Tak už je to opravdu tady. Tuning Update! Je potřeba dodávat víc?
Update číslovaný jako Skimo 5.2.3 bude už zítra v plné parádě na serveru!
Nejzásadnější změnou je nový editor vozidel
Tento editor je omezený pouze na dílny, nemůžete si tedy vyměnit motor nebo přeprogramovat řídící jednotku uprostřed pouště. Musíte být buďto v exteriérové dílně (kterých na serveru pár je a všechny jsem je do tohoto skriptu přidal), nebo v libovolném interiéru (dílně v interiéru garáže, kterých je na serveru nespočet).
Najdeme v něm následující kategorie úprav:
Karosérie - Odlehčení / zpevnění karosérie, které ovlivňuje hmotnost vozidla, ale také odolnost při nárazu (odlehčená karosérie snižuje hmotnost, ale vozidlo je náchylnější na poškození, naopak zpevněná karosérie přidává vozu pár kilo navíc, ale snižuje poškození).
Typ kol - Výběr ze 17 reskinovaných kol (vč. disků a některé z nich lze samostatně barvit).
Šířka předních pneu - Výběr z 5 šířek pneu (momentálně pouze vizuální úprava).
Šířka Zadních pneu - Výběr z 5 šířek pneu (momentálně pouze vizuální úprava).
Řídící jednotka - Úprava ECU, neboli chiptuning, upravujeme na spotřebu nebo na výkon (úprava na spotřebu mírně snižuje výkon a šetří spotřebu paliva, úprava na výkon pak mírně zvyšuje výkon vozidla - především zrychlení a maximální rychlost za cenu vyšší spotřeby).
Omezovač - Můžeme omezit maximální rychlost vozidla na 70 km/h, 90 km/h, 120 km/h, 180 km/h, 250 km/h, nebo omezovač zcela odstranit.
Motor - Asi nejzásadnější úprava po stránce výkonu, vybíráme ze zlepšeného rozvodu paliva, kompresoru, turba a twin-turba (jehož součástí je backfire/antilag neboli "prdění z výfuku").
Zámek otáčení - Možnost zvýšit, či snížit maximální úhel vytočení kol.
Brzdy - Můžeme je zesílit obecně, či jen u předních nebo zadních kol, dále je můžeme seřídit speciálně pro drift.
Diferenciál - Můžeme jej levně (ale ilegálně) zavařit a tím snadno vytvořit drift speciál z téměř jakéhokoliv vozu, taktéž můžeme zainvestovat do samosvorného diferenciálu, který je základem všech závodních vozů.
Geometrie - Pokud nám stačí mírné zlepšení jízdních vlastností vozu a nechce se nám utrácet moc peněz, stačí si správně seřídit geometrii.
Těžiště - Pokud chceme, můžeme odlehčit přední část nebo zatížit zadní část vozu.
Pásy - Snížené zranění řidiče při nárazu nám může zaručit čtyřbodový nebo šestibodový pás.
Spoiler - Můžeme si přidělat na vozidlo spoiler, neboli křídlo, můžeme jej na vozidle libovolně napozicovat (nezapomeňte na zdravý rozum) a také jej samostatně nabarvit.
Už teď vám musí být jasné, že žádná dvě auta nebudou stejná. Kombinací je tolik, že se opravdu nestane, že by všechny vozy s tuningem jezdili stejně. Navíc se jednotlivé vlastnosti odvíjí od základu vozidla, takže nic není na pevno, ale vše funguje univerzálně napříč všemi vozy. A už jsem se zmínil o preconfigu dílů pro vozidla, kde by tomu tak být nemuselo? Jo, i tohle je součástí Tuning Updatu.
Dále tu máme protokoly o úpravách
Protokol vystavuje mechanik poté, co vám na voze udělá patřičné úpravy. Slouží jako dokument, který prokazuje, že vozidlo obsahuje pouze legální úpravy a je možné jej provozovat na silnici.
Mimochodem, legální úpravy na vozidle mohou provádět pouze firmy s koncesí získanou IC cestou. Frakční modul vám umožní provádět úpravy, ale nedělá to z těchto úprav hned legální úpravu.
Nový tuning editor se sice váže na frakční modul, který je zpoplatněný, ale to určitě neznamená, že by se Tuning Update nedotkl nás všech. Každý hráč si může nechat své auto vytunit, ale nemůže to prostě udělat sám, je k tomu potřeba mechanik. A tato nutnost jen dále podpoří RP na našem serveru.
Cenu frakčního modulu TUNING jsme prozatím stanovili na 600 kreditů a omezili na 10 kusů.
Obojí se však pravděpodobně časem změní.
Důvodem této ceny (krom odvedené práce na updatu) je především unikátnost - nechceme, aby tento modul měla každá druhá frakce. Chceme, aby na serveru bylo pár dílen, do kterých hráči přijedou a od zkušených RP mechaniků si nechají svá auta vymazlit.
Ze stejného důvodu také není možné vozidlo vyzkoušet před koupí daných dílů (v reálném světě také nevíme, co to s naším autem vlastně provede, když zavaříme diferenciál, dokud to neuděláme), zakládáme na našich vědomostech a zkušenostech.
To vše chceme ještě podchytit určitým drobnohledem. Chceme, aby mechanici alespoň na nějaké úrovni dané úpravy skutečně RPili a neodklikali si jen vše jednoduše v novém tuning editoru (byť to v něm jde opravdu odklikat rychle a snadno).
Nová reskinovaná kola, a.k.a. wheel pack
Zde je přehled všech nových kol. Můžete jej třeba také užít jako vzorník, až budete hráčům změnu kol nabízet. Nutno podotknout, že mimo nový tuning editor (tj. po staru přes NPC na díly) lze kola také měnit. To znamená, že i bez frakčního modulu TUNING mohou současné mechanické dílny měnit kola a nejdná se o výhradu nového editoru.
Obdobně spoilery lze aplikovat i po staru, ale tímto způsobem je nelze barvit zvlášť a také je nelze pozicovat, to už jsou výhody, které přináší právě nový editor.
Součástí Tuning Updatu bude i reskin na Dune a jeho uvolnění k prodeji jako Rally Truck.
No a taky stopky! Protože až budete porovnávat své vytuněné miláčky, hodí se nějaká časomíra. Proto je tu nový příkaz /stopky, ukončuje se stejným příkazem a do chatu vypíše výsledný čas s milisekundovou přesností.
Závěrem musím upozornit, že všechny úpravy tuning editoru (všechny díly a nastavitelné možnosti) mají globální konfiguraci a neukládají se přímo jako unique handling (ukládá se seznam dílů ve vozidle). To znamená, že pokud bychom narazili na nějakou chybu, můžu ji snadno opravit na všech vozidlech, kterých se týká. Může to ale také znamenat, že pokud se něco nepovedlo a budu to muset upravit (například by bylo nutné nerfnout nějakou úpravu), může to ovlivnit i vaše vozidlo, pokud v sobě daný díl má.
Tento systém dílů nám ale do budoucna otevírá i další možnosti. Nový tuning editor jsem postavil zcela modulárně a kdykoliv v budoucnu do něj mohu přidávat další kategorie nebo díly.
Tak co na to říkáte? Těšíte se, až si vymazlíte svého miláčka?
Tak už je to opravdu tady. Tuning Update! Je potřeba dodávat víc?
Update číslovaný jako Skimo 5.2.3 bude už zítra v plné parádě na serveru!
Nejzásadnější změnou je nový editor vozidel
Tento editor je omezený pouze na dílny, nemůžete si tedy vyměnit motor nebo přeprogramovat řídící jednotku uprostřed pouště. Musíte být buďto v exteriérové dílně (kterých na serveru pár je a všechny jsem je do tohoto skriptu přidal), nebo v libovolném interiéru (dílně v interiéru garáže, kterých je na serveru nespočet).
Najdeme v něm následující kategorie úprav:
Karosérie - Odlehčení / zpevnění karosérie, které ovlivňuje hmotnost vozidla, ale také odolnost při nárazu (odlehčená karosérie snižuje hmotnost, ale vozidlo je náchylnější na poškození, naopak zpevněná karosérie přidává vozu pár kilo navíc, ale snižuje poškození).
Typ kol - Výběr ze 17 reskinovaných kol (vč. disků a některé z nich lze samostatně barvit).
Šířka předních pneu - Výběr z 5 šířek pneu (momentálně pouze vizuální úprava).
Šířka Zadních pneu - Výběr z 5 šířek pneu (momentálně pouze vizuální úprava).
Řídící jednotka - Úprava ECU, neboli chiptuning, upravujeme na spotřebu nebo na výkon (úprava na spotřebu mírně snižuje výkon a šetří spotřebu paliva, úprava na výkon pak mírně zvyšuje výkon vozidla - především zrychlení a maximální rychlost za cenu vyšší spotřeby).
Omezovač - Můžeme omezit maximální rychlost vozidla na 70 km/h, 90 km/h, 120 km/h, 180 km/h, 250 km/h, nebo omezovač zcela odstranit.
Motor - Asi nejzásadnější úprava po stránce výkonu, vybíráme ze zlepšeného rozvodu paliva, kompresoru, turba a twin-turba (jehož součástí je backfire/antilag neboli "prdění z výfuku").
Zámek otáčení - Možnost zvýšit, či snížit maximální úhel vytočení kol.
Brzdy - Můžeme je zesílit obecně, či jen u předních nebo zadních kol, dále je můžeme seřídit speciálně pro drift.
Diferenciál - Můžeme jej levně (ale ilegálně) zavařit a tím snadno vytvořit drift speciál z téměř jakéhokoliv vozu, taktéž můžeme zainvestovat do samosvorného diferenciálu, který je základem všech závodních vozů.
Geometrie - Pokud nám stačí mírné zlepšení jízdních vlastností vozu a nechce se nám utrácet moc peněz, stačí si správně seřídit geometrii.
Těžiště - Pokud chceme, můžeme odlehčit přední část nebo zatížit zadní část vozu.
Pásy - Snížené zranění řidiče při nárazu nám může zaručit čtyřbodový nebo šestibodový pás.
Spoiler - Můžeme si přidělat na vozidlo spoiler, neboli křídlo, můžeme jej na vozidle libovolně napozicovat (nezapomeňte na zdravý rozum) a také jej samostatně nabarvit.
Už teď vám musí být jasné, že žádná dvě auta nebudou stejná. Kombinací je tolik, že se opravdu nestane, že by všechny vozy s tuningem jezdili stejně. Navíc se jednotlivé vlastnosti odvíjí od základu vozidla, takže nic není na pevno, ale vše funguje univerzálně napříč všemi vozy. A už jsem se zmínil o preconfigu dílů pro vozidla, kde by tomu tak být nemuselo? Jo, i tohle je součástí Tuning Updatu.
Dále tu máme protokoly o úpravách
Protokol vystavuje mechanik poté, co vám na voze udělá patřičné úpravy. Slouží jako dokument, který prokazuje, že vozidlo obsahuje pouze legální úpravy a je možné jej provozovat na silnici.
Mimochodem, legální úpravy na vozidle mohou provádět pouze firmy s koncesí získanou IC cestou. Frakční modul vám umožní provádět úpravy, ale nedělá to z těchto úprav hned legální úpravu.
Nový tuning editor se sice váže na frakční modul, který je zpoplatněný, ale to určitě neznamená, že by se Tuning Update nedotkl nás všech. Každý hráč si může nechat své auto vytunit, ale nemůže to prostě udělat sám, je k tomu potřeba mechanik. A tato nutnost jen dále podpoří RP na našem serveru.
Cenu frakčního modulu TUNING jsme prozatím stanovili na 600 kreditů a omezili na 10 kusů.
Obojí se však pravděpodobně časem změní.
Důvodem této ceny (krom odvedené práce na updatu) je především unikátnost - nechceme, aby tento modul měla každá druhá frakce. Chceme, aby na serveru bylo pár dílen, do kterých hráči přijedou a od zkušených RP mechaniků si nechají svá auta vymazlit.
Ze stejného důvodu také není možné vozidlo vyzkoušet před koupí daných dílů (v reálném světě také nevíme, co to s naším autem vlastně provede, když zavaříme diferenciál, dokud to neuděláme), zakládáme na našich vědomostech a zkušenostech.
To vše chceme ještě podchytit určitým drobnohledem. Chceme, aby mechanici alespoň na nějaké úrovni dané úpravy skutečně RPili a neodklikali si jen vše jednoduše v novém tuning editoru (byť to v něm jde opravdu odklikat rychle a snadno).
Nová reskinovaná kola, a.k.a. wheel pack
Zde je přehled všech nových kol. Můžete jej třeba také užít jako vzorník, až budete hráčům změnu kol nabízet. Nutno podotknout, že mimo nový tuning editor (tj. po staru přes NPC na díly) lze kola také měnit. To znamená, že i bez frakčního modulu TUNING mohou současné mechanické dílny měnit kola a nejdná se o výhradu nového editoru.
Obdobně spoilery lze aplikovat i po staru, ale tímto způsobem je nelze barvit zvlášť a také je nelze pozicovat, to už jsou výhody, které přináší právě nový editor.
Součástí Tuning Updatu bude i reskin na Dune a jeho uvolnění k prodeji jako Rally Truck.
No a taky stopky! Protože až budete porovnávat své vytuněné miláčky, hodí se nějaká časomíra. Proto je tu nový příkaz /stopky, ukončuje se stejným příkazem a do chatu vypíše výsledný čas s milisekundovou přesností.
Závěrem musím upozornit, že všechny úpravy tuning editoru (všechny díly a nastavitelné možnosti) mají globální konfiguraci a neukládají se přímo jako unique handling (ukládá se seznam dílů ve vozidle). To znamená, že pokud bychom narazili na nějakou chybu, můžu ji snadno opravit na všech vozidlech, kterých se týká. Může to ale také znamenat, že pokud se něco nepovedlo a budu to muset upravit (například by bylo nutné nerfnout nějakou úpravu), může to ovlivnit i vaše vozidlo, pokud v sobě daný díl má.
Tento systém dílů nám ale do budoucna otevírá i další možnosti. Nový tuning editor jsem postavil zcela modulárně a kdykoliv v budoucnu do něj mohu přidávat další kategorie nebo díly.
Tak co na to říkáte? Těšíte se, až si vymazlíte svého miláčka?