Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Správné nahrání tapety 🏡

1 2



30.12.2023 15:02

Vážení nováčci a hráči,

rozhodl jsem se udělat video návod na správné nahrání tapety do interiéru. Video jsem natočil krásně popořadě, aby v tom nebyl žádný zmatek a zároveň jsem ho udělal krátce, aby bylo vše jasné a zřetelné. Co jsem však zapomněl ve videu ukázat, tak je odebrání tapety. To vám popíšu zde, ale prvně zde dám dané video.



Veškeré tapety, můžete najít v texlistu. Texlist si otevřete příkazem /texlist. Po otevření tohoto "okénka", si vyberete danou texturu, kterou chcete odebrat. Poté kliknete na "Odstranit vybranou texturu". Textura se vám odebere a obdržíte item tapety s danou texturou do inventáře. V texlistu si můžete odebrat i všechny textury, zároveň i otočit texturu o 90 stupňů. 

Upozorňuju, že textury na tapetě si nemůžete měnit! vždy si poté musíte zakoupit novou tapetu. 


 

30.12.2023 16:59, naposledy upraveno 30.12.2023 17:00 uživatelem Rataj

No návod je to parádní ALE

LIVE RATAJ REACTION

2:18 - Tady jsem vyprskl guláš. Musím tě opravit. Tohle prosím nedělejte. Zaprvé to není pravda, tohle fakt není potřeba dělat. Zadruhé je to jen na škodu, naopak v 99 % případů rozhodněte chcete aby textura byla JPG, protože je kompresovaná a načítá se mnohem rychleji. To samozřejmě platí především i pro samotné uložení obrázku.

Ze stejného důvodu také obvykle nechcete texturu nahrávat v „maximálním“ rozlišení 1000x1000 (skutečné maximum je 1024x1024), ale třeba v rozlišení 256x256 nebo 512x512. Písmeno S u https mažeme také proto, aby se to načítalo rychleji. Když hráči budou všechno tohle dodržovat, tak jim bude méně často crashovat hra, protože jim to sežere méně RAM a také se jim poprvé tapety toho interiéru budou načítat třeba jen pár vteřin a ne několik minut. Právě třeba to PNG vs JPG dělá obrovský rozdíl.

No a ještě tip k vyhledávání tapet: pište do vyhledávání i slovíčko „seamless“ - tak najdete textury, které se plynule opakují a nemají pak na zdi useknuté přechody.

Holub

Hráč

51
29.3.2024 15:50, naposledy upraveno 29.3.2024 15:52 uživatelem Holub

Nesouhlasím s tím, že chceme, aby textura byla JPG. Důvodem je Imgur a to, že komprese u JPG souborů je prostě a jednoduše daleko brutálnější než u PNG. Jinými slovy - je tam znatelný rozdíl po stránce kvality mezi shodným JPG a PNG. Tady to jde obejít PNGčkem, bohužel u polepů už to tak jednoduché není.

Ve výsledku je tak problém v limitaci na Imgur a ne samotném JPG.

29.3.2024 16:11

@Holub Kompresi JPG si můžeš nastavit, je jen na tobě jaký bude trade-off kvalita/velikost.

JPG u valné většiny věcí ničemu nevadí a ušetří dost času načítání textur interiéru. Výjimkou jsou třeba nějaká loga, nebo cedulky kde chceš vyloženě mít ostrý text, nebo něco na čem potřebuješ průhlednost (třeba nápis přes sklo).

Holub

Hráč

51
29.3.2024 16:17, naposledy upraveno 29.3.2024 16:21 uživatelem Holub

@Rataj Na Imguru kompresi JPG při nahrávání fakt nenastavíš a to je právě ten problém (stačí si pořádně přečíst to, co jsem psal v příspěvku výše a ne jen vybírat to, co se komu hodí). V grafických programech ano (ostatně sám to mám nastavené tak, že moje JPG má větší velikost než srovnatelné PNG právě kvůli tomu, že jsem naprosto odstavil kompresi).

29.3.2024 16:43

@Holub a přesně proto ti tam Imgur cpe horší kompresi, viz https://imgur.userecho.com/communities/1/topics/992-why-is-my-image-quality-reduced a https://help.imgur.com/hc/en-us/articles/115000083326-What-files-can-I-upload-Is-there-a-size-limit (TL;DR: obrázky nad 1MB Imgur kompresuje ztrátově, takovou velikost by žádná tapeta stejně ale nikdy mít neměla). Navíc mám dojem, že pokud vyhodíš kompresi, tak tam určitě bude nějakej threshold nad kterej ti ji to u JPG na Imguru vynutí, protože JPG se zrušenou kompresí je pak i horší než PNG. Komprese je právě přednost JPG formátu. Imgur je zdarma a tak prostě někde ušetřit musí, ta komprese tam prostě bude, ale není znatelná, obzvlášť u textur do 20 let starý hry. Je zajímavý, že osobně používám Imgur třeba přes 12 let a nikdy jsem s ním neměl problém. Je to moje go-to volba pro upload obrázků, protože je to stabilní a dlouhodobě spolehlivý image host s možností direct linků a ještě k tomu je zdarma. Lepší alternativu nemáme. Navíc já tuhle vynucenou kompresi jedině vítám, tapety bez komprese na serveru fakt nepotřebujeme, pak se lidem ty tapety nemají načítat půl hodiny.

Holub

Hráč

51
29.3.2024 16:46, naposledy upraveno 29.3.2024 16:47 uživatelem Holub

@Rataj Já s Imgurem a jeho kompresí vyloženě neměl problémy do té doby, než se na Skimu přešlo z png na jpg. Zkoušeli jsme s @Jackal vícero nastavení a cest, jak snížit dopad komprese na Imguru a mám pocit, že tam je úplně jedno jak zkompresované to jpg přes uploadem je. Pak podle toho vypadá celá řada polepů, kde je mi až legitimně líto, že si za tohle někdo zaplatí.

29.3.2024 16:57

Na Skimu se nikdy "nepřešlo z png na jpg" - tapety stále podporují obojí a polepy vždy měly následující pravidlo:

Pravidla pro nahrání polepu: Rozměr musí být čtverec s délkou strany odpovídající libovolné mocnině čísla 2 až do maximálního rozlišení 1024x1024. Velikost polepu do 500kB. Formát pouze JPG (libovolná kvalita).

Jediné, co se změnilo je fakt, že se toto pravidlo vynutilo skriptem + se vynutil Imgur, protože někteří administrátoři to nekontrolovali a prostě nahrávali cokoliv, co jim hráči poslali. Pak nám tu jezdily i auta s "image not found" - což viděli jen noví hráči, nebo jsme všichni dostávali freeze hry na 2s při vjezdu do Palomina, protože tam někdo zaparkoval auto s 4K PNG polepem.

Vždycky si platili za texturu v rámci těchto limitací a nedodržení toho pravidla vedlo ke spoustě problémů s optimalizací, nehledě na fakt, že opravdu nikdo nemá nárok si stěžovat, že teď už nemůže mít vysokou kvalitu polepu - to si v podstatě jen přiznává, že ochcával pravidla a teď už nemůže.

Této problematice jsem se věnoval už před 2 lety v tomto tématu - doporučuji přečíst. Vysvětlil jsem tam také tehdejší zdražení polepů a proč obecně jsou polepy velkým nepřítelem optimalizace serveru.

29.3.2024 17:45

Přihodím taktéž svůj názor, jakožto někdo, kdo přišel jako první v rámci LS komunity veřejně s tím, že Imgur extrémně zhoršuje kvalitu JPG obrázků.

(TL;DR: obrázky nad 1MB Imgur kompresuje ztrátově, takovou velikost by žádná tapeta stejně ale nikdy mít neměla).

Diskuze vedena před dvanácti lety, za tu dobu se toho změnilo vážně hodně, nemluvě o tom, že help.imgur.com snad ani neaktualizujou.

Je zajímavý, že osobně používám Imgur třeba přes 12 let a nikdy jsem s ním neměl problém.

Ano, měl jsem to stejně. Dřív jsem měl veškeré textury hezké, ostré, čitelné. Pak přišel moment, kdy jsem dělal texturu na helmu (256x256px), obrázek jsem samozřejmě nahrál na Imgur, protože když dělám cokoliv pro hráče, tak jim posílám rovnou Imgur link ve správném formátu, abych potenciálně ušetřil všem alespoň trošku práce a ejhle...no, já to snad nebudu radši ani popisovat, podívejte se na to sami. To samé se mi samozřejmě stalo i s polepem na auto, což mě vážně nepotěšilo. Jsem člověk, který dělá polepy aktivně a už je navyklý na to, že ta kvalita nebude vždy tip ťop, ale když jsem viděl rozdíl mezi výsledkem v Blenderu a následném náhledu polepu ve hře, tak jsem byl opravdu zklamán (naštěstí converter pořešil, tam jsem už dostal opravdu takovou kvalitu, jaká měla být.). Začal jsem se tedy pídit po tom, kde je problém, protože sakra, ten rozdíl tam byl vážně markantní. Mám to JPGčko moc velký? Ne, mělo dokonce pod 300Kb. Mám nějaký špatný nastavení? Ne, nastavení mám furt stejný. Je problém s Imgur účtem? Taktéž ne, dělalo to i na jiným účtu, na guest účtu, na jiným PC, všude. Dodnes vlastně nevím, kde byl problém, dělá mi to stále, dělá to všem. Poslední věc která mě jako absolutně dostala byla skutečnost, že staré obrázky neměly kompresi žádnou (původní obrázek měl 258Kb, obrázek stáhlý z Imguru 250Kb, když jsem si je nahrál přes sebe, nikde nebyl vidět žádný náznak komprese), zatímco nové obrázky jsou při detailnějších věcech naprosto nepoužitelné a komprese tam je fakt brutální (z 457Kb 188Kb soubor a kvalitu si posuďte sami.)

Těch případů bych tu mohl naposílat desítky, přijde mi, že se Imgur s nástupem redesignu akorát tak zhoršil, což je důvod, proč se od něj snažím co nejvíce distanovat, pokud je to možné. God bless converter, kde člověk dostane opravdu to, co chce. Nedokážu si představit mít přes Imgur nahranej vlastní doplněk, kterej je omezen na max 512x512px.

Holub

Hráč

51
29.3.2024 17:50, naposledy upraveno 29.3.2024 18:00 uživatelem Holub

@Rataj Přešlo, u polepů na auta. Jinak bych nedělal polepy z důvodu toho, že si to vyžadují někteří členové AT při nahrání v JPG, ne? Asi bych nedělal polepy ve formátu, který kvalitativně víc trpí na kompresi, ne? Asi bych nedělal polepy ve formátu, který je pro mě z hlediska podmínek (pod 1MB, 1024x1024 max) horší než PNG, ne?

Celý problém by šel vyloženě vyřešit vlastním uploaderem polepů, který by měl právě nastavené podmínky 1024x1024 max a pod 1MB bez další komprese s nahráváním. Pak bych s tím vyloženě neměl žádný problém. Ale s tím, jak se věci dnes mají, tak z polepu, nad kterým zabiju x hodin práce, vzejde naprosto nekvalitní humus. Protože co? Imgur a komprese.

1 2


Powered by LeoSight IFS
LT~92