Asi někteří z vás ví o kontribuci okolo opravy Golfa, přidání LOD na A8čku a podobné především QoL věci. A jak se asi někteří tuší, tak tohle byl jen můj začátek...
Na úvod
Jen málokdy se stává, že model v carpacku je skutečně bezchybný. Povětšinou jsou dané chyby drobného rázu, který většinu času neovlivňuje soužití s daným modelem a vozidlem na serveru. Bohužel to povětšinou není vždy a tak se bohužel stává, že některé modely mají k dokonalosti prostě a jednoduše daleko. A od toho je tady tohle vlákno. Cílem je naleznout a opravit pokud možno co nejvíc toho jen půjde v případě vozidel, která tuto péči skutečně vyžadují. A proč? Protože když už to neopravím po těch třech letech já (nebo někdo další, kdo o to má skutečně zájem), tak to neudělá nikdo.
Co to pro lidi na serveru znamená za předpokladu nahrání opravených modelů?
No, povětšinou to znamená opravu některých skutečně nepříjemných problémů. Bohužel ne však všech, neboť u některých vozidel jde o kombinaci modelu a jeho kolizí v kombinaci s kolizí mapy San Andreas. Mělo by to pro hráče znamenat zlepšení QoL vlivem některých změn, které chci skrze svou kontribuci dostat na server.
Stejně tak se snažím myslet na optimalizaci a možnosti úprav. Trošku to zní jako oxymorón, ale jde to dohromady skrze úpravy materiálů a přidávání barvitelných materiálů. A co to znamená? Znamená to méně potřebných polepů a z toho vyplývající lepší optimalizace pro server. Než se někteří z Vás začnou radovat, že ušetří několik stovek za full-blacked out vozidlo, tak vás musím upozornit, že San Andreas umí pracovat "pouze" se čtyřmi barvitelnými materiály, které sám chci jen málokdy využít (z toho důvodu, že čtvrtou, a občas i třetí, barvou disponují custom kola).
V případě kolizí to pro mnohé z vás znamená konec přeletů vlivem kolizí auta. Bohužel jsou zde stále kolize některých částí mapy, ale do těch se moc pouštět nechci z toho důvodu, že je to povětšinou mnohonásobně větší očistec než opravovat některý model pár hodin v kuse.
A co to má společného s vámi?
Bohužel i přes svou vcelku dlouhou přítomnost nedisponuju všemi znalostmi. Stejně tak jsem za x let na Skimu neměl všechna existující vozidla na serveru. A co to teda znamená? Potřebuju pomoci vás všech. Potřebuju vědět o každém problému s modelem(!) vozidla na Skimu. Naneštěstí nevím o všech a ačkoliv mi zde již pár lidí (jako třeba @Uwax ) pomáhají s hledáním některých problémů, tak je stále nemám všechny. Pro doplnění uvedu, že modely označené ✅ jsem již vyřešil a buďto již jsou na serveru, nebo čekají na nahrání.
Tyhle problémy si budeme řadit do několika kategorií. Ty si pojďme rozebrat:
absence LOD - absence modelu pro vykreslení na větší vzdálenost. To je to slavné to, jak mizela A8čka po pár metrech. Bohužel takových modelů je na Skimu víc. Zde je cíl opravy víc než jasný - napasovat LOD, díky kterému model nezmizí do dály, tudiž by nebyla potřeba vynucovat vykreslování vozidel ve vysoké kvalitě vždy a všude, z čehož pramení i vyšší framerate.
Policejní Explorer (edit ke dni 23.4 - asi vyřešeno díky @SovietDog ) ✅
policejní Charger ✅
nové SLko
Civic(?)
mizerné kolize podvozku - škrtání vozidla, které mimo vizuální stránku (to je skutečně to menší zlo, kde nevidím potřeba cokoliv řešit) může v některých případech ovlivnit jízdní vlastnosti. Známým příkladem je Viper, který je ve stávající podobě skutečnou "zábavou" ve špatném slova smyslu. Nebo také Avanty, které při hodně specifické jízdě spíš létají než jezdí. Tyto kolize jdou povětšinou opravit, případně zmírnit nechtěné chování vozidla.
Viper ✅
Avant ✅
Gran Prix (dle videí)
nový Challenger
C-Class ❎ (model nemám jak naimportovat, totéž zbytek)
E-Class ❎
E39 ❎
dost možná i Camaro
Vím, že mi dva lidi uváděli i nového Mustanga, ale podle kolizí modelu při zobrazení se mi nezdá, že by s ním měl být problém.
absence registrační značky - je to spíš drobnost, ale sám si na ní dávám pozor. Důvod je prostý - v některých případech může absence fyzické registrační značky na modelu komplikovat RP. Sice je takových situací vcelku málo, ale stále existují.
Roadglide - ✅
Gran Prix (tady nevím, zda by je vůbec měl mít) - nebudu je sem dávat, auto samo o sobě by je nemělo mít.
policejní Charger - ✅
absence měnitelné (SA) značky - namísto "SA Plates" (registrační značky, které se mění se změnou textu registrační značky), jsou na vozidle textury, které ji mají simulovat.
MTL Dune
Firetruck
špatný texture mapping světel - světla jsou sice funkční, ale jejich texture mapping je špatný. Takovému modelu místo správné textury svítí světla (i zadní) bílou či nabělavělou barvou. Stejně tak můžeme vidět na serveru vozidla (především ta přidána později), která mají rovnou špatnou texturu vlivem toho, že potřebují ke své funkci ImVehFt. V obou dvou případech se dá texture mapping pro SA světla udělat a to bez větších problémů. Pro tyto účely jsem si dovolil zde přidat snímek. Brzdové světlo za zadním sklem má SA textury světel, zadní světla je nemají správně namappované.
Viper - ✅
nový Charger - ✅
Infiniti G35
Mazda RX7
Lancer
A8 (já už na ten model nechci znovu sahat ._.)
Camaro
Corvette
...a asi mnohem víc.
Ostatní - zde můžete uvést věci, které nepatří do kategorií uvedených výše. Jako příklad zde můžete uvést třeba problémy s materiály (jejich odlesky či průhlednost kde by neměla být).
Viper a průhlednost skrze zadní světla - ✅
QoL věci - zde můžete uvést věci, které by bylo podle Vás fajn pozměnit či umožnit u nich přepínání. Například u Roadglidu mít variantu bez kufrů, možnost barvitelných materiálů a podobně. Ale upozorňuji, že nechci, aby model měl znatelně větší velikost než originál.
Roadglide (kufry pod extras, víc barev) - ✅
Avant (barvitelná kola a interiér) - ✅
Viper (barvitelná střecha, interiér a kola) - ✅
Charger (barvitelná kola) - ✅
Dopředu upozorňuji, že model nového civilního Chargeru je natolik v háji, že ten je pro mě beyond repairable (absence dummies na zadní sedačky, absence funkčních zadních dveří, absence LOD a špatný texture mapping světel - ImVehFt). Pokud se chce někdo pustit do jeho oprav, budiž, ale já to opravdu nebudu.
Sovietovi to dalo cirka den čisté práce úpravy modelu, mně zas vrásky přidělaly dummies, LOD a opravy/úpravy materiálů. Už nikdy víc.
Asi někteří z vás ví o kontribuci okolo opravy Golfa, přidání LOD na A8čku a podobné především QoL věci. A jak se asi někteří tuší, tak tohle byl jen můj začátek...
Na úvod
Jen málokdy se stává, že model v carpacku je skutečně bezchybný. Povětšinou jsou dané chyby drobného rázu, který většinu času neovlivňuje soužití s daným modelem a vozidlem na serveru. Bohužel to povětšinou není vždy a tak se bohužel stává, že některé modely mají k dokonalosti prostě a jednoduše daleko. A od toho je tady tohle vlákno. Cílem je naleznout a opravit pokud možno co nejvíc toho jen půjde v případě vozidel, která tuto péči skutečně vyžadují. A proč? Protože když už to neopravím po těch třech letech já (nebo někdo další, kdo o to má skutečně zájem), tak to neudělá nikdo.
Co to pro lidi na serveru znamená za předpokladu nahrání opravených modelů?
No, povětšinou to znamená opravu některých skutečně nepříjemných problémů. Bohužel ne však všech, neboť u některých vozidel jde o kombinaci modelu a jeho kolizí v kombinaci s kolizí mapy San Andreas. Mělo by to pro hráče znamenat zlepšení QoL vlivem některých změn, které chci skrze svou kontribuci dostat na server.
Stejně tak se snažím myslet na optimalizaci a možnosti úprav. Trošku to zní jako oxymorón, ale jde to dohromady skrze úpravy materiálů a přidávání barvitelných materiálů. A co to znamená? Znamená to méně potřebných polepů a z toho vyplývající lepší optimalizace pro server. Než se někteří z Vás začnou radovat, že ušetří několik stovek za full-blacked out vozidlo, tak vás musím upozornit, že San Andreas umí pracovat "pouze" se čtyřmi barvitelnými materiály, které sám chci jen málokdy využít (z toho důvodu, že čtvrtou, a občas i třetí, barvou disponují custom kola).
V případě kolizí to pro mnohé z vás znamená konec přeletů vlivem kolizí auta. Bohužel jsou zde stále kolize některých částí mapy, ale do těch se moc pouštět nechci z toho důvodu, že je to povětšinou mnohonásobně větší očistec než opravovat některý model pár hodin v kuse.
A co to má společného s vámi?
Bohužel i přes svou vcelku dlouhou přítomnost nedisponuju všemi znalostmi. Stejně tak jsem za x let na Skimu neměl všechna existující vozidla na serveru. A co to teda znamená? Potřebuju pomoci vás všech. Potřebuju vědět o každém problému s modelem(!) vozidla na Skimu. Naneštěstí nevím o všech a ačkoliv mi zde již pár lidí (jako třeba [user:5043] ) pomáhají s hledáním některých problémů, tak je stále nemám všechny. Pro doplnění uvedu, že modely označené ✅ jsem již vyřešil a buďto již jsou na serveru, nebo čekají na nahrání.
Tyhle problémy si budeme řadit do několika kategorií. Ty si pojďme rozebrat:
absence LOD - absence modelu pro vykreslení na větší vzdálenost. To je to slavné to, jak mizela A8čka po pár metrech. Bohužel takových modelů je na Skimu víc. Zde je cíl opravy víc než jasný - napasovat LOD, díky kterému model nezmizí do dály, tudiž by nebyla potřeba vynucovat vykreslování vozidel ve vysoké kvalitě vždy a všude, z čehož pramení i vyšší framerate.
Policejní Explorer (edit ke dni 23.4 - asi vyřešeno díky [user:475] ) ✅
policejní Charger ✅
nové SLko
Civic(?)
mizerné kolize podvozku - škrtání vozidla, které mimo vizuální stránku (to je skutečně to menší zlo, kde nevidím potřeba cokoliv řešit) může v některých případech ovlivnit jízdní vlastnosti. Známým příkladem je Viper, který je ve stávající podobě skutečnou "zábavou" ve špatném slova smyslu. Nebo také Avanty, které při hodně specifické jízdě spíš létají než jezdí. Tyto kolize jdou povětšinou opravit, případně zmírnit nechtěné chování vozidla.
Viper ✅
Avant ✅
Gran Prix (dle videí)
nový Challenger
C-Class ❎ (model nemám jak naimportovat, totéž zbytek)
E-Class ❎
E39 ❎
dost možná i Camaro
Vím, že mi dva lidi uváděli i nového Mustanga, ale podle kolizí modelu při zobrazení se mi nezdá, že by s ním měl být problém.
absence registrační značky - je to spíš drobnost, ale sám si na ní dávám pozor. Důvod je prostý - v některých případech může absence fyzické registrační značky na modelu komplikovat RP. Sice je takových situací vcelku málo, ale stále existují.
Roadglide - ✅
Gran Prix (tady nevím, zda by je vůbec měl mít) - nebudu je sem dávat, auto samo o sobě by je nemělo mít.
policejní Charger - ✅
absence měnitelné (SA) značky - namísto "SA Plates" (registrační značky, které se mění se změnou textu registrační značky), jsou na vozidle textury, které ji mají simulovat.
MTL Dune
Firetruck
špatný texture mapping světel - světla jsou sice funkční, ale jejich texture mapping je špatný. Takovému modelu místo správné textury svítí světla (i zadní) bílou či nabělavělou barvou. Stejně tak můžeme vidět na serveru vozidla (především ta přidána později), která mají rovnou špatnou texturu vlivem toho, že potřebují ke své funkci ImVehFt. V obou dvou případech se dá texture mapping pro SA světla udělat a to bez větších problémů. Pro tyto účely jsem si dovolil zde přidat snímek. Brzdové světlo za zadním sklem má SA textury světel, zadní světla je nemají správně namappované.
Viper - ✅
nový Charger - ✅
Infiniti G35
Mazda RX7
Lancer
A8 (já už na ten model nechci znovu sahat ._.)
Camaro
Corvette
...a asi mnohem víc.
Ostatní - zde můžete uvést věci, které nepatří do kategorií uvedených výše. Jako příklad zde můžete uvést třeba problémy s materiály (jejich odlesky či průhlednost kde by neměla být).
Viper a průhlednost skrze zadní světla - ✅
QoL věci - zde můžete uvést věci, které by bylo podle Vás fajn pozměnit či umožnit u nich přepínání. Například u Roadglidu mít variantu bez kufrů, možnost barvitelných materiálů a podobně. Ale upozorňuji, že nechci, aby model měl znatelně větší velikost než originál.
Roadglide (kufry pod extras, víc barev) - ✅
Avant (barvitelná kola a interiér) - ✅
Viper (barvitelná střecha, interiér a kola) - ✅
Charger (barvitelná kola) - ✅
Dopředu upozorňuji, že model nového civilního Chargeru je natolik v háji, že ten je pro mě beyond repairable (absence dummies na zadní sedačky, absence funkčních zadních dveří, absence LOD a špatný texture mapping světel - ImVehFt). Pokud se chce někdo pustit do jeho oprav, budiž, ale já to opravdu nebudu.
Sovietovi to dalo cirka den čisté práce úpravy modelu, mně zas vrásky přidělaly dummies, LOD a opravy/úpravy materiálů. Už nikdy víc.