Co je Handling blueprint?
Po technické stránce hotový a dnes už vydaný update, který je však zatím v předběžném přístupu.
Handling blueprint je možnost, jak i nyní (bez VCT) získat unikátní handling (ačkoliv se jedná o úplně něco jiného, než klasické VCT unique handlingy). Narozdíl od starých unikátů je možné blueprint handlingy kombinovat s tuning editorem (např. změna kol, spoiler). Taktéž to už není jako to bývalo za pár milionů hned na vozidle, ale pro získání blueprint handlingu je potřeba projít docela složitý postup, což jim dodá obrovskou hodnotu, přestože jich není pevně omezené množství jako těch původních, které už do oběhu nepřibývají. Navíc je tu pár nových hodnot, které lze nastavit (víceméně všechny handling hodnoty + nastavení dveří na scissor/butterfly u aut, kde to dává smysl). Každý Handling blueprint má také svůj název, který se propisuje do protokolu úprav a lze jím také upravit název vozidla (nebo třeba i rok výroby).
Tento návrh byl poprvé komunitě představen 18. listopadu, od té doby získal 21 pozitivních a 6 negativních reakcí a rozvinula se kolem něj diskuze, která po čase ustála. V rámci společné zpětné vazby a také zpětné vazby v DMs jsem nasbíral nějaké obavy hráčů a upravil jsem systém tak, aby tyto obavy pokryl.
Nyní je po technické stránce systém nejen připraven, ale už i nahrán na server.
Jak získám Handling blueprint (plánek k výrobě konkrétní úpravy)?
Handling blueprint se dá svým způsobem přirovnat k Product modulu. Jedná se o nějaký konkrétní produkt (v tomto případě handling), který může být zcela unikátní pro jedno vozidlo, nebo jej lze uplatnit i na více vozidel a nějakou konkrétní úpravu tak vyrábět sériově.
- Koupíš si Handling blueprint (kliknutím se dostaneš na Online shop).
- Sám si vytvoříš handling dle svých představ (nebo ti jej někdo vytvoří).
- Handling projde důkladným testováním. V případě neschválení se vrací plná částka.
- Blueprint bude nahrán na server a bude mu určen požadovaný počet autodílů a ID.
Na fázi tvorby a testování lze domluvit zpřístupnění dev serveru a asistované přípravy společně se mnou, což může celý proces urychlit.
Jak získám blueprint handling (konkrétní úpravu na konkrétní auto)?
Bude to znít jednoduše, ale ve skutečnosti to vůbec jednoduché není. Autodíly vyžadují tolik hráčské práce (těžení, nákupy, převážení, složitou výrobu), že vyprodukovat jeden blueprint handling bude trvat týdny práce několika hráčů a bude stát i spoustu IC peněz. Vnímejte své auto jako takový velký projekt.
- Natěžíš nebo nakoupíš suroviny a další materiály, vyrobíš požadovaný počet autodílů.
- Jednou za 5 hodin můžeš namontovat do auta jeden item autodílů příkazem /blueprint [ID].
- Po dokončení celého projektu (s instalací posledního autodílu) se nový handling hned (bez jakéhokoliv zásahu admina) aplikuje na vozidlo a lze s ním vyrazit z garáže.
Samozřejmě se také od hráčů očekává nějaké vhodné RP. Prostoru je tu pro to dost při čekání na možnost aplikovat další autodíly. Tato časová brzda neslouží jen pro RP, ale také k tomu, aby hráč co by si třeba od někoho koupil už hotové autodíly nemohl hned po chvilce vyjet z garáže s hotovou úpravou.
Jak vyrobím autodíly?
Na výrobu jednoho itemu autodílů (když přeskočíme výrobní proces a přepočítáme to na raw suroviny) je potřeba: 95 železa, 23 wolframu, 18 niklu, 9 karbonu, 39 zinku, 17 hliníku, 4 CO2, 14 pryže, 46 mědi, 26 ABS, 20 zlata, 60 cínu a 60 plastu. Autodíly se vyrábí přes výrobní stanici. Suroviny, které nelze vytěžit, lze zakoupit na lokacích označených písmenem T na mapě a jejich cena se každý den mění.
Předem varuji, že výroba jednoho jediného autodílu tak může stát minimálně 18 hodin čistého času hráčské práce. Právě proto si slibuji, že kolem této aktualizace vznikne celý ekonomický hráčský ekosystém, ve kterém se bude střetávat nabídka s poptávkou nejenom u natěžených surovin, ale také u zakoupených materiálů z přístavů za co nejnižší cenu. Především tu vznikne i jakýsi trh práce, jelikož bohatí hráči budou nepochybně mít zájem o tyto úpravy s co možná nejméně stráveným vlastním časem, proto budou platit jiné hráče za tuto práci a tím vzniká krásná ekonomicky neutrální aktivita, která posouvá peníze od nejbohatších dolů. To nejdůležitější, co tato aktualizace přidává je právě práce, spousta možností práce pro všechny a i podnikatelských příležitostí pro nejrůznější frakce, které mohou vzniknout (těžařské společnosti, logistika, ochranky těžařů a převozů, výroba meziproduktů, výroba dílů, analýza trhu, uskladňování, produkce úprav).
Nejnižší cena materiálů (pouze těch kupovaných, které nelze natěžit) jednoho autodílu je 2,8 milionu. Blueprint může sice v případě malé úpravy vyžadovat třeba jen jeden item autodílů, ale také může u větších úprav vyžadovat třeba i 10 a více autodílů. Ve finále tak může klidně i jeden jediný handling stát 40 milionů a 200 hodin hráčské práce (kterou je také nutno zaplatit). Opravdu to nebude mít každý.
Proč to není jen za IC měnu a stojí to i kredity?
Už to v hlavě slyším, ta nejčastější otázka. Kredity to stojí pouze ty z vás, kteří chtějí přímo vlastní handling, nebo jej distribuovat dalším hráčům. Žádné neférové zvýhodnění pro tyto hráče neplyne, jelikož se platí jednou a produkce je pak ICčkově tak drahá, že je ve finále tato OOC platba prakticky irelevantní. Důvodem nejen nutnosti platby v kreditech ale i vysoké ceny je fakt, že na každém jednotlivém navrženém Handling blueprintu (včetně těch, které zamítnu a nedostanu z nich žádné peníze) strávím spoustu času testováním, implementací nebo i asistencí hráčům při tvorbě. Tento čas něco stojí.
Jaké jsou výhody a nevýhody zapojení do early accessu?
Jedinou výhodou je možnost získat Handling blueprint dříve, než ostatní. Mezi nevýhody pak patří možnost objevení nějakého bugu (který může lehce zkomplikovat postup, ale v případě nahlášení a prokázání chyby bude hned jakákoliv ztráta napravena). Dále musíte počítat s tím, že se cena, počet surovin a náročnost výroby mohou změnit, bude-li to uznáno za vhodné. Nakonec je největší nevýhodou asi skutečnost, že kolem této novinky zatím ještě nevznikl celý ekonomický hráčský ekosystém, který by výrobu usnadnil a proto vše bude trvat tak nějak déle.
Jo a přidal jsem hvězdičky k názvům unikátních vozidel. Stará unique vozidla mají zlaté, nové blueprint handlingy mají vínové. Slouží to jako taková eye-candy pro upoutání pozornosti k názvu, aby si hráči přečetli, co to k nim vlastně přijelo (což už v závislosti na dané úpravě a vhodném RP může a nemusí být na první pohled znát v IC světě). Navíc to trochu přidává na hodnotě i těm starým unikátům.
EDIT: K 22.6.2023 je systém plně vydán (již není v předběžném přístupu).
Co je Handling blueprint?
Po technické stránce hotový a dnes už vydaný update, který je však zatím v předběžném přístupu.
Handling blueprint je možnost, jak i nyní (bez VCT) získat unikátní handling (ačkoliv se jedná o úplně něco jiného, než klasické VCT unique handlingy). Narozdíl od starých unikátů je možné blueprint handlingy kombinovat s tuning editorem (např. změna kol, spoiler). Taktéž to už není jako to bývalo za pár milionů hned na vozidle, ale pro získání blueprint handlingu je potřeba projít docela složitý postup, což jim dodá obrovskou hodnotu, přestože jich není pevně omezené množství jako těch původních, které už do oběhu nepřibývají. Navíc je tu pár nových hodnot, které lze nastavit (víceméně všechny handling hodnoty + nastavení dveří na scissor/butterfly u aut, kde to dává smysl). Každý Handling blueprint má také svůj název, který se propisuje do protokolu úprav a lze jím také upravit název vozidla (nebo třeba i rok výroby).
Tento návrh byl poprvé komunitě představen 18. listopadu, od té doby získal 21 pozitivních a 6 negativních reakcí a rozvinula se kolem něj diskuze, která po čase ustála. V rámci společné zpětné vazby a také zpětné vazby v DMs jsem nasbíral nějaké obavy hráčů a upravil jsem systém tak, aby tyto obavy pokryl.
Nyní je po technické stránce systém nejen připraven, ale už i nahrán na server.
Jak získám Handling blueprint (plánek k výrobě konkrétní úpravy)?
Handling blueprint se dá svým způsobem přirovnat k Product modulu. Jedná se o nějaký konkrétní produkt (v tomto případě handling), který může být zcela unikátní pro jedno vozidlo, nebo jej lze uplatnit i na více vozidel a nějakou konkrétní úpravu tak vyrábět sériově.
- Koupíš si Handling blueprint (kliknutím se dostaneš na Online shop).
- Sám si vytvoříš handling dle svých představ (nebo ti jej někdo vytvoří).
- Handling projde důkladným testováním. V případě neschválení se vrací plná částka.
- Blueprint bude nahrán na server a bude mu určen požadovaný počet autodílů a ID.
Na fázi tvorby a testování lze domluvit zpřístupnění dev serveru a asistované přípravy společně se mnou, což může celý proces urychlit.
Jak získám blueprint handling (konkrétní úpravu na konkrétní auto)?
Bude to znít jednoduše, ale ve skutečnosti to vůbec jednoduché není. Autodíly vyžadují tolik hráčské práce (těžení, nákupy, převážení, složitou výrobu), že vyprodukovat jeden blueprint handling bude trvat týdny práce několika hráčů a bude stát i spoustu IC peněz. Vnímejte své auto jako takový velký projekt.
- Natěžíš nebo nakoupíš suroviny a další materiály, vyrobíš požadovaný počet autodílů.
- Jednou za 5 hodin můžeš namontovat do auta jeden item autodílů příkazem /blueprint [ID].
- Po dokončení celého projektu (s instalací posledního autodílu) se nový handling hned (bez jakéhokoliv zásahu admina) aplikuje na vozidlo a lze s ním vyrazit z garáže.
Samozřejmě se také od hráčů očekává nějaké vhodné RP. Prostoru je tu pro to dost při čekání na možnost aplikovat další autodíly. Tato časová brzda neslouží jen pro RP, ale také k tomu, aby hráč co by si třeba od někoho koupil už hotové autodíly nemohl hned po chvilce vyjet z garáže s hotovou úpravou.
Jak vyrobím autodíly?
Na výrobu jednoho itemu autodílů (když přeskočíme výrobní proces a přepočítáme to na raw suroviny) je potřeba: 95 železa, 23 wolframu, 18 niklu, 9 karbonu, 39 zinku, 17 hliníku, 4 CO2, 14 pryže, 46 mědi, 26 ABS, 20 zlata, 60 cínu a 60 plastu. Autodíly se vyrábí přes výrobní stanici. Suroviny, které nelze vytěžit, lze zakoupit na lokacích označených písmenem T na mapě a jejich cena se každý den mění.
Předem varuji, že výroba jednoho jediného autodílu tak může stát minimálně 18 hodin čistého času hráčské práce. Právě proto si slibuji, že kolem této aktualizace vznikne celý ekonomický hráčský ekosystém, ve kterém se bude střetávat nabídka s poptávkou nejenom u natěžených surovin, ale také u zakoupených materiálů z přístavů za co nejnižší cenu. Především tu vznikne i jakýsi trh práce, jelikož bohatí hráči budou nepochybně mít zájem o tyto úpravy s co možná nejméně stráveným vlastním časem, proto budou platit jiné hráče za tuto práci a tím vzniká krásná ekonomicky neutrální aktivita, která posouvá peníze od nejbohatších dolů. To nejdůležitější, co tato aktualizace přidává je právě práce, spousta možností práce pro všechny a i podnikatelských příležitostí pro nejrůznější frakce, které mohou vzniknout (těžařské společnosti, logistika, ochranky těžařů a převozů, výroba meziproduktů, výroba dílů, analýza trhu, uskladňování, produkce úprav).
Nejnižší cena materiálů (pouze těch kupovaných, které nelze natěžit) jednoho autodílu je 2,8 milionu. Blueprint může sice v případě malé úpravy vyžadovat třeba jen jeden item autodílů, ale také může u větších úprav vyžadovat třeba i 10 a více autodílů. Ve finále tak může klidně i jeden jediný handling stát 40 milionů a 200 hodin hráčské práce (kterou je také nutno zaplatit). Opravdu to nebude mít každý.
Proč to není jen za IC měnu a stojí to i kredity?
Už to v hlavě slyším, ta nejčastější otázka. Kredity to stojí pouze ty z vás, kteří chtějí přímo vlastní handling, nebo jej distribuovat dalším hráčům. Žádné neférové zvýhodnění pro tyto hráče neplyne, jelikož se platí jednou a produkce je pak ICčkově tak drahá, že je ve finále tato OOC platba prakticky irelevantní. Důvodem nejen nutnosti platby v kreditech ale i vysoké ceny je fakt, že na každém jednotlivém navrženém Handling blueprintu (včetně těch, které zamítnu a nedostanu z nich žádné peníze) strávím spoustu času testováním, implementací nebo i asistencí hráčům při tvorbě. Tento čas něco stojí.
Jaké jsou výhody a nevýhody zapojení do early accessu?
Jedinou výhodou je možnost získat Handling blueprint dříve, než ostatní. Mezi nevýhody pak patří možnost objevení nějakého bugu (který může lehce zkomplikovat postup, ale v případě nahlášení a prokázání chyby bude hned jakákoliv ztráta napravena). Dále musíte počítat s tím, že se cena, počet surovin a náročnost výroby mohou změnit, bude-li to uznáno za vhodné. Nakonec je největší nevýhodou asi skutečnost, že kolem této novinky zatím ještě nevznikl celý ekonomický hráčský ekosystém, který by výrobu usnadnil a proto vše bude trvat tak nějak déle.
Jo a přidal jsem hvězdičky k názvům unikátních vozidel. Stará unique vozidla mají zlaté, nové blueprint handlingy mají vínové. Slouží to jako taková eye-candy pro upoutání pozornosti k názvu, aby si hráči přečetli, co to k nim vlastně přijelo (což už v závislosti na dané úpravě a vhodném RP může a nemusí být na první pohled znát v IC světě). Navíc to trochu přidává na hodnotě i těm starým unikátům.
EDIT: K 22.6.2023 je systém plně vydán (již není v předběžném přístupu).