Podatel: Policie San Andreas, zastoupena velitelem vnitřního Inspektorátu, kpt. Ing. Stevem Zayasem
Věc: Žaloba na Kongres San Andreas na základě přijetí novely zákona č. 184/2024 upravující zákon 2/2020
Odůvodnění:
Vážený Vrchní soude,
dovolujeme si vás kontaktovat v souladu s a) §1 zk. 4/2020 ve věci vyslovení nesouhlasu s obsahem novely zákona s označením 184/2024, která pozměňuje zákon 2/2020, uveřejněné 9.4.2024 a platné ode dne 13.4.2024. Zároveň tímto sdělením vedení Policie San Andreas vyslovuje nedůvěru v aktuální složení Kongresu pro důvody níže zmíněné.
Byť se nejedná o žádnou stanovenou povinnost, která by Kongresu byla uložena kterýmkoli zákonem, tato novela byla přijata bez jakékoli předchozí konzultace s těmi, jichž se novela dotýká, a zároveň nebylo následně ani na základě žádosti Policii doručeno žádné vysvětlení. Komunikaci, konzultaci a společné řešení problémů historicky členové Policie společně s Kongresem i Vrchním soudem aplikovala v zájmu budování dobrých vzájemných vztahů a tento krok tak považujeme za následování opačného směru a možnost narušení vnitřních pořádků.
Zároveň vidíme problematické, že o kompetencích orgánů, které se v případě porušení zákona staví hierarchicky nad pravomoce kteréhokoli člena Kongresu, rozhodují právě ti, kteří se v minulosti dopouštěli a nebo stále dopouští porušování zákonů, což následně může být a dle našeho názoru aktuálně je zneužito. Zmíněná porušení však k dnešnímu dni nebyla shledána být trestnými činy anebo tomu ze strany Kongresu bylo zavčas zamezeno, viz novela zákona č. 172/2024, uveřejněná 25. února, která zmírnila postihy za překročení maximální povolené rychlosti o 50+ km/h, čímž Kongres mohl zašítit a v jednom případě dokonce zaštítil trestní rejstřík jednoho z členů. To však není záležitostí, na níž je tato žaloba stavěna a tohoto argumentu si jsme vědomi.
Zákon o policii v aktuální chvíli nestanovuje podmínky, za nichž mohou být velitelé jmenováni či odvoláni a Kongres si tak přivlastňuje výhradní pravomoc v kterékoli chvíli zasáhnout a jmenovat libovolného občana bez trestního rejstříku do této funkce. Ještě stále je možné, že takové rozhodnutí mohou vyvrátit Vrchní soud, Ředitelství Policie San Andreas či samotný velitel vnitřního Inspektorátu, toto opatření s nabytím platnosti novely zákona opadá. Je nemyslitelné, aby Kongres bez řádného odůvodnění a podkladu ovlivňoval pravomoce těch, kteří mohou včas zasáhnout, a netýká se to dle našeho názoru pouze struktury vedení policie, ale především osekávání pravomocí Vrchního soudu, který v minulosti vyšel Kongresu vstříc svěřením pravomocí.
Respektujíc princip demokracie a obsahy našich zákonů si přesto dovoluji pochybovat o kompetentnosti Kongresu v rozhodování o struktuře či snižování pravomocí těch, kteří při nekontrolovatelnosti Kongresu mohou zavčas zasáhnout. Neexistuje pro nás vysvětlení, proč Kongres ovlivnil pravomoce nestranné státem financované organizace Ředitelství Policie San Andreas, které na rozdíl od celé aktuální sestavy Kongresu dnes a denně nahlíží do práce našich příslušníků a jsou odborní v tom, jak rozhodnou. Neexistuje pro nás vysvětlení, proč Kongres omezil pravomoc Vrchního soudu, který zároveň však může na základě soudních řízení rozhodnout o skutečném provinění, stejně jako tomu je v případě policistů, Kongres však tuto pravomoc nemá.
Vážený vrchní soude, situace v tomto státě eskalovala a Policie San Andreas je nucena přijmout taková interní opatření, která po nezbytně nutnou operační dobu zamezí možnosti zneužití přisvojených výhradních pravomocí Kongresem, zavazuji se však k plné spolupráci během obhájení těchto opatření a nalezení mnohem vhodnějších řešení. Zároveň se Policie San Andreas zavazuje k plné součinnosti během vymáhání spravedlnosti ve spolupráci s Vrchním soudem. Policisté mají zaujímat místa spravedlivých strážců zákona, nikoli vojáků v nekončícím boji proti kongresmanům.
Například dle bodu 4 článku 16 zákona 1/2020 tak policie v následujících dnech očekává vznik sporu, vůči němuž tímto příjimá opatření, která povedou k zachování vnitřního pořádku až do případného soudního řízení, na jehož základě tato opatření buď nadále zaniknou, nebo budou upravena dle nařízení Vrchního soudu.
Vážený vrchní soude, ačkoli si jsme vědomi, že kroky, které Kongres podniká, nemusí nutně být v rozporu s kterýmkoliv zákonem, stále si dovolujeme tvrdit, že tato jednání jsou ve střetu zájmů, jsou amorální a vyžadují si váš včasný zásah. Žádáme tedy především o posouzení střetu zájmů a morálnosti veškerých těchto kroků.
Žádáme vás nejen jménem vedení či celého našeho sboru, žádáme vás i naším jménem občanským, pomožte nám zachránit spravedlivá jednání i přátelské vztahy, nepřejeme si vstupovat do politických válek, nepřejeme si však být usurpováni těmi, které mnohdy pro jejich přečiny vyšetřujeme. Zohledněte prosím na naši žádost článek 24 zákona 1/2020.
Věřím, že rozhodnete spravedlivě, a jménem každého občana zastávajícího tento názor vám upřímně děkuji.
Jménem vedení Policie San Andreas
kpt. Ing. Steve Zayas
vrchní velitel Policie San Andreas
Podatel: Policie San Andreas, zastoupena velitelem vnitřního Inspektorátu, kpt. Ing. Stevem Zayasem
Věc: Žaloba na Kongres San Andreas na základě přijetí novely zákona č. 184/2024 upravující zákon 2/2020
Odůvodnění:
Vážený Vrchní soude,
dovolujeme si vás kontaktovat v souladu s a) §1 zk. 4/2020 ve věci vyslovení nesouhlasu s obsahem novely zákona s označením 184/2024, která pozměňuje zákon 2/2020, uveřejněné 9.4.2024 a platné ode dne 13.4.2024. Zároveň tímto sdělením vedení Policie San Andreas vyslovuje nedůvěru v aktuální složení Kongresu pro důvody níže zmíněné.
Byť se nejedná o žádnou stanovenou povinnost, která by Kongresu byla uložena kterýmkoli zákonem, tato novela byla přijata bez jakékoli předchozí konzultace s těmi, jichž se novela dotýká, a zároveň nebylo následně ani na základě žádosti Policii doručeno žádné vysvětlení. Komunikaci, konzultaci a společné řešení problémů historicky členové Policie společně s Kongresem i Vrchním soudem aplikovala v zájmu budování dobrých vzájemných vztahů a tento krok tak považujeme za následování opačného směru a možnost narušení vnitřních pořádků.
Zároveň vidíme problematické, že o kompetencích orgánů, které se v případě porušení zákona staví hierarchicky nad pravomoce kteréhokoli člena Kongresu, rozhodují právě ti, kteří se v minulosti dopouštěli a nebo stále dopouští porušování zákonů, což následně může být a dle našeho názoru aktuálně je zneužito. Zmíněná porušení však k dnešnímu dni nebyla shledána být trestnými činy anebo tomu ze strany Kongresu bylo zavčas zamezeno, viz novela zákona č. 172/2024, uveřejněná 25. února, která zmírnila postihy za překročení maximální povolené rychlosti o 50+ km/h, čímž Kongres mohl zašítit a v jednom případě dokonce zaštítil trestní rejstřík jednoho z členů. To však není záležitostí, na níž je tato žaloba stavěna a tohoto argumentu si jsme vědomi.
Zákon o policii v aktuální chvíli nestanovuje podmínky, za nichž mohou být velitelé jmenováni či odvoláni a Kongres si tak přivlastňuje výhradní pravomoc v kterékoli chvíli zasáhnout a jmenovat libovolného občana bez trestního rejstříku do této funkce. Ještě stále je možné, že takové rozhodnutí mohou vyvrátit Vrchní soud, Ředitelství Policie San Andreas či samotný velitel vnitřního Inspektorátu, toto opatření s nabytím platnosti novely zákona opadá. Je nemyslitelné, aby Kongres bez řádného odůvodnění a podkladu ovlivňoval pravomoce těch, kteří mohou včas zasáhnout, a netýká se to dle našeho názoru pouze struktury vedení policie, ale především osekávání pravomocí Vrchního soudu, který v minulosti vyšel Kongresu vstříc svěřením pravomocí.
Respektujíc princip demokracie a obsahy našich zákonů si přesto dovoluji pochybovat o kompetentnosti Kongresu v rozhodování o struktuře či snižování pravomocí těch, kteří při nekontrolovatelnosti Kongresu mohou zavčas zasáhnout. Neexistuje pro nás vysvětlení, proč Kongres ovlivnil pravomoce nestranné státem financované organizace Ředitelství Policie San Andreas, které na rozdíl od celé aktuální sestavy Kongresu dnes a denně nahlíží do práce našich příslušníků a jsou odborní v tom, jak rozhodnou. Neexistuje pro nás vysvětlení, proč Kongres omezil pravomoc Vrchního soudu, který zároveň však může na základě soudních řízení rozhodnout o skutečném provinění, stejně jako tomu je v případě policistů, Kongres však tuto pravomoc nemá.
Vážený vrchní soude, situace v tomto státě eskalovala a Policie San Andreas je nucena přijmout taková interní opatření, která po nezbytně nutnou operační dobu zamezí možnosti zneužití přisvojených výhradních pravomocí Kongresem, zavazuji se však k plné spolupráci během obhájení těchto opatření a nalezení mnohem vhodnějších řešení. Zároveň se Policie San Andreas zavazuje k plné součinnosti během vymáhání spravedlnosti ve spolupráci s Vrchním soudem. Policisté mají zaujímat místa spravedlivých strážců zákona, nikoli vojáků v nekončícím boji proti kongresmanům.
Například dle bodu 4 článku 16 zákona 1/2020 tak policie v následujících dnech očekává vznik sporu, vůči němuž tímto příjimá opatření, která povedou k zachování vnitřního pořádku až do případného soudního řízení, na jehož základě tato opatření buď nadále zaniknou, nebo budou upravena dle nařízení Vrchního soudu.
Vážený vrchní soude, ačkoli si jsme vědomi, že kroky, které Kongres podniká, nemusí nutně být v rozporu s kterýmkoliv zákonem, stále si dovolujeme tvrdit, že tato jednání jsou ve střetu zájmů, jsou amorální a vyžadují si váš včasný zásah. Žádáme tedy především o posouzení střetu zájmů a morálnosti veškerých těchto kroků.
Žádáme vás nejen jménem vedení či celého našeho sboru, žádáme vás i naším jménem občanským, pomožte nám zachránit spravedlivá jednání i přátelské vztahy, nepřejeme si vstupovat do politických válek, nepřejeme si však být usurpováni těmi, které mnohdy pro jejich přečiny vyšetřujeme. Zohledněte prosím na naši žádost článek 24 zákona 1/2020.
Věřím, že rozhodnete spravedlivě, a jménem každého občana zastávajícího tento názor vám upřímně děkuji.
Jménem vedení Policie San Andreas
kpt. Ing. Steve Zayas
vrchní velitel Policie San Andreas