Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

👚 Testování skinů postav přímo ve hře


17.12.2021 16:54, naposledy upraveno 19.6.2023 21:15 uživatelem Rataj

Mám tu pro vás předběžný dárek od Rataježíška. 😎

Tento návod poslouží pro ty z vás, kteří chtějí mít svůj VIP skin trochu unikátní a chtějí si na něm třeba něco přebarvit. Zároveň tento návod slouží pro adminy, kteří by mi chtěli s testováním a zmenšováním skinů před nahráním na server pomoci. Pro sebe, pro ně, ale i pro vás jsem vytvořil malý skript pro testování skinů a také nový program s názvem SkinFlow do rodinky LSDevTools. Tento neveřejný toolchain obsahuje mnoho programů, které jsem za ta léta pro sebe vytvořil, abych si usnadnil práci kolem serveru. SkinFlow bude však společně se skriptem pro testování skinů volně dostupný pro všechny.

K čemu je to vlastně dobré? Zkrátka MTA vykresluje některé věci malinko jinak, než singleplayer nebo DFFViewer či podobné programy, proto je dobré skin testovat přímo ve hře.

Tento návod (aby nebyl zbytečně dlouhý) předpokládá, že už máte nainstalovaný program MagicTXD pro úpravu TXD souborů a také, že ovládáte uživatelskou práci s počítačem (přesouvání a úpravy souborů, extrahování archivů, úprava obrázků).

Prvně si stáhneme skintest a SkinFlow zde: STÁHNOUT

Pokud jsi členem AT, napiš mi a pošlu ti rozšířenou verzi programu, která umí také připravit soubory pro commit na server a vygenerovat soubor manifestu, který spsloader vyžaduje.

Aby se skript dokázal sám restartovat (a tím refreshovat skin pro testování úprav), je potřeba upravit soubor acl.xml, ten najdeme v umístění: MTA San Andreas\server\mods\deathmatch a přidáme řádek "<object name="resource.*"></object>" do skupiny Admin (viz obrázek). Při tomto kroku je potřeba mít hru vypnutou!

Následně vyextrahujeme stažený skintest do umístění: MTA San Andreas\server\mods\deathmatch\resources, ve kterém budeme mít nově mimo jiné složku skintest (nepřejmenovávejte ji) a v ní soubory client.lua, server.lua, meta.xml a SkinFlow.exe, s těmi už nemusíme nic dělat, jen se ujistěte, že je tu takto máte správně umístěné.

Následně si najdeme skin, který chceme otestovat/upravit/zmenšit a stáhneme si jej. Na některých stránkách se nám prvně nabízí tlačítko ke stáhnutí instalačky (to slouží pro singleplayer, my ale chceme skin otestovat přímo v MTA), tu stahovat nebudeme. Místo toho stáhneme archiv s DFF a TXD souborem.

V archivu budeme mít DFF a TXD soubor, tyto dva soubory si vyextrahujeme třeba na plochu (na které si můžeme pro snazší práci udělat také zástupce pro SkinFlow, samotný SkinFlow.exe však ze složky skintest nepřesouváme). Spustíme si SkinFlow a vybereme pomocí něj oba soubory současně.

Stisknutím tlačítka "výběr -> skintest" se nám soubory překopírují do složky skintest. Soubory není potřeba manuálně přejmenovávat. Teď je vše připraveno pro testování. Navíc máme v programu SkinFlow tlačítka s nápovědou pro nejběžnější problémy, na které můžeme narazit. Ve složce skintest najdeme nyní soubor skin.txd, který si můžeme otevřít a i při spuštěné hře jej editovat.

Díky file watcheru, který je součástí skriptu se nejpozději do 2s po uložení upraveného TXD automaticky refreshne skin ve hře a hned uvidíme úpravy. To ocení především ti z vás, kteří mají dva monitory, jelikož mohou na jednom monitoru provádět úpravy a na druhém hned uvidí, jak to ve hře vypadá. Tato funkce nám také bude v chatu ihned zobrazovat, kolik náš skin momentálně zabírá a barevně nás upozorní, zda splňujeme hranici 4 MB.

Teď si tedy zapneme hru, abychom se pustili do samotného testování. V hlavním menu najdeme položku Host game a v ní se překlikneme na panel Resources, ve kterém najdeme skintest a přepneme ho z pravého panelu do levého, aby byl aktivní. Pak už jen klikneme na Start a tím si spustíme lokální server.

Objevíme se ve hře a to hned s naším skinem. Skin můžeme upravovat a všechny změny se hned projeví. Například na tomto skinu jsem pro ukázku otevřel MagicTXD, vyexportoval top jako PNG, přebarvil jej na růžovo, pomocí Ctrl+R nahradil vrstvu (v tomto kroku je důležité nastavit kompresi na DXT1, jinak se rapidně zvýší velikost souboru) a se stisknutím Ctrl+S (uložením změn) vidím změny hned ve hře.

Když máme takhle všechno nastavené, můžeme kdykoliv zapnout lokální server přes hru a přes SkinFlow si nahrát nový skin a hned ho uvidíme ve hře. Po prvotním nastavení už je testování hračka, dokonce i přepnutí na úplně jiný skin je otázka pár vteřin.

No a díky tomuto programu bude také moci pár vyvolených stisknout na tlačítko "skintest -> spsloader" čímž budeme nahrávat skin do Git repositáře.

Pokud máte nějaké otázky, směřujte je do odpovědí tohoto topicu.

17.12.2021 17:40
Tento příspěvek byl odstraněn uživatelem
17.12.2021 17:43

@neznamy#4109 Ne, je to skript co si dáváš do lokálního serveru. Nemůžeš si tím načíst skin do vzdáleného serveru, ke kterému ani nemáš přístup.

18.12.2021 21:55
Tento příspěvek byl odstraněn uživatelem
20.12.2021 17:15, naposledy upraveno 20.12.2021 17:16 uživatelem Rataj

Vydal jsem dnes ještě aktualizaci SkinFlow a skintestu, která přináší následující úpravy:

  • Přidána možnost opětovného vybrání souborů po nahrátí skrze SkinFlow do skintestu (což umožňuje rychlé přepínání mezi více skiny - původně byla tato možnost pouze v admin verzi)
  • Zamezeno příliš brzkému refreshi při pomalém přepisu souborů, které způsobovalo chybu
  • Přidána tlačítka pro rychlé otevření aktivního TXD souboru v programech MagicTXD a RWAnalyze (při prvním stisknutí se program zeptá na cestu k daným programům, pak už si cestu bude pamatovat)

Novou verzi stáhnete ze stejného odkazu: ZDE

14.4.2023 09:11, naposledy upraveno 6.6.2024 21:01 uživatelem Dzardys

Po poněkud dlouhodobější zkušenosti s prací se skiny v MTA jsem se rozhodl předat nějakou naší knowledge dál, především těm, kteří skiny rádi tvoří. Častokrát se totiž setkávám s tím, že se hájíte, že vám váš skin fungoval v Blenderu, a tak nechápete, proč tedy nefunguje ve hře. Druhým nejčastějším projevem je to, že vám konkrétně skin fungoval, tak že nechápete, proč my máme problém s tím, že má skin průhledné vlasy.

Odpověď je vlastně jednoduchá, ale současně s tím složitá. Abych to vysvětlil bez dalších okolností, které vlastně ani mně nejsou dodnes pořádně známy, skutečné testování skinu by mělo být provedeno nejen ve hře, ale konkrétně na NPC. Dovolil jsem si tedy pro vás, kteří se tomu budete chtít dále věnovat, ale nejste ani trochu technicky zdatní, modifikovat Ratajův skript a přidal jsem tam již předpřipravené NPC, na němž si můžete skin prohlédnout.

Jelikož defaultní spawnovací lokace v MTA je, nepletu-li se, parkoviště u Missionary Hill, zvolil jsem pro NPC právě tuto fixní lokaci, viz

Spoiler

Současně s tím, podíváte-li se na následující obrázek, zjistíte, že vám opravdu nekecám, postava nalevo totiž reprezentuje mou hráčskou postavu, postavou napravo je zmíněné NPC.

Spoiler

Další funkčností této modifikace je příkaz /moveped, kterým si pak přesunete NPC na svou lokaci dle vlastní potřeby. Skript je dělán primárně pro ty, kteří se se skriptováním v Lua nikdy nesetkali, a je tedy dost možné, že pokud máte na serveru již své vlastní skripty, může s nimi tato modifikace kolidovat. To by však platilo i pro skintest jako takový, proto výhradně nezkušeným doporučuji užití tohoto resourcu na čistém serveru. V případě nějakých nejasností nebo problémů se nám samozřejmě můžete ozvat.

Soubor si můžete stáhnout kliknutím na tento odkaz, poté jej jen stačí nahradit ve složce skintest.


EDIT 2024: Obnovil jsem skript, můžete si jej zase stáhnout.


Powered by LeoSight IFS
LT~62