Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Výukové materiály


sammael02

Hráč

21
4.7.2021 17:43, naposledy upraveno 4.7.2021 17:46 uživatelem sammael02

"Krásy Red County v jiné perspektivě"


Další výukové materiály


Letová hladina (FL)

  • Letová hladina (dále jen jako "FL") začíná od 150 m. n. m.
  • 1 FL = 100 stop
FL Stopy Metry
490 150
7 650 200
10 980 300
13 1310 400
16 1600 500
20 1960 600
23 2295 700
26 2620 800

 



Vzletová a přistávací dráha (RWY)

  • Vzletové a přistávací dráhy (dále jen jako "RWY") jsou plochy sloužící ke vzletům a přistáním letadel na letištích.
  • RWY se označují pomocí azimutu a směru např. RWY 09R/027L.
  • Pokud přistáváme na RWY tak ji označíme ve směru přistání.
  • Pokud budeme přilétávat na azimutu 90°, tak budeme přistávat na RWY 09.
  • Označení RWY zjistíme takto: azimut ÷ 10 ≐
Letiště Ranveje
LSA 27L/09R ; 27R/09L
SFA 04/22
LVA 18/36
PCA 10/28
BCA 18/36
VMA 09/27

 



Traťová údržba 
(line maintenance)

  • Traťová údržba není povinná, avšak se doporučuje, kvůli zamezení případným nehodám, kvůli technickému stavu letových prostředků.
  • Co vše je důležité při traťové údržbě?
    1. Vizuální prohlídka letového prostředku.
    2. Kontrola, doplňování olejů a maziv.

 



Hlášení

  • Vždy v letovém kanálu (dále jen jako "LK") hlásíme volací značku (dále jako "CS") letového prostředku.
  • Doporučuje se hlásit všechny akce, provedeny na letišti a letovém prostoru, aby nedošlo k srážce dvou letových prostředků.

Příklady hlášení:

  • DOD 6161; Žádám o povolení k rolování na letišti SFA po pojížděcích dráhách S, Y, E na vzletovou dráhu číslo 04. 
    DOD 6161; SFA CLR TAX TWY S, Y, E, RWY 04.

  • DOD 6161; Roluju na letišti SFA po pojížděcích dráhách S, Y, E na vzletovou dráhu číslo 04. 
    DOD 6161; SFA TAX TWY S, Y, E, RWY 04.

  • DOD 6161; Žádám o povolení k vzletu z letiště SFA na vzletové dráze číslo 04.
    DOD 6161; SFA CLR TKOF RWY 04.

  • DOD 6161; Vzlétám z letiště SFA na vzletové dráze číslo 04.
    DOD 6161; SFA TKOF RWY 04.

  • DOD 6161; Stoupám na letovou hladinu 20.
    DOD 6161; CMB FL 13.

  • DOD 6161; Klesám do výšky 100 m. n. m.
    DOD 6161; DES 100.

  • DOD 6161; Předpokládaný čas přiblížení k letišti LSA jsou 3 minuty.
    DOD 6161; LSA EAT 3.

  • DOD 6161; Žádám o povolení k přistání na letišti LSA, jedná se přistávací dráhu číslo 27L. 
    DOD 6161; LSA CLR LDG RWY 27L.

  • DOD 6161; Přistávám na letiště LSA, jedná se přistávací dráhu číslo 27L. 
    DOD 6161; LSA LDG RWY 27L.

 


Ohrožující závada za letu

  • Závažnost můžeme rozlišit do nízké a vysoké.
  • Při ohrožující závadě by měl pilot spolupracovat s ATC, pokud mu to okolnosti neumožňují.
  • Přistát bez komunikace s ATC by měla být jako poslední možnost.

    Nízká závažnost
  • Při nízké závažnosti voláme do LK výraz: "Pan-pan", vždy hlásíme 3x za sebou.
  • Při nízké závažnosti není nikdo v přímém ohrožení života.

  • Do LK tedy hlásíme: "DOD 1020; LV-ATC Pan-pan, pan-pan, pan-pan, máme potíže s motorem, budeme přistávat na LVA. Žádáme o povolení k přistání a dohled hasičů na přistávací dráze číslo 36.

    Vysoká závažnost
  • Při vysoké závažnosti voláme do LK výraz: "Mayday", vždy hlásíme 3x za sebou. Také můžeme hlásit výraz "Emergency".
  • Při vysoké závažnosti jsou osoby v přímém ohrožení života.

  • Do LK tedy hlásíme: "BGL 8253; LV-ATC Mayday, mayday, mayday, kouří se nám z druhého motoru, budeme urgentně přistávat na LVA. Žádáme o povolení k přistání a hasiče na přistávací dráze číslo 18.

Powered by LeoSight IFS
LT~13