Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

[215/2024] Ústavný zákon o organizácií súdov


18.10.2024 15:06, naposledy upraveno 29.10.2024 18:47 uživatelem Kolpanek

(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))

KONGRES SAN ANDREAS

Kongres San Andreas


Ústavní zákon č. 215/2024

Ústavný zákon o organizácií súdov

v platnosti od 22.10.2024

tento zákona upravuje:
Novela zákona č. 217/2024 ze dne 23.10.2024
Novela zákona č. 219/2024 ze dne 29.10.2024


Hlava I.

Všeobecné ustanovenia

Článok 1 - Úvodné ustanovenia

(1) Na účely tohto zákona sa pod pojmom „pracovník súdu“ alebo „pracovníci súdu“ rozumejú štátni zamestnanci, ktorí sú v pracovnoprávnom vzťahu s akýmkoľvek súdom alebo štátnym zastupiteľstvom na území San Andreas. Jednotlivé články stanovia, kedy sa za pracovníka súdu považuje aj sudca.

(2) Ústavnou sťažnosťou sa rozumie taký druh sťažnosti, kedy podateľ už vyčerpal všetky opravné prostriedky, ktoré mu ústava zaručuje pri odvolaní sa proti rozsudkom vrchného súdu. Ústavná sťažnosť je posledný druh opravného prostriedku.

(3) Remedúrou rozsudku sa rozumie všeobecný opravný prostriedok, ktorý vykonáva nápravu právnych pomerov v už existujúcom rozsudku.

Hlava II.

Stret záujmov a nezlučiteľnosť funkcii

Článok 2 - Obmedzenie stretu záujmov a nezlučiteľnosť funkcii

(1) Pracovníci súdu nesmú:

a) byť činnými v služobnom alebo inom obdobnom pomere v akejkoľvek štátom financovanej organizácií počas doby, kedy sa podľa ustanovení tohto zákona považujú za pracovníkov súdu,

b) byť členmi politických strán alebo politických hnutí, rovnako tak nesmú vykonávať akúkoľvek politickú činnosť,

c) byť zamestnancami štátom financovanej organizácie.

(2) Pracovník súdu nesmie byť členom Kongresu.

(3) Funkcia pracovníka súdu je nezlučiteľná s akoukoľvek činnosťou podľa písmen odseku 1 a odsekom 2, predseda príslušného súdu je povinný bezodkladne rozviazať pracovný pomer s každým pracovníkom súdu, ktorý nevyhovuje požiadavkám podľa tohto článku.

(4) Za pracovníkov súdu sa v tomto prípade považujú aj sudcovia vrchného súdu a sudcovia Najvyššieho súdu.

Hlava III.

Všeobecná organizácia súdnictva

Článok 3 - Pracovníci súdu

(1) Pracovníkov súdu vymenúva a odvoláva predseda vrchného súdu.

(2) S akýmkoľvek pracovníkom súdu môže byť kedykoľvek rozviazaný pracovný pomer, ak to vyplýva z rozhodnutia Najvyššieho súdu San Andreas.

(3) Pracovníci súdu pri výkone svojich právomocí vyplývajúcich z ich pracovnej činnosti konajú vždy nezávisle, nestranne a v súlade so zákonom a základnými etickými a morálnymi hodnotami.

(4) Funkcia pracovníka súdu sa končí:

a) odvolaním z funkcie,

b) vzdaním sa funkcie,

c) smrťou.

Článok 4 - Predseda vrchného súdu

(1) Predseda vrchného súdu zabezpečuje riadenie súdu, a to najmä tým, že:

a) vybavuje sťažnosti voči pracovníkom súdu a dozoruje ich činnosť,

b) rieši personálne záležitosti súdu, ktorými zabezpečuje jeho plynulý chod,

c) rieši disciplinárne previnenia a strety záujmov pracovníkov súdu,

d) vybavuje odvolania proti prvostupňovým rozsudkom súdu,

e) vykonáva iné činnosti, ktoré mu určí zákon.

f) vykonáva remedúry rozsudkov v prípade, pokiaľ sám narazí na akúkoľvek chybu právneho charakteru v rozsudku, alebo ak je remedúra vykonaná na základe žiadosti,

g) spravuje a aktualizuje všetky registre, ktoré spadajú do kompetencie vrchného súdu.

(2) Registre spadajúce do kompetencie vrchného súdu sú register zákonov, zoznam advokátov, zoznam štátnych vyznamenaní, register štátnych inštitúcií, register neziskových organizácií a register koncesovaných živností.

(3) Predseda vrchného súdu sa považuje za sudcu.

(4) Sťažnosti smerované na predsedu vrchného súdu vybavuje Kongres San Andreas alebo Najvyšší súd San Andreas. Najvyšší súd má právo si vec nárokovať a tak rozhodnúť, ktorému zo subjektov pripadne vybavenie tejto sťažnosti.

(5) Výkon funkcie predsedu vrchného súdu sa končí:

a) odvolaním z funkcie,

b) vzdaním sa funkcie,

c) smrťou.

Článok 5 - Najvyšší súd

(1) Sídlom Najvyššieho súdu je budova vrchného súdu San Andreas v Las Venturas.

(2) V čele Najvyššieho súdu San Andreas stojí predseda súdu, ktorého vymenúva a odvoláva Kongres so súhlasom nadpolovičnej väčšiny jeho členov

(3) Predseda Kongresu odvolá predsedu Najvyššieho súdu aj bez súhlasu povinné vždy, ak:

a) už nie je trestné bezúhonný,

b) dopustil sa preukázateľného trestného činu,

c) preukázateľne vykonáva svoju funkciu v rozpore s etickými princípmi pracovníkov súdu, za ktoré hrozí sankcia odvolania,

d) o to požiada sám predseda

(4) Predseda Najvyššieho súdu sa považuje za sudcu.

(5) Najvyšší súd sa skladá z predsedu Najvyššieho súdu a maximálne troch sudcov. Ak je to nevyhnutné pre chod Najvyššieho súdu, môže byť personálne doplnený aj pracovníkmi súdu o nevyhnutné pracovné miesta. Výberové konanie na pracovníkov súdu a sudcov je verejné a musí byť zverejnené na verejne dostupnej stránke.

(6) Predseda a sudcovia Najvyššieho súdu plnia úlohy stanovené ústavou a týmto zákonom, zároveň sa na nich viažu požiadavky stanovené týmto zákonom.

(7) Predseda Najvyššieho súdu San Andreas:

a) koná v mene Najvyššieho súdu a zastupuje ho navonok,

b) zabezpečuje riadny chod Najvyššieho súdu,

c) rozhoduje o disciplinárnej zodpovednosti alebo stretoch záujmov sudcov Najvyššieho súdu alebo pracovníkov Najvyššieho súdu.

(8) Ďalšie úlohy Najvyššieho súdu predstavujú:

a) rušenie, zmena alebo úprava rozsudkov podriadených súdov, pokiaľ k vykonaniu remedúry rozsudku nedošlo zo strany predsedu podriadeného súdu, alebo ak podnet na remedúru rozsudku pochádza z ústavnej sťažnosti. Najvyšší súd tiež môže zmeniť rozsudok podriadeného súdu, ak ide o situáciu, kedy prichádza k zjednocovaniu výkladu práva a podľa Najvyššieho súdu je predmetný výklad práva nesprávny a nepriaznivý pre dotknuté osoby, ktorých sa má daný výklad týkať, príslušného sudcu za túto chybu však nemožno disciplinárne ani trestne stíhať.

b) riešenie kompetenčných sporov medzi orgánmi verejnej správy,

(9) Ak v niektorých súdnych veciach, ktoré prejednává vrchný súd prichádza k nadmerným prieťahom, k iným neodôvodneným zásahom do ústavne zaručených práv a slobôd alebo existuje dôvodná obava, že nebude zachovaný princíp nestrannosti, môže Najvyšší súd podriadenému súdu vec odňať a rozhodnúť o nej sám.

(10) Každý sa môže obrátiť na Najvyšší súd s ústavnou sťažnosťou alebo iným podnetom za predpokladu, že spĺňa podmienky pre podanie k Najvyššiemu súdu.

(11) Najvyšší súd spravuje register dôležitých precedensov, v ktorých mimo vlastnej rozhodovacej činnosti zjednocuje výklad práva.

(12) Rozsudky Najvyššieho súdu sú verejné, formátu rozsudku predstavuje písmeno N, potom celkové číslo rozsudku v poradí, po ktorom nasleduje (napr. N-001, N-054, N-123), a po ňom názov prejednávanej veci s menami alebo názvami všetkých účastníkov daného konania (napr. (meno podateľa) proti (názov organizácie alebo inej fyzickej osoby).

Článok 6 - Výkon funkcie sudcu

(1) Sudca je predstaviteľ súdnej moci. Právomoc súdu vykonáva oddelene od iných štátnych orgánov, pred ktorými si zachováva absolútnu nestrannosť.

(2) Funkcia sudcu zaniká:

a) odvolaním z funkcie,

b) vzdaním sa funkcie,

c) smrťou.

Hlava IV.

Etický kódex pracovníkov súdu a iné postihy

Článok 7 - Etické princípy pracovníkov súdu

(1) Etické princípy pracovníkov súdu predstavujú základné pravidlá, ktorými je viazaný každý pracovník súdu a sudca.

(2) Pracovníci súdu a sudcovia za účelom dodržiavania týchto etických princípov vždy:

a) rešpektujú a presadzujú nezávislosť, integritu a nestrannosť súdnictva, vyhýbajú sa nevhodnému správaniu či vystupovaniu ako v profesnom, tak aj v osobnom živote,

b) nezneužívajú svoju funkciu na presadzovanie osobných záujmov alebo záujmov iných osôb a vždy rozhodujú len na základe dôkazov a zákona,

c) vykonávajú svoje mimoprofesné aktivity tak, aby bolo minimalizované riziko konfliktu záujmov spojené s ich funkciou,

d) neprijímajú ani nevyžadujú žiadne dary, výhody ani výsady, nech už majú akúkoľvek podobu,

e) nezúčastňujú sa na politickej činnosti, nie sú členmi žiadnej politickej strany alebo hnutia a nevykonávajú žiadnu politickú činnosť,

f) vykonávajú svoju funkciu spôsobom preukazujúcim najvyššiu formu nezávislosti, nestrannosti, profesionality a dôveryhodnosti.

(3) Pri porušení písm. a), b), c), d), e) je jedinou sankciou odvolanie pracovníka súdu z funkcie.

(4) Pri porušení písm. f) môže predseda sudu udeliť pracovníkovi súdu finančnú pokutu až do čiastky 30.000.000,-Kč,

(5) Odvolanie proti disciplinárnemu trestu je prípustné na Najvyšší súd San Andreas.

(6) Pokuty sú príjmami štátneho rozpočtu. Minimálna splatnosť pokuty nesmie byť menej ako 7 dní.

(7) Disciplinárne trestanie vrchného súdu a kontrola zákonných náležitostí stanovených týmto zákonom môže podliehať kontrole Najvyšším súdom San Andreas.

Článok 8 - Trestná zodpovednosť pracovníkov súdu a sudcov

(1) Odňatím slobody na 365 dní a finančnou pokutou 50.000.000,-Kč sa potrestá každý sudca, ktorý vykonáva svoju právomoc v rozpore so zákonom alebo zneužije svoju funkciu na presadzovanie osobných záujmov alebo záujmov iných osôb.

(2) Odňatím slobody až na 365 dní a finančnou pokutou až do 20.000.000,-Kč sa potrestá každý inšpektor, ktorý výkonom inšpekcie alebo popri ňom presadzuje osobné záujmy alebo záujmy iných osôb, alebo ak je výsledok  inšpekcie falošný, klamlivý alebo subjektívny a nezakladá sa na skutočnostiach.

(3) Odňatím slobody až na 365 dní a finančnou pokutou až do 20.000.000,-Kč sa potrestá každý súdny znalec, ktorého pri výkone znaleckého posudku presadzuje osobné záujmy alebo záujmy iných osôb, alebo ak je posudok klamlivý, falošný alebo subjektívny a nezakladá sa na skutočnostiach.

(4) Odňatím slobody až na 365 dní a finančnou pokutou až do 20.000.000,-Kč sa potrestá každý auditor, ktorý pri výkone auditu presadzuje osobné záujmy alebo záujmy iných osôb, alebo ak je audit klamlivý, falošný alebo subjektívny a nezakladá sa na skutočnostiach.

(5) Odňatím slobody až na 365 dní a finančnou pokutou až do 50.000.000,-Kč sa potrestá každý asistent sudcu, ktorý zneužije svoju funkciu na presadzovanie osobných záujmov alebo záujmov iných osôb.

(6) Odňatím slobody na 365 dní a finančnou pokutou 50.000.000,-Kč sa potrestá každý štátny zástupca, ktorý vykonáva svoju právomoc v rozpore so zákonom alebo zneužije svoju funkciu na presadzovanie osobných záujmov alebo záujmov iných osôb.

Hlava V.

Záverečné ustanovenia

Článok 9 - Záverečné ustanovenia

(1) Každý pracovník súdu alebo sudca musí vyhovieť požiadavkám stanovených podľa tohto zákona a to do 7 dní od platnosti tohto zákona, sankcie pre nevyhovenie rieši tento zákon.


 

 

 

Mgr. Elizabeth Hawkins
předsedkyně kongresu San Andreas

19.10.2024 13:04
(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))

KONGRES SAN ANDREAS

Kongres San Andreas


Novela ústavního zákona č. 217/2024

Ústavní zákon, kterým se mění ústavní zákon č. 215/2024

v platnosti od 23.10.2024


1. Zákon mení článok 1 (Všeobecné ustanovenia)

(1) Na účely tohto zákona sa pod pojmom „pracovník súdu“ alebo „pracovníci súdu“ rozumejú štátni zamestnanci, ktorí sú v pracovnoprávnom vzťahu s akýmkoľvek súdom alebo štátnym zastupiteľstvom na území San Andreas. Výnimkou sú sudcovia, na ktorých sa táto definícia nevzťahuje. Jednotlivé články stanovia, kedy sa za pracovníka súdu považuje aj sudca.

(2) Ústavnou sťažnosťou sa rozumie taký druh sťažnosti, kedy podateľ už vyčerpal všetky opravné prostriedky, ktoré mu ústava zaručuje pri odvolaní sa proti rozsudkom vrchného súdu. Ústavná sťažnosť je posledný druh opravného prostriedku.

(3) Remedúrou rozsudku sa rozumie všeobecný opravný prostriedok, ktorý vykonáva nápravu právnych pomerov v už existujúcom rozsudku.

2. Zákon mení článok 2 (Obmedzenie stretu záujmov a nezlučiteľnosť funkcii)

(1) Pracovníci súdu nesmú:

a) byť činnými v služobnom alebo inom obdobnom pomere v akejkoľvek štátom financovanej organizácií počas doby, kedy sa podľa ustanovení tohto zákona považujú za pracovníkov súdu,

b) byť členmi politických strán alebo politických hnutí, rovnako tak nesmú vykonávať akúkoľvek politickú činnosť,

c) byť zamestnancami štátom financovanej organizácie.

(2) Pracovník súdu nesmie byť členom Kongresu.

(3) Funkcia pracovníka súdu je nezlučiteľná s akoukoľvek činnosťou podľa písmen odseku 1 a odsekom 2, predseda vrchného súdu príslušného súdu je povinný bezodkladne rozviazať pracovný pomer s každým pracovníkom súdu, ktorý nevyhovuje požiadavkám podľa tohto článku.

(4) Za pracovníkov súdu sa v tomto prípade považujú aj sudcovia vrchného súdu a sudcovia Najvyššieho súdu.

3. Zákon mení článok 4 (Predseda vrchného súdu)

(1) Predseda vrchného súdu zabezpečuje riadenie súdu, a to najmä tým, že:

a) vybavuje sťažnosti voči pracovníkom súdu a dozoruje ich činnosť,

b) rieši personálne záležitosti súdu, ktorými zabezpečuje jeho plynulý chod,

c) rieši disciplinárne previnenia a strety záujmov pracovníkov súdu,

d) vybavuje odvolania proti prvostupňovým rozsudkom súdu,

e) vykonáva iné činnosti, ktoré mu určí zákon,

f) vykonáva remedúry rozsudkov v prípade, pokiaľ sám narazí na akúkoľvek chybu právneho charakteru v rozsudku, alebo ak je remedúra vykonaná na základe žiadosti,

g) spravuje a aktualizuje všetky registre, ktoré spadajú do kompetencie vrchného súdu.

(2) Registre spadajúce do kompetencie vrchného súdu sú register zákonov, zoznam advokátov, zoznam štátnych vyznamenaní, register štátnych inštitúcií, register neziskových organizácií a register koncesovaných živností.

4. Zákon mení článok 4 a mení prečíslovanie na článok 5. (Najvyšší súd)

(1) Sídlom Najvyššieho súdu je budova vrchného súdu San Andreas v Las Venturas.

(2) V čele Najvyššieho súdu San Andreas stojí predseda súdu, ktorého vymenúva a odvoláva Kongres so súhlasom všetkých jeho členov

(3) Predseda Najvyššieho súdu sa považuje za sudcu.

(4) Najvyšší súd sa skladá z predsedu Najvyššieho súdu a maximálne troch sudcov. Ak je to nevyhnutné pre chod Najvyššieho súdu, môže byť personálne doplnený aj pracovníkmi súdu o nevyhnutné pracovné miesta. Výberové konanie na pracovníkov súdu a sudcov je verejné a musí byť zverejnené na verejne dostupnej stránke.

(4) Predseda a sudcovia Najvyššieho súdu plnia úlohy stanovené ústavou a týmto zákonom, zároveň sa na nich viažu požiadavky stanovené týmto zákonom.

(5) Predseda Najvyššieho súdu San Andreas:

a) koná v mene Najvyššieho súdu a zastupuje ho navonok,

b) zabezpečuje riadny chod Najvyššieho súdu,

c) rozhoduje o disciplinárnej zodpovednosti alebo stretoch záujmov sudcov Najvyššieho súdu alebo pracovníkov Najvyššieho súdu.

(7) Ďalšie úlohy Najvyššieho súdu predstavujú:

a) rušenie, zmena alebo úprava rozsudkov podriadených súdov, pokiaľ k vykonaniu remedúry rozsudku nedošlo zo strany predsedu podriadeného súdu, alebo ak podnet na remedúru rozsudku pochádza z ústavnej sťažnosti. Najvyšší súd tiež môže zmeniť rozsudok podriadeného súdu, ak ide o situáciu, kedy prichádza k zjednocovaniu výkladu práva a podľa Najvyššieho súdu je predmetný výklad práva nesprávny a nepriaznivý pre dotknuté osoby, ktorých sa má daný výklad týkať, príslušného sudcu za túto chybu však nemožno disciplinárne ani trestne stíhať.

b) riešenie kompetenčných sporov medzi orgánmi verejnej správy,

(8) Ak v niektorých súdnych veciach, ktoré prejednává vrchný súd prichádza k nadmerným prieťahom, k iným neodôvodneným zásahom do ústavne zaručených práv a slobôd alebo existuje dôvodná obava, že nebude zachovaný princíp nestrannosti, môže Najvyšší súd podriadenému súdu vec odňať a rozhodnúť o nej sám.

(9) Každý sa môže obrátiť na Najvyšší súd s ústavnou sťažnosťou alebo iným podnetom za predpokladu, že spĺňa podmienky pre podanie k Najvyššiemu súdu.

(10) Najvyšší súd spravuje register dôležitých precedensov, v ktorých mimo vlastnej rozhodovacej činnosti zjednocuje výklad práva.

(11) Rozsudky Najvyššieho súdu sú verejné, formátu rozsudku predstavuje písmeno N, potom celkové číslo rozsudku v poradí, po ktorom nasleduje (napr. N-001, N-054, N-123), a po ňom názov prejednávanej veci s menami alebo názvami všetkých účastníkov daného konania (napr. (meno podateľa) proti (názov organizácie alebo inej fyzickej osoby).

5. Zákon mení pôvodné číslovanie článku 5 na článok 6.

6. Zákon mení pôvodné číslovanie článku 6 na článok 7.

7. Zákon mení pôvodné číslovanie článku 7 na článok 8.


 

 

 

Mgr. Elizabeth Hawkins
předsedkyně kongresu San Andreas

26.10.2024 01:29
(( Veškeré informace v tomto příspěvku jsou fiktivní a týkají se pouze herního světa! ))

KONGRES SAN ANDREAS

Kongres San Andreas


Novela ústavního zákona č. 219/2024

Ústavní zákon, kterým se mění ústavní zákon č. 215/2024

v platnosti od 29.10.2024


1. Zákon mení Článok 5.

(2) V čele Najvyššieho súdu San Andreas stojí predseda súdu, ktorého vymenúva a odvoláva Kongres so súhlasom všetkých nadpolovičnej väčšiny jeho členov.

(3) Predseda Kongresu odvolá predsedu Najvyššieho súdu aj bez súhlasu povinné vždy, ak:

a) už nie je trestné bezúhonný,

b) dopustil sa preukázateľného trestného činu,

c) preukázateľne vykonáva svoju funkciu v rozpore s etickými princípmi pracovníkov súdu, za ktoré hrozí sankcia odvolania,

d) o to požiada sám predseda

3. Zvyšné odseky v članku 5 sa prečíslujú.


 

 

 

Mgr. Elizabeth Hawkins
předsedkyně kongresu San Andreas


Powered by LeoSight IFS
LT~25