Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Ekonomika Ilegálních organizací


KitzuInu

Hráč

37
25.8.2022 18:41, naposledy upraveno 25.8.2022 23:15 uživatelem KitzuInu

Zdravíčko komunito, dlouho jsem vám sem nenapsal nějaký návrh, tak jsem se rozhodl udělat pár návrhů pro ilegální organizace ( které už teď lidi nenávidí ). Sám mám vlastní ilegální organizaci, a celkem se mi nelíbí že v podstatě ilegální frakce nemají tolik RP, jako ty legální. Ekonomika celé ilegální frakce se zakládá pouze jen na převozech, zbraních, vykrádačkách a okrádáním kamionů, což mi přijde celkem bez smyslu. Páč každá mafie se nezabývá jen a pouze převozy atp. Abych vám osvětlil situaci tak vám sem přidělím několik určitých bodů, které mi na RP ilegálek vadí.

1) Převozy různých ilegálních věcí.

- Sami víte že tu máme několik ilegálních převozů pro ilegální frakce. Zajímalo by mě proč u převozu zbraní musí býti kamera, připadá mi to jako zero tolerance a pravidlo 0. To samé i že každý pátek a sobotu když jsou diamanty, PSA doslova kempuje na souši, a pozoruje veškerý pohyb okolo dané lodi, nebo není dostatek PSA pro nákup či výkup, což mi přijde také trošku jako zero tolerance a pravidlo 0. Další převozy tak hlídané nejsou tak by mě zajímalo proč zrovna tyto dva převozy musí být tak hlídané, a zároveň mi to přijde nelogické aby ilegální člověk který něco prodává k přeprodeji, stál na místě kde je kousek od něj kamera.

2) Drogy ( totální nesmyslnost ).

- Taktéž mi přijde že ekonomika drog na skimu upadá, vůči tomu že si jakýkoliv hráč může koupit a vyrobit danou drogu ( až na limitované drogy které jsou přidány pomocí Product modulu ). Tím že si každý hráč může zakoupit drogu za minimální cenu mi přijde nesmyslné. Přeci v reálu také nenajdeš jen tak na ulici týpka kterej ti prodá gram travky za desetikorunu, proto bych celkovou distribuci a celkovou výrobu drog přenechal pro ilegální frakce ( potvrzené Gang modulem ).

3) Krádeže vozidel ( další totální nesmyslnost ).

- Krádeže automobilů a jiných prostředků dopravy je omezeno pravidlem 34 jenž zní ; "Krádež vozidla vyžaduje předem povolení člena AT, který musí akci sledovat. Krádež musí být hráčem vhodně RP sehrána, ne všechna vozidla je možné ukrást. Hráč krádeží nezíská ani klíčky, ani na něj nebude vozidlo přepsáno.". Což mi přijde neadekvátní. Vemte si příklad z reality,: Někdo vám ukradne auto zatímco spíte či auto nevyužíváte. Dané auto které se ukradlo se může celkově předělat ( což znamená změna barvy, výmena zámků, centrálu, SPZ a například ještě přeražení VIN kódu ( na to by se mohl přidat omezený Item, jakož je příkladem výrobní stanice ). Vy jakožto vlastník auta můžete krádež nahlásit s veškerými informacemi o vozidle, aby vozidlo mohlo být vyhledáno, tedy pokud daná organizace nestihne dřív vozidlo celé překopat.

4) Výpalné

- Výpalné samotné je pro ilegální frakce přínosné, ale přijde mi také celkem nedobré, že musíte afkovat či RPit na daném místě aby se vám přičítaly body, kdy stejnak za hodinu vám přijde samotnému 10k a frakci 10k. Neříkám že to není dobré, ale mohlo by chodit výpalné alespoň dvakrát do hodiny když už se tedy pohybujeme v daném území například dvě hodiny v kuse kdy vám osobně přijde jen 20k ( chápu že je to 20k/2hod. zadarmo pro vás i zároveň pro frakci bez úsilí ale i tak. ) Buď bych chtěl aby se celková částka zvětšila alespoň o pár tisíc nebo aby za tu jednu hodinu chodilo výpalné dvakrát.

 

- Budu rád za každý ohlas pod tímto příspěvkem, a doufám že se mnou v některých věcech souhlasíte.

- Přeji pěkný den, s pozdravem KitzuInu

 

25.8.2022 20:05, odstraněno 25.8.2022 20:28 uživatelem
Tento příspěvek byl odstraněn uživatelem

KitzuInu

Hráč

37
25.8.2022 23:10

@neznamy#6563 v tomto s tebou souhlasím, ale proč by se nemohli okrást hráči kteří jsou neaktivní přez rok a jejich auta se někdě válejí? V tom vidím tu pointu zužitkovat ty vozidla k následnému prodeji aby ilegální frakce mohli mít i jiné RP, v těch drogách vidím největší smysl páč ekonomika okolo nich je "broke".

25.8.2022 23:12
Tento příspěvek byl odstraněn uživatelem
26.8.2022 04:52
Tento příspěvek byl odstraněn uživatelem

Zeintar

Hráč

52
26.8.2022 10:52

Všichni se vyjadřují k bodům 1-3, ale na 4. bod úplně zapomínají, vyjádřím se k tomu tedy já.

 

"4) Výpalné

- Výpalné samotné je pro ilegální frakce přínosné, ale přijde mi také celkem nedobré, že musíte afkovat či RPit na daném místě aby se vám přičítaly body, kdy stejnak za hodinu vám přijde samotnému 10k a frakci 10k. Neříkám že to není dobré, ale mohlo by chodit výpalné alespoň dvakrát do hodiny když už se tedy pohybujeme v daném území například dvě hodiny v kuse kdy vám osobně přijde jen 20k ( chápu že je to 20k/2hod. zadarmo pro vás i zároveň pro frakci bez úsilí ale i tak. ) Buď bych chtěl aby se celková částka zvětšila alespoň o pár tisíc nebo aby za tu jednu hodinu chodilo výpalné dvakrát."

 

Tento systém byl vytvořen pro motivaci nelegálního hoodRP - inspirováno ze SAMP roleplaye, kde nelegálky byly vážené a nebyly tam nešvary, jako je okrádání kamiónů, random přepadávání na ulici a tak dále. Celý den se stálo v hoodu, nebo na jiné části "zabraného" území a RPilo se. Budu zde citovat svůj starý příspěvek - "Zahrajete si supr basketball, povyprávíš svým kámošům o tom, jak tě v dětství babička zbila baseballovou pálkou, půjdeš si zkusit, jaký si budeš dělat lihovkou, nebo sprejem - podpisy, vemeš si pomeranč, koupíš/ukradneš si tetovací strojek a zkoušíš si tetovat, tetuješ ostatní členy, pijete společně alkohol, zahulíte si, koupíš si na svůj Caprice hydrauliku, skáčete v hoodu s hydraulikou a spousty dalších věcí, které můžete RPit v hoodu. "

Ten systém je takové hodně volání o pomoc a spásu ze strany Rataje ohledně nelegálního RP. Rozhodně nebyl určen pro AFKování. Chápu, že ti 20.000,- (40k i s fr. kasou) za 1 člena přijde málo, ale když si to rozpočítáš a budete RPit třeba v 7-10 lidech tak bum, hned je to 400.000,- za hodinu za deset lidí. A co je hlavní? Roleplay není o penězích. Obzvlášť ten nelegální. Přiložím ti semka dvě videjka ještě z dob SAMP, ať víš, co mám přesně na mysli.

 

26.8.2022 12:31, naposledy upraveno 26.8.2022 12:32 uživatelem Awoo

Ahoj @KitzuInu , neber moje vyjádření jako univerzální stanovisko AT, tohle je čistě můj názor a moje vyjádření jako hráče.
Protože z entropie tu byla dávno předtím, než si někdo vymyslel něco jako řád, budu se k těm jednotlivým bodům vyjadřovat v náhodném pořadí :) Pokud se vám nikomu nechcou číst moje myšlenkové pochody. Skočte až uplně dolů, kde je TL;DR: 

Začněme tedy bodem číslo 4. Co si budem, na většině věcí se se @Zeintar -em neshodneme, asi nebo možná, těžko říct, ale to je jedno, tady s ním ale naprosto souhlasím.  Tohle také není oficiální stanovisko Rataje, nebo celého AT , nicméně jak já jsem pochopil proč se přidalo "výpalné" tak to shrnul už Zeintar ve svém příspěvku. Je to motivace pro ilegální frakce hrát něco, co se skrývá pod zkratkou HRP - tedy Heavy , nebo High effort RP . Hráči, kteří hrají HRP se zaměřují většinou čistě na tu příběhovou, character developement, stránku, tu postavu skutečně žijí a nechtějí o ni zbytečně přijít. Takoví hráči často hrají jednu dvě postavy vůbec. Samozřejmě může být volná kombinace některých a nebo všech aspektů. HRP se dá krásně hrát v ilegální frakci. Je tu spousta mechanik implementovaná do světa Skima, kde se dá rozjet hluboké a rozsáhlé nelegální RP. na IC internetu například, dá se za ilegální frakci montovat do politiky a skrz to ovlivňovat dění ve státě, dají se budovat sítě kontaktů a chovat se jako skutečná mafie. Schovávat se za legitimní business. Založ si druhou, plně legální firmu, zaměstnej tam svoje gangstery, výdělky z toho převádějte, idálně přes prostředníky, na tu frakci nelegální a tím si financuj veškeré své aktivity. Navíc když takhle RPíš právě v tom "hoodu" tak ti to navíc ještě vydělává i pasivně. za mě to je naprosto super věc navíc. 

Bohužel, většinou se u ilegálních postav setkáváme spíše s LRP, což je naprostý opak (Light / Low effort RP) Tady už zabrousím do bodu číslo 3. K tomu už se vyjádřil třeba @neznamy#6563 a ten názor mám velmi podobný. Vzhledem k tomu, že na Skimu se nachází grindicí mechaniky pro hráče, kteří nemají až tak silné HRP tendence a prostě je baví si grindit, sbírat majetek, auta, cokoliv tak stráví opravdu velkou hromadu času tím, aby si zajistili kapitál, pak když jsou šikovní, můžou si vydělávat i jinak, tím že třeba otáčí auta, dobře koupí, draze prodají - takových je tu spoustu, ale potřebuješ na to kapitál a i to dá dost práce. Představ si, že jsi hráč, který má na postavě 1000 hodin, pár banů ze svých začátků, ale to už je dávno. Navíc tě baví i social RP a ty hlavní aspekty RP serveru, za tuhle dobu jsi si občasným ježděním nějakých těch RPG prací vydělal dohromady všehovšudy třeba 10 milionů , za které sis koupil baráček a fajný sporťák, do kterého investuješ nějaký ten tuning, ideálně si na něj plácneš polep. 
Na druhé straně plotu tu máme hráče, který má na svém kontě 30 různých banů, na svém účtě má 26 postav, té, které říká hlavní má nahráno 47 hodin. Tenhle hráč se konečně dočká toho, že si může po 10 hodinách jít někoho přepadnout nebo něco ukrást. Proč by takovýhle hráč s takovou postavou, absolutní příklad Low Effort RP, měl za 10 minut získat vozidlo té postavy co na to dřela půl roku, protože většinu času strávila překvapivě roleplayem na RP serveru. A i kdyby se vrátil po roce, proč by měl začínat zase od nuly bez svého auta, do kterého mimochodem investoval i reálné peníze formou polepu za kredity? Rozhodně ne. Tohle by tohohle okradeného hráče akorát naštvalo a znovu už by se nevrátil. 

Přeskočíme k bodu č. 1 - tady se tak rozepisovat nebudu. Ilegální převozy jsou jednak pozůstatkem minulých itinerací serveru, dále jsou nejsnažším místem clashe gangů a PSA a je to prostě další RPG prvek, který dává možnost nelegálům si vydělávat i jinak, než se snažit... prostě jen jezdit tam a zpátky a mačkat tlačítko, prostě jen grindit. Tady není potřeba nic dodávat? Je tam kamera? No a? na té kameře 24/7 nesedí hráč aby to kontroloval, nejspíš, a když jo tak všechna čest PSA. a ze zpětného záznamu stačí mít kuklu, nějaké běžné vozidlo, bez SPZ a ze záznamu stejně nikdo nic nezví. Tak jak psal @Lexikonn

Nakonec ke číslu 2 - drogy. Osobně tohle považuju snad za tu nejméně dopadovou mechanickou část hry, která nějakým způsobem slouží ilegálním frakcím. Pokud to ty považuješ za důležité, tak si došlápni na ostatní dealery, Zkopej konkurenčního dealera se svou postavou, vyhrožuj mu, ukradni mu ty drogy. Co udělá? Nahlásí to policii? to asi ne. Přes product modul, jak jsi říkal, se dají dělat drogy unikátní a to je pravda. Nikdo by si doslova jen tak neinvestoval do product modulu kvuli drogám, pokud kolem toho nechce točit celé své RP. 

Nakonec slíbené TL;DR:
žádná ilegální frakce nebo ilegální hráč nepotřebuje ani jeden ze výše zmíněných bodů aby mohl dělat kvalitní ilegální HRP, naopak, tohle jsou mechaniky, které snad až na výpalné slouží proto aby ti hráči, kteří to RP až tolik neprožívají, nebo nemají na to to správné myšlení, výdrž a cílevědomí aby si ty peníze vydělali nějak jinak. 
Nejlepší jsou takové mafia frakce u kterých normální postavy běžného života ani nemají tušení o jejich existenci a nejlepší jsou takové ilegální postavy u kterých nemá nikdo tušení, že jedou v ilegálu. 

Tak pravil VlkoVod.

Holub

Hráč

51
26.8.2022 13:30, naposledy upraveno 26.8.2022 14:31 uživatelem Holub

Zein to jednoduše shrnul - RP není o penězích. Stejně tak (snad poprvé po dlouhé době) souhlasím se samíčkem (kdo ví, možná dokáže skutečně i uvažovat nad věcmi a možnými problematikami).
Jenže stejně tak je zde otázkou proč se tohle téma vůbec řeší - poukázání na možné problémy či něco, co jednoduše nedává smysl. Schválně zkusím navrhnout nějaké věci k řešení, avšak počítejte s tím, že je to kontroverzní a že se to rozhodně nebude líbit všem.

1. Ilegální převozy bych rovnou poslal pryč. No, vlastně převozy celkově. Proč? Zastávám názor toho, že RP by mělo mít pokud možno nějakou pointu, popřípadě i dopad na herní zónu, popřípadě hráče. A tím, že budete jezdit sem a tam jako klaun toho opravdu nedocílíte. Zní vám to povědomě? Jistě, vždyť to jsou i truckeři. Zde se dá říct, že možný problém vidím i v tom, že dané věci nejsou implementovány v herní zóně. Jistě, mnozí z vás budou namítat, že mapa San Andreas není jen Red County, v tom souhlasím. Na druhou stranu - je opravdu potřeba mít třeba osminu ze sedmdesáti lidí rozprostřenou po celé mapě jen kvůli tomu, že tak prostě věci momentálně fungují? Dané věci lze zakomponovat do herní zóny, což by přineslo další RP pro obě dvě strany opony - jak pro členy PSA (měli by možnost větší kontroly nad menším územím), tak i pro ilegály (ti by zase měli možnost "blend in" neboli zapadnout do okolí, což dnes moc nejde). Navíc jak napsal VVod - můžete využít legálních byznysů pro podnikání, praní peněz a kdo ví čeho dalšího. Jde to, je to jednoduché, je to také větším přínosem pro RP vícero lidí než jen jezdit sem a tam. Navíc by tím bylo dosaženo něčeho, v co doufám už od začátku - eliminaci "mufyjánů" a podobných pochybných existencí, díky kterým jsem si taky už užil své.

2. Celý systém drog je zastaralý a vlastně hráčům nic nepřínáší. V první řadě lze pracovat se systémem zápachů (tráva má hodně specifický odér), v té druhé by to mělo hráčům přinést nějaké pro a proti než jen to, že na drogu klikne a má po nějakou dobu pouze nějaký filtr/shader. Omlouvám se, že zde neuvedu jméno člověka, kterého daný systém napadl, zapomněl jsem to a daný text jsem nedohledal. Prostě by užití dané drogy přineslo své pro i proti. Dejme tomu, že si šňupnete kokain a najednou budete mít po nějakou krátký časový úsek daleko víc energie (EDIT - což tedy nakonec i dělá). Negativum by bylo vypěstování si závislosti - klepavý obraz a možná i něco dalšího, zde bych to dal skriptově kvůli expertům jako LeonCZLP, kteří nemají problém do své postavy toho nasolit tolik, že by to zabilo i vola. Tím by se vytvořila klientela i využití pro drogy - najednou zde máte další trh, ve kterém se můžete angažovat.

3. Krádež vozidla a koncipování tohoto pravidla není úplně ideální. V první řadě bych z toho vyškrtnul kolo. Buďme k sobě upřímní - všichni znáte minimálně jednoho člověka na MTA, co ukradl odemknuté kolo. A zrovna u kol by bylo ideální stanovit výjimku, na základě které by bylo možné ukrást kolo, které NEMÁ NA SOBĚ ZÁMEK (jinými slovy je "odemknuté").
 Jinak se zněním daného pravidla souhlasím, avšak je zde jedno úskalí, které celkově něco takového komplikuje - řešení dané situace přes report systém, což danou situaci komplikuje, ba dokonce ve vybraných případech zamezuje možnému RP. Než začnete konstatovat něco ohledně času členů AT... souhlasím i nesouhlasím. Jsou prostě typy reportů, na které se nebere tak velký zřetel a podle toho to i vypadá a zrovna krádeže vozidel jsou jedním z nich. Proto tedy navrhnu jednoduché řešení, které uspokojí všechny. Vážení, představuji vám item páčidla a paklíčů. Co to znamená? Víceméně trošku komplikovanější systém, než byl na Artheonu - páčidlo a paklíč vám umožní se vloupat do vozidla, ale pouze za předpokladu, že je starší než dané datum a pokud nebude disponovat alarmem (vím, nedává to moc smysl, ale chci zde mít i nějaké countermeasures). A samozřejmě by takto bylo možné vykrást a ukrást vozidlo pouze v případě, že dané vozidlo patří ilegální frakci a vy sami jste členem ilegální frakce (ano, chci zamezit tomu, co zde uvedl samíček). Což už vlastně je, jen je tam mínus to čekání. Ve výsledku to odemkne možnost intrik a komplikovanějších RP situací - vemte si, že způsobíte konflikt mezi gangem za pomocí vozidla jejich spojenců. Nebo když se s nimi dopustíte ilegální činnosti a dotáhnete jim před "dům" policii. U takových vozidel bych možná i umožnil nějakou možnost prodeje či distribuce mezi hráči - rizika nákupu vozidel jsou v tuhle chvíli hodně nízká, tak proč to neopepřit a nevytvořit tím i další RP situace?

4. Výpalné je systém, který zde skutečně oceňuju a to právě díky tomu, co popsal Zein. Umožní vám to daleko víc utvořit finančně funkční gang za pomocí Heavy RP (neplést s Heavyho RP). Zde se chci jen zeptat na jednu věc - mají dané lokality rozdílné příjmy jen na základě množství obchodů, nebo je Bayside vždy výhodnější nežli třeba Fort Carson? Zajímá mě to proto, že některé lokality by na základě logického rozložení tříd společnosti měli jednoduše vydělávat víc než ty druhé.

//EDIT - Díky za doplnění infa k těm drogám, nevěděl jsem to.

26.8.2022 14:13, naposledy upraveno 26.8.2022 14:14 uživatelem Rataj

Vysvětlování jiných věcí nechám na jiných, Zein a VlkoVod to krásně shrnuli.

Jenom tu vyvrátím jedno jediné tvrzení od @Holub - drogy (byť je to skutečně zastaralý skript, který by zasloužil aktualizaci, s tím souhlasím) mají pro postavy i ty výhody. Světe div se dokonce přesně takové, jaké popisuješ. Kokain ti dočasně nastaví neomezenou staminu a proto je poměrně vyhledávanou drogou.


Powered by LeoSight IFS
LT~76

Přihlášení




Zapomněl/a jsem jméno nebo heslo

LISTOPAD 2024
SPLNĚNO!

Pokrytí provozních nákladů

Donator měsíce: Navaro (5310Kč)
(na konci měsíce získá odznak)

Kdo je online?
incurut

261Kč dnes v 08:24

danerpunk2077

600Kč včera v 18:03

Turk0s

100Kč včera v 18:03

Nejnovější uživatelé
kristian636

Registrován 23.11.2024

Kosoo

Registrován 23.11.2024

herziceek

Registrován 22.11.2024