Zima v San Andreas
Zima u nás v San Andreas dokáže být dost krutá, co to znamená pro nás autíčkáře ? Pojďme se na tenhle problém, starost a zároveň i radost společně podívat.
Auta a zima
V tomhle počasí, kde jsou všude hromady sněhu, mrzne a všude to klouže, nejsou úplně příznivé pro všechna auta. Například z aut, která jsou v mojí garáži, jich v zimě vyjede pouze zlomek. Který autíčkář by chtěl totiž trápit takové legendy 90´ let v zimě, ale samozřejmě se nejedná pouze o stará auta. Například s Caymanem nebo Lexusem taky v zimě nevyjedu.
Teď budu mluvit hlavně za sebe, než spíše za všechny autíčkáře. Ne vždycky to vydržím celou zimu nechat auta schované. Povím vám, on ten sníh má také své kouzlo. Zajít se támhle někam klouzat, na nějaké prázdné, dostatečně velké parkoviště. To je absolutně čistá dětská radost.
Nechat si někde ujet zadek ve 30 let starém sporťáku, to prostě vykouzlí rohlík na obličeji. Jen když zavřu oči a představím si, jak ta má červená Rx7 jede někde bokem na zasněžené cestě, to je krásný pohled..
Teď je tu ovšem ale druhá stránka věci a to je..
Jak připravit auto na zimu?
Toť je otázkou a hlavně které auta připravit na zimu. Velká většina lidí tady u nás v San Andreas, jezdí hlavně v novějších, moderních autech, kde se tohle tolik řešit nemusí. Já jako nadšenec tohle téma beru jako za velmi důležité. Zimní pneumatiky jsou samozřejmost, ale co nějaká ochrana karoserie ? Vosk ? To jsou věci, které by měla obsahovat příprava na zimu.
Já sám na zimu auta připřavuji tak, že podvozek auta nastříkám gumoasfaltem, který je mimochodem moc dobrý i na léto. Chrání spodek karoserie od ruzných kamínků a všeho možného, co by mohlo způsobit oděrky a mohlo vytvořit začínající místa pro korozi. Další přichází na řadu samozřejmě vosk, který zbytek auta chrání od sněhu a “rozježdené” kaše, která se na karoserii nabaluje. Jak jsem již psal, zima tady u nás v San Andreas je krutá.
Další důležitá věc, je zahřívání aut. Teď nemluvím o zahřívání až do provozní teploty, ale těch pár vteřin, kdy se u těch našich starých aut sepne sytič a dává motoru bohatší směs. Těch pár vtěřin, je lepší nechat motor v klidu a následně ho zahřát klidnou jízdou. To stejné s převodovkou.
Závěrem
Stojím si za tím, že i když je auto sebevětší legenda a exponát, tak i tak by takové auto mělo alespoň občas jezdit, protože k čemu přeci auta jsou ? Na člověku pak akorát je, aby si určil jak moc chce auto používat a zda s ním tedy chce jezdit v zimě, ale pokud jste nadšenec jako já a auta vám dělají radost, když je můžete řídit a ne když stojí naleštěné v garáži, tak je odpověď více než jasná.
No a nakonec taková malá rada, ať už jezdíte v zimě čímkoli, jezděte hlavně bezpečně, klouže to.
F.Šťastný
Zima v San Andreas
Zima u nás v San Andreas dokáže být dost krutá, co to znamená pro nás autíčkáře ? Pojďme se na tenhle problém, starost a zároveň i radost společně podívat.
Auta a zima
V tomhle počasí, kde jsou všude hromady sněhu, mrzne a všude to klouže, nejsou úplně příznivé pro všechna auta. Například z aut, která jsou v mojí garáži, jich v zimě vyjede pouze zlomek. Který autíčkář by chtěl totiž trápit takové legendy 90´ let v zimě, ale samozřejmě se nejedná pouze o stará auta. Například s Caymanem nebo Lexusem taky v zimě nevyjedu.
Teď budu mluvit hlavně za sebe, než spíše za všechny autíčkáře. Ne vždycky to vydržím celou zimu nechat auta schované. Povím vám, on ten sníh má také své kouzlo. Zajít se támhle někam klouzat, na nějaké prázdné, dostatečně velké parkoviště. To je absolutně čistá dětská radost.
Nechat si někde ujet zadek ve 30 let starém sporťáku, to prostě vykouzlí rohlík na obličeji. Jen když zavřu oči a představím si, jak ta má červená Rx7 jede někde bokem na zasněžené cestě, to je krásný pohled..
Teď je tu ovšem ale druhá stránka věci a to je..
Jak připravit auto na zimu?
Toť je otázkou a hlavně které auta připravit na zimu. Velká většina lidí tady u nás v San Andreas, jezdí hlavně v novějších, moderních autech, kde se tohle tolik řešit nemusí. Já jako nadšenec tohle téma beru jako za velmi důležité. Zimní pneumatiky jsou samozřejmost, ale co nějaká ochrana karoserie ? Vosk ? To jsou věci, které by měla obsahovat příprava na zimu.
Já sám na zimu auta připřavuji tak, že podvozek auta nastříkám gumoasfaltem, který je mimochodem moc dobrý i na léto. Chrání spodek karoserie od ruzných kamínků a všeho možného, co by mohlo způsobit oděrky a mohlo vytvořit začínající místa pro korozi. Další přichází na řadu samozřejmě vosk, který zbytek auta chrání od sněhu a “rozježdené” kaše, která se na karoserii nabaluje. Jak jsem již psal, zima tady u nás v San Andreas je krutá.
Další důležitá věc, je zahřívání aut. Teď nemluvím o zahřívání až do provozní teploty, ale těch pár vteřin, kdy se u těch našich starých aut sepne sytič a dává motoru bohatší směs. Těch pár vtěřin, je lepší nechat motor v klidu a následně ho zahřát klidnou jízdou. To stejné s převodovkou.
Závěrem
Stojím si za tím, že i když je auto sebevětší legenda a exponát, tak i tak by takové auto mělo alespoň občas jezdit, protože k čemu přeci auta jsou ? Na člověku pak akorát je, aby si určil jak moc chce auto používat a zda s ním tedy chce jezdit v zimě, ale pokud jste nadšenec jako já a auta vám dělají radost, když je můžete řídit a ne když stojí naleštěné v garáži, tak je odpověď více než jasná.
No a nakonec taková malá rada, ať už jezdíte v zimě čímkoli, jezděte hlavně bezpečně, klouže to.
F.Šťastný