Některé z vás tíží momentální zvýšení cen polepů a to na dvojnásobek své původní ceny. Všechny z nás však tíží větší problém a to jsou lagy na serveru a především crashe hry. Tyto problémy z velmi značné části způsobují právě polepy na auta, zejména pak ty polepy, které nesplňují podmínky na velikost, se kterými při koupi souhlasíte a nějaký admin to třeba přehlédl a nahrál i tak.
Pojďme si prvně vyvrátit jeden mýtus. V komunitě se šíří zpráva, že je nefér, že se polepy zdražují, když se zároveň snižuje jejich kvalita. Kvalita polepů se nesnížila, podmínky jsou stále stejné jako ty, které jsem stanovil na začátku aktuální verze Skima (tj. přes rok už jsou stejné podmínky, stejná velikost, stejná kvalita). Pouze se implementoval Texture Converter, který velké polepy automaticky zmenšuje na požadovanou velikost. Tento konverter samozřejmě neumí chytře zvážit, která metoda zmenšení obrázku je nejvhodnější pro daný polep (což naopak člověk od oka odhadnout může a může tak např. ve Photoshopu zvolit nejvhodnější způsob, který zachová ostré hrany, nebo naopak zaoblené tvary a hladké přechody). Texture Converter volí "nejlevnější" metodu (tj. metodu s nejlepší kompresí) pro zmenšení obrázku a to na některých polepech způsobí ztrátu na kvalitě. Tomu se dá snadno vyhnout - stačí dodržet podmínky ohledně velikosti polepů a admin, který polep nahrává pak sám zváží, zda Texture Converter použije (jestliže na daném polepu nic zásadního nezkazí) a tím méně zatíží server, či jestli polep (jestliže splňuje všechny podmínky) nahraje na Imgur.
Jinak řečeno - čtěte pozorně v jakém formátu nám máte polep zaslat a nepřipravíte se o kvalitu. Pokud se snažíte systém ochcat vyšší kvalitou, než jaká je povolená, nejspíše na to doplatíte právě naopak ještě horší kvalitou. U polepů, kde jsou nějaké drobné nápisy, detailní obrázky a podobně pak žádejte adminy o nahrání mimo Texture Converter (to je však možné pouze pokud polep splňuje podmínky na velikost a formát) a o kvalitu nepřijdete.
Cena se zvýšila, to mýtus není. Je k tomu však dobrý důvod. Na serveru je aktuálně 530 aut s polepem a každým dnem přibývají další. Server to zatěžuje a mnoha hráčům z toho padá hra častěji a častěji.
Pracuji teď už několik dní na optimalizaci celého serveru, včetně dalších optimalizací systému polepů. To však nestačí. Je potřeba polepy více omezit. Proto jsem polepy zdražil, aby jich nepřibývalo tolik. Je to však určitě lepší varianta, než polepy zrušit, nebo staré mazat. Přecijen polep se kupuje na furt a tak by měl na autě zůstat.
Polepy se skutečně nezdražují proto, abych měl z toho více peněz. To by byl špatný krok, naopak teď se o ně rapidně sníží zájem - to je bohužel cílem. Je prostě potřeba, aby polep neměl každý. Je to potřeba pro dobro všech hráčů. Nikdo nemá rád crashe a nízké FPS.
Doufám, že to chápete, je to prostě nutné. Jinou možností by bylo už jen početní omezení nebo jiné limitace, které znáte u výrobních stanic, mappingů a frakčních sídel.
Když je ale řeč o optimalizaci, přináším také dobré zprávy. S nočním restartem serveru přibude příkaz /texopt, kterým je možné zapnout novou testovací optimalizaci. Poprosím vás o feedback, jaký vliv na FPS dropy a především pády hry má u vás tato optimalizace. Je možné, že se bude u různých hráčů efekt lišit a chci vše vyladit, než to pustím normálně pro všechny bez testovacího příkazu. Prozkoušejte ale také druhý příkaz /texopt2, který ovlivňuje jiné věci. Budu rád za zpětnou vazbu od lidí co zkusili jen první příkaz, jen druhý příkaz, nebo kombinaci obou.
A samozřejmě jsem otevřen diskuzi, klidně mi sdělte váš názor a navrhněte lepší řešení, pokud vás nějaké napadá. Cílem není zdražení polepů, je to pouze prostředek k důležitějšímu cíli.
Některé z vás tíží momentální zvýšení cen polepů a to na dvojnásobek své původní ceny. Všechny z nás však tíží větší problém a to jsou lagy na serveru a především crashe hry. Tyto problémy z velmi značné části způsobují právě polepy na auta, zejména pak ty polepy, které nesplňují podmínky na velikost, se kterými při koupi souhlasíte a nějaký admin to třeba přehlédl a nahrál i tak.
Pojďme si prvně vyvrátit jeden mýtus. V komunitě se šíří zpráva, že je nefér, že se polepy zdražují, když se zároveň snižuje jejich kvalita. Kvalita polepů se nesnížila, podmínky jsou stále stejné jako ty, které jsem stanovil na začátku aktuální verze Skima (tj. přes rok už jsou stejné podmínky, stejná velikost, stejná kvalita). Pouze se implementoval Texture Converter, který velké polepy automaticky zmenšuje na požadovanou velikost. Tento konverter samozřejmě neumí chytře zvážit, která metoda zmenšení obrázku je nejvhodnější pro daný polep (což naopak člověk od oka odhadnout může a může tak např. ve Photoshopu zvolit nejvhodnější způsob, který zachová ostré hrany, nebo naopak zaoblené tvary a hladké přechody). Texture Converter volí "nejlevnější" metodu (tj. metodu s nejlepší kompresí) pro zmenšení obrázku a to na některých polepech způsobí ztrátu na kvalitě. Tomu se dá snadno vyhnout - stačí dodržet podmínky ohledně velikosti polepů a admin, který polep nahrává pak sám zváží, zda Texture Converter použije (jestliže na daném polepu nic zásadního nezkazí) a tím méně zatíží server, či jestli polep (jestliže splňuje všechny podmínky) nahraje na Imgur.
Jinak řečeno - čtěte pozorně v jakém formátu nám máte polep zaslat a nepřipravíte se o kvalitu. Pokud se snažíte systém ochcat vyšší kvalitou, než jaká je povolená, nejspíše na to doplatíte právě naopak ještě horší kvalitou. U polepů, kde jsou nějaké drobné nápisy, detailní obrázky a podobně pak žádejte adminy o nahrání mimo Texture Converter (to je však možné pouze pokud polep splňuje podmínky na velikost a formát) a o kvalitu nepřijdete.
Cena se zvýšila, to mýtus není. Je k tomu však dobrý důvod. Na serveru je aktuálně 530 aut s polepem a každým dnem přibývají další. Server to zatěžuje a mnoha hráčům z toho padá hra častěji a častěji.
Pracuji teď už několik dní na optimalizaci celého serveru, včetně dalších optimalizací systému polepů. To však nestačí. Je potřeba polepy více omezit. Proto jsem polepy zdražil, aby jich nepřibývalo tolik. Je to však určitě lepší varianta, než polepy zrušit, nebo staré mazat. Přecijen polep se kupuje na furt a tak by měl na autě zůstat.
Polepy se skutečně nezdražují proto, abych měl z toho více peněz. To by byl špatný krok, naopak teď se o ně rapidně sníží zájem - to je bohužel cílem. Je prostě potřeba, aby polep neměl každý. Je to potřeba pro dobro všech hráčů. Nikdo nemá rád crashe a nízké FPS.
Doufám, že to chápete, je to prostě nutné. Jinou možností by bylo už jen početní omezení nebo jiné limitace, které znáte u výrobních stanic, mappingů a frakčních sídel.
Když je ale řeč o optimalizaci, přináším také dobré zprávy. S nočním restartem serveru přibude příkaz /texopt, kterým je možné zapnout novou testovací optimalizaci. Poprosím vás o feedback, jaký vliv na FPS dropy a především pády hry má u vás tato optimalizace. Je možné, že se bude u různých hráčů efekt lišit a chci vše vyladit, než to pustím normálně pro všechny bez testovacího příkazu. Prozkoušejte ale také druhý příkaz /texopt2, který ovlivňuje jiné věci. Budu rád za zpětnou vazbu od lidí co zkusili jen první příkaz, jen druhý příkaz, nebo kombinaci obou.
A samozřejmě jsem otevřen diskuzi, klidně mi sdělte váš názor a navrhněte lepší řešení, pokud vás nějaké napadá. Cílem není zdražení polepů, je to pouze prostředek k důležitějšímu cíli.