Jelikož naše stránka pro správné fungování používá soubory cookies a zpracovává IP adresy, které jsou podle obecného nařízení GDPR považovány za osobní údaj, je nutné vyjádřit souhlas s podmínkami užití a se zpracováním osobních údajů.

LeoSight.cz - Herní portál

LeoSight.cz

Co vše je s Burglary Updatem špatně


Holub

Hráč

48
3.7.2024 02:35, naposledy upraveno 3.7.2024 02:37 uživatelem Holub

Počítám s tím, že mě zde někteří zase nařknou z toho, že tohle je text zamýšlený jako hejt Rataje a updatu jen na základě toho, že je to jeho práce. Už tady se pletete - tenhle update bych zkritizoval u kohokoliv proto, že je to (Burglary Update) prostě odpad, který jen usnadnil hráčům s nízkou úrovní RP být daleko větší osinou v zadnici. Však proč má vlákno s tímto updatem v hodnocení mnohem víc negativních hodnocení oproti těm předchozím? Mimo samotnou podstatu toho, že vykrádání nemá moc lidí rádo, tak je to i samotná realizace daného konceptu. Můj apel v rámci tohoto vlákna je alespoň přehodnocení bodů uvedených níže, které vnímám jako problémy, které nelze přehlížet.

 

Hodnocení u vlákna k dni sepsání tohoto vlákna.

Začnu asi tím hlavním, co tenhle update ničí a to je cenová politika itemů. K té se ostatně ohradilo vcelku dost lidí, když byla diskutována na Discordu. Proč také, původní ceny byly naprostý výsměch vůči nákladům za zabezpečení. Taková je ovšem realita i s dnešními cenami. Ceny jsou nastavené až moc nízko na to, jaké odměny mohou hráčů poskytnout. O to nižší jsou ve vztahu s cenami zabezpečení. Ostatně podívejte se na kolik Vás vyjde výbušnina a na kolik top tier zámek. Najednou nám dojde, že cenový rozdíl je zde, i přes jedno použití, ve prospěch ilegálního RP. A je úplně jedno, že jde o věc na jedno použití, cena je stále příliš nízká u všech itemů. Bez výjimek. 

Když jsem tohle vlákno sepisoval, tak jsem se o tom bavil s vícero lidmi. Nebudu uvádět o koho jde za účelem zamezení metabaitingu. Optal jsem se jednoho z nich na jeho zkušenosti s daným updatem a cenovou politikou. Z jednoho páčidla (33% šance na zničení, by the way), které si koupil, dokázal zatím vykrást šest interiérů. A nemusím říkat, že návratnost byla mnohonásobně vyšší (nebudu uvádět co naleznul, ale málo toho nebylo). A je jedno, zda se držíme u levných paklíčů, nebo u trhaviny. Stačí jeden nález (nebudu uvádět co, ale nemusíte natrefit na perly jako státní vyznamenání a podobné) a jste v takovém profitu, že cena paklíčů či trhaviny jsou jen kapka v moři, naprosto zanedbatelný náklad. Což o to, mělo by to přinášet nějaký profit, ale také by to mělo přinášet větší riziko či šanci, že z toho nic nebude. Měl by zde být balanc, jistá rovnováha, která tu těžce chybí.

Umožňuje "RP" líným hráčům být ještě línější. To je třeba něco, čím jsem si prošel dokonce dřív. A je to taky můj důvod, proč jsem celkově proti vykrádání bez dozoru člena AT za účelem zajištění kvalitního RP. Sám mám zkušenost s tím, že se do jistého prostoru vloupal hráč se svou postavou. Okay, nebylo to zamčeno proto, že K (zamknutí) vzalo elevátor místo vstupu do interiéru (podotýkám, že tohle bylo ještě před příchodem upraveného "digitálního zámku"). Jak to dopadlo? Očekáváte kvalitní RP? Ne, jste na omylu. Týpek si v klidu přeskočil pětimetrovou zeď s plným inventářem předmětů. A ačkoliv jsem s daným hráčem za dobře a bereme danou věc jako uzavřenou, pro mě je to příklad toho, že učinit vykrádání dostupným je skutečným problémem. Nejen z optiky lenosti hráčů...

Přitom řešení nabídnul sám @Dzardys a to skrze povinnost nahrávat logy, která by umožnil asynchronní řešení v případě otázek či pochybení (a že s průměrným ilegálem těch pochybení je víc, než je zdrávo). Přitom je to tak jednoduché.

Malá rizika. To je něco, co zde vidím také jako problém. Vím, že mi někteří budou argumentovat tím, že existují sekuriťáci a zabezpečení, ktere spustí alarm. Nebo psovod, který štěká (pes, ne ten člověk, co ho vede... snad). Je fajn, že to jsou věci, které mohou do RP zapojit další lidi, ALE (!) kolikrát to ty lidi zapojí? Vemte si, že za specifických okolností si můžete ještě vybírat čas vykrádání dle své libosti a to vám je potom cokoliv, co vydává hlukl, klidně i v herní zóně, naprosto k ničemu. Otisky? Nasadím si rukavice a smolík. Kamera? Cokoliv, co maskuje u skriptu obličej. A najednou nejvyšší riziko je hlídač, na kterého stačí dvě tři opičky se zbraněmi. A jsme tam, kde jsme byli - riziko je nízké.

Prostě zde jsou malá rizika. Možnost zpacifikování hráče hlídačem (pokud má prostě mnohonásobně vyšší úroveň toho útoku, nebo jak se tomu nadává, než hráč či skupinka hráčů) je možné řešení. Prostě když už je zde možnost, tak by zde měly být nějaké countermeasures. Stávající řešení jsou ve vztahu k tomu, jakými možnostmi disponují vykrádači, nedostatečné, ergo s mentalitou ilegál RP na Skimu. S tím také souvisí skutečnost, že by ilegál RP nemělo být záloženo na skutečnosti škodit ostatním, ale o snaze profitu na jejich vlastním písečku. Vlastně se dá říct, že by se měl rozvinout systém s výpalným. Přijít se systémem drog, který by umožnil i jejich využití (skrze závislosti či NPC dealerů vykupující se za nějakou rozumnou částku tak, aby z toho nebyla jednoduché money making metoda, ale zase aby z toho něco bylo i mimo velice omezenou cílovku na server) i mimo ty tři a půl lidi, co s drogami skutečně dle loru či možností postav pracují. Ä než mi tady uvede někdo, že ho "okrádání a kropky baví" - v tom případě vypadněte na FiveM, na takový odpad tu nikdo není zvědavý. Nebo se nechte vybanovat.

Zabíjí zájem hráčů o práci na větších projektech. Však proč taky. I se skutečně solidním zabezpečením zde máte stále riziko, že se Vám do prostoru někdo vloupá a vykrade je. Stačí mít dvě tři opičky s heklerem proti NPC a najednou zde už není žádný větší problém. A nemusím dodávat, že vloupání je i se všemi "riziky" záležitost chvilky, zatímco nashromáždění něčeho, co by stálo za vykradení, bývá kolikrát časově mnohem náročnější. Sám vím o případu, kdy vykradení surovin v ceně několika milionů zabilo chuť hráče nabízet autodíly. A nemám mu to za zlé, neboť být na jeho pozici, tak by tohle vlákno zjevně vzniklo mnohem dřív. Také jsem se dozvěděl, že to nebyl nějaký Franta se základními zámky, ale šlo o hráče, který za danou postavu skutečně do zabezpečení investoval. A jestli se tohle stalo za takhle krátkou dobu u někoho, kdo měl zabezpečené prostory, tak je něco špatně.

Sám mi uvedl, že po tomhle podle něj není rentabilní pokračovat, když se mu tam budou takhle lidé vloupávat. A s tím, že vidím trend, kdy jen od tohoto konkrétního podnikání odchází víc a víc lidí, tak vidím, že je zde něco nastoleno hodně špatným způsobem. Burglary Update by neměl zabíjet ekonomiku serveru a zájem hráčů o to nějak s ní pracovat. Bohužel to už dělá a je to známka toho, že něco zjevně nebylo zamýšleno s tímhle záměrem a že se jedná o dopad, který zde zjevně ani neměl být.

Neumožňuje kontrolu RP ze strany členů AT přímo v zárodku. To je dle mého asi největší kritika celého updatu. Zatímco některé existence, které bych zahrnul do bodu výše, tuhle změnu budou vnímat jako obrovský klad, já v tom vidím obrovský problém. Samotná skutečnost, že dříve vykrádaní bylo řešeno (krom případů uvedených v tehdejších pravidlech) skrze report, byla prostředkem na to, aby těchto vykrádaček nebylo hodně a aby byly především smysluplné. Proto se nestalo, že by zde bylo skutečně nějaké to vykrádání ve velkém krom jedné jediné výjimky a to byl přechod na separátní elevátory (které dodnes proklínám jako peklo na zemi), které zůstavaly by default odemknuté.

Proč tohle tady zmiňuju? Tím, že v některých případech je umožněno RP bez dozoru či intervence člena AT, skutečně kvalitě RP nepomůžeme. A ano, na tomhle tvrzení si skutečně trvám. Dřív bych řekl, že omezovat v RP není dobrý nápad. Pokud se jedná o "RP", které naopak hráčům či komunitě škodí, tak by mělo na něj být nazíráno jinak. Mělo by být regulováno. Stejně tak jak je tomu v případě existencí, které dříve okrádali kamioňáky - jde o existence, které je potřeba ze serveru vyhubit. Řešení je uvedené v jednom z bodů výše.

 

Jak jsem vnímal updaty před tímhle pozitivně (s výjimkou té univerzální karty, ze které má můj první bankovní účet pomalu Vietnam PTSD), tak tady tomu tak bohužel není. A jestli se divíte proč na ně nevzniklo podobné vlákno, odpověď je jednoduchá - nebylo třeba. Bohužel zde je potřeba víc, než bych si ze samotné podstaty přál. Nebo ještě líp - nepřicházet s takovým updatem. Ano, tohle je update, který bych zde radši ani neviděl a na jeho místě viděl něco, co by bylo pro server skutečným přínosem (třeba telefony, kterých se kvůli opicím s cheaty od prodejců kebabů asi nedočkáme). Můj skepticismus vůči tomuto updatu v kombinaci s průměrným Skimo ilegálem jsou důvodem, proč tohle vnímám jako Pandořinu skříňku, která byla tímto updatem otevřená. 

Reichard

Hráč

21
3.7.2024 12:07

Zde kolega z anglistiky to vystihl naprosto přesně. Teoreticky je koncept toho updatu celkem zajímavý, nicméně použiji oblíbený argument, který je použit proti mně, když něco navrhuji - nefunkční s mentalitou MTA hráčů. Tyhle nekontrolované vykrádačky si dokáži představit na „Hardcore" RP serverech, kde průměrná RP kvalita je desetinásobně vyšší. Na jednom takovém to je, a dokonce i tam je to ohraničeno tak, že jeden hráč může vykrást jen jeden barák za 24 hodin.

Když už chcete dělat update pro illegal hráče, tak bych raději uvítal něco, co se pokusí úroveň illegalu zvednout, a ne ještě více snížit. Např. zrušit možnost si koupit Gang modul a dávat ho pouze ověřeným ilegálkám, zrušit NPC obchod s drogami, zlehčit nelegálkám přísun ke zbraním, aby je mohly prodávat za menší cenu a snadno ukradly klientelu randomům, kteří v kvádru s kloboukem těží v dolech, ke kterým dojeli v Audi A8. Není tu žádná motivace pro kvalitní RP illegalu (protože ilegální frakci může mít každý) a ten burglary update tomu zrovna moc nepřidává.

3.7.2024 17:08, naposledy upraveno 3.7.2024 17:24 uživatelem Rataj

@Holub já ti děkuji za obsáhlý feedback. Implementoval jsem několik změn takové zlaté střední cesty, abych adresoval některé problémy, které zmiňuješ a zároveň ponechal ilegálům dostatečnou volnost. Nejvíce nás z vlastního pozorování znepokojuje vykrádání výrobních stanic, ve kterých je jak největší hodnota tak nejžalostnější RP. Změny jsem oznámil na Discordu (a příkládám je ve screenu níže), budeme pečlivě pozorovat jak se situace změní a případně podnikneme další kroky pro vyřešení situace.

EDIT: Jo a na naší straně si budeme všechno ukládat, budou k tomu mít přístup všichni členové AT, takže pokud máte podezření, že někdo vykradl vaší výrobku bez dostatečného RP, vůbec se nebojte podat report na prověření.

kura

VIP

5
včera v 22:06

Skôr by som pridal NPC budovy napr keď hráč nebude dlho nebude aktívny tak sa mu zruší a stane sa sneho NPC priestor ktorý by sa dal vykradnúť a urobiť to primitívne dôjdeš s začneš vykrádat v interiéru by boli náhodne predmety a keď by sa vykrádajúci dostal do priestoru tak by to spustilo alarm nič zložité.


Powered by LeoSight IFS
LT~85