Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

[3/2018] Zákon o provozu na pozemních komunikacích

1 2



27.11.2020 15:11, naposledy upraveno 17.9.2023 20:31 uživatelem Rataj

(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))

VRCHNÍ SOUD SAN ANDREAS

Vrchní soud San Andreas


Novela zákona č. 8/2020

Zákon, kterým se obnovuje a mění zákon č. 3/2018,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 27.11.2020

ZÁKON JE PLATNÝ V NIŽÉ UVEDENÉM ZNĚNÍ

zákon je převzat z předrevolučního San Andreas a dále novelizován


Vláda San Andreas


Zákon č. 3/2018
Zákon o provozu na pozemních komunikacích

v platnosti od 17.7.2018

Tento zákon upravuje:
Novela zákona č. 3/2018 ze dne 25.7.2018
Novela zákona č. 8/2020 ze dne 27.11.2020
Novela zákona č. 34/2021 ze dne 14.4.2021
Novela zákona č. 42/2021 ze dne 14.7.2021
Novela zákona č. 52/2021 ze dne 10.9.2021
Novela zákona č. 63/2021 ze dne 21.11.2021
Novela zákona č. 68/2021 ze dne 18.12.2021
Novela zákona č. 109/2023 ze dne 12.2.2023
Novela zákona č. 136/2023 ze dne 10.7.2023
Novela zákona č. 138/2023 ze dne 26.7.2023
Novela zákona č. 148/2023 ze dne 4.9.2023


Článek 1.

§1 Legálně provozované vozidlo (dále jen vozidlo) musí splňovat následující podmínky:
- je registrované ve státě San Andreas
- je způsobilé k provozu na pozemní komunikaci
- registrační značka musí být viditelná na přední i zadní části vozidla v místě tomu určenému.
- VIN musí být viditelný na výrobních místech vozidla, alternativně i na dalších dílech.
- musí být ve stavu, ve kterém je možné nehodě co nejvíce zamezit.
- musí mít příslušenství homologované k provozu ve státe San Andreas, pokud jim vůz disponuje.
- řidič musí disponovat potřebným řidičským oprávněním (A pro motocykly, B pro osobní automobily a užitková vozidla s hmotností do 3,5 tuny, C pro nákladní vozidla s hmotností nad 3,5 tuny, vícenápravové nákladní vozy, tahače a autobusy
- disponuje povinnou výbavou uvedenou v §1.1

§1.1 Povinnou výbavou vozidla se rozumí:
- Autolékárnička splňující expiraci.
- Výstražný trojúhelník.
- Reflexní vesta pro řidiče vozu.
- Homologovanou helmu ve stavu, ve kterém dokáže helma plnit svou funkci. Tato položka se však vztahuje výhradně k motocyklům a jízdním kolům. Cyklista může za tímto účelem užít motorkářskou helmu.

§2 Registrované vozidlo je:
- vozidlo vedeno jako provozované vozidlo v rámci odboru dopravy

§3 Způsobilé vozidlo je:
- vozidlo, které svým stavem neohrožuje/neomezuje ostatní řidiče
- vozidlo, které je možno bezpečně provozovat v rámci provozu státu San Andreas
- vozidlo, které obsahuje pouze originální díly výrobce, nebo díly homologované ve státě San Andreas s patřičným zápisem v protokolu o technickém stavu upraveného vozidla vydaného autorizovaným servisem s koncesí pro úpravu motorových vozidel
- vozidlo, které splňuje povinnou výbavu podle §1.1
- vozidlo, jehož registrační značka splňuje veškeré požadavky uvedené v článku 4.

§4 VIN vozidla je:
- unikátní číselný kód vozidla
- VIN se musí nacházet minimálně na místech stanovených výrobcem vozidla

§5 Povolené doplňky jsou:
- díly homologované ve státě San Andreas
- díly, jež výrobce definoval jako bezpečné používat v souladu s daným vozidlem

§6 Ilegálními doplňky rozumějme:
- doplňky bez potřebné homologace
- doplňky ohrožující vnímání řidiče a ostatních řidičů - barevné světloměty, kapoty a doplňky zakrývající zpětná zrcátka a více než 30% pohledu z vozidla
- doplňky pozměňující jízdní vlastnosti vozidla (N2O)
- upravené výfukové soustavy bez homologace
- světlomety mimo povolenou teplotu 3000K - 8000K

§7 Maximální povolená rychlost je:
- stanovena dopravním značením, jinak platí: na dálnici a silnici pro motorová vozidla 150km/h, v obci 60km/h, na ostatních pozemních komunikacích 90km/h

 

Článek 2.

§8 Vozidlo lze legálně a bezpečně provozovat za předpokladů:
- dodržování povolené rychlosti
- dodržování bezpečných rozestupů
- dodržování bezpečného parkování
- dodržování pravidel přednosti v jízdě

§9 Dodržování povolené rychlosti se rozumí:
- udržování bezpečné rychlosti
- bezpečná rychlost je taková rychlost, která neohrozí ostatní příslušníky provozu a je nižší, než stanovená maximální povolená rychlost Článkem 1.

§10 Dodržování bezpečných rozestupů se rozumí:
- dodržování bezpečné vzdálenosti za vozidlem v dané rychlosti s možností včasného reagování na běžné i mimořádné situace.
- bezpečná vzdálenost v rychlosti 60 kilometrů v hodině je 20 metrů, vzdálenost se stupňuje o deset metrů s rychlostí vyšší o deset kilometrů (70 kilometrů v hodině - 30 metrů...)

§11 Dodržování bezpečného parkování se rozumí:
- parkování na parkovištích a parkovacích místech vyznačených bílou, nebo žlutou čárou
- v případě parkování mimo parkovací místa nesmíte omezit či ohrozit provoz na silniční komunikaci
- v případě stání na krajnici musí být daný pruh široký minimálně tři metry (zajištění průjezdnosti autobusu)
- v případě parkování u chodníku nesmí být více, než dvě kola vozidla na chodníku
- je zakazáno parkovat na místech vyhrazených značkou zákaz stání, nebo místech s možnými výjezdy vozidel záchranných složek

§12 Dodržování přednosti v jízdě se rozumí:
- dodržování dopravního značení
- v případě neznačené křižovatky se jako hlavní komunikace rozumí ta se širší vozovkou
- pokud jde o úseky se stejnou šířkou vozovky, platí přednost vozidla po pravé ruce (přednost zprava)
- nejvyšší právo přednosti v jízdě mají vozidla záchranných složek se zapnutými sirénami a majáky. V takovém případě se ostatní vozidla řadí vlevo (v případě vnitřního pruhu), či vpravo (v případě vnějšího pruhu).

 

Článek 3.

§13 Je zakazáno provozovat vozidla (s výjimkou příslušných orgánů) s maskou či jinou formou zakrytí obličeje.

 

Článek 4.

§14 Registrační značka vozidla nesmí obsahovat hanlivé či vulgární výrazy v jakémkoliv jazyce.

§15 Registrační značka musí být umístěna vzadu i vepředu na viditelném místě.

§16 Registrační značka může obsahovat pouze alfanumerické znaky bez diakritiky a s vyjímkou písmene O, které je zakázané z důvodu zaměnitelnosti s číslicí 0.

§17 V případě, že registrační značka nevyhovuje všem požadavkům stanovených tímto zákonem, je vlastník vozidla povinen okamžitě sjednat nápravu. Vozidlo nesmí být dále užíváno dokud není sjednána náprava.

 

Článek 5.

§18 Veškeré postihy za nesplnění uvedených podmínek jsou stanoveny Policií San Andreas, není-li v zákoně uvedeno jinak.

 

Článek 6.

§19 Řidič motorového vozidla musí mít při řízení u sebe:
a) řidičský průkaz příslušné skupiny vozidla,
b) platný protokol o technickém stavu upraveného vozidla, byl-li na vozidle proveden jakýkoliv zásah, který není v souladu se seznamem původních dílů výrobce.

§20 Řidič motorového vozidla je povinen předložit doklady podle §19 na výzvu policisty ke kontrole.

§21 Řidič motorového vozidla je povinen podrobit vozidlo na výzvu policisty technické silniční kontrole, kontrole umístění, upevnění, zajištění, hmotnosti a obsahu nákladu, kontrole hmotnosti vozidla, kontrole úprav na vozidle nebo kontrole povinné výbavy vozidla.

§22 Protokol o technickém stavu upraveného vozidla se považuje za platný, splňuje-li, všechny následující podmínky:
a) jsou v něm uvedeny základní specifikace vozu (tovární značka, model, rok výroby, číslo VIN)
b) je v něm uveden majitel vozu, na kterého je vůz skutečně registrován,
c) je v něm uveden kompletní výčet všech úprav provedených na vozidle s výjimkou přebarvení vozidla a úpravy světlometů a ráfků, tento výčet musí být vždy aktuální a reflektovat skutečný stav vozu,
d) datum vypršení platnosti protokolu ještě nenastalo, to se stanoví na dobu 3 měsíců od data vystavení protokolu,
e) protokol je podepsaný mechanikem autorizovaného servisu,
f) v hlavičce protokolu je logo autorizovaného servisu s platnou koncesí pro úpravu motorových vozidel,
g) v protokolu je uvedeno, že je vozidlo způsobilé k provozu na pozemní komunikaci.

§23 Každý servis, i bez koncese pro úpravu motorových vozidel je oprávněn:
a) opravovat poškození na vozidle, vyměňovat poškozené díly za nové dodané výrobcem anebo za takové, které jsou považovány za univerzální, neovlivňují nijak jízdní vlastnosti vozidla a jsou homologované ve státě San Andreas,
b) změnit barvu karosérie vozidla, včetně barevných kombinací,
c) změnit barvu disků kol a potahy v interiéru vozidla,
d) změnit barvu světlometů v teplotním rozsahu 3000K - 8000K.

§24 Autorizovaný servis s platnou koncesí pro úpravu motorových vozidel je dále oprávněn:
a) provádět veškeré další úpravy na vozidle, které jsou v souladu se zákonem a to včetně takových úprav, které mění jízdní vlastnosti vozidla,
b) vydávat protokoly o technickém stavu upraveného vozidla, za přepokladu, že vozidlo obsahuje pouze originální díly výrobce anebo díly homologované ve státě San Andreas.

§25 Finanční ohodnocení jakékoliv práce na vozidle podléhá zvláštní zdaňovací sazbě ve výši 20 %, která je odváděna v souladu se zákonem č. 15/2020.

 

Článek 7.

§26 Dopravní značení je definováno jako:
- vodorovné či svislé značení, které upozorňuje, přikazuje či zakazuje řidiči vybranou činnost či aktivitu na daném úseku.
- značení, které je dočasného či trvalého charakteru a je umístěno u pozemních komunikací na území státu San Andreas
- značení, které je uvedeno v tomto zákoně včetně jeho funkce a podoby

Mezi dopravní značení spadá:
a) Značení upravující přednost v jízdě
1) Hlavní pozemní komunikace
2) Dej přednost v jízdě!
3) Stůj, dej přednost v jízdě!

 



                 1)                                     2)                                      3)



b) Zákazové značení
1) Zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech)
2) Zákaz vjezdu všech vozidel (v daném směru)
3) Zákaz vjezdu vozidel, jejichž výška přesahuje vyznačenou mez
4) Nejvyšší dovolená rychlost
5) Zákaz předjíždění
6) Zákaz předjíždění nákladních vozidel
7) Zákaz odbočování (směrem vyznačeným na značce)
8) Zákaz zastavení
9) Zákaz stání
10) Zákaz vjezdů nákladních automobilů

 

                 1)                                     2)                                      3)

                 4)                                     5)                                      6)

                 7)                                     8)                                      9)

                                   

                                                      10)



c) Příkazové značení
1) příkázaný směr jízdy (dle dopravního značení)
2) kruhový objezd

                 1)                                     2)


d) Informativní značení
1) Parkoviště (může být s dodatečnou cedulí s dodatečnými informacemi)
2) Jednosměrný provoz
3) Upořádání jízdních pruhů
4) Zvýšení počtu jízdních pruhů
5) Snížení počtu jízdních pruhů
6) Omezení v jízdním pruhu
7) Číslo dálnice
8) Číslo silnice
9) Obec (k této značce se také váže snížení maximální dovolené rychlosti na 60 kilometrů v hodině)
10) Konec obce (k této značce se také váže snížení maximální dovolené rychlosti na 90 kilometrů v hodině)
11) Zpomalovací práh
12) Slepá pozemní komunikace

                 1)                                     2)                                      3)

                 4)                                     5)                                      6)

                 7)                                     8)                                      9)

                 10)                                    11)                                     12)


e) Vodorovné dopravní značení
1) Přechod pro chodce - řidič nesmí ohrozit ani omezit chodce, který přechází nebo se zjevně chystá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce; absence tohoto značení u křižovatky znamená hlavní silnici a tedy přednost v jízdě, naopak přítomnost tohoto značení u křižovatky znamená povinnost řidiči dát přednost vozům na hlavní silnici, je-li značení přítomno na všech stranách křižovatky, značení u vedlejší silnice překrývá to u hlavní silnice


                  1)

f) Dopravní zařízení
1) Směrový sloupek
2) Dopravní kužel

                 1)                                     2)

§27 Svislé dopravní značení má přednost před vodorovným dopravním značením.

 

Článek 8. (Platnost dopravních značek)

§28 Svislá dopravní značka umístěná vedle pozemní komunikace platí pro celou pozemní komunikaci v daném směru jízdy.

§29 Zákaz, omezení nebo příkaz je ukončen nejbližší křižovatkou nebo příslušnou dopravní značkou.

§30 Značky upravující přednost na křižovatce platí pro nejbližší křižovatku.

§31 Platnost informativních značek označujících parkoviště končí 5 metrů před hranicí nejbližšího křížení komunikace ze strany stání, není-li platnost ukončena jiným způsobem.

 

Článek 9.

§32 Řidič motorového vozidla je povinen:
a) při řízení motorového vozidla mít rozsvícená světla.
b) při řízení motorového vozidla mít zapnutý bezpečnostní pás.
1.) Vztahuje se na všechny osoby při jízdě automobilem.
2.) Neplatí pro; řidiče vozidla ozbrojených sil, Policie San Andreas, Hasičského záchranného sboru nebo Zdravotnické záchranné služby, vyžaduje-li to plnění jejich úkolů.
3.) osobu, která nemůže být připoutaná ze zdravotních důvodů; taková osoba musí být prokázána osvědčením o osvobození od použití bezpečnostních systémů vozidla.
c) věnovat se plně řízení vozidla a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.
d) podrobit se na výzvu policisty nebo ošetřujícího lékaře vyšetření ke zjištění, zda není ovlivněn alkoholem nebo jinou omamnou a psychotropní látkou.
e) zajistit bezpečnost přepravované osoby nebo zvířete a bezpečnou přepravu nákladu.
f) mít za jízdy na motocyklu či jízdním kole na hlavě nasazenou a řádně připevněnou ochrannou přilbu.
1.) Vztahuje se na všechny osoby při jízdě na motocyklu či jízdním kole.

§33 Řidič motorového vozidla nesmí:
a) při řízení motorového vozidla používat mobilní telefon nebo jakékoliv jiné zařízení omezující řidiče při jízdě.
b) požít alkoholický nápoj ani jinou látku obsahující alkohol nebo užít omamné a psychotropní látky během jízdy.
c) řídit vozidlo bezprostředně po požití alkoholického nápoje nebo užití omamné a psychotropní látky nebo v takové době po požití kdy by mohl být ještě pod vlivem alkoholu nebo omamné a psychotropní látky.
d) předat řízení vozidla osobě, která nesplňuje podmínky stanovené tímto zákonem nebo která je pod vlivem alkoholu nebo omamné a psychotropní látky nebo jejíž schopnost k řízení vozidla je snížena v důsledku jejího zdravotního stavu.
e) používat hanlivá gesta vůči ostatním účastníkům silničního provozu, vyhazovat z vozidla předměty a obtěžovat ostatní účastníky silničního provozu ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu.
f) překážet v jízdě rychleji jedoucím vozidlům a omezovat plynulost silničního provozu zejména bezdůvodně pomalou jízdou.
g) použít k jízdě vozidlo, které svým barevným provedením a označením lze zaměnit s vozidlem Policie San Andreas, Hasičského záchranného sboru nebo Zdravotnické záchranné služby.
h) poškozovat životní prostředí, zejména jízdou po veřejné zeleni.

§34 Účastník dopravní nehody je osoba, která se přímo aktivně nebo pasivně zúčastnila dopravní nehody. Účastníci dopravní nehody jsou povinni:
a) poskytnout první pomoc, a ke zraněné osobě přivolat poskytovatele zdravotních služeb, umožňuje-li jim to situace.
1.) Účastníci dopravní nehody nejsou povinni poskytnout první pomoct, jsou-li ohroženi na životě.
b) nasadit si reflexní vestu, umožňuje-li jim to situace.
1.) Účastníci dopravní nehody bez nasazení reflexní vesty jsou povinni vzdálit se od místa dopravní nehody, a to v minimální vzdálenosti pěti metrů, pokud-li jim to situace umožňuje a nejsou ohroženi na životě.
c) řádně zabezpečit místo dopravní nehody výstražným trojúhelníkem a zapnout varovné znamení, umožňuje-li jim to situace.
d) bod a), b) a c) se rozumí i v případě poruchy na motorovém vozidle.

 

Článek 10.

§35 Směr a způsob jízdy
a) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.
b) Na krajnici smí řidič motorového vozidla vjet jen při zastavení a stání nebo, jestliže je to nutné, při objíždění, vyhýbání, odbočování nebo otáčení; přitom musí dbát zvýšené opatrnosti.

§36 Jízda v jízdních pruzích
a) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu
1.) V obci se nepovažuje za předjíždění, když vozidla v jednom jízdním pruhu jedou rychleji než v jiném jízdním pruhu.
b) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
c) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.
d) Mimo obce na silnici se dvěma nebo s více jízdními pruhy v jednom směru jízdy se jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jezdit, je-li to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo k odbočování. Řidič je povinen na vozovce nebo v jízdním pruhu jezdit vpravo při pravém okraji vozovky nebo jízdního pruhu.
e) Nejsou-li jízdní pruhy na vozovce vyznačeny, rozumí se pro účely tohoto zákona jízdním pruhem část vozovky dovolující jízdu vozidel jiných než dvoukolových (motocyklů) v jízdním proudu za sebou.

§37 Jízda ve zvláštních případech
a) Přejíždí-li řidič vozidla, pro které je vyhrazen jízdní pruh, z vyhrazeného jízdního pruhu do přilehlého jízdního pruhu, řidič vozidla jedoucí v tomto pruhu mu to musí umožnit snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla. Řidič vozidla ve vyhrazeném jízdním pruhu je povinen dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče ostatních vozidel.
b) Řidič je povinen v úseku zastávky pravidelné veřejné dopravy osob dbát zvýšené opatrnosti a jezdit přiměřenou rychlostí tak, aby neohrozil osobu vystupující z vozidla pravidelné veřejné dopravy osob nebo do něj nastupující.

§38 Objíždění
a) Řidič, který při objíždění vozidla, jež zastavilo nebo stojí, nebo při objíždění překážky provozu na pozemních komunikacích anebo chodce vybočuje ze směru své jízdy, nesmí ohrozit ani omezit protijedoucí řidiče a ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.

§39 Předjíždění
a) Předjíždí se vlevo. Vpravo se předjíždí vozidlo, které mění směr jízdy vlevo a není-li již pochybnosti o dalším směru jeho jízdy.
b) Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním, rovněž, se po předjetí zařazuje před vozidlo, které předjel, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče vozidla, které předjel.
c) Řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění.

Řidič nesmí předjíždět:
a) nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí.
b) jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet.
c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích.

§40 Vyhýbání
a) Řidiči protijedoucích vozidel se vyhýbají vpravo, včas a v dostatečné míře. Nemohou-li se bezpečně vyhnout, musí dát přednost v jízdě ten, na jehož straně jízdy je překážka nebo zúžená vozovka. Musí-li jeden z nich couvat, učiní tak ten, pro něhož je to snazší nebo méně nebezpečné.

§41 Odbočování
a) Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.
b) Řidič odbočující vlevo je povinen dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým vozidlům i nemotorovým vozidlům a chodcům projíždějícím přes pozemní komunikaci.

§42 Otáčení a couvání
Řidič se nesmí otáčet a couvat:
a) na nepřehledných nebo jinak nebezpečných místech, například v nepřehledné zatáčce a v její těsné blízkosti, před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním.
b) na křižovatce a v její těsné blízkosti.
c) na přechodu pro chodce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před nimi.
d) na místě, kde by vozidlo zakrývalo svislou dopravní značku, vodorovnou dopravní značku vyznačující způsob řazení do jízdních pruhů a určený směr jízdy přes křižovatku nebo vyjadřující, doplňující údaj nápisem nebo světelné signály.
e) na vyhrazeném jízdním pruhu kromě vozidla, pro které je vyhrazený jízdní pruh určen.
f) na chodníku.
g) na mostě.

§43 Překážkou provozu na pozemních komunikacích se rozumí:
- vše, co by mohlo ohrozit bezpečnost nebo plynulost tohoto provozu.
a) Kdo způsobil překážku provozu na pozemních komunikacích, musí ji neprodleně odstranit

§44 Zastavením a stáním se rozumí:
- stát znamená uvést vozidlo do klidu nad dobu dovolenou pro zastavení, – zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu“
- při zastavení a stání je řidič povinen přednostně použít parkoviště tak, aby neomezoval ostatní účastníky silničního provozu. Při zastavení a stání řidič je povinen co nejlépe využít parkovací místo a nesmí znemožnit ostatním řidičům vyjetí z parkovacího místa. Rovněž nesmí zastavit a stát na místě, kde by znemožnil vjezd a výjezd vozidel. Jsou-li na parkovišti vyznačena parkovací místa, řidič smí stát jen na nich.
- řidič smí stát a zastavit v jedné řadě a rovnoběžně s okrajem pozemní komunikace; nedojde-li k ohrožení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu,
(1) Řidič nesmí zastavit a stát:
a) v nepřehledné zatáčce a v její těsné blízkosti.
b) před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním.
c) na přechodu pro chodce.
d) na křižovatce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před hranicí křižovatky.
e) na mostě.
f) na chodníku.

§45 Čerpání pohonných hmot
a) V prostoru čerpací stanice pohonných hmot je řidiči i přepravované osobě zakázáno kouřit, zacházet s otevřeným ohněm a seřizovat nebo opravovat motor vozidla. Před čerpáním pohonných hmot musí řidič zastavit motor a vypnout zapalování.
b) Řidiči vozidel s právem přednostní jízdy mají při čerpání pohonných hmot přednost. Přitom nepoužívají zvláštních výstražných znamení.

 

Článek 11.

§46 Řidiči, který prokazatelně způsobí dopravní nehodu se zraněním vinou vlastního nedodržení dopravních předpisů, náleží dle závažnosti a recidivity jeden nebo více z těchto trestů:
a) pokuta od 20.000,- Kč do 200.000,- Kč,
b) odebrání řidičského průkazu,
c) zadržení do cely předběžného zadržení až na 4 hodiny bez soudního řízení,
d) trestní řízení.


14.4.2021 15:57

Novela zákona č. 34/2021

Zákon, kterým se mění zákon č. 3/2018,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 15.4.2021


Změna zákona o provozu na pozemních komunikacích:

1. Zákon upravuje článek 1.

§3 Způsobilé vozidlo je:
- vozidlo, které svým stavem neohrožuje/neomezuje ostatní řidiče
- vozidlo, které je možno bezpečně provozovat v rámci provozu státu San Andreas
- vozidlo, které obsahuje pouze originální díly výrobce, nebo díly homologované ve státě San Andreas s patřičným zápisem v protokolu o technickém stavu upraveného vozidla vydaného autorizovaným servisem s koncesí pro úpravu motorových vozidel

2. Zákon je rozšířen o článek 6.

§16 Řidič motorového vozidla musí mít při řízení u sebe:
a) řidičský průkaz příslušné skupiny vozidla,
b) platný protokol o technickém stavu upraveného vozidla, byl-li na vozidle proveden jakýkoliv zásah, který není v souladu se seznamem původních dílů výrobce.

§17 Řidič motorového vozidla je povinen předložit doklady podle §16 na výzvu policisty ke kontrole.

§18 Řidič motorového vozidla je povinen podrobit vozidlo na výzvu policisty technické silniční kontrole, kontrole umístění, upevnění, zajištění, hmotnosti a obsahu nákladu, kontrole hmotnosti vozidla nebo kontrole úprav na vozidle.

§19 Protokol o technickém stavu upraveného vozidla se považuje za platný, splňuje-li, všechny následující podmínky:
a) jsou v něm uvedeny základní specifikace vozu (tovární značka, model, rok výroby, číslo VIN)
b) je v něm uveden majitel vozu, na kterého je vůz skutečně registrován,
c) je v něm uveden kompletní výčet všech úprav provedených na vozidle s vyjímkou přebarvení vozidla a úpravy světlometů,
d) datum vypršení platnosti protokolu ještě nenastalo,
e) protokol je podepsaný mechanikem autorizovaného servisu,
f) v hlavičce protokolu je logo autorizovaného servisu s platnou koncesí pro úpravu motorových vozidel,
g) v protokolu je uvedeno, že je vozidlo způsobilé k provozu na pozemní komunikaci.

§20 Každý servis, i bez koncese pro úpravu motorových vozidel je oprávněn:
a) opravovat poškození na vozidle, vyměňovat poškozené díly za nové dodané výrobcem anebo za takové, které jsou považovány za univerzální, neovlivňují nijak jízdní vlastnosti vozidla a jsou homologované ve státě San Andreas,
b) změnit barvu karosérie vozidla, včetně barevných kombinací,
c) změnit barvu disků kol a potahy v interiéru vozidla,
d) změnit barvu světlometů v teplotním rozsahu 3000K - 8000K.

§21 Autorizovaný servis s platnou koncesí pro úpravu motorových vozidel je dále oprávněn:
a) provádět veškeré další úpravy na vozidle, které jsou v souladu se zákonem a to včetně takových úprav, které mění jízdní vlastnosti vozidla,
b) vydávat protokoly o technickém stavu upraveného vozidla, za přepokladu, že vozidlo obsahuje pouze originální díly výrobce anebo díly homologované ve státě San Andreas.

§22 Finanční ohodnocení jakékoliv práce na vozidle podléhá zvláštní zdaňovací sazbě ve výši 20 %, která je odváděna v souladu se zákonem č. 15/2020.

 

Stengel v.r.

Holub

Hráč

46
14.7.2021 11:34, naposledy upraveno 24.7.2021 18:56 uživatelem Holub

Novela zákona č. 42/2021

Zákon, kterým se mění zákon č. 3/2018,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 15.7.2021


Změna zákona o provozu na pozemních komunikacích:

 

1. Zákon upravuje článek 6.

§16 Řidič motorového vozidla musí mít při řízení u sebe:
a) řidičský průkaz příslušné skupiny vozidla,
b) platný protokol o technickém stavu upraveného vozidla, byl-li na vozidle proveden jakýkoliv zásah, který není v souladu se seznamem původních dílů výrobce.

§17 Řidič motorového vozidla je povinen předložit doklady podle §16 na výzvu policisty ke kontrole.

§18 Řidič motorového vozidla je povinen podrobit vozidlo na výzvu policisty technické silniční kontrole, kontrole umístění, upevnění, zajištění, hmotnosti a obsahu nákladu, kontrole hmotnosti vozidla nebo kontrole úprav na vozidle.

§19 Protokol o technickém stavu upraveného vozidla se považuje za platný, splňuje-li, všechny následující podmínky:
a) jsou v něm uvedeny základní specifikace vozu (tovární značka, model, rok výroby, číslo VIN)
b) je v něm uveden majitel vozu, na kterého je vůz skutečně registrován,
c) je v něm uveden kompletní výčet všech úprav provedených na vozidle s vyjímkou přebarvení vozidla a úpravy světlometů,
d) datum vypršení platnosti protokolu ještě nenastalo,
e) protokol je podepsaný mechanikem autorizovaného servisu,
f) v hlavičce protokolu je logo autorizovaného servisu s platnou koncesí pro úpravu motorových vozidel,
g) v protokolu je uvedeno, že je vozidlo způsobilé k provozu na pozemní komunikaci.
h) Protokol o technickém stavu upraveného vozidla není povinný pro vozidla, která byla upravena do/před 15.4.2021. Pro tato vozidla však nadále platí, že musí být způsobilá provozu na pozemních komunikacích ve státě San Andreas a nesmí překračovat hlukové normy (antilag, backfire, misfire a podobné) stanovené k datu poslední úpravy. Stejně tak nesmí být daná vozidla nebezpečná jak pro řidiče, tak i pro ostatní účastníky provozu (rozuměj nehomologované díly a díly, které mohou způsobit větší zranění účastníkům provozu).

§20 Každý servis, i bez koncese pro úpravu motorových vozidel je oprávněn:
a) opravovat poškození na vozidle, vyměňovat poškozené díly za nové dodané výrobcem anebo za takové, které jsou považovány za univerzální, neovlivňují nijak jízdní vlastnosti vozidla a jsou homologované ve státě San Andreas,
b) změnit barvu karosérie vozidla, včetně barevných kombinací,
c) změnit barvu disků kol a potahy v interiéru vozidla,
d) změnit barvu světlometů v teplotním rozsahu 3000K - 8000K.

§21 Autorizovaný servis s platnou koncesí pro úpravu motorových vozidel je dále oprávněn:
a) provádět veškeré další úpravy na vozidle, které jsou v souladu se zákonem a to včetně takových úprav, které mění jízdní vlastnosti vozidla,
b) vydávat protokoly o technickém stavu upraveného vozidla, za přepokladu, že vozidlo obsahuje pouze originální díly výrobce anebo díly homologované ve státě San Andreas.

§22 Finanční ohodnocení jakékoliv práce na vozidle podléhá zvláštní zdaňovací sazbě ve výši 20 %, která je odváděna v souladu se zákonem č. 15/2020.

 


Novela zákona vypracována a schválena kongresem dne 12.7.2021

                

 

 

Holub

Hráč

46
7.9.2021 23:08, naposledy upraveno 7.9.2021 23:23 uživatelem Holub

Novela zákona č. 52/2021

Zákon, kterým se mění zákon č. 3/2018,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 10.9.2021


Změna zákona o provozu na pozemních komunikacích:

 

1. Zákon je rozšířen o článek 7.

§23 Dopravní značení je definováno jako:
- vodorovné či svislé značení, které upozorňuje, přikazuje či zakazuje řidiči vybranou činnost či aktivitu na daném úseku.
- značení, které je dočasného či trvalého charakteru a je umístěno u pozemních komunikací na území státu San Andreas
- značení, které je uvedeno v tomto zákoně včetně jeho funkce a podoby

Mezi dopravní značení spadá:
a) Značení upravující přednost v jízdě
1) Hlavní pozemní komunikace
2) Dej přednost v jízdě!
3) Stůj, dej přednost v jízdě!

 



                 1)                                     2)                                      3)



b) Zákazové značení
1) Zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech)
2) Zákaz vjezdu všech vozidel (v daném směru)
3) Zákaz vjezdu vozidel, jejichž výška přesahuje vyznačenou mez
4) Nejvyšší dovolená rychlost
5) Zákaz předjíždění
6) Zákaz předjíždění nákladních vozidel
7) Zákaz odbočování (směrem vyznačeným na značce)
8) Zákaz zastavení
9) Zákaz stání
10) Zákaz vjezdů nákladních automobilů

 

                 1)                                     2)                                      3)

                 4)                                     5)                                      6)

                 7)                                     8)                                      9)

                                   

                                                      10)



c) Příkazové značení
1) příkázaný směr jízdy (dle dopravního značení)
2) kruhový objezd

                 1)                                     2)


d) Informativní značení
1) Parkoviště (může být s dodatečnou cedulí s dodatečnými informacemi)
2) Jednosměrný provoz
3) Upořádání jízdních pruhů
4) Zvýšení počtu jízdních pruhů
5) Snížení počtu jízdních pruhů
6) Omezení v jízdním pruhu
7) Číslo dálnice
8) Číslo silnice
9) Obec (k této značce se také váže snížení maximální dovolené rychlosti na 60 kilometrů v hodině)
10) Konec obce (k této značce se také váže snížení maximální dovolené rychlosti na 90 kilometrů v hodině)
11) Zpomalovací práh
12) Slepá pozemní komunikace

                 1)                                     2)                                      3)

                 4)                                     5)                                      6)

                 7)                                     8)                                      9)

                 10)                                    11)                                     12)


e) Vodorovné dopravní značení
f) Dopravní zařízení
1) Směrový sloupek
2) Dopravní kužel

                 1)                                     2)

 


Novela zákona vypracována a schválena kongresem dne 6.9.2021, vstupuje v platnost dne 10.9.2021

                

zeldinko

Hráč

45
21.11.2021 20:46, naposledy upraveno 21.11.2021 20:51 uživatelem zeldinko

(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))

KONGRES SAN ANDREAS


Novela zákona č. 63/2021

Zákon, kterým se mění zákon č. 3/2018,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 24.11.2021


Změna zákona o provozu na pozemních komunikacích:

1. Zákon upravuje článek 1. a je rozšířen o §1.1

§1 Legálně provozované vozidlo (dále jen vozidlo) musí splňovat následující podmínky:
- je registrované ve státě San Andreas
- je způsobilé k provozu na pozemní komunikaci
- registrační značka musí být viditelná na přední i zadní části vozidla v místě tomu určenému.
- VIN musí být viditelný na výrobních místech vozidla, alternativně i na dalších dílech.
- musí být ve stavu, ve kterém je možné nehodě co nejvíce zamezit.
- musí mít příslušenství homologované k provozu ve státe San Andreas.
- řidič musí disponovat potřebným řidičským oprávněním (A pro motocykly, B pro osobní automobily a užitková vozidla s hmotností do 3,5 tuny, C pro nákladní vozidla s hmotností nad 3,5 tuny, vícenápravové nákladní vozy či tahače a autobusy
- disponuje povinnou výbavou

§1.1 Povinnou výbavou vozidla se rozumí:
- Autolékárnička splňující expiraci.
- Výstražný trojúhelník.
- Reflexní vesta pro řidiče vozu.
- Rezervní kolo, nebo sada na opravu pneumatiky.
- Hasicí přístroj.

§3 Způsobilé vozidlo je:
- vozidlo, které svým stavem neohrožuje/neomezuje ostatní řidiče
- vozidlo, které je možno bezpečně provozovat v rámci provozu státu San Andreas
- vozidlo, které obsahuje pouze originální díly výrobce, nebo díly homologované ve státě San Andreas s patřičným zápisem v protokolu o technickém stavu upraveného vozidla vydaného autorizovaným servisem s koncesí pro úpravu motorových vozidel
- vozidlo, které splňuje povinnou výbavu podle §1.1

2. Zákon upravuje článek 6.

§18 Řidič motorového vozidla je povinen podrobit vozidlo na výzvu policisty technické silniční kontrole, kontrole umístění, upevnění, zajištění, hmotnosti a obsahu nákladu, kontrole hmotnosti vozidla,nebo kontrole úprav na vozidle nebo kontrole povinné výbavy vozidla.

3. Zákon je rozšířen o článek 8.

§24 Řidič motorového vozidla je povinen:
a) při řízení motorového vozidla mít rozsvícená světla.
b) při řízení motorového vozidla mít zapnutý bezpečnostní pás.
 1.) Vztahuje se na všechny osoby při jízdě automobilem.

§24.1 Řidič motorového vozidla nesmí:
a) při řízení motorového vozidla používat mobilní telefon nebo jakékoliv jiné zařízení omezující řidiče při jízdě.

§25 Účastníci dopravní nehody jsou povinni:
a) poskytnout první pomoct, umožňuje-li jim to situace.
 1.) Účastníci dopravní nehody nejsou povinni poskytnout první pomoct, jsou-li ohroženi na životě.
b) nasadit si reflexní vestu, umožňuje-li jim to situace.
 1.) Účastníci dopravní nehody bez nasazení reflexní vesty jsou povinni vzdálit se od místa dopravní nehody, a to v minimální vzdálenosti pěti metrů, pokud-li jim to situace umožňuje a nejsou ohroženi na životě.
c) řádně zabezpečit místo dopravní nehody výstražným trojúhelníkem a zapnout varovné znamení, umožňuje-li jim to situace.
d) bod a), b) a c) se rozumí i v případě poruchy na motorovém vozidle.


Novela zákona podána obyvatelem státu San Andreas dne 6.11.2021. Novela zákona byla schválen kongresem dne 6.11.2021, vstupuje v platnost dne 24.11.2021

 

zeldinko

Hráč

45
18.12.2021 21:57, naposledy upraveno 18.12.2021 22:00 uživatelem zeldinko

Novela zákona č. 68/2021

Zákon, kterým se mění zákon č. 3/2018,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 21.12.2021


Změna zákona o provozu na pozemních komunikacích:

1. Zákon upravuje článek 8.

§24 Řidič motorového vozidla je povinen:
a) při řízení motorového vozidla mít rozsvícená světla.
b) při řízení motorového vozidla mít zapnutý bezpečnostní pás.
1.) Vztahuje se na všechny osoby při jízdě automobilem.
2.) Neplatí pro; řidiče vozidla ozbrojených sil, Policie San Andreas, Hasičského záchranného sboru nebo Zdravotnické záchranné služby, vyžaduje-li to plnění jejich úkolů.
3.) osobu, která nemůže být připoutaná ze zdravotních důvodů; taková osoba musí být prokázána osvědčením o osvobození od použití  bezpečnostních systémů vozidla.
c) věnovat se plně řízení vozidla a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.
d) podrobit se na výzvu policisty nebo ošetřujícího lékaře vyšetření ke zjištění, zda není ovlivněn alkoholem nebo jinou omamnou a  psychotropní látkou.
e) zajistit bezpečnost přepravované osoby nebo zvířete a bezpečnou přepravu nákladu.
f) mít za jízdy na motocyklu na hlavě nasazenou a řádně připevněnou ochrannou přilbu.
1.) Vztahuje se na všechny osoby při jízdě na motocyklu.

24.1 Řidič motorového vozidla nesmí:
a) při řízení motorového vozidla používat mobilní telefon nebo jakékoliv jiné zařízení omezující řidiče při jízdě.
b) požít alkoholický nápoj ani jinou látku obsahující alkohol nebo užít omamné a psychotropní látky během jízdy.
c) řídit vozidlo bezprostředně po požití alkoholického nápoje nebo užití omamné a psychotropní látky nebo v takové době po požití kdy by mohl být ještě pod vlivem alkoholu nebo omamné a psychotropní látky.
d) předat řízení vozidla osobě, která nesplňuje podmínky stanovené tímto zákonem nebo která je pod vlivem alkoholu nebo omamné a psychotropní látky nebo jejíž schopnost k řízení vozidla je snížena v důsledku jejího zdravotního stavu.
e) používat hanlivá gesta vůči ostatním účastníkům silničního provozu, vyhazovat z vozidla předměty a obtěžovat ostatní účastníky silničního provozu ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu. 
f) překážet v jízdě rychleji jedoucím vozidlům a omezovat plynulost silničního provozu zejména bezdůvodně pomalou jízdou.
g) použít k jízdě vozidlo, které svým barevným provedením a označením lze zaměnit s vozidlem Policie San Andreas, Hasičského záchranného sboru nebo Zdravotnické záchranné služby. 
h) poškozovat životní prostředí, zejména jízdou po veřejné zeleni.


§25 Účastník dopravní nehody je osoba, která se přímo aktivně nebo pasivně zúčastnila dopravní nehody.
Účastníci dopravní nehody jsou povinní:
a) poskytnout první pomoct a ke zraněné osobě přivolat poskytovatele zdravotních služeb, umožňuje-li jim to situace.

1. Zákon je rozšířen o článek 9.

§26 Směr a způsob jízdy
a) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.
b) Na krajnici smí řidič motorového vozidla vjet jen při zastavení a stání nebo, jestliže je to nutné, při objíždění, vyhýbání, odbočování nebo otáčení; přitom musí dbát zvýšené opatrnosti.


§27 Jízda v jízdních pruzích
a) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu
1.) V obci se nepovažuje za předjíždění, když vozidla v jednom jízdním pruhu jedou rychleji než v jiném jízdním pruhu.
b) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
c) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.
d) Mimo obce na silnici se dvěma nebo s více jízdními pruhy v jednom směru jízdy se jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jezdit, je-li to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo k odbočování. Řidič je povinen na vozovce nebo v jízdním pruhu jezdit vpravo při pravém okraji vozovky nebo jízdního pruhu.
e) Nejsou-li jízdní pruhy na vozovce vyznačeny, rozumí se pro účely tohoto zákona jízdním pruhem část vozovky dovolující jízdu vozidel jiných než dvoukolových (motocyklů) v jízdním proudu za sebou.

§28 Jízda ve zvláštních případech
a) Přejíždí-li řidič vozidla, pro které je vyhrazen jízdní pruh, z vyhrazeného jízdního pruhu do přilehlého jízdního pruhu, řidič vozidla jedoucí v tomto pruhu mu to musí umožnit snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla. Řidič vozidla ve vyhrazeném jízdním pruhu je povinen dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče ostatních vozidel.
b) Řidič je povinen v úseku zastávky pravidelné veřejné dopravy osob dbát zvýšené opatrnosti a jezdit přiměřenou rychlostí tak, aby neohrozil osobu vystupující z vozidla pravidelné veřejné dopravy osob nebo do něj nastupující.

§29 Objíždění
a) Řidič, který při objíždění vozidla, jež zastavilo nebo stojí, nebo při objíždění překážky provozu na pozemních komunikacích anebo chodce vybočuje ze směru své jízdy, nesmí ohrozit ani omezit protijedoucí řidiče a ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.


§30 Předjíždění
a) Předjíždí se vlevo. Vpravo se předjíždí vozidlo, které mění směr jízdy vlevo a není-li již pochybnosti o dalším směru jeho jízdy.
b) Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním, rovněž, se po předjetí zařazuje před vozidlo, které předjel, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče vozidla, které předjel.
c) Řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění.

Řidič nesmí předjíždět:
a) nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí.
b) jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet.
c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích.


§31 Vyhýbání
a) Řidiči protijedoucích vozidel se vyhýbají vpravo, včas a v dostatečné míře. Nemohou-li se bezpečně vyhnout, musí dát přednost v jízdě ten, na jehož straně jízdy je překážka nebo zúžená vozovka. Musí-li jeden z nich couvat, učiní tak ten, pro něhož je to snazší nebo méně nebezpečné.


§32 Odbočování
a) Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.
b) Řidič odbočující vlevo je povinen dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým vozidlům i nemotorovým vozidlům a chodcům projíždějícím přes pozemní komunikaci.


§33 Otáčení a couvání
Řidič se nesmí otáčet a couvat:
a) na nepřehledných nebo jinak nebezpečných místech, například v nepřehledné zatáčce a v její těsné blízkosti, před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním.
b) na křižovatce a v její těsné blízkosti.
c) na přechodu pro chodce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před nimi.
d) na místě, kde by vozidlo zakrývalo svislou dopravní značku, vodorovnou dopravní značku vyznačující způsob řazení do jízdních pruhů a určený směr jízdy přes křižovatku nebo vyjadřující, doplňující údaj nápisem nebo světelné signály.
e) na vyhrazeném jízdním pruhu kromě vozidla, pro které je vyhrazený jízdní pruh určen.
f) na chodníku.
g) na mostě.

§34 Překážkou provozu na pozemních komunikacích se rozumí:
- vše, co by mohlo ohrozit bezpečnost nebo plynulost tohoto provozu.
a) Kdo způsobil překážku provozu na pozemních komunikacích, musí ji neprodleně odstranit

§35 Zastavením a stáním se rozumí:
- stát znamená uvést vozidlo do klidu nad dobu dovolenou pro zastavení, – zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu“
- při zastavení a stání je řidič povinen přednostně použít parkoviště tak, aby neomezoval ostatní účastníky silničního provozu. Při zastavení a stání řidič je povinen co nejlépe využít parkovací místo a nesmí znemožnit ostatním řidičům vyjetí z parkovacího místa. Rovněž nesmí zastavit a stát na místě, kde by znemožnil vjezd a výjezd vozidel. Jsou-li na parkovišti vyznačena parkovací místa, řidič smí stát jen na nich.
- řidič smí stát a zastavit v jedné řadě a rovnoběžně s okrajem pozemní komunikace; nedojde-li k ohrožení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu,
(1) Řidič nesmí zastavit a stát:
a) v nepřehledné zatáčce a v její těsné blízkosti.
b) před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním.
c) na přechodu pro chodce.
d) na křižovatce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před hranicí křižovatky.
e) na mostě.
f) na chodníku.


§36 Čerpání pohonných hmot
a) V prostoru čerpací stanice pohonných hmot je řidiči i přepravované osobě zakázáno kouřit, zacházet s otevřeným ohněm a seřizovat nebo opravovat motor vozidla. Před čerpáním pohonných hmot musí řidič zastavit motor a vypnout zapalování.
b) Řidiči vozidel s právem přednostní jízdy mají při čerpání pohonných hmot přednost. Přitom nepoužívají zvláštních výstražných znamení.


 

12.2.2023 20:03

(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))

KONGRES SAN ANDREAS

Kongres San Andreas


Novela zákona č. 109/2023

Zákon, kterým se mění zákon č. 3/2018,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 16.2.2023


Změna zákona o provozu na pozemních komunikacích:

1. Zákon upravuje článek 1.

§1.1 Povinnou výbavou vozidla se rozumí:
- Autolékárnička splňující expiraci.
- Výstražný trojúhelník.
- Reflexní vesta pro řidiče vozu.
- Rezervní kolo, nebo sada na opravu pneumatiky.
- Hasicí přístroj.

§3 Způsobilé vozidlo je:
- vozidlo, které svým stavem neohrožuje/neomezuje ostatní řidiče
- vozidlo, které je možno bezpečně provozovat v rámci provozu státu San Andreas
- vozidlo, které obsahuje pouze originální díly výrobce, nebo díly homologované ve státě San Andreas s patřičným zápisem v protokolu o technickém stavu upraveného vozidla vydaného autorizovaným servisem s koncesí pro úpravu motorových vozidel
- vozidlo, které splňuje povinnou výbavu podle §1.1
- vozidlo, jehož registrační značka splňuje veškeré požadavky uvedené v článku 4.

2. Zákon upravuje článek 4.

§14.1 Registrační značka musí být umístěna vzadu i vepředu na viditelném místě.

§14.2 Registrační značka může obsahovat pouze alfanumerické znaky bez diakritiky a s vyjímkou písmene O, které je zakázané z důvodu zaměnitelnosti s číslicí 0.

§14.3 V případě, že registrační značka nevyhovuje všem požadavkům stanovených tímto zákonem, je vlastník vozidla povinen okamžitě sjednat nápravu.

3. Zákon upravuje článek 5.

§15 Veškeré postihy za nesplnění uvedených podmínek jsou stanoveny Policií San Andreas, není-li v zákoně uvedeno jinak.

4. Zákon upravuje článek 6.

§19 Protokol o technickém stavu upraveného vozidla se považuje za platný, splňuje-li, všechny následující podmínky:
a) jsou v něm uvedeny základní specifikace vozu (tovární značka, model, rok výroby, číslo VIN)
b) je v něm uveden majitel vozu, na kterého je vůz skutečně registrován,
c) je v něm uveden kompletní výčet všech úprav provedených na vozidle s vyjímkou přebarvení vozidla a úpravy světlometů, tento výčet musí být vždy aktuální a reflektovat skutečný stav vozu,
d) datum vypršení platnosti protokolu ještě nenastalo, to se stanoví na dobu 3 měsíců od data vystavení protokolu,
e) protokol je podepsaný mechanikem autorizovaného servisu,
f) v hlavičce protokolu je logo autorizovaného servisu s platnou koncesí pro úpravu motorových vozidel,
g) v protokolu je uvedeno, že je vozidlo způsobilé k provozu na pozemní komunikaci,
h) protokol o technickém stavu upraveného vozidla není povinný pro vozidla, která byla upravena do/před 15.4.2021. Pro tato vozidla však nadále platí, že musí být způsobilá provozu na pozemních komunikacích ve státě San Andreas a nesmí překračovat hlukové normy (antilag, backfire, misfire a podobné) stanovené k datu poslední úpravy. Stejně tak nesmí být daná vozidla nebezpečná jak pro řidiče, tak i pro ostatní účastníky provozu (rozuměj nehomologované díly a díly, které mohou způsobit větší zranění účastníkům provozu).

5. Zákon upravuje článek 7.

§23 Dopravní značení je definováno jako:
- vodorovné či svislé značení, které upozorňuje, přikazuje či zakazuje řidiči vybranou činnost či aktivitu na daném úseku.
- značení, které je dočasného či trvalého charakteru a je umístěno u pozemních komunikací na území státu San Andreas
- značení, které je uvedeno v tomto zákoně včetně jeho funkce a podoby

Mezi dopravní značení spadá:

[...]

e) Vodorovné dopravní značení
1) Přechod pro chodce - řidič nesmí ohrozit ani omezit chodce, který přechází nebo se zjevně chystá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce; absence tohoto značení u křižovatky znamená hlavní silnici a tedy přednost v jízdě, naopak přítomnost tohoto značení u křižovatky znamená povinnost řidiči dát přednost vozům na hlavní silnici, je-li značení přítomno na všech stranách křižovatky, značení u vedlejší silnice překrývá to u hlavní silnice


                 1)

§23.1 Svislé dopravní značení má přednost před vodorovným dopravním značením.

6. Zákon je rozšířen o článek 10.

§37 Řidiči, který prokazatelně způsobí dopravní nehodu se zraněním vinou vlastního nedodržení dopravních předpisů, náleží dle závažnosti a recidivity jeden nebo více z těchto trestů:
a) pokuta od 20.000,- Kč do 200.000,- Kč,
b) odebrání řidičského průkazu,
c) zadržení do cely předběžného zadržení až na 4 hodiny bez soudního řízení,
d) trestní řízení.


E. Hawkins

zeldinko

Hráč

45
10.7.2023 09:53, naposledy upraveno 10.7.2023 09:54 uživatelem zeldinko

KONGRES SAN ANDREAS

Kongres San Andreas


Novela zákona č. 136/2023

Zákon, kterým se mění zákon č. 3/2018,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 14.7.2023


Změna zákona o provozu na pozemních komunikacích:

1. Zákon upravuje článek 1

§7 Maximální povolená rychlost je:
- stanovena dopravním značením, jinak platí: na dálnici a silnici pro motorová vozidla 120km/h 150km/h, v obci 60km/h, na ostatních pozemních komunikacích 90km/h


 

 

Victoria Eloise Lytton
predsedníčka Kongresu San Andreas

zeldinko

Hráč

45
26.7.2023 11:54

KONGRES SAN ANDREAS

Kongres San Andreas


Novela zákona č. 138/2023

Zákon, kterým se mění zákon č. 3/2018,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 30.7.2023


Změna zákona o provozu na pozemních komunikacích:

1. Zákon je rozšířen o článek 8. (Platnost dopravních značek) - umístěný mezi současný článek 7. a 8.

§24 Svislá dopravní značka umístěná vedle pozemní komunikace platí pro celou pozemní komunikaci v daném směru jízdy.

§25 Zákaz, omezení nebo příkaz je ukončen nejbližší křižovatkou nebo příslušnou dopravní značkou.

§26 Značky upravující přednost na křižovatce platí pro nejbližší křižovatku.

§27 Platnost informativních značek označujících parkoviště končí 5 metrů před hranicí nejbližšího křížení komunikace ze strany stání, není-li platnost ukončena jiným způsobem.

2. Body se přečíslují - a to včetně čísel článků a podbodů ve všech článcích.


 

 

Victoria Eloise Lytton
predsedníčka Kongresu San Andreas

4.9.2023 21:09, naposledy upraveno 4.9.2023 21:09 uživatelem Kolpanek
(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))

KONGRES SAN ANDREAS

Kongres San Andreas


Novela zákona č. 148/2023

Zákon, kterým se mění zákon č. 3/2018,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

v platnosti od 08.09.2023


Zákon upravuje článek 1

§1 Legálně provozované vozidlo (dále jen vozidlo) musí splňovat následující podmínky:
- je registrované ve státě San Andreas
- je způsobilé k provozu na pozemní komunikaci
- registrační značka musí být viditelná na přední i zadní části vozidla v místě tomu určenému.
- VIN musí být viditelný na výrobních místech vozidla, alternativně i na dalších dílech.
- musí být ve stavu, ve kterém je možné nehodě co nejvíce zamezit.
- musí mít příslušenství homologované k provozu ve státe San Andreas, pokud jim vůz disponuje.
- řidič musí disponovat potřebným řidičským oprávněním (A pro motocykly B pro osobní automobily a užitková vozidla s hmotností do 3,5 tuny, C pro nákladní vozidla s hmotností nad 3,5 tuny, vícenápravové nákladní vozyčitahače a autobusy.
- disponuje povinnou výbavou uvedenou v §1.1

§1.1 Povinnou výbavou vozidla se rozumí:

- Autolékárnička splňující expiraci
- Výstražný trojúhelník.
- Reflexní vesta pro řidiče vozu.
- Homologovanou helmu ve stavu, ve kterém dokáže helma plnit svou funkci. Tato položka se však vztahuje výhradně k motocyklům a jízdním kolům. Cyklista může za tímto účelem užít motorkářskou helmu.


Zákon upravuje článek 4.

§17 V případě, že registrační značka nevyhovuje všem požadavkům stanovených tímto zákonem, je vlastník vozidla povinen okamžitě sjednat nápravu. Vozidlo nesmí být dále užíváno dokud není sjednána náprava.


Zákon upravuje článek 6.

§20 Řidič motorového vozidla je povinen předložit doklady podle §16 §19 na výzvu policisty ke kontrole.
§21 Řidič motorového vozidla je povinen podrobit vozidlo na výzvu policisty technické silniční kontrole, kontrole umístění, upevnění, zajištění, hmotnosti a obsahu nákladu, kontrole hmotnosti vozidla, kontrole úprav na vozidle nebo kontrole povinné výbavy vozidla.
§22 Protokol o technickém stavu upraveného vozidla se považuje za platný, splňuje-li, všechny následující podmínky:
a) jsou v něm uvedeny základní specifikace vozu (tovární značka, model, rok výroby, číslo VIN)
b) je v něm uveden majitel vozu, na kterého je vůz skutečně registrován,
c) je v něm uveden kompletní výčet všech úprav provedených na vozidle s vyjímkou výjimkou přebarvení vozidla, úpravy světlometů a ráfků, tento výčet musí být vždy aktuální a reflektovat skutečný stav vozu. 
d) datum vypršení platnosti protokolu ještě nenastalo, to se stanoví na dobu 3 měsíců od data vystavení protokolu,
e) protokol je podepsaný mechanikem autorizovaného servisu,
f) v hlavičce protokolu je logo autorizovaného servisu s platnou koncesí pro úpravu motorových vozidel,
g) v protokolu je uvedeno, že je vozidlo způsobilé k provozu na pozemní komunikaci.


Zákon upravuje článek 9.

§32 Řidič motorového vozidla je povinen:
a) při řízení motorového vozidla mít rozsvícená světla.
b) při řízení motorového vozidla mít zapnutý bezpečnostní pás.
1.) Vztahuje se na všechny osoby při jízdě automobilem.
2.) Neplatí pro; řidiče vozidla ozbrojených sil, Policie San Andreas, Hasičského záchranného sboru nebo Zdravotnické záchranné služby, vyžaduje-li to plnění jejich úkolů.
3.) osobu, která nemůže být připoutaná ze zdravotních důvodů; taková osoba musí být prokázána osvědčením o osvobození od použití bezpečnostních systémů vozidla.
c) věnovat se plně řízení vozidla a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.
d) podrobit se na výzvu policisty nebo ošetřujícího lékaře vyšetření ke zjištění, zda není ovlivněn alkoholem nebo jinou omamnou a psychotropní látkou.
e) zajistit bezpečnost přepravované osoby nebo zvířete a bezpečnou přepravu nákladu.
f) mít za jízdy na motocyklu či jízdním kole na hlavě nasazenou a řádně připevněnou ochrannou přilbu.
1.) Vztahuje se na všechny osoby při jízdě na motocyklu či jízdním kole.


 

 

 

Mgr. Elizabeth Hawkins
předsedkyně kongresu San Andreas

1 2


Powered by LeoSight IFS
LT~106