Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Úprava fight scriptu

1 2



4.6.2024 18:45

Dobrý podvečer sa praje, prichádzam s "návrhom" ktorý by upravil/vymazal momentálny script ohľadom pästného súboja.


Ako všetci dobre vieme tak tu je scrip ktorý pri pästnom súboji môže dať hráčovi "knockout" čím hráča pošle do bezvedomia. Na tom nie je nič zlé ak by to nebolo celé len náhode. Je tu pár hráčov ktorí RPia tréning boxu, pripravujú sa na nejaký zápas ale je to de facto len strata času. Hráč môže RPiť mesiac, každý jeden večer hodinu v gyme, kde boxuje atď. Po mesiaci príde na zápas proti hráčovi ktorý nikdy nič podobné neRPil, dá mu jeden hit a je po zápase. Samozrejme, toto sa môže stať aj v reálnom živote, nie je na tom nič nezvyčajné, lucky punch môže dostať každý, len je nezmysel aby niekto kto nedal ani jednu ranu zložil človeka ktorý má XY hodín odtrénovaných, dostal nespočet úderov a taktiež ich rozdal. Takého človeka nerozhodí jedna rana, samozrejme sa to stať môže, ale je to veľmi malé percento.


Preto prichádzam s návrhom ktorý má 2 možnosti, upraviť momentálny scrip alebo ho vypnúť. Prečo si myslím že by bolo lepšie ho vypnúť? Hráč sa v mechanike hry ohľadom súboja môže zlepšiť, po hodinách trénovania sa naučí kedy použiť úder, kedy sa radšej kryť. Chápem že celá mechanika tohto súboja v GTA je zlá, ale stále je možnosť sa tu zlepšiť ak tomu hráč venuje nejaký čas. Pri zapnutom scripte to je len o šťastí kto dá prvému bezvedomie.


Upravená forma tohto sriptu by mohla vyzerať podobne ako pri stamine a behaní na páse. Viem že sa tu už raz viedla podobná debata a bolo tam napísané že to nebude pridané z dôvodu toho že by to hráči "grindili" a bolo by to veľmi OP čo si ja osobne nemyslím. Klasický Skimo "kropič" nestrávi 100 hodín pri boxovacom vreci aby mohol dať niekomu one tab, ten hneď vyťahuje zbraň že? Tento scrip by využovali len hráči ktorí sa tomu chcú venovať z hľadiska RP nejakého zápasu.


Script by mohol fungovať nasledovne. Pri boxovacom vreci by bola možnosť si vybrať "Trénovať box". Kde by sa hodila klasická animácia boxu.  Za každú "odtrénovanú" časť by hráč dostal nejaké veľmi malé percento šance na ten knockout. Vybalancovať to nejak tak aby to nebolo moc OP, aby hráč nestrávil 2 hodiny trénovaním a bol by z neho Mike Tyson. Toto trénovanie by malo nejakú hranicu aby to samozrejme nešlo natrénovať na sto percent a hráč by rozdával len knockout ale dať napríklad nejaký limit dvadsať percent čo si myslím že by mohlo dávať zmysel. Taktiež by tam mohla byť pridaná možnosť "Trénovať úhyb" ktorý by zas fungoval opačne, hráč by mal menšiu šancu na to dostať knockout. Ak by sa stretol trénovaný a netrénovaný človek tak ten trénovaný by mal navrch čo si myslím že je viac reálne. Ak by sa stretol trénovaný a trénovaný tak by to bolo vyrovnané a tam by sa mohol ukázať ten "skill" hráča.  


Dovidopo

5.6.2024 16:27

Ahoj, paradoxně jsem zrovna nedávno na TSku popisoval systém, který mám vymyšlený už dlouho, jen jsem jej nikdy neimplementoval, protože vždy bylo něco prioritnějšího a nebylo zřejmé, zda by o to vůbec byl zájem.

Celý systém mlácení v GTA:SA, ještě s desynchronizací v MTA, je jenom o tom kdo umí rychleji nebo šikovněji mlátit do klávesnice nebo myši a kdo má prostě štěstí. Nebere to v potaz žádný skill postavy, ale pouze skill hráče a mnohdy ani to ne. To je na RP serveru rozhodně špatně. Systém KO tomu přidává nějakou náhodu, což je sice takové zpestření, ale taky to nic neřeší.


Pokud by o to byl zájem, raději bych zavedl systém, který zcela nahradí nesmyslné rapidní klikání. Místo toho můžeme mít pomalejší souboje, které budou více o RP, tréninku, taktice a dalších věcech, zejména o skillu samotné postavy.

Inspiraci si zde můžeme vzít z D&D a z prohlížečové hry The West (ach ta nostalgie).

Jak vidíte na obrázku, ve zmíněné hře fungovaly duely tak, že jste si vybrali kam míříte a kam se uhýbáte. Obdobně bychom mohli i na Skimu určovat údery dle částí těla. Bylo by z toho pak vlastně takové Kámen, nůžky, papír. K tomu se však dá přihodit nějaký systém tréninku bojových umění, který ovlivní třeba i dané údery samostatně (někdo trénuje box, někdo trénuje karate). Může to být mix náhody, vaší volby úderu a statistik vaší postavy. Ve finále vám tady můžu vytvořit systém, který se zkrátka do RP serveru hodí víc.

V čem je háček? Těch háčků je hned několik.

  • Nevím, zda by o to byl dostatečný zájem, aby mělo smysl to prioritizovat
  • Mohlo by být zvláštní mít boj na blízko tímto stylem a zároveň S2K pro zbraně (pravděpodobně by se tohle dalo implementovat pro všechny zbraně na blízko, pak je ale otázka jak řešit když v reálném souboji na blízko najednou někdo vytáhne střelnou zbraň)
  • Hráčům by to mohlo připadat pomalé a nudné
  • Asi by to vypadalo hrozně co se animací týče

That being said.. pokud bude zájem, můžu to zkusit udělat.

Reichard

Hráč

25
5.6.2024 18:00

Ten "dnd" systém bojů mi moc dobrý nepřijde, to už radši odstranit ty náhodné bezvědomí a nechat to na normálním freefightu. Maximálně dát možnost volby na základě domluvy mezi dotyčnými hráči, jestli chtějí raději freefight, nebo "kámen, nůžky, papír", ale i v tomto případě mi to přijde zbytečné, protože se to dá v pohodě zaRPit přes /me a /do, bez využití nějakého skriptu.

Na první pohled to vypadá možná jako výborné řešení problémů, ale je třeba se zamyslet i nad různými scénáři - co, kdyby došlo např. na brawl? Situace, kdy se setkají dvě nepřátelské skupiny třeba o 5-10 lidech a začnou se mlátit. V tomto ohledu by ten skript byl extrémně nepraktický a vnucovat ho je blbost. Já být průměrným hráčem Skima, tak tím spíše budu vytahovat při těch fightech zbraně s takovým systémem.

LegitZett

Hráč

18
5.6.2024 21:31, naposledy upraveno 5.6.2024 21:34 uživatelem LegitZett

Soráč, súhlasim s Reichardom a ten DnD systém sa mi sem vôbec nehodí. Aj keď sa to na Skime nedeje vôbec (odkedy som tu som sa s tým nestretol) tak DnD systém by atmosféru brawlu úplne zničila. Ku Gang RP patrí brawl ako cukor do čaju a preto by som bol nerád, keby sme o ten náš brawl prišli. Viď priložené video

Spoiler

/EDIT navrhujem vypnúť ten KO systém, poprípade KO nastaviť automaticky ak HP klesne pod 20%.

5.6.2024 23:58

To video je docela low-effort combat vypadající spíš jako DM, nevím teda, jestli je nějakej větší rozdíl mezi tímhle a těma týpkama s nahranou jednou hodinou, co tě DMkujou před autoškolou a podáváš si na ně report. 😄

Reichard

Hráč

25
6.6.2024 00:13

Je mezi tím rozdíl poměrně velký. V tom videu akorát není dobře vidět, co bylo těsně před fightem - DM to nemůže být už jen z principu, že všechno bylo řádně zaRPeno, všechno vyeskalovalo ICly a po fightu všichni řádně RPí injuries. Je to freefight, který se používá i na Skimu např. při těch boxérských zápasech, jen ve větším rozsahu. Tohle se děje i v realitě a je to celkem neodmyslitelnou součástí Gang RP. Občas se do toho připletli i policajti s obušky, občas přijelo vodní dělo a o zábavu měli postaráno všichni.

6.6.2024 10:17, naposledy upraveno 6.6.2024 10:20 uživatelem KIK0

Ahoj, návrh od Rataja je určite najlepšie riešenie problému.
- Myslím si že záujem zo strany hráčov by bol určite, je to spestrenie RP.
- Možno by som to vymyslel na štýl "invite" na súboj, napríklad cez /fight ID, kde by si hráčovi poslal pozvánku na súboj, on by ju mohol prijať alebo odmietnuť. Ak by ju prijal tak by sa bojovalo skrz ten scirpt ktorý zamýšľaš, ak nie tak by to ostalo na klasickom boji ako tu uvádzal Riško a Zett stým, že by som vypol to bezvedomie. Ostalo by to len na tom kto vie lepšie "spamovať" úder. 
- Na animácie si moc hráči nepotrpia, aspoň si to myslím, ak by sa ten celý súboj písal do chatu tak v tom nevidím žiaden problém.
- Ako už Riško spomínal tak sa tá dá RPiť cez klasické /me, /do a /chance čo je určite pravda, dá sa to. Len problém je znova ten, ak ja venujem 100 hodín tréningu, nejaký hráč ani sekundu aké je primerané percento na či som ho udrel, prípadne či som to vykryl? Dohodnúť sa na nejakom percente s hráčom je obtiažne a znova by to nemalo logiku. Ak by ten script ponúkal možnosť svoju postavu trénovať kde by sa jej zvýšilo percento na úder, úhyb a taktiež na knockout tak by to bolo najlepšie.
- Určite by tam šlo nejak zakomponovať aj časové obmedzenie na to aby to nebolo zdĺhavé a to napríklad ak dá hráč úder tak má protivník jedna až dva  sekundy to vykryť, samozrejme čím viac vytrénovaná postava tak tým by mal dlhší reakčný čas, napríklad tri sekundy. Mohlo by to byť spravené na nejakom princípe HP, každý hráč by mal sto HP. Hráč ktorý nikdy netrénoval by mohol dať za jeden úder napríklad štyri HP dole, vytrénovaný napríklad desať, bolo by to viac priaznivé pre hráča ktorý tomu venuje čas a snaží sa svoju postavu posunúť na nejakú vyššiu úroveň čo sa týka boja. 

kura

Hráč

5
20.6.2024 19:58

xD Všetko pekné ale každý Erpi bitky cez/do což nechápem ale bohužiaľ je to tak podľa mňa zbytočnosti ale oki.

22.6.2024 11:18

@kura 

Není to zbytečné, je fakt že lidé jako ty co mají historii a ozívá se jim tam porušení pravdla o DM opakovaně tak to neřeší.

Já osobně už mám nespočet IC konfliktů za sebou a z 90% to celé proběhlo přes /do bez ukousnutí HP z baru.

Je to tak kolikrát mnohem lepší než než do řešit pk formou 

 

Přikláním se na možnost výběru jak zmínil @KIK0

LegitZett

Hráč

18
22.6.2024 11:48

@AsiLucker nesúhlasím, myslím si, že práve fight do PK resp. do času, keď niekto dostane KO v normálnom freefighte/brawle prináša omnoho záživnejší experience, adrenalín, presne tie emócie, ktoré aj v reálnom svete zažívaš pri obdobných potyčkách. A sorry ale fight cez /me a /do kde rpíš každý jeden úder a bitka, ktorá v reale trvá maximálne 30-40 sekund trvá na skime 10-15 minút nieje immersive. Určite ak sa jedná len o dáky jeden výchovný punch tak to cez /me schvaľujem, no pri brawle by som bol radšej keby padlo jedno /me na začiatku a potom postupovať poďla systému S2K, pričom by KO systém bol nastavený, ako som už vyššie spomínal, automaticky, keď ti klesnú HP pod 20% a po tomto fighte je na mieste RPenie injuries na základe zvyšných % hp.

1 2


Powered by LeoSight IFS
LT~140