobra nová verze prince z Persie

Každopadně se těším na update 😀

Galpix

Hráč

19
13.10.2022 14:13

@STAVIK Díky. 
Je pravda že Princ z Persie je velmi, ale opravdu velmi stará hra, ale v momentální chvilce mé znalosti nejsou tak dobré, a bohaté abych vůbec něco takového vytvořil, a i kdybych je měl, tak bych si spíše bral inspiraci z Hollow Knight, Spelunky či jiné podobné hry. 
Avšak všeobecně se chci momentálně zaměřit na vzhledu, příběhu a ovladatelnosti samotného projektu, a proto si neberu příklad z ničeho, jednoduše řečeno dělám to, co si myslím že je dobré. Ano, zmínil jsem že si beru inspiraci z YouTube, ale tím myslím samotné funkčnosti, především ty o kterých nemám ponětí jak fungují, a né všeobecně celou hru. 


Powered by LeoSight IFS
LT~37