Karavany. Jedno z vcelku častých témat, co se objevuje v návrzích. Po tohle nic nového. Ovšem to neznamená, že je potřeba tohle vlákno přeskočit - právě naopak! Protože víc hlav víc ví, tak by mohlo někoho napadnout možná řešení problémů, které se karavanů na MTA týkají. Samozřejmě zde hodím nějaké obrázky, aby to nebyl vyloženě wall of text. Berte je spíš jako ilustrace. Stejně tak zde pro ty, co chtějí vlákno vyspeedrunovat, označím klíčové věci a řešení v TL:DR verzi v podobě tabulky kladů a záporů.

A ačkoliv jsou karavany hodně příjemným zpestřením RP díky své univerzálnosti (zdravím @Next-x ), tak se stále potýkají s problémy, které je potřeba vyřešit proto, aby bylo možné něco takového implementovat na server. Nebo ne?
Seznámení s problémy
Interiér
Za stávajících okolností je problém interiér. Ani ne tak skutečnost, že interiér, běžně využívaný pro karavany, má místy pofidérní kolize, ale spiš fakt, že se jedná o téměř nekonečné odkladiště featuring inventář samotného vozu v nulté dimenzi. Jinými slovy je z toho sakra velký prostor, který lze využít pro uskladnění itemů a který je přitom pojízdný. Stejně jako jachta, jen s větším využitím.
A co z toho vyplývá? Nabízí se dvě možná řešení. První je nechat to plavat a prostě hráčům umožnit tohle využívat i jako pojízdné bordeliště. Druhá je limitovat buďto nějaké vybrané itemy, nebo všechny na položení v interiéru. Pozitivum je, že je pak potřeba využívat inventář vozu v nulté dimenzi. A negativum? No, nemožnost užívat itemy. Jachta se dnes drží první varianty, to jen pro info.
Vlastně se dá říct, že tohle není potřeba příliš řešit. Proč? Protože karavan není nic malého, co jen tak schováte. A už vůbec to není ujížděcí nástroj jako A8čka, nebo podobná zvěrstva. Stejně tak lze tohle vyřešit tím, že by bylo skriptově zakázané užití /glue na karavany, čímž by se z toho dalo udělat skutečně idiot-proof vozidlo.
Skriptová stránka
Je jedno o jakou verzi by šlo, pro rozumnou implementaci je stále potřeba (více či méně) skriptové stránky. Vyloženě nutnost je kompatibilita s Burglary. Ano, bohužel, tuhle Pandořinu skříňku, díky které vlastníci frakčních interiérů trpí, by zde musela být implementována. Proč? Protože jinak by se z karavanů stalo něco, co je levnější a pojízdná alternativa k trezoru. Což znamená, že by takový interiér, musel být vloupatelný. Nebo nemusel stejně tak, jak to má dnes jachta. Kdo ví, nejsem kat. Jen je potřeba tuhle problematiku zohlednit.
Možná řešení
Otevřený interiér karavanu (součást modelu)
Něco, co si pamatují hráči na posledním(?) Artheonu (nebo Arteonu, co já vím) - karavan, kde je interiér přístupný a to díky vcelku chytře vyřešené kolizi. Něco takového vidíte na snímku níže.

Jak můžete vidět, postava se do interiéru dostane skrze dveře, kterými jednoduše projde. Tadá! Máte interiér v nulté dimenzi, který nelze zneužít (?) pro převoz hromady itemů. Stejně tak můžete RPit v karavanu v nulté dimenzi. Po tuhle část naprosto perfektní, bez problémů. Možná až moc, neboť první problémy přichází se skutečností, že kolizi nelze za běhu u modelu měnit. Nebo spíš nevím o možnosti, která by tohle dokázala rychle, snadno a bez (větší) náročnosti na server. Což znamená, že do intu může "skočit" kdokoliv. Tohle je ovšem něco, co lze řešit pravidly serveru v podobě adekvátního RP.
Bohužel je zde jiné negativum a to je nemožnost upravit fyzické rozložení interiéru karavanu, neboť se jedná o součást modelu. Což o to, se stávajícím fixním interiérem ala jachta to ani nejde, ale nemusíme se této varianty nutně držet.
Výhody |
Nevýhody |
+ Možnost RPit v nulté dimenzi |
- Zjevně nutnost skriptové stránky (kolize u dveří pro zamknutí) |
+ Řešení problému s téměř nekonečným "inventářem" vozu |
- Zjevně nutnost implementace vykrádačských measures |
|
- Nemožnost upravit interiér karavanu |
|
- Nemožnost dalšího RP s itemy (přesunou se do inventáře) |
Uzavřený interiér karavanu (jiná dimenze, stejně jako jachta)
Ach ano, nejstarší varianta a ta, kterou většina lidí, co RPila s karavany, zná. A je to vlastně totéž, co máme dnes v případě jachty (mínus upravitelný interiér, myslím). Představte si interiér, do kterého se dostanete skrze "M" menu (to, kde máte práci s dveřmi a podobně). A ano, je to takhle jednoduché. Jenže co kdybychom to uchopili trochu jinak? Proč místo interiéru, který je pofidérní po stránce kolizí, nepoužijeme prázdný interiér, konkrétně ID 190? Rozměrově sedí jak na jachtu, tak i karavan a přitom by nabízel možnost úprav. Samozřejmě je zde problematika zneužitelnosti nábytku, ale věřím tomu, že to lze buďto podchytit pravidlem jako doposud, nebo prostě zakázat větší police v takovém interiéru. Za možnost úpravy interiéru by to stálo. Jen by v takovém případě musela být přidaná okna jakožto objekt do SANCO nábytku, aby kvůli tomu nebyly zbytečně vybloatovány tickety. Zbytek lze udělat za pomocí věcí, co již v SANCO jsou featuring fantazie s tapetami. Pro referenci vidíte prázdný interiér vlevo jakožto navrhovanou variantu, vpravo interiér, který je již využíván jachtou. Jen škoda těch kolizí, co u některých místech nejsou skutečně žádná sláva.


Má to, samozřejmě, má negativa. Opět je zde nutnost implementace čehosi, co by umožnilo vykrádání takových interiérů. A to je vlastně vše, neboť nábytek je podchycený pravidlem, případně lze dodatečně uchopit skripty. Jasně, pro některé to není tak cool jako RPit v nulté dimenzi ve fixním interiéru.
Výhody |
Nevýhody |
+ Možnosti úpravy interiéru (pokud by to bylo umožněno) |
- Zjevně nutnost implementace vykrádačských measures |
+ Možnost pokládat itemy v interiéru s možností dalšího RP |
- Pro některé nemusí být tak cool jako vidět někoho RPit v nulté dimenzi |
+ Většina, ne-li celá funkce již existuje |
- Možnosti zneužití inventáře (možno podchytit pravidlem) |
|
|

Pokud někoho napadá jakékoliv řešení, klidně napište do komentářů. A ano, karavany si zaslouží být na serveru, jen tohle jsou věci, co je potřeba podchytit, jinak by šlo prostě o overpowered věc. Možná i zamezení /glue na karavanech, stejně jako v případě Utility?
//PS - Nevěděl jsem, jestli tohle vlákno hodit do diskuze, nebo návrhů, páč je to tak nějak z obojího něco. Kdyžtak ho klidně někdo z členů AT přesuňte tam, kde by byl vhodnější, sám tady totiž nedokážu posoudit. Píšu to na druhý pokus, páč během první hodiny práce na předchozí podobě jsem kliknul na profil DJDave-a. ._.
Karavany. Jedno z vcelku častých témat, co se objevuje v návrzích. Po tohle nic nového. Ovšem to neznamená, že je potřeba tohle vlákno přeskočit - právě naopak! Protože víc hlav víc ví, tak by mohlo někoho napadnout možná řešení problémů, které se karavanů na MTA týkají. Samozřejmě zde hodím nějaké obrázky, aby to nebyl vyloženě wall of text. Berte je spíš jako ilustrace. Stejně tak zde pro ty, co chtějí vlákno vyspeedrunovat, označím klíčové věci a řešení v TL:DR verzi v podobě tabulky kladů a záporů.

A ačkoliv jsou karavany hodně příjemným zpestřením RP díky své univerzálnosti (zdravím @Next-x ), tak se stále potýkají s problémy, které je potřeba vyřešit proto, aby bylo možné něco takového implementovat na server. Nebo ne?
Seznámení s problémy
Interiér
Za stávajících okolností je problém interiér. Ani ne tak skutečnost, že interiér, běžně využívaný pro karavany, má místy pofidérní kolize, ale spiš fakt, že se jedná o téměř nekonečné odkladiště featuring inventář samotného vozu v nulté dimenzi. Jinými slovy je z toho sakra velký prostor, který lze využít pro uskladnění itemů a který je přitom pojízdný. Stejně jako jachta, jen s větším využitím.
A co z toho vyplývá? Nabízí se dvě možná řešení. První je nechat to plavat a prostě hráčům umožnit tohle využívat i jako pojízdné bordeliště. Druhá je limitovat buďto nějaké vybrané itemy, nebo všechny na položení v interiéru. Pozitivum je, že je pak potřeba využívat inventář vozu v nulté dimenzi. A negativum? No, nemožnost užívat itemy. Jachta se dnes drží první varianty, to jen pro info.
Vlastně se dá říct, že tohle není potřeba příliš řešit. Proč? Protože karavan není nic malého, co jen tak schováte. A už vůbec to není ujížděcí nástroj jako A8čka, nebo podobná zvěrstva. Stejně tak lze tohle vyřešit tím, že by bylo skriptově zakázané užití /glue na karavany, čímž by se z toho dalo udělat skutečně idiot-proof vozidlo.
Skriptová stránka
Je jedno o jakou verzi by šlo, pro rozumnou implementaci je stále potřeba (více či méně) skriptové stránky. Vyloženě nutnost je kompatibilita s Burglary. Ano, bohužel, tuhle Pandořinu skříňku, díky které vlastníci frakčních interiérů trpí, by zde musela být implementována. Proč? Protože jinak by se z karavanů stalo něco, co je levnější a pojízdná alternativa k trezoru. Což znamená, že by takový interiér, musel být vloupatelný. Nebo nemusel stejně tak, jak to má dnes jachta. Kdo ví, nejsem kat. Jen je potřeba tuhle problematiku zohlednit.
Možná řešení
Otevřený interiér karavanu (součást modelu)
Něco, co si pamatují hráči na posledním(?) Artheonu (nebo Arteonu, co já vím) - karavan, kde je interiér přístupný a to díky vcelku chytře vyřešené kolizi. Něco takového vidíte na snímku níže.

Jak můžete vidět, postava se do interiéru dostane skrze dveře, kterými jednoduše projde. Tadá! Máte interiér v nulté dimenzi, který nelze zneužít (?) pro převoz hromady itemů. Stejně tak můžete RPit v karavanu v nulté dimenzi. Po tuhle část naprosto perfektní, bez problémů. Možná až moc, neboť první problémy přichází se skutečností, že kolizi nelze za běhu u modelu měnit. Nebo spíš nevím o možnosti, která by tohle dokázala rychle, snadno a bez (větší) náročnosti na server. Což znamená, že do intu může "skočit" kdokoliv. Tohle je ovšem něco, co lze řešit pravidly serveru v podobě adekvátního RP.
Bohužel je zde jiné negativum a to je nemožnost upravit fyzické rozložení interiéru karavanu, neboť se jedná o součást modelu. Což o to, se stávajícím fixním interiérem ala jachta to ani nejde, ale nemusíme se této varianty nutně držet.
Výhody |
Nevýhody |
+ Možnost RPit v nulté dimenzi |
- Zjevně nutnost skriptové stránky (kolize u dveří pro zamknutí) |
+ Řešení problému s téměř nekonečným "inventářem" vozu |
- Zjevně nutnost implementace vykrádačských measures |
|
- Nemožnost upravit interiér karavanu |
|
- Nemožnost dalšího RP s itemy (přesunou se do inventáře) |
Uzavřený interiér karavanu (jiná dimenze, stejně jako jachta)
Ach ano, nejstarší varianta a ta, kterou většina lidí, co RPila s karavany, zná. A je to vlastně totéž, co máme dnes v případě jachty (mínus upravitelný interiér, myslím). Představte si interiér, do kterého se dostanete skrze "M" menu (to, kde máte práci s dveřmi a podobně). A ano, je to takhle jednoduché. Jenže co kdybychom to uchopili trochu jinak? Proč místo interiéru, který je pofidérní po stránce kolizí, nepoužijeme prázdný interiér, konkrétně ID 190? Rozměrově sedí jak na jachtu, tak i karavan a přitom by nabízel možnost úprav. Samozřejmě je zde problematika zneužitelnosti nábytku, ale věřím tomu, že to lze buďto podchytit pravidlem jako doposud, nebo prostě zakázat větší police v takovém interiéru. Za možnost úpravy interiéru by to stálo. Jen by v takovém případě musela být přidaná okna jakožto objekt do SANCO nábytku, aby kvůli tomu nebyly zbytečně vybloatovány tickety. Zbytek lze udělat za pomocí věcí, co již v SANCO jsou featuring fantazie s tapetami. Pro referenci vidíte prázdný interiér vlevo jakožto navrhovanou variantu, vpravo interiér, který je již využíván jachtou. Jen škoda těch kolizí, co u některých místech nejsou skutečně žádná sláva.


Má to, samozřejmě, má negativa. Opět je zde nutnost implementace čehosi, co by umožnilo vykrádání takových interiérů. A to je vlastně vše, neboť nábytek je podchycený pravidlem, případně lze dodatečně uchopit skripty. Jasně, pro některé to není tak cool jako RPit v nulté dimenzi ve fixním interiéru.
Výhody |
Nevýhody |
+ Možnosti úpravy interiéru (pokud by to bylo umožněno) |
- Zjevně nutnost implementace vykrádačských measures |
+ Možnost pokládat itemy v interiéru s možností dalšího RP |
- Pro některé nemusí být tak cool jako vidět někoho RPit v nulté dimenzi |
+ Většina, ne-li celá funkce již existuje |
- Možnosti zneužití inventáře (možno podchytit pravidlem) |
|
|

Pokud někoho napadá jakékoliv řešení, klidně napište do komentářů. A ano, karavany si zaslouží být na serveru, jen tohle jsou věci, co je potřeba podchytit, jinak by šlo prostě o overpowered věc. Možná i zamezení /glue na karavanech, stejně jako v případě Utility?
//PS - Nevěděl jsem, jestli tohle vlákno hodit do diskuze, nebo návrhů, páč je to tak nějak z obojího něco. Kdyžtak ho klidně někdo z členů AT přesuňte tam, kde by byl vhodnější, sám tady totiž nedokážu posoudit. Píšu to na druhý pokus, páč během první hodiny práce na předchozí podobě jsem kliknul na profil DJDave-a. ._.