Jak jsem slíbil, tak s updaty pokračujeme. Dnes vydávám druhou ze tří aktualizací vázaných k verzi 5.4 serveru Skimo RP. Jedná se o Guards Update, který především rozšiřuje server o nový frakční modul GUARD. Tento modul slouží pro bezpečnostní agentury, které budou ostatním hráčům za IC měnu poskytovat NPC hlídače. Pojďme si představit jednotlivé funkce tohoto updatu.
Rozhraní pro správu hlídačů
Bezpečnostní agentury si musí prvně najmout hlídače na stránce SEC.IC. Nástupní bonus každého hlídače činí 50k, dále se jejich plat za směnu liší dle jejich zkušeností.
Hlídači mohou pracovat maximálně 12 hodin denně, tedy ve 3 směnách po 4 hodinách. Na jednotlivé směny mohou být na stejné pozici nebo i na odlišných.
Rozhraní také dále obsahuje mapu s přehledem všech hlídkových bodů a informací o tom, kdo se na daném bodě zrovna nachází.
Hlídkový bod se vytváří ve hře pomocí příkazu /addguardpoint a odstraňuje pomocí /delguardpoint. Každý hlídkový bod musí být přidružen k nějakému interiéru a může se nacházet buď uvnitř nebo venku do 20 metrů od vstupu.
Prevence vloupání do nemovitosti a vykrádání obchodů
Dokud je v exteriéru alespoň jeden aktivní (nezpacifikovaný) hlídač, nelze se do nemovitosti vloupat. Hlídači taktéž zabraňují ve vykradení obchodu.
Překonání zdatnosti
Každý hlídač má bodové ohodnocení zkušeností které je základem pro jeho zdatnost. Jedná se o číslo v rozmezí 1-20. Jestliže má hlídač Taser, k jeho zdatnosti se přičítají 3 body. Jestliže má Glock, přičítá se 5 bodů. Pokud se jedná o psovoda, přičítá se ještě 5 bodů. Absolutně nejlepší hlídač tak může mít 30 bodů zdatnosti.
Jestliže chce hráč (nebo skupina hráčů) zpacifikovat hlídače, musí jeho/jejich zdatnost překonat součet zdatnosti všech hlídačů (včetně těch v interiéru - venku tedy stačí jeden a bude to mít stejný vliv).
Bodový základ (zkušenost) je pro každého hráče 10. Střelná zbraň pak hráči přidává 5 bodů do zdatnosti, Taser přidává 3 body, zbraně na blízko (pálky, nože) pak přidávají 2 body. Aby se hráči započítali, že vykrádají společně, musí spolu sdílet ilegální frakci. Dále pokud hráč vykrádá nemovitost v oblasti kde má jeho gang alespoň 100 bodů vlivu, získává automatický bonus 20 bodů zdatnosti (to protože hlídači ho poznají jako člena místního gangu a mají k němu určitý respekt/strach).
Zpacifikování hlídače
Jestliže hráč uspěje s překonáním zdatnosti, hlídač je zpacifikovaný. Jakmile jsou zpacifikovaní všichni exteriérový hlídači, lze zahájit vloupání.
Nahlášení přepadení
Od napadení prvního hlídače se spustí časovač. V závislosti na rozdílu zdatnosti hráčů a hlídačů trvá určitou dobu, než hlídač zavolá posily (upozorní svou bezpečnostní agenturu). Pokud například jeden hráč sám vykrádá nemovitost se dvěma hlídači, které překonal ve zdatnosti sotva o 1 bod, hlídač může upozornit frakci třeba i do pár vteřin. Pokud naopak gang 7 hráčů přepadne jednoho hlídače, může to třeba trvat i 10 minut, než se o tom bezpečnostní agentura vůbec dozví.
Reakce na hráče
Hlídači sice stojí na místě, ale nejsou plně statičtí. Kdykoliv hráči projdou do interiéru, který hlídají, přehrají dočasnou animaci, taktéž se jim cykluje několik animací v průběhu času. Působí tak o něco živěji, než běžná NPC.
Psovodi
Výhodou psovodů je, že jakmile jsou zpacifikovaní, jejich psi začnou štěkat. To může zaslechnout někdo ze sousedů a zavolat policii, která třeba může dorazit i dřív než bezpečnostní agentura.
Platy hlídačů
Bezpečnostním agenturám se automaticky odečítají peníze z frakce na začátku každé směny. Jestliže frakce nemá dostatek peněz, propadá se do dluhů a může přijít o hlídače i majetek. Plat hlídače je při nabírání uváděn za směnu, je tedy potřeba jej vynásobit 3,75x jestliže chcete znát cenu za den (protože může pracovat 3 směny a za zbylé 3 pobírá 25%). U zaměstnaných hlídačů se pak už zobrazuje skutečný plat, který je odváděn na základě jejich aktuálního nastavení.
Hráči, kteří chtějí mít hlídače u svých domů si budou hlídače pronajímat od bezpečnostních agentur čistě za IC měnu. Běžný způsob bude pravděpodobně trvalý příkaz v bance, nebo cokoliv jiného co si nasmlouváte mezi sebou. Tento update má rozšířit možnosti bezpečnostních agentur a přidat nové ekonomicky neutrální transakce mezi hráči jakožto i money sink ve formě platu hlídačů.
Odznaky
Každý NPC hlídač nosí odznak své bezpečnostní agentury s frakční barvou. V rámci rozhraní mu lze nastavit libovolný text na tento odznak.
Vlastní hlídači
Frakce s modulem GUARD budou mít možnost si ticketem zažádat o vlastního hlídače jako příplatkovou službu. Vlastní hlídač se nijak neliší od těch ostatních, avšak majitel frakce si jej může pojmenovat podle svého, určit mu vlastnosti (dle těch se stejně vypočítá IC plat, takže nejsou nijak zvýhodněni) a skin (včetně upravené textury).
Záznam přepadení
Každý napadený hlídač si samozřejmě pamatuje, jak vypadala osoba, která jej napadla a zda držela nějakou (a jakou) zbraň. Majitel nemovitosti a Policie San Andreas bude mít následně přístup k protokolu, ve kterém se zaznamená každé takové přepadení.
Tento update nahrávám už s nadcházejícím restartem serveru. Brzy se dočkáte třetí aktualizace a tedy samotného vykrádání nemovitostí.
Jak jsem slíbil, tak s updaty pokračujeme. Dnes vydávám druhou ze tří aktualizací vázaných k verzi 5.4 serveru Skimo RP. Jedná se o Guards Update, který především rozšiřuje server o nový frakční modul GUARD. Tento modul slouží pro bezpečnostní agentury, které budou ostatním hráčům za IC měnu poskytovat NPC hlídače. Pojďme si představit jednotlivé funkce tohoto updatu.
Rozhraní pro správu hlídačů
Bezpečnostní agentury si musí prvně najmout hlídače na stránce SEC.IC. Nástupní bonus každého hlídače činí 50k, dále se jejich plat za směnu liší dle jejich zkušeností.
Hlídači mohou pracovat maximálně 12 hodin denně, tedy ve 3 směnách po 4 hodinách. Na jednotlivé směny mohou být na stejné pozici nebo i na odlišných.
Rozhraní také dále obsahuje mapu s přehledem všech hlídkových bodů a informací o tom, kdo se na daném bodě zrovna nachází.
Hlídkový bod se vytváří ve hře pomocí příkazu /addguardpoint a odstraňuje pomocí /delguardpoint. Každý hlídkový bod musí být přidružen k nějakému interiéru a může se nacházet buď uvnitř nebo venku do 20 metrů od vstupu.
Prevence vloupání do nemovitosti a vykrádání obchodů
Dokud je v exteriéru alespoň jeden aktivní (nezpacifikovaný) hlídač, nelze se do nemovitosti vloupat. Hlídači taktéž zabraňují ve vykradení obchodu.
Překonání zdatnosti
Každý hlídač má bodové ohodnocení zkušeností které je základem pro jeho zdatnost. Jedná se o číslo v rozmezí 1-20. Jestliže má hlídač Taser, k jeho zdatnosti se přičítají 3 body. Jestliže má Glock, přičítá se 5 bodů. Pokud se jedná o psovoda, přičítá se ještě 5 bodů. Absolutně nejlepší hlídač tak může mít 30 bodů zdatnosti.
Jestliže chce hráč (nebo skupina hráčů) zpacifikovat hlídače, musí jeho/jejich zdatnost překonat součet zdatnosti všech hlídačů (včetně těch v interiéru - venku tedy stačí jeden a bude to mít stejný vliv).
Bodový základ (zkušenost) je pro každého hráče 10. Střelná zbraň pak hráči přidává 5 bodů do zdatnosti, Taser přidává 3 body, zbraně na blízko (pálky, nože) pak přidávají 2 body. Aby se hráči započítali, že vykrádají společně, musí spolu sdílet ilegální frakci. Dále pokud hráč vykrádá nemovitost v oblasti kde má jeho gang alespoň 100 bodů vlivu, získává automatický bonus 20 bodů zdatnosti (to protože hlídači ho poznají jako člena místního gangu a mají k němu určitý respekt/strach).
Zpacifikování hlídače
Jestliže hráč uspěje s překonáním zdatnosti, hlídač je zpacifikovaný. Jakmile jsou zpacifikovaní všichni exteriérový hlídači, lze zahájit vloupání.
Nahlášení přepadení
Od napadení prvního hlídače se spustí časovač. V závislosti na rozdílu zdatnosti hráčů a hlídačů trvá určitou dobu, než hlídač zavolá posily (upozorní svou bezpečnostní agenturu). Pokud například jeden hráč sám vykrádá nemovitost se dvěma hlídači, které překonal ve zdatnosti sotva o 1 bod, hlídač může upozornit frakci třeba i do pár vteřin. Pokud naopak gang 7 hráčů přepadne jednoho hlídače, může to třeba trvat i 10 minut, než se o tom bezpečnostní agentura vůbec dozví.
Reakce na hráče
Hlídači sice stojí na místě, ale nejsou plně statičtí. Kdykoliv hráči projdou do interiéru, který hlídají, přehrají dočasnou animaci, taktéž se jim cykluje několik animací v průběhu času. Působí tak o něco živěji, než běžná NPC.
Psovodi
Výhodou psovodů je, že jakmile jsou zpacifikovaní, jejich psi začnou štěkat. To může zaslechnout někdo ze sousedů a zavolat policii, která třeba může dorazit i dřív než bezpečnostní agentura.
Platy hlídačů
Bezpečnostním agenturám se automaticky odečítají peníze z frakce na začátku každé směny. Jestliže frakce nemá dostatek peněz, propadá se do dluhů a může přijít o hlídače i majetek. Plat hlídače je při nabírání uváděn za směnu, je tedy potřeba jej vynásobit 3,75x jestliže chcete znát cenu za den (protože může pracovat 3 směny a za zbylé 3 pobírá 25%). U zaměstnaných hlídačů se pak už zobrazuje skutečný plat, který je odváděn na základě jejich aktuálního nastavení.
Hráči, kteří chtějí mít hlídače u svých domů si budou hlídače pronajímat od bezpečnostních agentur čistě za IC měnu. Běžný způsob bude pravděpodobně trvalý příkaz v bance, nebo cokoliv jiného co si nasmlouváte mezi sebou. Tento update má rozšířit možnosti bezpečnostních agentur a přidat nové ekonomicky neutrální transakce mezi hráči jakožto i money sink ve formě platu hlídačů.
Odznaky
Každý NPC hlídač nosí odznak své bezpečnostní agentury s frakční barvou. V rámci rozhraní mu lze nastavit libovolný text na tento odznak.
Vlastní hlídači
Frakce s modulem GUARD budou mít možnost si ticketem zažádat o vlastního hlídače jako příplatkovou službu. Vlastní hlídač se nijak neliší od těch ostatních, avšak majitel frakce si jej může pojmenovat podle svého, určit mu vlastnosti (dle těch se stejně vypočítá IC plat, takže nejsou nijak zvýhodněni) a skin (včetně upravené textury).
Záznam přepadení
Každý napadený hlídač si samozřejmě pamatuje, jak vypadala osoba, která jej napadla a zda držela nějakou (a jakou) zbraň. Majitel nemovitosti a Policie San Andreas bude mít následně přístup k protokolu, ve kterém se zaznamená každé takové přepadení.
Tento update nahrávám už s nadcházejícím restartem serveru. Brzy se dočkáte třetí aktualizace a tedy samotného vykrádání nemovitostí.